AnonymBruker Skrevet 21. juni #41 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg dater en utrolig flott mann og vi klaffer på mye. Dette er en mann jeg kan faktisk se en fremtid med og han mener det samme om meg. Problemet er; han godtar ikke venner av mannlig kjønn. Jeg har alltid hatt guttevenner fra jeg var ung og jeg har fortsatt noen mannlige venner. Han misliker dette sterkt og sier at det strider veldig mot prinsippene hans men han skal prøve å jobbe med det men kan ikke garantere noe… Jeg har sagt jeg ikke kommer til å droppe venner jeg har kjent i mange mange år. Han mener at kvinner og menn ikke kan være venner fordi av naturen sin side vil alltid menn noe mer.. Han sier det er et redflag at jeg har mannlige venner. Er det virkelig sånn? At menn alltid vil ha en baktanke? Selvom mange av de er i forhold og har barn? Anonymkode: 237ad...9d4 Han der lukter trøbbel laaaang vei og er er ikke et redflag men, et svartflagg (diskvalifisert!). Verken en mann eller en dame skal bestemme hvilken venner hverandre har hverken før eller etter inngått forhold.. Kan man ikke stole på hverandre så har man ikke noe i et forhold å gjøre👌 Anonymkode: 5517b...542 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #42 Del Skrevet 21. juni Men da har dere ikke like verdier på akkurat dette punktet, og du må derfor vurdere om du ønsker å fortsette et forhold med han og kutte ut vennene dine. Men da er du jo egentlig ingen god venn, og du vil nok kanskje angre på det valget etter en stund. Om du velger å ikke kutte ut vennene dine, må han vurdere om han ønsker å fortsette et forhold med deg, til tross for at du har mannlige venner. Men det høres ut som oppskriften på dårlig stemning og sjalusi, hver gang du snakker eller møter mannlige venner. Anonymkode: 205a3...bbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #43 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Det som er unormalt er at alle mener han tar feil. Det som er rødt flagg er at man skal ha venner av motsatt kjønn for enhver pris. Det er jo en grunn til at alle mener det er greit. Anonymkode: d802b...c0d Så det er greit at en som har vært i livet ditt 5 minutter skal diktere hvem du kan, og ikke kan være venner med? Anonymkode: 420b2...62c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #44 Del Skrevet 21. juni Hvordan kan du se for deg en fremtid med dette? Det sier jo seg selv at det ikke går. Anonymkode: ecc4c...5fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #45 Del Skrevet 21. juni Et spørsmål til refleksjon; hvor mange overvektige kvinner har du sett med "mannlige venner"? Anonymkode: 6476d...a60 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #46 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Et spørsmål til refleksjon; hvor mange overvektige kvinner har du sett med "mannlige venner"? Anonymkode: 6476d...a60 Wtf? Anonymkode: 420b2...62c 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #47 Del Skrevet 21. juni TS her. For å «oppklare» litt; vi dater. Vi er ikke kjærester. Vi er i starten av 30-årene, ingen av oss har barn. Når jeg skriver mannlige venner så mener jeg 3-4 stykker jeg snapper/sender memes til daglig og henger med en veldig veldig sjelden gang. Jeg har også sagt klart ifra til han at jeg ikke kommer til å kutte ut mannlige vennskap da dette er mennesker som har vært i livet mitt i mange år. Han er fullt klar over dette og har sagt at det er litt vanskelig for han men at han ikke kommer til å gi meg ultimatum. Poenget mitt med innlegget var mer om han har rett i det han sier, at menn er venn med kvinner fordi de vil prøve seg på noe. Skal sies at han er en tradisjonell mann som er opptatt av familielivet og jeg er jo likedan. Det er kun det her som er et «hinder». Alt annet er veldig bra, og han prøver ikke å kontrollere hva jeg gjør for jeg har ikke skyggelapper på Anonymkode: 237ad...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solanum Skrevet 21. juni #48 Del Skrevet 21. juni Det er ikke så vanskelig å forstå han, synes jeg. Han er mann og vet hvordan en del menn kan være. For menn kan få seg til å si hva som helst til ei dame for å få pult. La oss si at du og han som kanskje vil bli din nye kjæreste har en nedtur i forholdet. Du drar til din venn, drikker deg full og griner på skuldra hans. Fysisk omsorg er fint når en er lei seg, men det er fort gjort å lure tissen i henne i et slikt senario. Kanskje hun legger opp til det sjøl også, i en slik situasjon? Han sier han vil jobbe med seg selv. La han gjøre det da. Først må han få bli kjent med deg. Han må vite at du er ei dame som klarer å passe på deg selv i slike utsatte situasjoner. Eller ikke setter deg sjøl i de. La han få henge sammen med dine mannlige venner. La de drikke øl og spille Fifa uten at du er tilstede. Når dere har vært sammen ei stund og han er passe drita lei av deg og trenger alenetid kan du chatte litt og prate i telefonen, dra på kaffe, ta ei øl eller hva vet vel jeg, med dine mannlige venner. Ha mannlige venner. Men ha avstand til de. Ikke betro deg til de. Ikke vær alene sammen med de - som full, i telt, på hytta, etc. Vis nok respekt for din mann og sett han langt over de. Tenker jeg da. Ta det i alle fall rolig til å begynne med. Sjalu menn KAN være livsfarlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #49 Del Skrevet 21. juni 42 minutter siden, AnonymBruker said: Et spørsmål til refleksjon; hvor mange overvektige kvinner har du sett med "mannlige venner"? Anonymkode: 6476d...a60 Mange, deriblant en i speilet 😅 Anonymkode: ecc4c...5fc 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #50 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har noen mannlige venner, den ene har jeg kjent i 25 år og vi har vært nære venner hele tiden. Jeg har aldri tenkt tanken engang at vi skulle ha noe annet enn vennskapelige følelser for hverandre. Var helt klar på dette når jeg møtte min mann, at vi var nære venner gjennom flere år. Min mann sa ikke noe på det, hadde han gjort det så ville det aldri fungert. Han har aldri kommet med noen stikk eller vist usikkerhet i forhold til mannlige venner. Hadde vi villet ha forhold så hadde vi jo valgt det i perioder vi har vært single samtidig Min nære mannlige venn er fadder til det ene barnet vårt. Vi er begge gift, og har veldig nære forhold til hverandres barn også. Men han er en fantastisk venn som stiller opp og er der for deg, men han er ikke en person jeg ville hatt som ektemann, er null romantiske følelser mellom oss. Anonymkode: 8ba0e...f37 Det er ingen romantiske følelser fra din side, i alle fall. Tipper han hadde skilt seg på sekundet dersom du hadde vist interesse. 😅 Når det er sagt, jeg er enig i at daten i hovedinnlegget er et stort rødt flagg. Som regel vil en av partene noe mer når en mann og en kvinne er venner, men det burde han greie å takle. Anonymkode: f4533...c6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #51 Del Skrevet 21. juni Folk som kommer trekkende med sånne prinsipper er vare skikkelig turn-off og rødt flagg også, ja. Anonymkode: 10c06...9d1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #52 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg dater en utrolig flott mann og vi klaffer på mye. Dette er en mann jeg kan faktisk se en fremtid med og han mener det samme om meg. Problemet er; han godtar ikke venner av mannlig kjønn. Jeg har alltid hatt guttevenner fra jeg var ung og jeg har fortsatt noen mannlige venner. Han misliker dette sterkt og sier at det strider veldig mot prinsippene hans men han skal prøve å jobbe med det men kan ikke garantere noe… Jeg har sagt jeg ikke kommer til å droppe venner jeg har kjent i mange mange år. Han mener at kvinner og menn ikke kan være venner fordi av naturen sin side vil alltid menn noe mer.. Han sier det er et redflag at jeg har mannlige venner. Er det virkelig sånn? At menn alltid vil ha en baktanke? Selvom mange av de er i forhold og har barn? Anonymkode: 237ad...9d4 Jeg forstår han godt. Vi trenger ikke å tviholde på venner av det motsatte kjønn når vi går inn i en ny kjærlighetsrelasjon. Oppgaven vår da er å skape så trygge rammer som mulig for partner og kjærligheten mellom oss. OSS. men det kan kjennes tungt å mennesker gå. Nære venner vil jo kjennes ekstremt vanskelig, i allfall. Det er kanskje et drastisk steg? Vet kkke… k47 Anonymkode: d0f92...473 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #53 Del Skrevet 21. juni Solanum skrev (1 time siden): Det er ikke så vanskelig å forstå han, synes jeg. Han er mann og vet hvordan en del menn kan være. For menn kan få seg til å si hva som helst til ei dame for å få pult. La oss si at du og han som kanskje vil bli din nye kjæreste har en nedtur i forholdet. Du drar til din venn, drikker deg full og griner på skuldra hans. Fysisk omsorg er fint når en er lei seg, men det er fort gjort å lure tissen i henne i et slikt senario. Kanskje hun legger opp til det sjøl også, i en slik situasjon? Han sier han vil jobbe med seg selv. La han gjøre det da. Først må han få bli kjent med deg. Han må vite at du er ei dame som klarer å passe på deg selv i slike utsatte situasjoner. Eller ikke setter deg sjøl i de. La han få henge sammen med dine mannlige venner. La de drikke øl og spille Fifa uten at du er tilstede. Når dere har vært sammen ei stund og han er passe drita lei av deg og trenger alenetid kan du chatte litt og prate i telefonen, dra på kaffe, ta ei øl eller hva vet vel jeg, med dine mannlige venner. Ha mannlige venner. Men ha avstand til de. Ikke betro deg til de. Ikke vær alene sammen med de - som full, i telt, på hytta, etc. Vis nok respekt for din mann og sett han langt over de. Tenker jeg da. Ta det i alle fall rolig til å begynne med. Sjalu menn KAN være livsfarlige. Dette er bra! K47 Anonymkode: d0f92...473 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #54 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forstår han godt. Vi trenger ikke å tviholde på venner av det motsatte kjønn når vi går inn i en ny kjærlighetsrelasjon. Oppgaven vår da er å skape så trygge rammer som mulig for partner og kjærligheten mellom oss. OSS. men det kan kjennes tungt å mennesker gå. Nære venner vil jo kjennes ekstremt vanskelig, i allfall. Det er kanskje et drastisk steg? Vet kkke… k47 Anonymkode: d0f92...473 Og hva gjør du den dagen det blir slutt og du står der viggo venneløs fordi du har kutta ut vennene dine for en fyr du har hatt i ditt liv i ett år? Anonymkode: 420b2...62c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #55 Del Skrevet 21. juni 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg forstår han godt. Vi trenger ikke å tviholde på venner av det motsatte kjønn når vi går inn i en ny kjærlighetsrelasjon. Oppgaven vår da er å skape så trygge rammer som mulig for partner og kjærligheten mellom oss. OSS. men det kan kjennes tungt å mennesker gå. Nære venner vil jo kjennes ekstremt vanskelig, i allfall. Det er kanskje et drastisk steg? Vet kkke… k47 Anonymkode: d0f92...473 Så folk skal dumpe alle gamle venner når de finner seg en ny type? Og kanskje forvente å få dem tilbake når det blir slutt med den typen? Trygge rammer med en partner får man av å ha tillit til hverandre, ikke ved å kvitte seg med gamle vennskap fordi partneren er sjalu. Anonymkode: ecc4c...5fc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #56 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har ikke mistet tillit til noen av kompisene mine, nei. Men jeg lurer jo på om det der faktisk stemmer; at en eller annen gang har mannlige venner tenkt at de vil i buksa til en kvinnelig venn. Han er inneforstått med at jeg ikke kommer til å droppe noen av vennene jeg har. Så kontrollere meg det får han ikke til isåfall og det vet han godt. Anonymkode: 237ad...9d4 Du motsier deg selv. Du stiller spørsmål om han har rett i at kompisene dine lyver for deg og ikke kun ser på deg som en venn... Da har du jo ikke tillit til dem, hvis du må spørre oss om han har rett i at de lyver til deg og er venn med deg på falske premisser fordi de vil i buksa di. Jeg har flere mannlige venner, jeg har tillit til dem, det betyr også at jeg faktisk stoler på at de er ekte venner og ikke ute etter sex... Anonymkode: b4b96...33e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #57 Del Skrevet 21. juni Alltid? Nei. Men veldig mye mer enn hva de fleste kvinner tror. Kjæresten min måtte lære dette på den harde måten, hun ble skuffet av en etter en, og hun måtte blokkere og skyve de ut av livet sitt pga de kom med upassende kommentarer og prøvde seg, dette var alt fra barndomsvenner til gifte menn hun stolte på. Jeg stolte på henne, så jeg gadd ikke mase på henne, men hadde jeg advart henne, så kunne hun unngått så mye skuffelser Anonymkode: abd0f...993 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #58 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg dater en utrolig flott mann og vi klaffer på mye. Dette er en mann jeg kan faktisk se en fremtid med og han mener det samme om meg. Problemet er; han godtar ikke venner av mannlig kjønn. Jeg har alltid hatt guttevenner fra jeg var ung og jeg har fortsatt noen mannlige venner. Han misliker dette sterkt og sier at det strider veldig mot prinsippene hans men han skal prøve å jobbe med det men kan ikke garantere noe… Jeg har sagt jeg ikke kommer til å droppe venner jeg har kjent i mange mange år. Han mener at kvinner og menn ikke kan være venner fordi av naturen sin side vil alltid menn noe mer.. Han sier det er et redflag at jeg har mannlige venner. Er det virkelig sånn? At menn alltid vil ha en baktanke? Selvom mange av de er i forhold og har barn? Anonymkode: 237ad...9d4 Han er et rødt flagg. Move on! Next... Når de skal begynne å kontrollere deg og ditt liv før man i det hele er et par - så er det no go. Ingen har rett til å diktere hvem du er venner med. Anonymkode: 3a17c...b01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #59 Del Skrevet 21. juni Er ei jente på 26, og har av erfaring fått visst hva mannlige venner har tenkt om meg mens jeg har vært i forhold. Og dette har i tillegg vært venner av eksen, og kommet frem etter brudd. Har man tillitsproblem så skjønner jeg det godt, for det vil alltid være noen som har andre intensjoner enn deg selv. Jeg og nåværende kjæreste har ingen gode venner av motsatt kjønn, og snakker stort sett bare med venner av samme kjønn. Vi har ingen behov for noe annet, og det ble oppklart veldig tidlig da vi først ble kjent. Men dette er selvsagt opp til hvert enkelt par.😊 Anonymkode: a698f...3c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #60 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og hva gjør du den dagen det blir slutt og du står der viggo venneløs fordi du har kutta ut vennene dine for en fyr du har hatt i ditt liv i ett år? Anonymkode: 420b2...62c Jeg har antagelig venninner også? Anonymkode: d0f92...473 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå