AnonymBruker Skrevet 22. juni #101 Del Skrevet 22. juni Jeg er skikkelig dårlig til å skifte på senga, og det går nok fort 1 til 1,5 måned før jeg får det gjort. Problemet mitt er at det hoper seg opp i flere ender og jeg står ofte uten rent å legge på fordi det andre ligger i skittentøysdunken, og dermed utsettes det igjen og igjen. Jaaaa, jeg hører alle dere som sier "æsj, så ekkelt! Hvorfor vasker du det ikke bare med en gang du tar det av så er problemet løst" Jo, hadde det nå enda vært så vell så hadde dette ikke vært et gjentagende problem for meg, jeg er godt voksen med adhd og sliter noe enormt med å etablere og vedlikeholde rutiner. Vær heller glad for at man fungerer godt i hverdagen selv 🙂 Anonymkode: 0b0a7...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #102 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 15.46): Hvem tør å innrømme at de skifter på senga sjeldnere enn hver annen uke? Håper å se noen som tør stå for det for jeg vet at det er ikke slik at alle har tid og energi til å gjøre det hver uke! Anonymkode: cdbad...17c Sikter på sengen 1 gang i mnd - eller ved behov. Forstår ikke hvorfor folk orker eller gidder skifte hver uke. Anonymkode: 5193c...da2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #103 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Å skifte en gang i uka er et minstekrav til egen hygiene. De eneste jeg kjenner til som ikke bytter og ikke dusjer 2-3 ganger i uka er mennesker med sterke fysiske og mentale lidelser. Anonymkode: 50d4d...986 Nei, de fleste du kjenner bytter nok mindre enn en gang i uken. Men pga. hysteriske folk som deg og andre i denne tråden lyver de om hvor ofte de skifter. Anonymkode: aeec1...816 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solanum Skrevet 22. juni #104 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er de som skifter en gang i uka som PRØVER å være perfekte husmødre. Bare tull! Hvor ofte vasker dere tak og vegger, bak komfyren og kjøleskapet f.eks. ? Det er IKKE uhygienisk å ligge i samme sengetøy lenger enn ei uke, det er kun i hodet deres. FInns ikke logikk. Anonymkode: cdbad...17c Jeg vasker taket 2 ganger i året. Jeg drar tørrmopp over annen hver uke. Veggene drar jeg også over jevnt. Det ligger jo en miks av hudceller, fett, asfaltsstøv, mikroplast og annen drit på de. Kall det gjerne tiltak mot kreft. Å dra frem kjøleskap og komfyr for å tørke bort fett tar 5 minutter. Jeg er glad i leiligheten min, så jeg holder den i orden. Ved å gjøre det forebygger jeg råte og sopp, og jeg kan reparere småskader jeg kommer over. Det ER uhygienisk å ikke vaske sengetøyet jevnt. Jeg fikk ringormsmitte (som er en sopp) på et treningsenter før jul, og siden jeg får jevnt immunterapi sleit jeg i mange måneder med å bli kvitt det. Det er folk som ikke bytter sengetøy, ikke vasker håndklær etter bruk og er generelt slappe som drar driten til treningsstudioer og treningsentre. Friske folk tenker ikke på sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #105 Del Skrevet 22. juni Solanum skrev (4 minutter siden): Jeg vasker taket 2 ganger i året. Jeg drar tørrmopp over annen hver uke. Veggene drar jeg også over jevnt. Det ligger jo en miks av hudceller, fett, asfaltsstøv, mikroplast og annen drit på de. Kall det gjerne tiltak mot kreft. Å dra frem kjøleskap og komfyr for å tørke bort fett tar 5 minutter. Jeg er glad i leiligheten min, så jeg holder den i orden. Ved å gjøre det forebygger jeg råte og sopp, og jeg kan reparere småskader jeg kommer over. Det ER uhygienisk å ikke vaske sengetøyet jevnt. Jeg fikk ringormsmitte (som er en sopp) på et treningsenter før jul, og siden jeg får jevnt immunterapi sleit jeg i mange måneder med å bli kvitt det. Det er folk som ikke bytter sengetøy, ikke vasker håndklær etter bruk og er generelt slappe som drar driten til treningsstudioer og treningsentre. Friske folk tenker ikke på sånt. Litt skitt er bare bra for immunforsvaret. Det er vel dokumentert at det er positivt for babyer å bo i et støvete hjem, og kjæledyr gir godt immunforsvar og forebygger allergi nettopp fordi de drar med seg skitt. Å vaske håndklær etter hver bruk er ikke godt for noe. Du kan gjerne gjøre det og føle deg flink og bra, men det er totalt bortkastet tid! Anonymkode: aeec1...816 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #106 Del Skrevet 22. juni Nå er det hver andre ellee tredje uke. Før var det standard hver søndag, men vi ble slappe en gang under korona og så har vi ikke klart å hente oss inn igjen. Men det er et mål å komme tilbake til hver søndag. Anonymkode: 2fb0d...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #107 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, de fleste du kjenner bytter nok mindre enn en gang i uken. Men pga. hysteriske folk som deg og andre i denne tråden lyver de om hvor ofte de skifter. Anonymkode: aeec1...816 Hvorfor skulle folk gidde å lyve om hvor ofte de skifter på et anonymt forum? Jeg bytter to ganger i uka. Det er unødvendig mye, men det er en hverdagsluksus for meg. Anonymkode: 05b9e...757 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #108 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg pleier å skifte hver uke ca vanligvis. Nå har jeg prolaps i ryggen og den er helt stiv og veldig vond så klarer omtrent ikke bevege meg så har foreløpig ikke fått skiftet på over en måned. Så håper jeg finner en løsning på det snart. Bruker selvfølgelig smertestillende som hjelper litt, men er fortsatt like stiv så klarer ikke bøye meg. Veldig ekkelt det skjønner jeg selv også. Men har ingen jeg kan spørre om å hjelpe meg så vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 37d4c...c90 Dette mener jeg som et velment råd (fra en som også har slitt med prolaps i ryggen), men kan du fordele det utover en hel dag, eller en hel helg for eksempel? Tenker at dersom du selv ønsker å få bytta, så er det kanskje ikke så viktig at alt kommer på senga på samme tid, men at det faktisk blir bytta sånn at du føler deg bedre? Halve dyna, og så hvile, så ei pute, hvile, prøve litt mer på dyna, osv? Jeg måtte gjøre det slik.. Lå i senga på siden mens jeg balte dynetrekket på. Men det gikk, til slutt ☺️ Kanskje du kan se om du finner en løsning, gi deg selv tid, det trenger ikke å bli 100%. Drit i lakenet den uka om det ikke gikk, og så fokuserer du på laken neste gang og dropper dynetrekket ☺️ Anonymkode: 2fb0d...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #109 Del Skrevet 22. juni Hater å bytte sengetøy, men gjør det ofte for jeg elsker rent sengetøy🙂 er redd og om det er for lenge mellom så er det et gourmetmåltid av smådyr i senga som tiltrekker seg masse 🕷️🕷️🕷️ Anonymkode: af4f5...bb1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solanum Skrevet 22. juni #110 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Litt skitt er bare bra for immunforsvaret. Det er vel dokumentert at det er positivt for babyer å bo i et støvete hjem, og kjæledyr gir godt immunforsvar og forebygger allergi nettopp fordi de drar med seg skitt. Å vaske håndklær etter hver bruk er ikke godt for noe. Du kan gjerne gjøre det og føle deg flink og bra, men det er totalt bortkastet tid! Anonymkode: aeec1...816 Har du sitert feil innlegg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #111 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette mener jeg som et velment råd (fra en som også har slitt med prolaps i ryggen), men kan du fordele det utover en hel dag, eller en hel helg for eksempel? Tenker at dersom du selv ønsker å få bytta, så er det kanskje ikke så viktig at alt kommer på senga på samme tid, men at det faktisk blir bytta sånn at du føler deg bedre? Halve dyna, og så hvile, så ei pute, hvile, prøve litt mer på dyna, osv? Jeg måtte gjøre det slik.. Lå i senga på siden mens jeg balte dynetrekket på. Men det gikk, til slutt ☺️ Kanskje du kan se om du finner en løsning, gi deg selv tid, det trenger ikke å bli 100%. Drit i lakenet den uka om det ikke gikk, og så fokuserer du på laken neste gang og dropper dynetrekket ☺️ Anonymkode: 2fb0d...62e Takk for tipset det skal jeg prøve. Anonymkode: 37d4c...c90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solanum Skrevet 22. juni #112 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er typisk kg dessverre. Å ha en intern pissekonkuranse om hvem som er mest møkkete. Og de heier og applauderer på hverandre med heia rop. "Jeg har ikke vasket meg/ lagt på sengetøy/ tatt oppvasken/vasket badet på et halvt år" "🥰😍😘❤️👏 så flink du er" "Ikke jeg heller, jeg har klart 8 måneder i min egen drit og jeg lukter ingenting, det er så deilig" Det er for spesielt interesserte og så prøver de å bagatellisere sin egen uhygieniske levestandard med å si at ingen har sagt at de lukter 😩 eller at det er de "perfekte husmødrene" som er problemet. Anonymkode: e9000...52a Jeg elsker disse trådene. De fryder meg like mye som programmer som Ekstrem rengjøring og Sinnasnekkeren. Og programmer om samlere. Det er gåsehuden jeg får av å lese om hvor sykt ekle folk er. Men historiene til de som er syke er bare vonde og triste. Det er ingenting som er ekkelt med å overleve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #113 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det tar ikke lang tid å skifte på sengen Anonymkode: ff2af...94d Les hele tråden så finner du ut at folk er forskjellige og har forskjellige utfordringer og slutt og tro at du har fasiten. Anonymkode: cdbad...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #114 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hjernen er faktisk aldri noen sinne til pynt. Men kan du ikke bare bytte oftere på senga, så slipper du å bli så sint og føle deg utilstrekkelig? Anonymkode: 05b9e...757 Jeg er helt komfortabel med å skifte mellom hver 3.og 5.uke jeg. Det er andre som visstnok har problem med det. Misliker å bli kallt gris fordi folk har bakterifobi som det ikke finns logisk grunn for. Men er ikke så dum at jeg tror at alle som sier de skifter hver uke, gjør det. For det speiler ikke virkeligheten. Anonymkode: cdbad...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #115 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Litt skitt er bare bra for immunforsvaret. Det er vel dokumentert at det er positivt for babyer å bo i et støvete hjem, og kjæledyr gir godt immunforsvar og forebygger allergi nettopp fordi de drar med seg skitt. Å vaske håndklær etter hver bruk er ikke godt for noe. Du kan gjerne gjøre det og føle deg flink og bra, men det er totalt bortkastet tid! Anonymkode: aeec1...816 Jepp! Jeg har slett ikke overhysterisk bakteriefobi men jeg er aldri sjuk. Hadde korona men det kom neppe av dårlig hygiene i senga Og så er det ikke sunt å ha slik kontrollbehov at man føler at man MÅ gjøre slik så og så ofte fordi andre ikke skal se ned på deg. Jeg er så inderlig glad at jeg står stødig i mine valg slik sett. Kontrollfreak på andre områder og vet hvor slitsomt det er. Folk må slippe seg løs! Anonymkode: cdbad...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #116 Del Skrevet 22. juni Max 1 gang i måneden her. Er singel, og det er meget sjeldent senga blir brukt til noe annet her. Anonymkode: b42f4...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #117 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor skulle folk gidde å lyve om hvor ofte de skifter på et anonymt forum? Jeg bytter to ganger i uka. Det er unødvendig mye, men det er en hverdagsluksus for meg. Anonymkode: 05b9e...757 Jeg mener dine venner og bekjente lyver til deg. Anonymkode: aeec1...816 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #118 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 18.27): Samme her. Jeg hadde aldri i verden sagt det til noen høyt, men det kan gå både en og to mnd før jeg skifter på senga og jeg dusjer en eller to ganger i uka... Anonymkode: a7bd2...f30 Samme her! Anonymkode: 21e7a...e19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #119 Del Skrevet 23. juni Jeg sover nesten bare på sofaen. Skulle ikke ha kjøpt dobbeltseng, føler meg patetisk i den Anonymkode: 5a3af...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #120 Del Skrevet 23. juni Anonymt her på KG kan jeg innrømme at jeg sjeldent skifter sengetøy. Ikke ellers. Anonymkode: 21e7a...e19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå