Gå til innhold

Du som reiser mye i jobben.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Reiser sammen med kollega? 

Hvis ja, hvilken jobb er dette?

Hvor ofte reiser du? 

Innenlands eller utenlands?

Anonymkode: 22c4a...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reiser alene, både innland og utland. Jobber som redaktør.

Anonymkode: b7572...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min forrige jobb var det mye reising,

IT-konsulent. 50+ reisedager i året, i inn- og utland. Reiste både alene og med kollega.

Anonymkode: 1bc19...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer hvor mye jeg reiser. 
Kan være 1-2 dager ukentlig i perioder, og kan gå ett halvt år uten reise. 
Kvalitetsleder, reiser for å delta på internrevisjoner på andre avdelinger, besøke eksisterende og potensielle leverandører, og for å teste nye maskiner. 
Inn- og utland. 
Vi er alltid flere som reiser sammen. 
 

Anonymkode: a8129...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på sjøen og må reise til og fra skipet. Må i tillegg ta en del kurs. Reiser som regel alene, men hender jeg treffer kollegaer som skal samme vei.

Alt er utenlands, med unntak av noen kurs som er i Norge. 

Anonymkode: 2998b...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driftsleder, med teknisk hovedansvar.

reiser 120-160 dager i året, i 2023 hadde jeg 142 overnattinger på hotell i jobb sammenheng.

Reiser 80% alene, 

Ca 25% av reiser går utenlands for møter med utstyrsprodusenter.

Anonymkode: b7962...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiser nesten hver uke, vanligvis to overnattinger. Stort sett i Europa. Reiser aldri med kolleger.

Jobber som rådgiver, og sitter i flere internasjonale komiteer. I tillegg har jeg oppdragsgivere fra hele verden, og trenger av og til å møte dem fysisk.

Anonymkode: 6a631...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere?

Anonymkode: 22c4a...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsulent. 2-4 reisedager hver uke. Mest innenlands. Reiser stort sett alene.

Anonymkode: 2762f...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ab_naturals skrev (5 timer siden):

Hvorfor lurer du på dette? 

Hvorfor lurer du på hvorfor jeg lurer på det?

Jeg vil ha en jobb som innebærer reiser.

Anonymkode: 22c4a...d58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fristende og gøy en stund, så blir man bare lei. 

Jobber med internkontroll i et internasjonalt konsern, utdannet siviløkonom. 

Før Korona reiste jeg mye både i Norge og internasjonalt. Reiste alene, men møtte kollegaer på kontorene jeg besøkte, kjente eller ukjente. Nå foregår heldigvis det meste av samlinger, møter og kurs, på video, om ikke hadde jeg byttet jobb. Destinasjoner jeg har kunnet reise til de siste månedene inkluderer Japan, Dubai, København, London. Har heldigvis bare trengt å reise 2-3 turer til hovedkontoret. 

Anonymkode: 70cd4...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min anbefaling hvis du vil reise er å utdanne deg til noe som gjør at du kan få sentralt ansvar i et globalt selskap. Jeg har f.eks globalt ansvar for merkevare, dvs jeg reiser rundt og sørger for rådgivning til alle de andre landene på hvordan de skal bruke brand og design, slik at vi får konsistent bruk av designelementer i alle markeder. Men det meste gjøres jo nå digitalt så er mindre reiser enn før. Nå er det mest reising til globale samlinger, foto eller filmshoots til store globale kampanjer som skal rulles ut i alle land osv. 

Anonymkode: 3fa4a...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å gi tips, kjenner mange som reiser i jobb.

Globale selskap, eller i alle fall selskap med mange lokasjoner. Der du sikter mot kunderettet jobb, eller intern posisjon som medfører at du må reise for å besøke andre lokasjoner. Typisk internkontroll, som jeg jobber med. HR/HC reiser også mye. Og de som har en internasjonal kundeportefølje. 

Skipsfart, en rekke ulike stillinger. 

Eller om du vil være sikret en reisejobb; flyvertinne eller pilot. 

Anonymkode: 70cd4...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingeniør med ansvar for oppfølging av innkjøpspakker. Det varierer veldig men på det travleste i 2023 hadde jeg vel opp mot 20 reiser, kanskje 1/3 alene, resten med kollegaer og kunden vi arbeider for. Reiser innenlands, Europa og Asia. 

Anonymkode: b854e...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Min anbefaling hvis du vil reise er å utdanne deg til noe som gjør at du kan få sentralt ansvar i et globalt selskap. Jeg har f.eks globalt ansvar for merkevare, dvs jeg reiser rundt og sørger for rådgivning til alle de andre landene på hvordan de skal bruke brand og design, slik at vi får konsistent bruk av designelementer i alle markeder. Men det meste gjøres jo nå digitalt så er mindre reiser enn før. Nå er det mest reising til globale samlinger, foto eller filmshoots til store globale kampanjer som skal rulles ut i alle land osv. 

Anonymkode: 3fa4a...4c7

Støttes. Jobber du med prosjektledelse/ business development/ KAM/ mellomleder på et visst nivå, i et internasjonalt konserten med mange kontorer spredt over hele verden, skal det bli gullkort på deg. Personal-/ produkt-/ prosjektansvar kan hjelpe deg å booste reisefrekvensen. Utstasjonert kan du også bli, om du har ettertraktet kunnskap å bringe til torgs. Siv.ing/ siv.øk er et godt utgangspunkt. 
 

Jobber selv innen shipping, reiser 3-4 lengre turer (Asia) per år, noen korte (Europa), oftest alene. 

Anonymkode: 24431...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor lurer du på hvorfor jeg lurer på det?

Jeg vil ha en jobb som innebærer reiser.

Anonymkode: 22c4a...d58

Jobb-reiser er ikke så lukrativt som mange tror... Det er veldig få som har tid til å se seg rundt når de er på jobbreiser, det er lange dager som hovedsakelig brukes på jobb og hotell.

Anonymkode: a8129...7b4

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste mye i inn- og utland da jeg jobbet i Forsvaret. Jeg savner den delen av å jobbe der. Reiste nesten alltid med kolleger, selv om jeg ikke nødvendigvis kjente dem på forhånd da de kunne komme fra andre avdelinger. 

Anonymkode: 83b2b...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser mest i Norge og Sverige, kanskje 20 ganger i året med varighet fra 1-3 overnattinger. For det meste alene, noen ganger med kolleger, kanskje 75/25 fordeling.

Anonymkode: 043ab...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Jobb-reiser er ikke så lukrativt som mange tror... Det er veldig få som har tid til å se seg rundt når de er på jobbreiser, det er lange dager som hovedsakelig brukes på jobb og hotell.

Anonymkode: a8129...7b4

Jeg har masse tid til å traske rundt i forskjellige havnebyer. Har muligheten til å ta gratis shuttlebuss til sentrum og være med på ekskursjoner. Når jeg sover på hotell har jeg hele kvelden fri til å gå på restaurant og bar. 

Anonymkode: 2998b...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...