Gå til innhold

Egget slipper ikke…@&@&


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle hatt EL igår og vanligvis på timen. Så utrolig slitsomt.

testet igjen nå og den er fortsatt positiv. 
nå er sex mer stress enn gøy. Blir jo sånn når man prøver (i allefall her) under disse spesielle dagene. Nå er jeg på vei til gokk for ett 60årslag..så blir ikke noe de neste to dagen. Måtte bare få det ut her…😭

Anonymkode: 990c2...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vet du at egget ikke slipper?

Anonymkode: dfe95...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan vet du at egget ikke slipper?

Anonymkode: dfe95...320

Regner med at EL ikke har vært siden jeg fortsatt tester positivt? Eller tar jeg feil?

 

Anonymkode: 990c2...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Regner med at EL ikke har vært siden jeg fortsatt tester positivt? Eller tar jeg feil?

 

Anonymkode: 990c2...103

Både og.. Noen har lengre LH topp enn andre - LH toppen kan variere fra syklus til syklus også uten at det betyr særlig. Helt normalt at man kan ha LH topp i opp mot 2 dager. Egget slipper som regel (for de med stabil og regelmessig syklus) mellom 24-36t etter første positive test. Når en eggløsningstest blir negativ betyr det at LH toppen er over - det kan ikke fortelle deg om egget har sluppet eller ikke. 

Ingenting annet enn UL og blodprøve kan vise om egg ble sluppet. 

 

Anonymkode: 72925...2e2

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så temping kan heller ikke bevise om egg er sluppet?

Anonymkode: dfe95...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Så temping kan heller ikke bevise om egg er sluppet?

Anonymkode: dfe95...320

Dersom man temper over lang tid ( flere mnd) vil temping kunne gi en bedre indikator på om kroppen slipper egget enn LH tester. LH tester viser ikke om egget slipper i det hele. Kun at kroppen er klar. 

Men nei - temping i seg selv kan ikke vise med sikkerhet om egget blir sluppet. Men er god indikator dersom man har en tydelig kurve for sin temp og kjenner syklusen sin godt og tyder den rett. 

Noen opplever alltid tempdip, noen får det bare noen mnd, andre får aldri tempdip. 

Anonymkode: 72925...2e2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tror jeg jaggu den ble negativ. Hvordan logger dere sex i FLO? Om man har sex ved midnatt har jeg liksom tenkt at det ikke er ny dag enda..

Anonymkode: 990c2...103

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dersom man temper over lang tid ( flere mnd) vil temping kunne gi en bedre indikator på om kroppen slipper egget enn LH tester. LH tester viser ikke om egget slipper i det hele. Kun at kroppen er klar. 

Men nei - temping i seg selv kan ikke vise med sikkerhet om egget blir sluppet. Men er god indikator dersom man har en tydelig kurve for sin temp og kjenner syklusen sin godt og tyder den rett. 

Noen opplever alltid tempdip, noen får det bare noen mnd, andre får aldri tempdip. 

Anonymkode: 72925...2e2

Temping vil jo vise at man har hat eggløsning..så da har jo egget sluppet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (4 timer siden):

Temping vil jo vise at man har hat eggløsning..så da har jo egget sluppet. 

Temping kan ikke garantere at EL har skjedd nei. Men ved langvarig temping og god kontroll på syklus vil temping være bedre indikasjon på om EL faktisk skjer eller ikke. 

Ikke alle får tempdip hver mnd, ikke alle får tempdip i det hele, ikke alle vil få høy nok temp stigning som varer lenge nok etc. 

Har tempet i over 7 år -  både som prøver og ikke prøver. Snakket med utallige gyn etc. 

Anonymkode: 72925...2e2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Temping kan ikke garantere at EL har skjedd nei. Men ved langvarig temping og god kontroll på syklus vil temping være bedre indikasjon på om EL faktisk skjer eller ikke. 

Ikke alle får tempdip hver mnd, ikke alle får tempdip i det hele, ikke alle vil få høy nok temp stigning som varer lenge nok etc. 

Har tempet i over 7 år -  både som prøver og ikke prøver. Snakket med utallige gyn etc. 

Anonymkode: 72925...2e2

Da er det nok forskjellige fra person til person. Jeg tempet i overv1 år med pcos og kunne alltid se om jeg hadde eggløsning eller ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (4 timer siden):

Da er det nok forskjellige fra person til person. Jeg tempet i overv1 år med pcos og kunne alltid se om jeg hadde eggløsning eller ikke 

Ja det er individuelt, men verken el tester eller temping kan gi noe garanti for om man har hatt EL. Langvarig temping gir best indikasjon og svar - men det er store individuelle forskjeller.

Har man pco/pcos er temping en mye bedre og mer pålitelig måte å sjekke for Eggløsning enn el tester. 

Anonymkode: 72925...2e2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...