Gå til innhold

Hva slags garn brukes til disse "hullete handlenettene" som hekles?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å kjøpe litt tykt garn fra en netthandel som sender hjem. Gode forslag? :) 

Anonymkode: f7610...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det ikke trengsel i svarene akkurat. :)  Tror jeg går for vanlig bomull. Kanskje tynn hyssing. 

Anonymkode: f7610...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her var det ikke trengsel i svarene akkurat. :)  Tror jeg går for vanlig bomull. Kanskje tynn hyssing. 

Anonymkode: f7610...7f6

Har kjøpt de handlnettet på Rusta,og tdilger  på HM. 

Har strikket i Safran bomull fra Drops og Lin/bomull fra Drops. Sistnevnte er så tungt å strikke i at det har fått navnet UFO. (Uferdig objekt). 
Legger opp noen få masker på 3 pinner i bunnen. Øker annenhver omgang mellom hver maske tilønsket antall masker. Strikker en pinne rett, og en pinne 2 sammen 1 kast. Da blir det god elastisitet og fint mønster. Bruker vel pinn 3;5-4. om dette er av interesse. Hater å hekle. 

Anonymkode: 203ff...984

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg liker å hekle hvis jeg er inspirert og garnet har en fin farge. Da høyner en sjansen for å bli ferdig også. :) 

Anonymkode: f7610...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt et bomullsgarn. Har både strikket og heklet med 3 tråder japansk bomull fra Isager. Det er et ganske dyrt garn, men godt i bruk, og det ser veldig bra ut.

Anonymkode: d31a6...9bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Takk for svar. Jeg liker å hekle hvis jeg er inspirert og garnet har en fin farge. Da høyner en sjansen for å bli ferdig også. :) 

Anonymkode: f7610...7f6

Drops bomull er veldig dårlig. Det fliser seg opp og har et veldig matt utseende. leiter sjøl etter godt bomullsgarn, skal si fra når jeg finner noe som ikke er altfor dyrt.

Anonymkode: 0f6d0...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...