AnonymBruker Skrevet 21. juni #1 Del Skrevet 21. juni I helgen hadde jeg besøk av ei venninne. Hun er langtidsykemeldt og har mye fritid. Det har ikke jeg. Da hun var til meg sa jeg at jeg hadde en dårlig periode akkurat nå. Sliter med revmatisk sykdom. Hun spurte om vi kunne dra ut å drikke vin og kose oss i sommer. Jeg sa at det kan vi men vet ikke når. Men at jeg gir beskjed når jeg orker og kan . Hun er sykemeldt i sommer også sa hun og ingen planer. På onsdag ringte hun og jeg hadde smerter og var veldig sliten. Jeg sa at det var mye sykdom på jobb så jeg var utslitt. Dagen etter fikk jeg melding om jeg hadde funnet en dag vi kunne dra ut. Er det ikke litt rart å spørre om det dagen etter jeg sa at jeg hadde smerter og var utslitt? Anonymkode: 5c437...e68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #2 Del Skrevet 21. juni Hva er sammenhengen mellom overskiften og innlegget? Anonymkode: f7c3d...988 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #3 Del Skrevet 21. juni Hvis du er utslitt å har smerter nå, så kan du ikke foreslå en dag du har fri om f.eks to uker? 🤔 Jeg er selv skadet nå, men jeg klarer fint si til en venninne at jeg har fri helga om tre uker og vi kan ha den som utgangspunkt. Da vet hun også at hun ikke avtaler en hyttetur med andre den helgen... Vi prøver alltid planlegge i litt god tid slik at vi ikke legger andre planer. Anonymkode: 21792...5c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #4 Del Skrevet 21. juni Forventet meg en skikkelig saftig historie, men det der har da ingenting med å ikke tenke før man snakker. Bortsett fra det er hun litt masete kanskje, men for en som ikke kjenner dine plager vet ikke hvor lenge de varer. Så det er da bare å svare, "Vet ikke, men gir beskjed når jeg føler meg bedre og det er litt letere å planlegge tiden fremover". Anonymkode: 517cd...c20 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 21. juni #5 Del Skrevet 21. juni Dette er å overtenke. Du må være tydelig på når det passer for deg, ikke anta at hun har fullt fokus på deg og dine behov. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 21. juni #6 Del Skrevet 21. juni Damer å overdekning .. ingen står opp for seg selv går heller å klager til andre 😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #7 Del Skrevet 21. juni Hun har funnet dato om 2 uker, og så får du finne ut om du orker det når dagen kommer. Eller du vet at dagen kommer, så du er flink til å hvile når du er ferdig på jobb, så kroppen ikke blir oppbrukt. Hilsen revmatiker Anonymkode: da43a...637 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #8 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): I helgen hadde jeg besøk av ei venninne. Hun er langtidsykemeldt og har mye fritid. Det har ikke jeg. Da hun var til meg sa jeg at jeg hadde en dårlig periode akkurat nå. Sliter med revmatisk sykdom. Hun spurte om vi kunne dra ut å drikke vin og kose oss i sommer. Jeg sa at det kan vi men vet ikke når. Men at jeg gir beskjed når jeg orker og kan . Hun er sykemeldt i sommer også sa hun og ingen planer. På onsdag ringte hun og jeg hadde smerter og var veldig sliten. Jeg sa at det var mye sykdom på jobb så jeg var utslitt. Dagen etter fikk jeg melding om jeg hadde funnet en dag vi kunne dra ut. Er det ikke litt rart å spørre om det dagen etter jeg sa at jeg hadde smerter og var utslitt? Anonymkode: 5c437...e68 Hun antar jo sikkert at du sier rett ut om du ikke orker, eller når du evt orker. Det blir jo fryktelig tungvint om vi alle skal kommunisere på en slik måte at vi hele tiden skal bare forstå ting som ikke blir sagt rett ut. Anonymkode: 8c1d2...600 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 21. juni #9 Del Skrevet 21. juni Hun har spurt en gang om dere skal møtes og drikke vin i sommer, og spurt en gang til om du har funnet en dato. Jeg ser ikke helt problemet med dette. Kunne igrunn vært meg, da jeg har erfart at veldig løse planer fort blir til ingenting uten noe mer håndfast. Det oppleves kanskje mer masete når man står i en slitsom periode med sykdom. Men det er da ikke verre enn å gi en tentativ dag, med forbehold om at du kanskje må avlyse pga helsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #10 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): I helgen hadde jeg besøk av ei venninne. Hun er langtidsykemeldt og har mye fritid. Det har ikke jeg. Da hun var til meg sa jeg at jeg hadde en dårlig periode akkurat nå. Sliter med revmatisk sykdom. Hun spurte om vi kunne dra ut å drikke vin og kose oss i sommer. Jeg sa at det kan vi men vet ikke når. Men at jeg gir beskjed når jeg orker og kan . Hun er sykemeldt i sommer også sa hun og ingen planer. På onsdag ringte hun og jeg hadde smerter og var veldig sliten. Jeg sa at det var mye sykdom på jobb så jeg var utslitt. Dagen etter fikk jeg melding om jeg hadde funnet en dag vi kunne dra ut. Er det ikke litt rart å spørre om det dagen etter jeg sa at jeg hadde smerter og var utslitt? Anonymkode: 5c437...e68 Nei, det er ikke rart. Når man har revmatiske sykdommer kan man den ene timen være veldig dårlig og sengeliggende, mens to timer senere kan man ha mye energi og være i god form Anonymkode: 72d41...017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #11 Del Skrevet 21. juni Ser egentlig ikke problemet med at hun ønsker å lage en plan for å møte deg, ofte blir jo sånne løse planer om å møtes en dag i ferien ikke noe av. Det er jo bare å si en dato 2-3 uker frem i tid når du vet at du har fri, også sier du at det er med forbehold om at formen er bra da. Anonymkode: 79790...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #12 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): I helgen hadde jeg besøk av ei venninne. Hun er langtidsykemeldt og har mye fritid. Det har ikke jeg. Da hun var til meg sa jeg at jeg hadde en dårlig periode akkurat nå. Sliter med revmatisk sykdom. Hun spurte om vi kunne dra ut å drikke vin og kose oss i sommer. Jeg sa at det kan vi men vet ikke når. Men at jeg gir beskjed når jeg orker og kan . Hun er sykemeldt i sommer også sa hun og ingen planer. På onsdag ringte hun og jeg hadde smerter og var veldig sliten. Jeg sa at det var mye sykdom på jobb så jeg var utslitt. Dagen etter fikk jeg melding om jeg hadde funnet en dag vi kunne dra ut. Er det ikke litt rart å spørre om det dagen etter jeg sa at jeg hadde smerter og var utslitt? Anonymkode: 5c437...e68 Er litt av poenget i dette innlegget at hun ikke jobber men orker likevel å finne på ting, og at du jobber selv om du har smerter, og at derfor er du litt bedre enn henne? For det var litt vanskelig å få tak på hva som egentlig er meningen med innlegget, samtidig som jeg ikke skjønte hvilken funksjon informasjonen om at hun er sykemeldt i sommer skulle ha. Anonymkode: 8c1d2...600 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #13 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun har funnet dato om 2 uker, og så får du finne ut om du orker det når dagen kommer. Eller du vet at dagen kommer, så du er flink til å hvile når du er ferdig på jobb, så kroppen ikke blir oppbrukt. Hilsen revmatiker Anonymkode: da43a...637 Hun har ikke funnet en dato Anonymkode: 5c437...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 21. juni #14 Del Skrevet 21. juni 1 hour ago, AnonymBruker said: Er litt av poenget i dette innlegget at hun ikke jobber men orker likevel å finne på ting, og at du jobber selv om du har smerter, og at derfor er du litt bedre enn henne? For det var litt vanskelig å få tak på hva som egentlig er meningen med innlegget, samtidig som jeg ikke skjønte hvilken funksjon informasjonen om at hun er sykemeldt i sommer skulle ha. Anonymkode: 8c1d2...600 Det er slik jeg også tolket det. Men det er jo fullt forståelig, at hvis man jobber og sliter selv til tross for at helsa ikke er på topp, og man ikke orker så mye, så er det litt irriterende med en langtidssykmeldt i omgangskretsen som bobler over av energi og vil være med på alt mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 21. juni #15 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): I helgen hadde jeg besøk av ei venninne. Hun er langtidsykemeldt og har mye fritid. Det har ikke jeg. Da hun var til meg sa jeg at jeg hadde en dårlig periode akkurat nå. Sliter med revmatisk sykdom. Hun spurte om vi kunne dra ut å drikke vin og kose oss i sommer. Jeg sa at det kan vi men vet ikke når. Men at jeg gir beskjed når jeg orker og kan . Hun er sykemeldt i sommer også sa hun og ingen planer. På onsdag ringte hun og jeg hadde smerter og var veldig sliten. Jeg sa at det var mye sykdom på jobb så jeg var utslitt. Dagen etter fikk jeg melding om jeg hadde funnet en dag vi kunne dra ut. Er det ikke litt rart å spørre om det dagen etter jeg sa at jeg hadde smerter og var utslitt? Anonymkode: 5c437...e68 Det er jo ingen sammenheng mellom overskriften din og innholdet i innlegget? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #16 Del Skrevet 21. juni Yodas skrev (12 minutter siden): Det er slik jeg også tolket det. Men det er jo fullt forståelig, at hvis man jobber og sliter selv til tross for at helsa ikke er på topp, og man ikke orker så mye, så er det litt irriterende med en langtidssykmeldt i omgangskretsen som bobler over av energi og vil være med på alt mulig. Joda, men man må huske at grunner for å ikke kunne jobbe kan være mange. Det trenger ikke handle om smerter eller lignende lidelser som ts har, men at man likevel ikke kan jobbe. Og sunne mennesker har ikke behov for å måle verdi og å finne ting å føle seg hevet over andre over Anonymkode: 8c1d2...600 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #17 Del Skrevet 21. juni Vil du bare når det passer deg? Anonymkode: f5503...b66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #18 Del Skrevet 21. juni Vil du egentlig treffe henne i det hele tatt? Umulig å faktisk kunne kjenne hvordan andre føler seg. Du møtte henne tross alt nå selv om du som du sier har en dårlig periode. Skinner også litt igjennom her at du irriterer deg litt over henne som er sykemeldt og har mindre å gjøre enn deg. Men som sannsynligvis har grunner til det, og savner sosialt samvær. Ikke si ja til folk hvis du mener nei. Eventuelt er det bare å svare at du sier fra når det passer. Om du faktisk mener det da… Anonymkode: 92a75...77e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #19 Del Skrevet 21. juni Yodas skrev (26 minutter siden): Det er slik jeg også tolket det. Men det er jo fullt forståelig, at hvis man jobber og sliter selv til tross for at helsa ikke er på topp, og man ikke orker så mye, så er det litt irriterende med en langtidssykmeldt i omgangskretsen som bobler over av energi og vil være med på alt mulig. Er jo ikke sikkert at hun bobler over av energi, bare at hun har veldig lyst til å finne på noe med ts. Jeg syns det er så kjipe holdninger at sykemeldte liksom skal være 100% energiløs og bare ligge på sofaen hjemme. Så nei, det kan umulig være irriterende at ei venninne man burde være glad i og ønske alt godt har lyst til å finne på noe. Man burde heller være glad på venninnens vegne at hun faktisk klarer det. Og hvem vet; den turen ut på byen med ts kan slå venninnen ut i dagevis etterpå. Det kan være derfor hun er så ivrig på å planlegge også; da kan hun hvile og lade opp til bytur med ts, og/eller planlegge dagene i etterkant så hun ikke har noen store planer. Nå aner jeg ikke hvorfor venninna til ts er sykemeldt, men jeg vet iallfall at dette er vanlig praksis bland de som er sykemeldt blant annet pga utbrenthet/utmattelse, depresjon, me og andre sykdommer som påvirker energinivået. Anonymkode: 79790...907 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 21. juni #20 Del Skrevet 21. juni 5 minutter siden, AnonymBruker said: Er jo ikke sikkert at hun bobler over av energi, bare at hun har veldig lyst til å finne på noe med ts. Jeg syns det er så kjipe holdninger at sykemeldte liksom skal være 100% energiløs og bare ligge på sofaen hjemme. Så nei, det kan umulig være irriterende at ei venninne man burde være glad i og ønske alt godt har lyst til å finne på noe. Man burde heller være glad på venninnens vegne at hun faktisk klarer det. Og hvem vet; den turen ut på byen med ts kan slå venninnen ut i dagevis etterpå. Det kan være derfor hun er så ivrig på å planlegge også; da kan hun hvile og lade opp til bytur med ts, og/eller planlegge dagene i etterkant så hun ikke har noen store planer. Nå aner jeg ikke hvorfor venninna til ts er sykemeldt, men jeg vet iallfall at dette er vanlig praksis bland de som er sykemeldt blant annet pga utbrenthet/utmattelse, depresjon, me og andre sykdommer som påvirker energinivået. Anonymkode: 79790...907 Selvsagt burde man være glad på venninnas vegne, men det er ikke alltid vi mennesker har de "riktige" følelsene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå