Hermann Skrevet 21. juni 2024 Forfatter #21 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det slik å forstå at hvis du hadde kunnet bestemme, så hadde det vært null innvandring og utvandring mellom land? At nordmenn må bo i Norge og selv om fødselstallene hadde ført til en mye større krise enn det allerede er i dag uten innvandring, skulle ingen fått flyttet hit fra andre land? At når uskyldige sivile blir slaktet ned i krig, skal resten av verden bare sitte og se på uten å foreta seg noe, og nekte dem å flykte? Så hvis det blir krig eller sultkatastrofe i Norge, så regner jeg med at du selv bare blir boendes her til du dør av sult, og at du forventer det samme av alle andre, at alle skal bare la seg selv og familien din stryke med i krig og katastrofe, og ikke prøve å dra fra landet sitt i håp om å kunne overleve? Er det slik at du har disse holdningene fordi du ikke klarer å sette deg inn i hvordan det er å bo i et krigsherjet land, og ikke vite om du får tak i mat og medisiner til deg og din familie sånn at dere kan overleve? Eller greier du helt fint å sette deg inn i hvordan det føles, men tenker at vi mennesker skal ikke bry oss om hverandre, og hjelpe hverandre? Anonymkode: 25984...a5f Vi kunne begrenset innvandringen til områder der folkegruppene kan fungere i lag. Det er en enkel løsning. Så kunne flyktninger bosette seg i nabolandet isteden. Så kan det internasjonale samfunnet levere medisiner ol. Problem solved. Jeg skjønner hvorfor du synes dette er så vanskelig. Du lager komplekse og emosjonelle løsninger på noe som ikke er et problem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 21. juni 2024 #22 Del Skrevet 21. juni 2024 (endret) 2 hours ago, Hermann said: Det var nok ikke et epletre, men noe helt annet enn vi ser i dag. Hvorfor ikke gi mennesket lov til å velge? At Gud gir mennesket lov til å forstå virkeligheten, men det har konsekvenser i form at vi da må bli holdt ansvarlig for det vi gjør. Eller det evige liv. Vi får faktisk begge deler i dag, grunnet Jesus/Gud. Gud er "faren" ikke sant ? Jeg foreslår (hvis du har barn) at du legger noe virkelig godt på borda, i full sikt slik at barna dine merker at det er her. Også, fortell dem at de får ikke lov til å spise det. Hvis de gjør det, kan du kaste dem ut av huset.. hvordan høres dette ut ? Endret 21. juni 2024 av NatNat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #23 Del Skrevet 21. juni 2024 Hermann...,du er mann..og tror på bibelen...............?,,🤣🤣🤣 Anonymkode: 10554...1df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #24 Del Skrevet 21. juni 2024 2 hours ago, Hermann said: Litt paraleller ser vi i dagens samfunn. Der det er kvinner som stemmer for innvandring, stemmer for woke og alt det der. Om bare menn kunne stemme ville ingen ting av dette skjedd. Da ville vi ikke hatt et splittet samfunn med mennesket som samles i grupper og kjemper for egen interesse. Med privilegier til enkelte og ulemper for andre. Rasisme. Hat og vold. Man burde jo egentlig ikke latt seg friste til å svare, men 😂 Så altså er det bare kvinner som står for rasisme, hat og vold. Kvinner som starter alle kriger, fengslene våre er overfylte av kvinner, all vold begås av kvinner osv osv. Og da bare menn fikk stemme var det aldri krig 😍 Anonymkode: f14ac...446 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermann Skrevet 21. juni 2024 Forfatter #25 Del Skrevet 21. juni 2024 NatNat skrev (1 minutt siden): Gud er "faren" ikke sant ? Jeg foreslår (hvis du har barn) at du legger noe virkelig godt på borda, i full sikt slik at barna dine merker at det er her. Også, fortell dem at de får ikke lov til å spise det. Hvis de gjør det, kan du kaste dem ut av huset.. hvordan hører dette ut ? Dette er voksne personer som er blitt fortalt at viss de spiser det der som henger på treet vil de dø. Har ikke vi mye gift rundt oss også. Viss jeg spiser vaskemiddel vil jeg kanskje dø og jeg spiser det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 21. juni 2024 #26 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man burde jo egentlig ikke latt seg friste til å svare, men 😂 Så altså er det bare kvinner som står for rasisme, hat og vold. Kvinner som starter alle kriger, fengslene våre er overfylte av kvinner, all vold begås av kvinner osv osv. Og da bare menn fikk stemme var det aldri krig 😍 Anonymkode: f14ac...446 Gir ikke dette mening da..? 🤣 Neida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 21. juni 2024 #27 Del Skrevet 21. juni 2024 Jeg tenker alle som tror på denne historien er lettlurte, uavhengig av kjønn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermann Skrevet 21. juni 2024 Forfatter #28 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man burde jo egentlig ikke latt seg friste til å svare, men 😂 Så altså er det bare kvinner som står for rasisme, hat og vold. Kvinner som starter alle kriger, fengslene våre er overfylte av kvinner, all vold begås av kvinner osv osv. Og da bare menn fikk stemme var det aldri krig 😍 Anonymkode: f14ac...446 Hvor har jeg skrevet noe slikt? Jeg skriver om menneskkenaturen. Den reagerer på stimuli og ut får du reaksjon, akkurat som om det var naturlover. Selv nordmenn som har blitt undertrykt og manipulert i tiår kan du ikke fjerne denne naturen fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #29 Del Skrevet 21. juni 2024 Hermann skrev (2 timer siden): Vi kunne begrenset innvandringen til områder der folkegruppene kan fungere i lag. Det er en enkel løsning. Så kunne flyktninger bosette seg i nabolandet isteden. Så kan det internasjonale samfunnet levere medisiner ol. Problem solved. Jeg skjønner hvorfor du synes dette er så vanskelig. Du lager komplekse og emosjonelle løsninger på noe som ikke er et problem. Jeg har ikke laget noen løsning, så hvordan du mener det er komplekse og emosjonelle løsninger er heller mer uforståelig. Jeg stilte deg en rekke spørsmål for å forstå hvordan du tenker, og det forstår jeg nå. Du tror det du skisserer er enkle løsninger, og at det i ditt hode ikke vil være et problem å overfylle enkeltland med flykninger fordi "vi kan jo bare gi dem mat og medisiner der". Det er rett og slett urealistiske løsninger basert på fremmedfrykt. Anonymkode: 25984...a5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 21. juni 2024 #30 Del Skrevet 21. juni 2024 Hvis Adam og Eva var de første menneskene på jorden, hvorfor hadde de navle da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermann Skrevet 21. juni 2024 Forfatter #31 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke laget noen løsning, så hvordan du mener det er komplekse og emosjonelle løsninger er heller mer uforståelig. Jeg stilte deg en rekke spørsmål for å forstå hvordan du tenker, og det forstår jeg nå. Du tror det du skisserer er enkle løsninger, og at det i ditt hode ikke vil være et problem å overfylle enkeltland med flykninger fordi "vi kan jo bare gi dem mat og medisiner der". Det er rett og slett urealistiske løsninger basert på fremmedfrykt. Anonymkode: 25984...a5f Det er ikke en urealistisk løsning fordi de ikke har noen valg. Vi kan bare håndheve grensene våre og skyte de som prøver å ta seg inn her. Det vil sende en melding som gjør at ingen reiser hit. Så kan vi hjelpe dem der de er. Vi har alle grunner i verden til å ha fremmedfrykt. Fordi mennesket er som det er. Jeg har alt beskrevet for deg hva som skjer i multikulturelle samfunn og vi burde aldri utsatt norske barn for dette. Du viser ikke medfølelse ved å ødelegge land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #32 Del Skrevet 21. juni 2024 Hør på podcasten til Jordan Peterson som heter "The Sins of Adam and the True Nature of Eve" (ligger bl.a. på YouTube) - der snakker han om dette temaet. Både Adam og Eva syndet, hver på sin måte. Anonymkode: e7faa...9ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermann Skrevet 21. juni 2024 Forfatter #33 Del Skrevet 21. juni 2024 Honey Dew skrev (2 minutter siden): Hvis Adam og Eva var de første menneskene på jorden, hvorfor hadde de navle da? Jeg vet ikke om adam eller eva hadde navle. Kan ikke huske at det står skrevet noe om det. Sannsynligvis hadde de ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #34 Del Skrevet 21. juni 2024 Er vel Gud som er idioten her? Han skapte et dyr som lurer folk. Og Gud er mann, er han ikke? Anonymkode: cdd8f...ac7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 23. juni 2024 #35 Del Skrevet 23. juni 2024 (endret) Generelt sett baserer kvinner avgjørelser mer på på følelser enn det menn gjør Endret 23. juni 2024 av Lurven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #36 Del Skrevet 23. juni 2024 Bruker bibelen som empiri. Hvor lettlurt er du egentlig? Anonymkode: d1c6a...264 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå