Gå til innhold

Hvem tør å innrømme sjelden sengeskift?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvordan kan noen gå rundt og tro at sengetøyet lukter nøytralt og ikke er møkkete ut over 14 dagers bruk med dusjing hver dag og sjeldnere? 

Sengene er fulle av hudceller, svette og ikke minst MIDD. Pluss smårusk som dere drar med under føttene. Har dere katter og hunder er det enda mer møkkete.

Å skifte en gang i uka er et minstekrav til egen hygiene. De eneste jeg kjenner til som ikke bytter og ikke dusjer 2-3 ganger i uka er mennesker med sterke fysiske og mentale lidelser. Mao de er syke og de klarer ikke dette på egen hånd. At friske mennesker holder på slik som fortelles i tråden er meget bekymringsverdig!

Anonymkode: 50d4d...986

Dette er typisk kg dessverre. Å ha en intern pissekonkuranse om hvem som er mest møkkete. Og de heier og applauderer på hverandre med heia rop. "Jeg har ikke vasket meg/ lagt på sengetøy/ tatt oppvasken/vasket badet på et halvt år"

"🥰😍😘❤️👏 så flink du er"

"Ikke jeg heller, jeg har klart 8 måneder i min egen drit og jeg lukter ingenting, det er så deilig"

Det er for spesielt interesserte og så prøver de å bagatellisere sin egen uhygieniske levestandard med å si at ingen har sagt at de lukter 😩 eller at det er de "perfekte husmødrene" som er problemet.

Anonymkode: e9000...52a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvordan kan noen gå rundt og tro at sengetøyet lukter nøytralt og ikke er møkkete ut over 14 dagers bruk med dusjing hver dag og sjeldnere? 

Sengene er fulle av hudceller, svette og ikke minst MIDD. Pluss smårusk som dere drar med under føttene. Har dere katter og hunder er det enda mer møkkete.

Å skifte en gang i uka er et minstekrav til egen hygiene. De eneste jeg kjenner til som ikke bytter og ikke dusjer 2-3 ganger i uka er mennesker med sterke fysiske og mentale lidelser. Mao de er syke og de klarer ikke dette på egen hånd. At friske mennesker holder på slik som fortelles i tråden er meget bekymringsverdig!

Anonymkode: 50d4d...986

For min del syns jeg det er mer bekymringsverdig at folk ikke vet forskjell på helsefarlig og ekkelt. For det er MASSE mellom der. 

Ingen tror det lukter nøytralt i sengetøyet, det skal bare en natt til så lukter det kropp. Men hvorfor er det farlig da? 

Hvor tror du midden bor? I sengetøyet eller inni dyna? Med mindre du fryser dyne , pute og madrass mellom skift så blir du ikke kvitt midden, den sitter ikke utenpå dynetrekket! Jeg legger meg ren, har ingen dyr, bruker innesko og sokker. 

Nei, du og mange er på bærtur og fyllt med unødvendig hysteri. 

Anonymkode: cdbad...17c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå skrev du ingenting i hovedinnlegget om at du var handikappet eller hadde dårlig helse. For normalt friske mennesker er virkelig ikke det å skifte på senga en stor greie.

Anonymkode: 9a8c7...d42

Det kan ikke du vite! Det vet bare den som HAR den kroppen som er sliten. Herregud, for en logikk folk har! Er man ikke lik en selv så er en sjuk i hue, urenslig og det som verre er. Gå og lek i sandkassa du og  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er typisk kg dessverre. Å ha en intern pissekonkuranse om hvem som er mest møkkete. Og de heier og applauderer på hverandre med heia rop. "Jeg har ikke vasket meg/ lagt på sengetøy/ tatt oppvasken/vasket badet på et halvt år"

"🥰😍😘❤️👏 så flink du er"

"Ikke jeg heller, jeg har klart 8 måneder i min egen drit og jeg lukter ingenting, det er så deilig"

Det er for spesielt interesserte og så prøver de å bagatellisere sin egen uhygieniske levestandard med å si at ingen har sagt at de lukter 😩 eller at det er de "perfekte husmødrene" som er problemet.

Anonymkode: e9000...52a

Det er de som skifter en gang i uka som PRØVER å være perfekte husmødre. Bare tull! Hvor ofte vasker dere tak og vegger, bak komfyren og kjøleskapet f.eks. ?

Det er IKKE uhygienisk å ligge i samme sengetøy lenger enn ei uke, det er kun i hodet deres. FInns ikke logikk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg faktisk byttet ut hele senga 😅 Men bytter ellers sengetøy når jeg føler behovet, ikke fordi det har gått x antall dager siden sist.

Anonymkode: 95e9f...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er de som skifter en gang i uka som PRØVER å være perfekte husmødre. Bare tull! Hvor ofte vasker dere tak og vegger, bak komfyren og kjøleskapet f.eks. ?

Det er IKKE uhygienisk å ligge i samme sengetøy lenger enn ei uke, det er kun i hodet deres. FInns ikke logikk. 

Handler ikke om å være perfekt, men å like ha det rent og pent rundt seg, dette gjelder da også sengene og bytte håndklær. Det er de som er de mest urenslige som syntes det å skifte ofte , som en gang i uken er hysteri. 

Tenk all kropps svette og døde hudceller som kroppen gir fra seg i løpet av natten

Anonymkode: c7db3...cf1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er de som skifter en gang i uka

Lol der har du meg men ikke perfekt husmor, har bare midd allergi. Så senga mi er sikkert mer vasket en alt annet i huset. Hadde det ikke vært for allergi hadde jeg aldri gjort det xD 

Anonymkode: 37cb6...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter to ganger i uka. Da jeg var deprimert gikk det over ett år.

Anonymkode: 05b9e...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Handler ikke om å være perfekt men å like ha det rent og pent rundt seg, dette gjelder da også sengene og bytte håndklær. Det er de som er de mest urenslige som syntes det å skifte ofte , som en gang i uken er hysteri. 

Tenk all kropps svette og døde hudceller som kroppen gir fra seg i løpet av natten

Selvsagt handler det om å være " perfekt" , for det ligger jo ikke noe fornuft bak det. Det er bare at folk syns det er ekkelt og det har ingenting med uhygienisk å gjøre. Og så har vi ikke begynt å snakke om bærekraften bak å vaske så mye sengetøy! Og strøm som koster.. og slitasje på sengetøy. DET burde telle mer enn at logikk som svikter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvsagt handler det om å være " perfekt" , for det ligger jo ikke noe fornuft bak det. Det er bare at folk syns det er ekkelt og det har ingenting med uhygienisk å gjøre. Og så har vi ikke begynt å snakke om bærekraften bak å vaske så mye sengetøy! Og strøm som koster.. og slitasje på sengetøy. DET burde telle mer enn at logikk som svikter. 

Så voldsomt sint da😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så voldsomt sint da😂

Blir sur når folk ikke bruker hodet til fornuftige ting. Hjernen er ikke bare til pynt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi det er grisete og ekkelt, så håper det ikke fines så mange griser der ute

Men hva har det å bety for deg uansett?

Anonymkode: 82bb6...5ed

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvem tør å innrømme at de skifter på senga sjeldnere enn hver annen uke? 

Håper å se noen som tør stå for det for jeg vet at det er ikke slik at alle har tid og energi til å gjøre det hver uke! 

Det tar ikke lang tid å skifte på sengen ;)

Anonymkode: ff2af...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Blir sur når folk ikke bruker hodet til fornuftige ting. Hjernen er ikke bare til pynt. 

Asma og allergiforbundet mener en bør skifte hver 14. dag, ikke noe sjeldnere. Mange (litt mer eksperter enn deg kanskje)mener en bør skifte en gang i uken. https://www.sleepfoundation.org/best-sheets/how-often-should-you-wash-your-sheets#:~:text=Most people should wash their,often than once a week+ Når du får hundedrit på kroppen din er det mest sannsynlig naturlig for deg å vaske det av seg men om du hadde sett hvor mye drit, sopp og mikroorganismer som lever i senga di hadde du nok også kanskje følt for å skifte oftere enn hver 5. uke. I løpet av et år svetter vi 100 liter som havner i sengetøyet. Vi tilbringer en tredjedel av livene våre i sengen, om du ønsker å tilbringe mest mulig av den tiden din der med flest mulig midd og mest mulig døde hudceller så værsågod. Men ja det er lov å bruke hjernen til det den var tenkt til: å velge å ikke utvikle sykdommer, allergi, gnikke seg inn med mest mulig svette bare for at en ikke gidder å skifte på sengen. Det kreves ikke spesielt mye i IQ heller for å klare å legge på nytt sengetøy. 

Anonymkode: ff120...86e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jo du svetter nok ca en halvliter pr natt, om du er normal.

Anonymkode: 82bb6...5ed

Jepp,blir som å gå med samme klær like lenge..

Anonymkode: e04c9...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Bytter hver uke.. finnes ikke noe bedre enn å legge seg i rent sengetøy 🤩. Forøvrig ufør pga psykiske problemer..

Anonymkode: 7f1bd...3e7

Helt enig 😍 
Putetrekkene skifter jeg på hver søndag og torsdag. Alltid gjort. Bruker å klesrulle  lakenet og putetrekkene hver morgen, så det blir fritt for hårstrå. Kall meg gjerne rar men det gir meg ro🥴😅

Anonymkode: ff2af...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skulle gjerne ha bytta hver uke, men glemmer det ofte. Og ja, det er digg å legge seg i rent sengetøy. Blir nok i praksis 2-3 uke. Alltid etter mensen. Kun meg i senga.

Anonymkode: d9aac...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hjernen er faktisk aldri noen sinne til pynt.

Men kan du ikke bare bytte oftere på senga, så slipper du å bli så sint og føle deg utilstrekkelig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å skifte hver uke ca vanligvis. Nå har jeg prolaps i ryggen og den er helt stiv og veldig vond så klarer omtrent ikke bevege meg så har foreløpig ikke fått skiftet på over en måned.

Så håper jeg finner en løsning på det snart. Bruker selvfølgelig smertestillende som hjelper litt, men er fortsatt like stiv så klarer ikke bøye meg.

Veldig ekkelt det skjønner jeg selv også. Men har ingen jeg kan spørre om å hjelpe meg så vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 37d4c...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster

Skifter ikke før det klør eller går utover natt søvn. Når vi har sex så passer jeg på at det er på kona sin side av sengen, hun elsker å sovne fra tv i stua så har sengen for meg selv🫠❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...