Gå til innhold

Hvem tør å innrømme sjelden sengeskift?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jajakvinne12 skrev (11 minutter siden):

ANNENHVER? Nei fy flate. Hver uke. 

Dette er egentlig et fristed for oss uten bajterihysteri. Så du er uønsket her og dine meninger er helt uinteressante. 

Anonymkode: cdbad...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men slike tråder har også en vond vane for å rakke ned på de av oss som gjør anerledes enn deg:

Vi som liker å ha nytt sengetøy på sengen vår. Vi som dusjer hver dag, vi som gjør dette av egenomsorg og velvære. Vi som "skryter" :roll: av dette, vi får passet vårt påskrevet vi også i slike tråder.

Jeg har ikke som hobby jeg heller å bytte på sengen en gang i uken men for meg er det en minimal innsats som kreves for å nyte en stor velvære. Jeg skifter på sengen hver fredag (har nettopp gjort det). Og sånn liker jeg å ha det for meg selv (glans eller ikke glans oss husmødre imellom). Jeg skal være dausjuk før jeg lar det gå 5 uker mellom hver gang, jeg ønsker ikke for min egen del å la det gå så lang tid imellom hver gang.

Anonymkode: ff120...86e

Det er så mye mer omvendt så dette er en ren motreaksjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solanum skrev (6 minutter siden):

Nå har ts bestemt at de som skifter ofte har munnkurv, men jeg tar mine sjanser. 

Jeg har skifta på senga hver fredagsmorgen i 30 år. Kanskje med unntak under depresjoner. 

Jeg vasker madrassbeskyttere annenhver uke. Dyner og puter hver tredje måned. 

Jeg støvsuger under senga en gang i uka og tørker støv av veggene når jeg kommer på det. 

Å vaske og rydde er terapi for meg. 

Jeg synes vel kanskje å skifte sjeldnere er litt ekkelt. Det setter seg sovelukt i hår og kropp om en ikke dusjer om morgenen. 

Jeg liker ikke å overnatte hos folk som f.eks ikke vasker dyner, puter og overmadrasser. Det lukter vondt. 

Blablabla.. Jeg leser noe men det er ikke meningsfullt. Så gå ut å lek! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mange tøffe anonyme brukere her som tør å innrømme sjeldent skift.

Hos oss byttes det sjeldnere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solanum
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blablabla.. Jeg leser noe men det er ikke meningsfullt. Så gå ut å lek! 

Anonymkode: cdbad...17

Ok😊 god idé! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifter hver tredje, fjerde, femte eller sjette uke, har ikke noe system på det. Jeg bor alene og må fylle opp en maskin før jeg kan vaske uansett, dermed er det bare bortkastet å skifte hver uke, det har jeg nemlig ikke nok laken til! Dusjer heller ikke hver dag, vasker meg med klut og såpe hver dag da, men dusjing skjer som regel bare etter trening, hårvask gjøres i dusjen uten å dusje mer enn håret da.

Anonymkode: 82dad...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjo, altså, det hender jeg glemmer / utsetter selv om jeg har reminder på kalender for annenhver uke. 

Men vi har aircon på rommet så temp holdes jevn. Og vi dusjer hver dag. Jeg bytter gjerne putevar ofte, når jeg har rent hår vil jeg ga rent putetrekk, og det veier litt opp, tenker jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funksjonshemmet og syk her, og her har jeg måttet redusere på det meste med årene. Hadde en fast rutine i mange år med å bytte på sengen annenhver fredag. Nå prøver jeg på en gang i måneden. Ikke kan jeg si jeg dusjer hver kveld heller. Jeg dusjer to ganger i uken. 
Er alene og sover med full pysj. Bytter pysj ofte, men normalt ikke hver dag. 

Det er rett og slett tung og utfordrende å få gjort, både fysisk og psykisk. Har på det verste gått 3 måneder en gang. Hadde noen sagt det til meg for noen år siden så hadde jeg bare tenkt: æsj. Nå når jeg er såpass syk så er det som det er.
Jeg legger inn skift i kalenderen, så jeg får det gjort og det ikke skal gli ut for mye, samt da holder jeg oversikten. Ca en gang i måneden er dessverre det jeg får til nå.
En venninne av meg som er frisk, hun bytter selv kun en gang i måneden. Er det hun er vokst opp med, og sier det høyt uten skrupler. Hørt andre si hver tredje uke. 

Jeg drømmer tilbake til da kroppen min var der at å bytte på sengen var null stress som enkelte fremmer her i tråden. Jeg er nå vant med at det går lengre tid, så det går heldigvis fint, men skulle gjerne ha byttet oftere. 

Anonymkode: b954f...6b0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får virkelig ikke håpe mange sier de ikke gjør det. Her skiftes det på alle sengene fast hver søndag. Men vi legger også alle håndklær til vask etter en gangs bruk. Og her er vi 3 som dusjer daglig. Alt anner er ekkelt

Anonymkode: c7db3...cf1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Får virkelig ikke håpe mange sier de ikke gjør det. Her skiftes det på alle sengene fast hver søndag. Men vi legger også alle håndklær til vask etter en gangs bruk. Og her er vi 3 som dusjer daglig. Alt anner er ekkelt

Hvirfor håper du dette?

Anonymkode: 82bb6...5ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvirfor håper du dette?

Kanskje vedkommende sover i mange senger rundt omkring...😉😉

Anonymkode: ef68c...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solanum
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Funksjonshemmet og syk her, og her har jeg måttet redusere på det meste med årene. Hadde en fast rutine i mange år med å bytte på sengen annenhver fredag. Nå prøver jeg på en gang i måneden. Ikke kan jeg si jeg dusjer hver kveld heller. Jeg dusjer to ganger i uken. 
Er alene og sover med full pysj. Bytter pysj ofte, men normalt ikke hver dag. 

Det er rett og slett tung og utfordrende å få gjort, både fysisk og psykisk. Har på det verste gått 3 måneder en gang. Hadde noen sagt det til meg for noen år siden så hadde jeg bare tenkt: æsj. Nå når jeg er såpass syk så er det som det er.
Jeg legger inn skift i kalenderen, så jeg får det gjort og det ikke skal gli ut for mye, samt da holder jeg oversikten. Ca en gang i måneden er dessverre det jeg får til nå.
En venninne av meg som er frisk, hun bytter selv kun en gang i måneden. Er det hun er vokst opp med, og sier det høyt uten skrupler. Hørt andre si hver tredje uke. 

Jeg drømmer tilbake til da kroppen min var der at å bytte på sengen var null stress som enkelte fremmer her i tråden. Jeg er nå vant med at det går lengre tid, så det går heldigvis fint, men skulle gjerne ha byttet oftere. 

Anonymkode: b954f...6b0

Off topic. Men kanskje du skulle søkt om å få noen timer hjelp i uken? Det er sikkert andre ting som kan være utfordrende for deg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvirfor håper du dette?

Fordi det er grisete og ekkelt, så håper det ikke fines så mange griser der ute

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg innrømmer det bak anonymknappen.

Skifter kanskje 2-5 ganger i året. Hele vintersesongen kan passere uten at jeg skifter. Når varmen kommer, så skiftes det oftere, men så lenge trekket lukter nøytralt over det hele og ikke er synlig skittent, så skifter jeg ikke. Vi er to som sover sammen, og det er ikke alltid det dusjes før sovetid. 

Skal jeg først skifte på vår seng, så skifter jeg på barnas også. De får ellers også skifta på sengene ved behov, og det skiftes alltid før og etter overnattingsgjester. Det vil si at de får nytt sengetøy omtrent månedlig eller oftere.

Synes det er rart og veldig flaut jeg føler ok om å skifte så sjeldent, da jeg ellers er en veldig ryddig og hygienisk person, badet vaskes omtrent daglig, kjøkkenet likeså, dørhåndtak, gulv og støv... Alt annet er rent her hjemme, og personlig hygiene er også svært god.

Anonymkode: dccb1...d2c

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (4 timer siden):

Tid og energi til å skifte på senga..? Det tar jo maks 5 minutter! 😂 Lite som er bedre enn å legge seg i rent sengetøy, men det sagt kan det gå to uker mellom hver gang. Kommer an på hvor mye jeg er hjemme og hvor skittent jeg føler det er.

Når det å bytte på senga er et uoverkommelig ork, så synes jeg det oser av lav boevne. Hva med husarbeid som faktisk er tungt og tidkrevende? Når blir det gjort?

Siden folk gnåler og tror ting er like enkelt for alle ; Ikke alle har like mye energi som deg, ikke alle har like frisk rygg og armer som deg. PRØV å innse at verden ikke er sort /hvit og lik for alle! PRØV i det minste.. 

Når jeg har gått i 8 timer på jobb så er det bare såvidt jeg greier å komme meg inn i bilen for å dra hjem... Og da kommer ikke det å skifte på senga høyt på prioriteringslista! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hysteri

Anonymkode: 3abf8...7b8

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Fordi det er grisete og ekkelt, så håper det ikke fines så mange griser der ute

DU syns det er ekkelt. Det er i ditt hode og noe har gått feil når verden må være steril for å være grei. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifter ikke annenhver uke. Det er for mye for meg.

Skifter hver 3. uke/en gang i måneden omtrent. Jeg sover ikke alltid hjemme og dusjer ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å se på meg som en av de som bytter annenhver uke, men stort sett går det mye lengre tid. Tror det har gått iallfall 5 uker nå😳 For min del handler det om latskap, og at jeg bare utsetter det. Men denne helgen SKAL jeg skifte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Siden folk gnåler og tror ting er like enkelt for alle ; Ikke alle har like mye energi som deg, ikke alle har like frisk rygg og armer som deg. PRØV å innse at verden ikke er sort /hvit og lik for alle! PRØV i det minste.. 

Når jeg har gått i 8 timer på jobb så er det bare såvidt jeg greier å komme meg inn i bilen for å dra hjem... Og da kommer ikke det å skifte på senga høyt på prioriteringslista! 

Nå skrev du ingenting i hovedinnlegget om at du var handikappet eller hadde dårlig helse. For normalt friske mennesker er virkelig ikke det å skifte på senga en stor greie.

Anonymkode: 9a8c7...d42

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...