Gå til innhold

Daten ønsker ikke at jeg har mannlige venner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det eneste røde flagget her er han. Som de andre sier, han er usikker, overdrevent sjalu og prøver å legge dette over på deg, i stedet for å jobbe med seg selv, dette vil antagelig gjelde andre problemer som vil oppstå også. Legg også merke til hva han sier mellom linjene her, nemlig at han selv heller ikke vil greie å kontrollere seg, dersom en kvinne gir han oppmerksomhet. Menn vurderer alltid andre menn til å være som seg selv, og usikkerhet er en høyrisiko i forhold til utroskap. Hvis dere blir sammen og han er utro vedder jeg mye på at han kommer til på forvente tilgivelse, fordi han er mann, og de er annerledes fra naturens side, og må bare kaste seg over et hvert tilbud. 

Anonymkode: 88f31...c8b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dummeste jeg har hørt. Og OM det skulle være slik at alle menn har «tenkt tanken» er de fleste langt fra dumme nok til å gå videre med en sånn tanke.

Anonymkode: 436bd...966

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og har noen kvinnelige venner jeg med hånden på hjertet kan si jeg har ingen baktanker om. Tanken har ikke streifet meg engang. Er ikke interessert i dem på den måten. 

Anonymkode: 3b55a...1bc

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg dater en utrolig flott mann og vi klaffer på mye. Dette er en mann jeg kan faktisk se en fremtid med og han mener det samme om meg. Problemet er; han godtar ikke venner av mannlig kjønn. Jeg har alltid hatt guttevenner fra jeg var ung og jeg har fortsatt noen mannlige venner. Han misliker dette sterkt og sier at det strider veldig mot prinsippene hans men han skal prøve å jobbe med det men kan ikke garantere noe… Jeg har sagt jeg ikke kommer til å droppe venner jeg har kjent i mange mange år. Han mener at kvinner og menn ikke kan være venner fordi av naturen sin side vil alltid menn noe mer.. 

Han sier det er et redflag at jeg har mannlige venner. 

Er det virkelig sånn? At menn alltid vil ha en baktanke? Selvom mange av de er i forhold og har barn? 

Anonymkode: 237ad...9d4

Har også mange mannlige venner og syntes meningene hans er så kontrollerende og han fremstår som så usikker at jeg hadde ikke sett noen fremtid med han nei. Dette er bare en ting han ikke liker. Bare vent det kommer mer.

Anonymkode: 1f255...e3b

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil være sammen med ham, kanskje du kan la ham bli kjent med vennene dine etter hvert? Mulig det kan trygge ham. 

Jeg vil gjerne være venn med eksen min, og har absolutt ingen følelser for ham (bortsett fra som en god venn), men dama hans liker ikke det. Så jeg prøver å bli litt kjent med henne, så hun kanskje blir komfortabel med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg dater en utrolig flott mann og vi klaffer på mye. Dette er en mann jeg kan faktisk se en fremtid med og han mener det samme om meg. Problemet er; han godtar ikke venner av mannlig kjønn. Jeg har alltid hatt guttevenner fra jeg var ung og jeg har fortsatt noen mannlige venner. Han misliker dette sterkt og sier at det strider veldig mot prinsippene hans men han skal prøve å jobbe med det men kan ikke garantere noe… Jeg har sagt jeg ikke kommer til å droppe venner jeg har kjent i mange mange år. Han mener at kvinner og menn ikke kan være venner fordi av naturen sin side vil alltid menn noe mer.. 

Han sier det er et redflag at jeg har mannlige venner. 

Er det virkelig sånn? At menn alltid vil ha en baktanke? Selvom mange av de er i forhold og har barn? 

Eeehh…. 

For å si det sånn;,

Hvis du fortsetter dette forholdet…. Så VET du hvert fall med sikkerhet, at HAN tenker om sine kvinnelige bekjentskaper💁‍♀️

Og hva legger han i ; ‘’han skal jobbe med det’’?

Utdypet han det? Nevnte han noe om hvordan han skulle jobbe med det? Snakket dere mer om det?
Sa han noe i retningen; ‘’Det strider veldig mot mine (latterlige toxic masculine huleboer) prinsipper at du har mannelige venner, men slik jeg forstår deg, så betyr de en del for deg, så jeg er villig til å jobbe med det, kanskje jeg kan få møte de? Jeg kan ikke love noe, samtidig så vil jeg heller ikke KONTROLLERE hvem du er venner med! 

Anonymkode: 3ab52...bf5

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gamle er dere?

Har dere barn fra før? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja, han har aldri hatt jentevenner for han mener at det alltid vil være ønskelig om noe mer fra en av sidene. Derfor synes han det er rart å ha. Og ja, han har nok blitt påvirket litt av SoMe som du sier.

Han sier at han har opplevd flere ganger at en kompis ikke bare er en kompis, typ utroskap. Jeg kan jo forstå at han er «traumatisert» pga dette.. Jeg har sagt til han at jeg ikke kommer til å droppe venner jeg har bare fordi han ikke liker det. Så han er inneforstått med det. 

Han er IKKE inneforstått med det!!!!

Han bare må legge om strategien sin med deg..

Husk; Han kommer ikke til å fortelle deg direkte at du ikke får ha manlige venner, han kommer til å gi deg dårlig samvittighet, og gjøre deg usikker på vennskapet! 

Følgende manipulerende/forvirrede setninger VIL BLI SAGT TIL DEG;

- Jeg var ærlig med deg helt fra starten, at jeg ikke ville du skulle ha manlige venner, og at jeg ikke kunne love deg noe!

- JEG har ALDRI sagt DU ikke kan ha manlige venner, jeg vil bare ikke du skal ‘’bli lurt’’ av dem

- Jeg vet bedre enn deg hvordan menn tenker, og han vennen din… Han tenker sånn og sånn….

- Hvorfor prioriterer du han over meg? Du vet jeg har det vanskelig nå? 

- Jeg føler at du bare lurte meg i starten og/eller du VET jeg har problemer med å stole på folk pga hvordan jeg har blitt sveket før, og nå gjør du det samme mot meg som alle andre!! 
Og hvis han virkelig drar på, så vil han si; 

Jeg har aldri delt så mye av meg til noen andre enn deg, jeg følte virkelig du var ANNDERLEDES!! 

Og TS; NEI, NEI, NEI, han ER ikke anderledes!!! 
Det ER IKKE komplisert!!

Han HAR IKKE opplevd grusomme unike svik som ingen andre har opplevd!!

Og NEI, tårene som han muligens vil gråte i fremtiden, er IKKE tårer som BARE kommer for det at han er så innmari redd for å miste deg!!!!!

NEI, NEI, NEI!!!

OBS; Alt jeg sa over mener jeg motsatt og!!

Hvis en kvinne hadde sagt til en mann at det stridet mot hennes prinsipper at mannen hennes hadde kvinnelige venner! Så kommentaren min er egentlig kjønnsnøytral😊

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.gif.e09f89012995805f520e11b05c07e271.gif

La den mannen ødelegge noen andres liv. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med daten din. Vi, altså mine venninner og je har ikke mannlige venner, og tenker menn som har kvinnelige venner ikke er interessante å date. Da mener vi venner der de henger sammen bare de to. Det er ikke veldig vanlig. En annen ting er vennepar, der er det naturlig at det blir en miks av kjønn. Ingen av mine venninner eller mannens kamerater har egne venner sv motsatt kjønn. 

Anonymkode: b9a27...dba

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg dater en utrolig flott mann...

Han mener at kvinner og menn ikke kan være venner fordi av naturen sin side vil alltid menn noe mer.. 

Han sier det er et redflag at jeg har mannlige venner...

Høres ikke ut som en utrolig flott mann

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 time siden):

Nei, mannlige venner har ikke alltid en baktanke. Mange menn klarer fint å ha et vennskapelig forhold til en kvinne uten å tenke på noe annet enn vennskapelighet. 

Daten din kan være så fin og flott som han vil, men det han sier her er at han gir deg et ultimatum opp mot vennene dine, altså at du må velge mellom han eller de, ellers blir det mye bråk og problemer i forholdet mellom dere. 

Når han misliker dette sterkt og at det "strider mot hans prinsipper", som for øvrig er helt merkelig, så vil han aldri klare å "jobbe med det". Det han egentlig legger opp til er at DU jobber med det, og da velger han foran vennene dine.

Denne daten er ikke noe for deg!

Delvis rett og delvis feil. Det er gjort en del undersøkelser på dette. Så lenge en eller begge er i andre forhold, stemmer det du skriver. Men dersom begge er single og forholdene ligger til rette, vil menn i nesten 100% av tilfellene ligge med en venninne så lenge hun anses som nogen lunde attraktiv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du aldri opplevd at vennene dine prøver seg på deg? Spør fordi jeg aldri har hatt en mannlig venn uten baktanker…

Anonymkode: 7f940...140

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (3 minutter siden):

Delvis rett og delvis feil. Det er gjort en del undersøkelser på dette. Så lenge en eller begge er i andre forhold, stemmer det du skriver. Men dersom begge er single og forholdene ligger til rette, vil menn i nesten 100% av tilfellene ligge med en venninne så lenge hun anses som nogen lunde attraktiv.

Vel, TS er jo i et forhold med denne mannen da, så da er det jeg skriver riktig. 

For å kommentere denne såkalte påstanden om at nesten 100% vil ligge med en venninne. Her slår du ikke av for en kjenning. Jeg nekter å tro at nesten 100% er slik. Men skulle menn til formodning ha et ønske om å ligge med henne, så antar jeg at en stor gruppe menn aldri gjør noe som helst med dette utover å tenke det. Med andre ord har ikke disse vennskapene seksuelle motiver, hensikter eller initiativ i seg, på tross for at viljen ligger latent. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen mannlige venner, den ene har jeg kjent i 25 år og vi har vært nære venner hele tiden. Jeg har aldri tenkt tanken engang at vi skulle ha noe annet enn vennskapelige følelser for hverandre. Var helt klar på dette når jeg møtte min mann, at vi var nære venner gjennom flere år. Min mann sa ikke noe på det, hadde han gjort det så ville det aldri fungert. Han har aldri kommet med noen stikk eller vist usikkerhet i forhold til mannlige venner. Hadde vi villet ha forhold så hadde vi jo valgt det i perioder vi har vært single samtidig

Min nære mannlige venn er fadder til det ene barnet vårt. Vi er begge gift, og har veldig nære forhold til hverandres barn også. Men han er en fantastisk venn som stiller opp og er der for deg, men han er ikke en person jeg ville hatt som ektemann, er null romantiske følelser mellom oss. 

Anonymkode: 8ba0e...f37

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De begynner gjerne der med å fjerne venner, så er det kommentering på klær, så går de over til å ville ha bevis for at man ikke har rotet med noen andre eller har kontakt med andre. Alt blir negativt tilslutt og man blir mer og mer innesluttet og alene. Rødt flagg ts... 

Anonymkode: 9832e...9c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som er unormalt er at alle mener han tar feil. Det som er rødt flagg er at man skal ha venner av motsatt kjønn for enhver pris. Det er jo en grunn til at alle mener det er greit.

Anonymkode: d802b...c0d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det som er unormalt er at alle mener han tar feil. Det som er rødt flagg er at man skal ha venner av motsatt kjønn for enhver pris. Det er jo en grunn til at alle mener det er greit.

Anonymkode: d802b...c0d

Venner kommer før kjærester, har man kjent en person i flere år før kjæresten er det unaturlig å fjerne de for å at en kontrollerende kjæreste skal være fornøyd. Ikke alle tenker kun med kjønnsorganet sitt. 

Anonymkode: 9832e...9c4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han reduserer deg til å bare være et seksuelt objekt. Han sier at en mann ikke kan være interessert i deg for noen andre grunner enn det seksuelle. Han reduserer også alle menn. Kanskje fordi det er sånn han er selv? So what om andre har lyst til å ligge med deg uansett, du bestemmer jo selv hvem du vil ligge med og hvem du bare vil være venner med. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er enig med daten din. Vi, altså mine venninner og je har ikke mannlige venner, og tenker menn som har kvinnelige venner ikke er interessante å date. Da mener vi venner der de henger sammen bare de to. Det er ikke veldig vanlig. En annen ting er vennepar, der er det naturlig at det blir en miks av kjønn. Ingen av mine venninner eller mannens kamerater har egne venner sv motsatt kjønn. 

Anonymkode: b9a27...dba

Det er nok mer måten det blir lagt frem på av TS, som folk reagerer på..

Jeg er på en måte også enig med deg, jeg ville nok følt på usikkerhet om partneren min var veldig nær en venninne, de fant på mye sammen, og jeg ikke ble inkludert eller ikke fikk møte henne, eller han prøvde å gjøre relasjonen dems mindre betydningsfull eller noe..

Som jeg skreiv over og, så er det forskjell på om han bare sier han skal ‘’jobbe med det’’ eller om han viser litt interesse for å evt. bli kjent med dem eller høre mer om hvorfor de er gode venner… 

Det er jo også forskjell på venner.. Jeg har gode venner jeg snakker med ofte og jevnlig, og andre som jeg omtaler som nære venner, men vi snakker sammen sjeldent…🤷‍♀️

Så hva TS ligger i venner er jo vesentlig tenker jeg.. Er det en tlf samtale innemellom? Eller venner som i at de er mye sammen? 

Er det snakk om ett par manlige venner som, hun sier er gifte og har barn med venninner/bekjente av henne? 

Er det barndomsvenner? 
Kollegaer? 

Eller har TS en guttegjeng hun fester og prioriter mye tid med?

Som sagt, jeg tror nok mye handler om at han fremstår som kontrollerende, og det viktigste, får TS til å føle på usikkerhet.. (Sier ikke han er en dust, det kan handle om TS bare og.) 

Men ut fra hva TS skriver så fremstår han ikke som en kjernekar🤷‍♀️Hun skriver jo også han er preget av sosiale medier og da tenker jeg red pill med en gang😬

Men igjen, antagelser fra min side bare🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...