AnonymBruker Skrevet 21. juni #1 Del Skrevet 21. juni Jeg dater en utrolig flott mann og vi klaffer på mye. Dette er en mann jeg kan faktisk se en fremtid med og han mener det samme om meg. Problemet er; han godtar ikke venner av mannlig kjønn. Jeg har alltid hatt guttevenner fra jeg var ung og jeg har fortsatt noen mannlige venner. Han misliker dette sterkt og sier at det strider veldig mot prinsippene hans men han skal prøve å jobbe med det men kan ikke garantere noe… Jeg har sagt jeg ikke kommer til å droppe venner jeg har kjent i mange mange år. Han mener at kvinner og menn ikke kan være venner fordi av naturen sin side vil alltid menn noe mer.. Han sier det er et redflag at jeg har mannlige venner. Er det virkelig sånn? At menn alltid vil ha en baktanke? Selvom mange av de er i forhold og har barn? Anonymkode: 237ad...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. juni Populært innlegg #2 Del Skrevet 21. juni Rødt flagg!!! En date som allerede prøver å kontrollere deg. Ikke så veldig tiltrekkende med så lav selvtillit som han viser her vel? Han tror tydeligvis at han lett byttes ut. Anonymkode: 68e2a...191 25 1 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 21. juni #3 Del Skrevet 21. juni Er han vokst opp uten jentevenner og jobber i et mannsdominert yrke? Det vanlige idag er å ha venner av begge kjønn. Tenker det er noen ulike alternativer: - Han er ikke vant med at man har venner av motsatt kjønn, og det føles rart. - Han har blitt lurt av sosiale medier, er massevis av menn som med overbevisende stemme forteller andre menn at deres kjærester ikke kan ha mannlige venner - Han er uvanlig sjalu Mitt råd til deg er å vurdere hva dette er. Er han både uvanlig sjalu og tror skikkelig på dette at man ikke kan ha venner av motsatt kjønn... Så bør du vel vurdere om dette er noe å satse på. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #4 Del Skrevet 21. juni Uff,rødt flagg!! Mange! Bare det du skriver om hans"prinsipper"får det til å gå kaldt nedover ryggen min. Usikker mann,kontrollerende,. Det som jeg reagerer mest på er at du begynner å tvile på egne beslutninger. Anonymkode: f9c85...851 13 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 21. juni #5 Del Skrevet 21. juni "Er det virkelig sånn?" Altså, uansett hvor mye vi spekulerer i om påstanden er sann eller ikke så har han et problem med det. Man må nesten ha likt syn på ting om det skal fungere. Vi møttes på midten og var veldig enige. Venner av motsatt kjønn som vi allerede har beholder vi, men vi begynner ikke å bygge vennskap med nye mennesker av motsatt kjønn. Kan det funke for dere? Jeg tenker at dere må komme til enighet om noe begge er komfortable og trygge på, for ingen har rett eller galt i dette. Daten din er ihvertfall ærlig fra start og han er ærlig på at han ikke er sikker på om han klarer å snu tankesettet sitt. Det synes jeg er et godt tegn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 21. juni #6 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg dater en utrolig flott mann og vi klaffer på mye. Dette er en mann jeg kan faktisk se en fremtid med og han mener det samme om meg. Problemet er; han godtar ikke venner av mannlig kjønn. Jeg har alltid hatt guttevenner fra jeg var ung og jeg har fortsatt noen mannlige venner. Han misliker dette sterkt og sier at det strider veldig mot prinsippene hans men han skal prøve å jobbe med det men kan ikke garantere noe… Jeg har sagt jeg ikke kommer til å droppe venner jeg har kjent i mange mange år. Han mener at kvinner og menn ikke kan være venner fordi av naturen sin side vil alltid menn noe mer.. Han sier det er et redflag at jeg har mannlige venner. Er det virkelig sånn? At menn alltid vil ha en baktanke? Selvom mange av de er i forhold og har barn? Anonymkode: 237ad...9d4 Nei, mannlige venner har ikke alltid en baktanke. Mange menn klarer fint å ha et vennskapelig forhold til en kvinne uten å tenke på noe annet enn vennskapelighet. Daten din kan være så fin og flott som han vil, men det han sier her er at han gir deg et ultimatum opp mot vennene dine, altså at du må velge mellom han eller de, ellers blir det mye bråk og problemer i forholdet mellom dere. Når han misliker dette sterkt og at det "strider mot hans prinsipper", som for øvrig er helt merkelig, så vil han aldri klare å "jobbe med det". Det han egentlig legger opp til er at DU jobber med det, og da velger han foran vennene dine. Denne daten er ikke noe for deg! 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #7 Del Skrevet 21. juni Du har hatt venner av motsatt kjønn i alle år, og fordi en date nå sier det er red flag, så mistet du øyeblikkelig tilliten til hvilke hensikter kompisene dine har? En mann som prøver kontrollere deg så mye, og som manipulerer deg til å miste all tillit til vennene dine med en enkel kommentar, det er for meg ikke bare red flags, det er varsellamper og sirener kraftigere enn flyalarmen..... Anonymkode: b4b96...33e 16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #8 Del Skrevet 21. juni Dette hadde vært helt uaktuelt for meg å akseptere. Faktisk et no-go. Enten aksepterer han at jeg også har mannlige venner, ellers er det kroken på døra. Tenker at når mannen legger slike føringer har han både lav selvtillit og lav tillit til meg. Og hvis han går inn i forholdet med å ikke har tillit til meg, så tenker jeg at dette sikkert ikke blir noe bedre i fremtiden heller. Ikke tror jeg at menn er så enfoldige at de ikke kan ha venner av motsatt kjønn uten å ville ligge med de, men la oss ta utgangspunkt i at det er sant likevel. Hva er egentlig problemet? Om mannevennen vil «noe mer», men du ikke vil, så blir det jo ikke noe uansett = ikke noe problem. Anonymkode: e51fa...fb6 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #9 Del Skrevet 21. juni Fremmed fugl skrev (4 minutter siden): Er han vokst opp uten jentevenner og jobber i et mannsdominert yrke? Det vanlige idag er å ha venner av begge kjønn. Tenker det er noen ulike alternativer: - Han er ikke vant med at man har venner av motsatt kjønn, og det føles rart. - Han har blitt lurt av sosiale medier, er massevis av menn som med overbevisende stemme forteller andre menn at deres kjærester ikke kan ha mannlige venner - Han er uvanlig sjalu Mitt råd til deg er å vurdere hva dette er. Er han både uvanlig sjalu og tror skikkelig på dette at man ikke kan ha venner av motsatt kjønn... Så bør du vel vurdere om dette er noe å satse på. Ja, han har aldri hatt jentevenner for han mener at det alltid vil være ønskelig om noe mer fra en av sidene. Derfor synes han det er rart å ha. Og ja, han har nok blitt påvirket litt av SoMe som du sier. Han sier at han har opplevd flere ganger at en kompis ikke bare er en kompis, typ utroskap. Jeg kan jo forstå at han er «traumatisert» pga dette.. Jeg har sagt til han at jeg ikke kommer til å droppe venner jeg har bare fordi han ikke liker det. Så han er inneforstått med det. Anonymkode: 237ad...9d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #10 Del Skrevet 21. juni Det er han som er rødt flagg, og det håper jeg du skjønner. Anonymkode: 420b2...62c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #11 Del Skrevet 21. juni Og enda rødere flagg er det at dette bare er en fyr du dater, og han prøver å kontrollere deg allerede. Ta til vettet og dump han. Anonymkode: 420b2...62c 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #12 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Uff,rødt flagg!! Mange! Bare det du skriver om hans"prinsipper"får det til å gå kaldt nedover ryggen min. Usikker mann,kontrollerende,. Det som jeg reagerer mest på er at du begynner å tvile på egne beslutninger. Anonymkode: f9c85...851 Nei, jeg har ikke begynt å tvile på egne beslutninger. Men her ville jeg høre hva andre tenker, forhåpentligvis menn som kan svare her og om det faktisk stemmer. Jeg har aldri følt noen tiltrekning til noen av guttevennene mine og har også sagt dette til han. Har også sagt jeg ikke kommer til å kutte ut vennskap for han. Anonymkode: 237ad...9d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #13 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg dater en utrolig flott mann og vi klaffer på mye. Dette er en mann jeg kan faktisk se en fremtid med og han mener det samme om meg. Problemet er; han godtar ikke venner av mannlig kjønn. Jeg har alltid hatt guttevenner fra jeg var ung og jeg har fortsatt noen mannlige venner. Han misliker dette sterkt og sier at det strider veldig mot prinsippene hans men han skal prøve å jobbe med det men kan ikke garantere noe… Jeg har sagt jeg ikke kommer til å droppe venner jeg har kjent i mange mange år. Han mener at kvinner og menn ikke kan være venner fordi av naturen sin side vil alltid menn noe mer.. Han sier det er et redflag at jeg har mannlige venner. Er det virkelig sånn? At menn alltid vil ha en baktanke? Selvom mange av de er i forhold og har barn? Anonymkode: 237ad...9d4 Aldri velg en mann ovenfor venner du har hatt i årevis. Det vil bare gjøre det ulykkelig! Selv mistet jeg kontakt med en barndomsvenn på grunn av eksen min, og kunne jeg endret det hadde jeg snudd i døra den gangen og gjort alt annerledes…. En mann som ikke tåler mannlige venner kan fort slite med mannlige kollegaer, menn av venninner, menn i familien din. Og det er garantert ikke det eneste problemet han har med tanke på hvordan du lever livet ditt! Kjenner du en dårlig magefølelse på dette, vær så snill og dropp han! Du kan finne en annen mann som er fantastisk og vil bli venn med dine venner som er menn, i stedet. Da får du i pose og sekk! Og uansett hva han mener, ikke alle menn vil noe mer. Uansett om de ville det, så sier han jo også indirekte at han ikke stoler på deg… Anonymkode: 14e08...8dd 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #14 Del Skrevet 21. juni Macro skrev (8 minutter siden): "Er det virkelig sånn?" Altså, uansett hvor mye vi spekulerer i om påstanden er sann eller ikke så har han et problem med det. Man må nesten ha likt syn på ting om det skal fungere. Vi møttes på midten og var veldig enige. Venner av motsatt kjønn som vi allerede har beholder vi, men vi begynner ikke å bygge vennskap med nye mennesker av motsatt kjønn. Kan det funke for dere? Jeg tenker at dere må komme til enighet om noe begge er komfortable og trygge på, for ingen har rett eller galt i dette. Daten din er ihvertfall ærlig fra start og han er ærlig på at han ikke er sikker på om han klarer å snu tankesettet sitt. Det synes jeg er et godt tegn. Ja, han har et problem med det. Jeg har sagt til han at dette er mennesker jeg har hatt i livet lenge før han eksisterte for meg og at jeg ikke kommer til å droppe venner. Jeg har også sagt at jeg hadde skjønt det om jeg plutselig hadde fått nye om vi hadde vært i et forhold, det er jo bare rart. Jeg synes også det er et godt tegn at han er så ærlig og transparent på det. Hadde han ikke vært det men sittet og ulma og plutselig «eksplodert» hadde det vært noe annet føler jeg.. Anonymkode: 237ad...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #15 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du har hatt venner av motsatt kjønn i alle år, og fordi en date nå sier det er red flag, så mistet du øyeblikkelig tilliten til hvilke hensikter kompisene dine har? En mann som prøver kontrollere deg så mye, og som manipulerer deg til å miste all tillit til vennene dine med en enkel kommentar, det er for meg ikke bare red flags, det er varsellamper og sirener kraftigere enn flyalarmen..... Anonymkode: b4b96...33e Har ikke mistet tillit til noen av kompisene mine, nei. Men jeg lurer jo på om det der faktisk stemmer; at en eller annen gang har mannlige venner tenkt at de vil i buksa til en kvinnelig venn. Han er inneforstått med at jeg ikke kommer til å droppe noen av vennene jeg har. Så kontrollere meg det får han ikke til isåfall og det vet han godt. Anonymkode: 237ad...9d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voyeur Skrevet 21. juni #16 Del Skrevet 21. juni Den eneste personen du skal kutte ut, er daten. Han er et stort rødt flagg Du sier at dere klaffer, men det at han ikke liker at du har guttevenner,er jo et tegn på at dere ikke klaffer, og at dere har store verdiforskjeller. Siden dere er i datingfasen, tenker jeg han skjuler og tilpasser seg til deg - som man naturlig nok gjør når man blir kjent med hverandre. Men, syns det er litt alarmerende å komme med slike utsagn, før han i det hele tatt har møtt dine venner og blitt kjent med de. Det at han ikke godtar guttevenner.. hva blir det neste han ikke godtar? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #17 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, han har et problem med det. Jeg har sagt til han at dette er mennesker jeg har hatt i livet lenge før han eksisterte for meg og at jeg ikke kommer til å droppe venner. Jeg har også sagt at jeg hadde skjønt det om jeg plutselig hadde fått nye om vi hadde vært i et forhold, det er jo bare rart. Jeg synes også det er et godt tegn at han er så ærlig og transparent på det. Hadde han ikke vært det men sittet og ulma og plutselig «eksplodert» hadde det vært noe annet føler jeg.. Anonymkode: 237ad...9d4 Nei, nei, nei. Ikke unnskyld hans handlinger bare fordi du kjenner på forelskelsen! Du sier nå at du aldri vil gjøre noe som kan skade vennskap, men det vil skje. Hver gang du skal være med kompiser vil han bli sur, grinete, prøve å få deg til å endre mening, gi deg dårlig samvittighet og til slutt begynner du å korrigere atferden din pga. det. Så plutselig har du ikke så god kontakt med de lenger, og sier til deg selv at det er du som har valgt det selv. Men i realiteten er det han som har manipulert deg til å gjøre ting på sin måte, fordi han alltid har gjort det vanskelig for deg å opprettholde vennskapene. «Når man har type er det ikke vanlig å være så mye med venner, osv…» Hjelper ikke at han er ærlig om det! Det er også en manipuleringsteknikk, som får deg til å føle at han har egenskaper du leter etter… Jeg har vært der, og kastet bort mange år! Og mange relasjoner ble ødelagte, selv om jeg prøvde å holde på dem. For han lagde helvete, krangel og dårlig stemning hele tida og til slutt begynte jeg å trekke meg innover, isolere, gjøre det han ønsket for å beholde roen… IKKE gjør det! Bruk livet på noen som elsker den du er nå, og ikke potensialet i deg. Anonymkode: 14e08...8dd 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eilis Skrevet 21. juni #18 Del Skrevet 21. juni Hva tenker du selv? Ønsker du en mann som bestemmer hvem du skal være venn med? Hva når det kommer til firmafester, bursdagsfeiringer, blir det et problem at du prater med menn. Kanskje han nekter deg å delta, skal han bestemmer dette ? Jeg ville styrt unna om han ikke kan akseptere at dette ikke er noe han kan bestemme. Man må stole på hverandre i et forhold, at man starter med å nekte venner er et stort rødt flagg. Det vil ikke stoppe med det 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #19 Del Skrevet 21. juni Sykelig sjalu og usikker på seg selv. Definitivt ikke noe jeg hadde giddet. Og gjelder dette også kolleger man tilbringer mye tid med? Han her er drama, kom deg vekk Anonymkode: a8baf...5e9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 21. juni #20 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei, jeg har ikke begynt å tvile på egne beslutninger. Men her ville jeg høre hva andre tenker, forhåpentligvis menn som kan svare her og om det faktisk stemmer. Jeg har aldri følt noen tiltrekning til noen av guttevennene mine og har også sagt dette til han. Har også sagt jeg ikke kommer til å kutte ut vennskap for han. Anonymkode: 237ad...9d4 Jeg har aldri vært interessert i gode kvinnelige venner. Min forlover var kvinne, og en meget god og fortrolig venn. Er vel et skrekkscennario for meg som gift mann at en god kvinnelig venn hadde blitt interessert i noe mer. PS. Jeg flørter like lite med kvinnelige venner som mannlige, og sender like lite meldinger uten kontekst til kvinnelige som mannlige venner. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå