Gå til innhold

Er jeg for streng mot tenåringen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja du drar inn masse urelevant 

Anonymkode: e980f...e08

Er det urelevant å si meningen om frislipp på innetider, døgnrytme og jobb. Så nevne samtidig at myndighetene er faktisk enig at disse ungdommene henger rundt. Jada de er jo hos en venne, om du ikke er der samtidig kan du faktisk ikke vite det. 
Folk får gjøre som de vil, men jeg synes ikke ts er for streng! I ungdomsmiljøet er det mye fester hjemme hos folk, det er rus som kokain som flyter og det er langt ned på ungdomsskole. Selv om man tror sitt eget barn er alltid ærlig, gjør aldri noe så er det faktisk noen sitt barn som gjør dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her, takk for svar. 

 

Han trenger ikke ta buss eller noe, de henger kun hjemme hos hverandre her i nabolaget. 

 

Jeg vet ikke 100 % hva de driver med, men de sier at de spiller poker, ser film osv.

 

Det ser ut til at resten av gjengen (både gutter og jenter) ikke har innetider i helger/ferier. Så tenåringen synes jeg er blodig urettferdig mot han.

Anonymkode: f5199...82d

Ser ut til.. Sier de andre foreldrene det eller din 16 åring?

Anonymkode: 20c36...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på frislepp og strenge regler og foreldre som insisterer på ekstremt kontroll på innetider og døgnrytme.  

Vi slipper opp døgnrytmen i ferien- når vi ikke skal noe. Ungene får frihet - når vi vet hva de skal.   Det er ikke mye å gjøre en hverdag i ferien kl 09 om man er hjemme.  Skal vi noe så er det noe annet. 

Min 17-åring skal få være hjemme alene i 4-5 dager i sommer. Svigers bor 30 min unna og får vi høre noe av naboene kommer svigers og henter han.  17-åring hadde ikke fått lov om han hadde vært på fest hver helt eller reket rundt.  I dag kom han hjem kl 2030 etter å ha golfet i 5 timer med 4-5 kompiser.  Ingen av kompisene henger mye ute på kveldene.   Hadde de gjort det så hadde også vi begynt med tydeligere regler.  Jeg tror bare ikke på strenghet bare for å være streng for døgnrytme og utetid bare for at det ikke passer for MIN døgnrytme. Jeg er den som aldri drikker hjemme og kan alltid kjøre/hente tenåringene og jeg tilpasser min døgnrytme- jeg står IKKE opp tidlig i helgene. 

 

Anonymkode: 1501c...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det må to til for å lage trøbbel. Er vel neppe noe koseligere å være mamma til 16-årligen som får 2 års fengselsstraff for voldtekt. 

Anonymkode: 3370e...35f

ser den, men om det skulle skje har man vel feilet litt som forelder uansett? Vil uansett påstå/mene at fengsel er en litt «mildere» straff enn å måtte komme seg gjennom et overgrep.. Er en rettsak som oppriver (hvis det i det hele tatt blir noe rettsak siden 80 prosent blir henlagt) pluss de fleste fest-voldteker blir gjort av venner/noen man kjenner som selvsagt påvirker tilliten til alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er inne til kl 23. 

Lenger hvis det er noe spesielt, henter jeg somregel

Jeg tok siste tog fra Oslo S nylig,  og la merke til at det er mange som ikke er så nøye på innetidene til tenåringene

Anonymkode: 97a11...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 11.24):

Oi det var tidlig. 

Min på ti år kan være ute til 23 i ferien. 

Anonymkode: 53030...ee1

Veldig sent for en ti åring 😳 mine må være i seng før det . De er 8 og 11 

Anonymkode: 9b5ce...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...