Gå til innhold

Barnefar mener jeg utnytter han for penger fordi jeg krever barnebidrag gjennom NAV

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😂😂 herregud dete blir for dumt 

Anonymkode: 8f7d5...fe1

Nei. En annen bruker sa det bedre; En mann som truer mor til ungene sine er ingenting verdt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trolltunge skrev (4 minutter siden):

Nei. En annen bruker sa det bedre; En mann som truer mor til ungene sine er ingenting verdt. 

Jo! Jeg er ikke mann så du kan jo slutte å dikte opp ting.

en mor som vil loppe far og ikke lar han se barna fordi han bor hos en kompis er heller ingenting verdt ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mor er heller ikke uskyldig i dette selv om hun fremstiller det spnn. Mye skurrer i innleggene hennes 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det betyr likevel ikke st mor er uskyldig og ikke selv er vanskelig. Man trenger to for å starte diskusjoner ;)

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

en mor som vil loppe far og ikke lar han se barna fordi han bor hos en kompis er heller ingenting verdt ;)

Jeg spør deg igjen: Hva mener du hun er skyldig i og hva skulle hun ha gjort?

Hvor sier mor at hun vil loppe far og ikke lar han se barna? Det er han som har nektet å betale noe som helst av løpende utgifter på barn og hus, hun sier også at far når som helst kan komme og ha samvær. Han har nektet å snakke om både barn og hus, derfor gikk TS til Nav. Dette står i hi og innlegg #107 og 109

Anonymkode: 894ad...980

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uvesentlig om du er kvinne eller mann. En mann som truer mor til sine barn er uansett ingen bra mann. 

Du bør lese helhetlig situasjon. Ikke minst hvem som tar ansvar i situasjonen. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg spør deg igjen: Hva mener du hun er skyldig i og hva skulle hun ha gjort?

Hvor sier mor at hun vil loppe far og ikke lar han se barna? Det er han som har nektet å betale noe som helst av løpende utgifter på barn og hus, hun sier også at far når som helst kan komme og ha samvær. Han har nektet å snakke om både barn og hus, derfor gikk TS til Nav. Dette står i hi og innlegg #107 og 109

Det står det i mange innlegg fra flere av oss, at hun plutselig endrer innlegg ette å ha fått motbør hjelper ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (7 minutter siden):

Uvesentlig om du er kvinne eller mann. En mann som truer mor til sine barn er uansett ingen bra mann. 

Du bør lese helhetlig situasjon. Ikke minst hvem som tar ansvar i situasjonen. 

Eh du som dro inn mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Eh du som dro inn mann. 

Dyktig av meg. Det fantes ikke mann før jeg tastet noen ord, og vipps hadde vi en mann i saken.

Om du..., men ok du er kvinne, og det er fullstendig uvesentlig. Eller...

La meg gjette. Du har funnet deg en gromgutt som har barn med en fittekjerring som kun er interessert i å suge penger ut av ham?

Han er helt sikkert en fantastisk engel. Lykke til! 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (2 minutter siden):

Dyktig av meg. Det fantes ikke mann før jeg tastet noen ord, og vipps hadde vi en mann i saken.

Om du..., men ok du er kvinne, og det er fullstendig uvesentlig. Eller...

La meg gjette. Du har funnet deg en gromgutt som har barn med en fittekjerring som kun er interessert i å suge penger ut av ham?

Han er helt sikkert en fantastisk engel. Lykke til! 

Du er så usjarmerende , driver med hersketeknikker og er rett og slett ganske frekk, lykke til med sånn oppførsel 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymkode: 8f7d5...fe1 ......

Du er på bærtur. Er du bitter, eller pick-me? You choose.

Anonymkode: c7fdd...9d4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er så usjarmerende , driver med hersketeknikker og er rett og slett ganske frekk, lykke til med sånn oppførsel 

Jeg er frekk mot frekke mennesker. Det beklager jeg ikke engang. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det står det i mange innlegg fra flere av oss, at hun plutselig endrer innlegg ette å ha fått motbør hjelper ikke.

Som anonym er ikke endring av innlegg mulig. Det har kommet tillegsinformasjon.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

🤦🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Som anonym er ikke endring av innlegg mulig. Det har kommet tillegsinformasjon.

Å herregud , kverulerende much.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (50 minutter siden):

Jeg er frekk mot frekke mennesker. Det beklager jeg ikke engang. 

I rest My case. Nå svarer jrg ikke deg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg er opptatt sv barnas beste og st foreldre jobber for det og ikke lar barna bli skadelidende fordi voksne ikke klarer å oppfører seg. I denne tråden  er det åpenbart mange mannehatere som kun ser far som en byrde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

I rest My case. Nå svarer jrg ikke deg mer.

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva med å ta av deg de brillene du leser med, og heller lese hva ts faktisk skriver, så slipper du å bæsje på leggen på den måten?

Anonymkode: 0a3b1...fb5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Så barnas beste er at far betaler ingenting i barnebidrag, bor svært billig i felles bolig og har ingen omsorg med barna?! 

Gjentar at det er NAV som har beregnet og fastsatt bidraget ikke meg. Det har gjort utfra egne satser og fars inntekt. Jeg har ikke bestemt at jeg skal få 7800kr i måneden..

Anonymkode: e420c...bf0

>Du har rett, men det er betyr ikke at systemet er feil - for det er der problemet ligger. Beregningsgrunnlaget gir for mange intensiver å få mest samvær i stedet for en broderlig deling mellom partene. 

Hvorfor tror du ellers hele systemet har blitt kritisert i så mange år, og først nå tar stortinget mot til seg for å gjøre om på hele lovverket som regulerer samvær, men også likestillingsloven. Den skal gjøres kjønnsnøytral. 

Jeg tror faktisk ikke hvor heldig kvinner har vært de siste 30 til 40 årene, hvilken skjevdeling det har vært på bekostning av menn.

Men nå er vi der snart, der hvor det faktisk er noe som kan kalles en likestillingslov, som hvor ikke det ene kjønnet har en forrang for det andre kjønn, og en barnelov som sier at barnet skal ha like stor rett på begge foreldrene, hvor det blir satt en stopp på at den ene forelderen (kvinner) kan gjøre som de ønsker uten særlige konsekvenser. 

For å gi deg et lite eksempel i hvor galt det kan gå når man lener seg tilbake på byråkratiet. 

Jeg har en nabo som er i en familietvist, hun  har fulgt alle anbefalinger fra sin advokat og presset gjennom et salg av våningshuset, kårboligen og driftsbygningene til et av sine barn uten å ta hensyn til de andre barna. Pris på maskiner, kjøretøy og slikt er sterkt redusert, langt utover det jeg vil anse som markedspris.. Han og det ene barnet står på sitt at alt er fulgt til punkt og prikke hva gjelder lovverket (for det sier advokaten)

Så er spørsmålet, til hvilken pris. Ikke pris i kroner og ører, men pris i fred og ro i familien, den moralske og etiske prisen. Hele familien, og da mener jeg hele familien er splittet, og de vil mest sannsynlig aldri bli en samlet familie igjen. En fragmentert familie med sine grupperinger.. Dødsfall der hvor halve slekta kun møter opp grunnet denne tvisten, dåp hvor kun et fåtall blir invitert, konfirmasjon hvor konfirmanten blir lynende forbanna fordi bare halve slekta får komme.. 

Og en siste ting, når du en gang skal på datingmarkedet igjen, hva tror du en mann vil si når du forteller han at du og eksen ikke er på talefot fordi du tvang gjennom en løsning via byråkratiet i stedet for å finne en løsning med eksen, til barnets beste? 

Tror du han ønsker å være den andre du gjør det med? Svaret er selvfølgelig NEI, vi menn trekker oss unna de kvinner som ikke har et godt respektfullt forhold med eksen sin. 

Anonymkode: ccd49...4e8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

synes det hørtes utrolig mye ut. Jeg får bare nesten 4000 kr for 2 barn på 10 mnd og snart 3. skjønner at han reagerer

Anonymkode: 40895...c7c

Det er jo avhengig av størrelsen på begges inntekter og samværsfordelingen. Da jeg fikk for tre barn, fikk jeg på det meste 13500,- pr mnd. Grunn? Jeg hadde barna mer enn han og han tjener mye mer enn meg. Man kan ikke bare sammenlikne to ulike familer sånn uten videre.

Anonymkode: 8c12a...753

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det kommer helt an på hva de økonomiske forskjellene her per nå til huset er solgt.

Så jo, TS må nødvendigvis dele flere detaljer om man skal gjøre seg opp en mening om NAV sin beregning eler mye eller ikke.

TS har allerede bekreftet at hun har bedre lønn enn barnefar i OP.

TS har sannsynligvis 3 millioner mindre i huslån enn barnefar i og med at hun gikk inn med 3,6 millioner i egenkapital og han bare 200 000 kr når de kjøpte huset, og det er virkelig renta som spiser opp budsjettet i dagens økonomi. Selv om de bare betaler renter nå, det er ikke avdragene som er det dyreste. 3 millioner i lån med 5% renter kan fort bli 14 000 kr i måneden nå med 30 års nedbetalingstid i renter alene.

La oss si at TS som sitter igjen med mindre lån betaler nå 4000 kr i renter nå, så er det ganske stor forskjell til huset er solgt med at hun har 10 000 kr mindre kostnader i måneden på huset og på toppen - TS tjener bedre! Dermed går større andel av barnefars lønn til huskostnader.

Til forskjell fra andre så tviler jeg neppe på at barenfar bor hos kompis fordi han er gjerrig, jeg tror det handler mer om at han faktisk ikke har råd til å leie seg en ny leilighet mens han samtidig må betale på dette dyret lånet!

Anonymkode: 6dfb1...dac

Nei ts må ikke gi mer informasjon eller forklare seg. 

Nav har tatt en vurdering basert på dagens situasjon. 

Skal man begynne med flisespikkeri har TS også sagt at bidrag selvsagt må justeres når far begynner å ha samvær med barna - noe han helt fint kunne klart selv om han nå midlertidig bor hos en venn etc.. 

En sak har alltid flere sider. Dere vet minimalt her egentlig. 

Hovedinnlegget er enkelt - holde seg til Nav sin avgjørelse - eller gi etter for far. Og da er det beste alternativet å holde seg til navs avgjørelse som faktisk har mer innsyn i denne sakens fakta enn noen her inne har. 

Anonymkode: 29306...ad2

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...