Gå til innhold

Ukjent flekk i stål vask, hvordan forsøke å få vekk? (Se vedlagt bilde)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kjøpte leilighet for 2 måneder siden og oppdaget at stål vasken på badet har en flekk jeg ikke aner hva er. Så vidt jeg forsto det på megler og selger så har det ikke bodd noen her (fast) da de bare har hatt leiligheten så familie og venner kunne bo her når de var på besøk. Så er kanskje mulig det var de som pusset opp badet som har sølt noe der? (Det ble pusset opp for 2 år siden).

Jeg vil jo også kanskje tro at flekken ikke er mulig å få vekk siden jeg antar selger har forsøkt da de vasket ned leiligheten før overtagelse? Jeg la merke til flekken da jeg var på visning, men glemte dessverre helt av å nevne det for selger da vi skulle signere overtagelsesprotokollen. Jeg har forsøkt med vanlig zalo og oppvaskkost, men det gjorde ingen forskjell. Man må vel også være litt forsiktig med hva man vasker stål vask med siden den kanskje kan bli ødelagt/ få merker?

Noen som har noen anelse om hva denne flekken kan være eller hva jeg kan forsøke av vaskemidler og/eller redskaper for å forsøke å få den vekk?

gCMuXER.jpeg

Anonymkode: 4c701...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fyll med kokende varm og pose sitronsyre (bakehylla i dagligvaren). 

Anonymkode: 1cfe5...bd4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bruker vidunderkremen fra C soap på kjøkkenvasken. Den ser ut som ny etter hver gang. 

har du prøvd det? Den sliper bort all skit, det er finkornet leire :) 

Anonymkode: 17a62...d55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi bruker vidunderkremen fra C soap på kjøkkenvasken. Den ser ut som ny etter hver gang. 

har du prøvd det? Den sliper bort all skit, det er finkornet leire :) 

Anonymkode: 17a62...d55

Jeg ville også prøvd denne først, resten kan brukes til det meste. Porselensvask, dusjvegger, koketopp, med mye mer.

Anonymkode: 0852c...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags stålvask er dette egentlig? Det lille vi ser ser ikke ut som en høyglanspolert håndvask, mer som en utslagsvask av typen som brukes på vaskerom. I så fall hadde jeg bare skrubbet løs med det jeg måtte ha for hånden; Jif, den der rosa influenser-guffa, "vidunderkremer" etc.

Grunnen til at stål brukes på storkjøkken etc. er at det tåler "alt". Det kan få riper, men med mindre det er høyglanspolert kan det jo bare bli bedre. 

Anonymkode: 82536...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...