AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #1 Del Skrevet 21. juni 2024 Kommunen har kjøpt naboleiligheten og jeg ser svart på fremtiden. Både med tanke på verditap av min leilighet, men også hva slag naboer jeg kan forvente. Har noen erfaringer å dele? Får jeg i det hele tatt solgt med kommunal bolig som nærmeste nabo? Anonymkode: e3c40...8aa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 21. juni 2024 #2 Del Skrevet 21. juni 2024 Det er jo ikke garantert at det blir et kriminelt narkoreir i naboleiligheten. Kanskje det bare flytter inn noen mindre bemidlede personer som ser lyst på livet og er ganske snille? Og du trenger ikke nødvendigvis skrive noe om naboleiligheten i salgsannonsen. 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #3 Del Skrevet 21. juni 2024 Bodd vegg i vegg (i blokk) med en kommunal bolig i flere år og det var ikke noe problem. En helt vanlig og hyggelig familie. Anonymkode: b7728...f1d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paulinetta Skrevet 21. juni 2024 #4 Del Skrevet 21. juni 2024 Ikke vegg i vegg, men et par hus bortenfor. En helt ordinær familie, jeg hadde aldri tenkt at de hadde behov for kommunal bolig om det ikke var for at jeg visste det. Mannen i huset kjører taxi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #5 Del Skrevet 21. juni 2024 Kommunene pleier å prioritere barnefamilier. Anonymkode: 51b71...75b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avent Skrevet 21. juni 2024 #6 Del Skrevet 21. juni 2024 Betyr ikke at det er kriminelle med rus og psykiatri historie. Kan være en alenemor med begrenset økonomi, uføre, eller en helt vanlig barnefamilie. Å ja det kan være personer med rusproblemer men mest sannsynlig er det nok ikke det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 21. juni 2024 #7 Del Skrevet 21. juni 2024 Vegg i vegg her( rekkehus) vi har 4 kommunale leiligheter her... 2 i rullestol og 2 som er vanlig mennesker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #8 Del Skrevet 21. juni 2024 Det plasserer ikke hva som helst der når leiligheten ligger i en vanlig bygård. Er hele blokken kommunal blir det noe heelt annet....tro meg. Anonymkode: 94925...d84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #9 Del Skrevet 21. juni 2024 Kommunen kjøpte opp ene rekkehusleiligheten for noen år siden. Først var det en innvandrerfamilie med tolv barn som flyttet inn, disse var overalt døgnet rundt, mye lyd og smelling med dører/vinduer før de dro videre etter et par år. Så flyttet en annen innvandrerfamilie inn, disse hadde færre barn og mer sosiale med naboene rundt, men hagen ser ut som en helvete. Anonymkode: b520d...76e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #10 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kommunen kjøpte opp ene rekkehusleiligheten for noen år siden. Først var det en innvandrerfamilie med tolv barn som flyttet inn, disse var overalt døgnet rundt, mye lyd og smelling med dører/vinduer før de dro videre etter et par år. Så flyttet en annen innvandrerfamilie inn, disse hadde færre barn og mer sosiale med naboene rundt, men hagen ser ut som en helvete. Anonymkode: b520d...76e Jeg stusser ofte på hvorfor ikke de lærer om skikk og bruk i fht bolig på introduksjonskursene. Bodde før ett sted hvor kommunen leide ut til flyktninger og det sto sofaer og alt mulig rot utenfor hele året. Nå bor jeg i en liten bydel med masse småhus, vi har fellesdunker til husholdningsavfall og der setter de ifra seg senger, ødelagte vogner ol. Vi som bor her forsøker å fortelle de (de vi tar på fersk gjerning) at de ikke kan sette fra seg ting slik men det er helt nytteløst. Anonymkode: 2dd6a...aea 6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #11 Del Skrevet 21. juni 2024 Dette kommer veldig ann på. I mange tilfeller er det helt normale mennesker med litt begrenset økonomi. Gjerne barnefamilier viss det er flere soverom. Men jeg har bodd 2 steder med kommunal bolig som nabo. Ene stedet var helt forferdelig da det bodde flere narkiser som skrek og bråkte til alle døgnets tider. På den andre plassen var det en x narkoman med dårlig helse han lagde knapt en lyd. Anonymkode: fcc4e...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #12 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg stusser ofte på hvorfor ikke de lærer om skikk og bruk i fht bolig på introduksjonskursene. Bodde før ett sted hvor kommunen leide ut til flyktninger og det sto sofaer og alt mulig rot utenfor hele året. Nå bor jeg i en liten bydel med masse småhus, vi har fellesdunker til husholdningsavfall og der setter de ifra seg senger, ødelagte vogner ol. Vi som bor her forsøker å fortelle de (de vi tar på fersk gjerning) at de ikke kan sette fra seg ting slik men det er helt nytteløst. Anonymkode: 2dd6a...aea "Vi og dem" holdning. Det hjelper nok. Anonymkode: 35684...ae4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #13 Del Skrevet 21. juni 2024 Det er en kommunal bolig i blokka vår. På skrått over oss. Ingen problemer de syv årene vi har bodd her så langt, hyggelig barnefamilie. Men dessverre har kommunen her (i dette tilfellet Oslo) en lei tendens til å presse så mange beboere som mulig inn. Leiligheten hos oss er ca 90. kvadratmeter og der har kommunen bestemt at det nå skal bo en familie med fem barn der (!!), altså totalt syv personer inkludert foreldrene. Vil tro at det medfører en god del bråk for de som bor rett under denne leiligheten uavhengig av hvor hyggelige beboerene er. Anonymkode: 9656b...2ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #14 Del Skrevet 21. juni 2024 Er en kommunal bolig på andre siden av veien, vi bor i rekkehus. På de årene vi har bodd der, har det bodd 3 familier der. Første var en tidligere rusmisbruker med barna sine, de var ganske stille. Så en enslig mor med 3 barn, men viste seg at hun var alkoholiker, så der var det bare bråk og tull, og vi meldte mange ganger til barnevernet, og etter hvert så ble barna tatt, og hun ble kastet ut. Nå bor det en innvandrerfamilie der med 5 barn. Men de er veldig godt integrert, og bråker ikke. Der kunne mannen allerede norsk da de kom hit, siden han hadde jobbet for det norske militæret i Afghanistan i mange år, og kona startet på norsk kurs med en gang. Så er bare en familie som ikke oppførte seg, men de ble og kastet ut, selv om det tok litt tid. Anonymkode: a7965...995 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #15 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå bor jeg i en liten bydel med masse småhus, vi har fellesdunker til husholdningsavfall og der setter de ifra seg senger, ødelagte vogner ol. Vi som bor her forsøker å fortelle de (de vi tar på fersk gjerning) at de ikke kan sette fra seg ting slik men det er helt nytteløst. Anonymkode: 2dd6a...aea Det er veldig vanlig i utlandet å sette slike ting ved fellesdunkene. Ofte kommer en egen søppelbil og plukker opp dette. Så at det er mange som tror det er sånn også i Norge forstår jeg. Anonymkode: 3a406...9ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #16 Del Skrevet 21. juni 2024 Jeg bodde rett over veien for bananblokka før, der var det tidvis litt bråk og action men ikke så mye at det olaga meg. Ikke påvirka det boligprisen negativt heller men det er nå Oslo så det skal litt til før det skjer. Nå bor jeg i et borettslag der det er ganske mange kommunale leiligheter pluss at mange har store familier og lav inntekt (groruddalen), fortsatt ingen større problemer. De kommunale leilighetene her er stort sett bebodd av enten familier eller enslige avhengig av antall soverom. Av de enslige går det igjen at de har litt hjelpebehov informnav hjemmesykepleie men det er aldri bråk eller styr der. Anonymkode: 6f9f7...e15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #17 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kommunen har kjøpt naboleiligheten og jeg ser svart på fremtiden. Både med tanke på verditap av min leilighet, men også hva slag naboer jeg kan forvente. Har noen erfaringer å dele? Får jeg i det hele tatt solgt med kommunal bolig som nærmeste nabo? Anonymkode: e3c40...8aa Ja, verdens lugneste fyr. Har hatt to "fester" på mange år, og sagt ifra om at det dempes ved behov. Her er det veldig lytt, og de har vært ferdig tidlig nok til at har fått en god natts søvn. Myyye mer enn hva jeg kan si om rikmannsønnen som bor vis a vis 🥴 Hadde byttet han mot en annen kommunal nabo any day. Anonymkode: 6b23b...1f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #18 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kommunen har kjøpt naboleiligheten og jeg ser svart på fremtiden. Både med tanke på verditap av min leilighet, men også hva slag naboer jeg kan forvente. Har noen erfaringer å dele? Får jeg i det hele tatt solgt med kommunal bolig som nærmeste nabo? Anonymkode: e3c40...8aa Det er veldig bra. Kommunen er jo forpliktet til et visst antall kommunale boliger , og problemet er når de kjøper en hel høyblokk og bruker hele som kommunale boliger. Jeg kan ikke skjønne hva det skal ha og si for verdien av din bolig, dette er jo ikke jo noe du er nødt til og oppgi ved salg. I Oslo følger kommunen loven med 10% av alle nybygg skal kjøpes av kommunen, prisene påvirkes ikke. det du kan forvente er en person med varig nedsatt inntekt og problemer med og skaffe seg bolig. Det kan være alenemor i lavtlønnsyrke, ufør i rullestol, en som nettopp har sluppet ut av fengsel osv. det jeg bor nå er 10% kommunale boliger, det er ikke merkbart. Tidligere bodde jeg i en bydel hvor naboblokka var kun kommunale boliger. Det var møkka miljø. Anonymkode: 4fc70...744 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #19 Del Skrevet 21. juni 2024 Ei venninne fikk leiligheten ved siden av oppkjøpt av kommunen. Det flytta en rusmisbruker inn der og han terroriserte naboene, banket og sparket i ytterdørene deres, begynte å tenne på ting etc. Politiet og psykiatrien var inne x antall ganger, men han ble aldri flyttet vekk annet enn et par ganger. Hun fikk heldigvis solgt til slutt, men gikk i tap. Det hadde ryktes at dette var en problem-blokk uten like så det var en fra utenfor byen som kjøpte leiligheten (katta i sekken). Anonymkode: 56fda...81e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #20 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg bodde rett over veien for bananblokka før, der var det tidvis litt bråk og action men ikke så mye at det olaga meg. Ikke påvirka det boligprisen negativt heller men det er nå Oslo så det skal litt til før det skjer. Nå bor jeg i et borettslag der det er ganske mange kommunale leiligheter pluss at mange har store familier og lav inntekt (groruddalen), fortsatt ingen større problemer. De kommunale leilighetene her er stort sett bebodd av enten familier eller enslige avhengig av antall soverom. Av de enslige går det igjen at de har litt hjelpebehov informnav hjemmesykepleie men det er aldri bråk eller styr der. Anonymkode: 6f9f7...e15 Samme erfaring som meg. En hel blokk med bare kommunale boliger skaper uro, men spredt i bydel Grorud er nullstress og den beste løsningen. Anonymkode: 4fc70...744 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå