Gå til innhold

La oss oppmuntre sårbare menn i dating (positiv tråd)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Adrenalinet kikker inn. Har sett en kvinne ta backflip med høyhæler, det kan gå om ønsket er stort nok. 

Om han med pikken var mer sjarmerende hadde de lagt mer sjel i utførelsen.  

Anonymkode: 66cc9...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I min erfaring handler det om å være tiltrukket. Jo kåserer jeg er på noen, jo mer har jeg lyst til å nyte med dem. Om en kvinne kun oppfører seg som at hun bare skal være der, så vet jeg ikke om hun er der for sin egen del. Men det er jo vanskelig å si uten å vite helt sikkert og det er jo så mange ulike preferanser. Og om de er unge og uerfarne så er de jo ja, uerfarne og vet kanskje ikke hva de skal gjøre eller vil gjøre og mangler tryggheten til å være mer involvert, spesielt om du er en kvass og dømmende mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Fint at du føler for å oppmuntre sårbare menn, men... Er det ikke viktigere å oppmuntre menn til å foreta en del arbeid med å se på seg selv og egne reaksjonsmønstre/tankemønstre? For hva er vits i oppmuntring til en sårbar fyr om han ikke er villig til å se på hva han kan forbedre hos seg selv i samspill med andre kvinner? Du kan jo bare se på siste sesong av Match på netflix så ser du et klassisk eksempel på en som påstår han har jobbet med seg selv, men egentlig bare driver på med spill og manipulering. For så å gråte når han skjønner at alle vet hva han holder på med og at han har dummet seg ut.

Ser mange menn her i Norge oppføre seg helt likt. Så er fyren virkelig sårbar eller er det et nytt triks?

Anonymkode: 1f7ba...dc4

For noen blir problemet deres det de leser. Ser unge tenåringer bli oppfordret av eldre menn til å tenke at kvinner aldri vil like dem, å det er viktig å ta fatt i. 

Men det du nevner er sikker også et problem, det er jo mange problemer i verden samtidig. Men de mennene vi prater om her, er nok de som ikke er på date. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lite vits i å gi menn råd om hvordan de skal oppføre seg på en date når disse mennene ikke en gang kommer til det stadiet at de får en date. De blir avvist lenge før det.

Anonymkode: ce8d4...ced

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potle skrev (1 time siden):

Jeg oppfattet det mer som at de trodde at de var mer tiltrekkende enn de var og derav ikke trengte å legge innsats inn i det hele.

Det er forøvrig en unik kvinneforbannelse at om man er pen i ung alder og ikke trenger å anstrenge seg, så lærer man seg aldri å bli god på å ha sex og etter to barn synker da nytteverdien drastisk.

Må jo si at og ha født barn er jo snarere et kompliment til kvinnen enn det motsatte.

Hun har jo utført en helsikens jobb.

Så hvis ikke det er anstrengelse så vet sannelig ikke jeg altså 🤷. Uten den jobben så hadde jo ikke du vært født....

Så hva slags kvinner du på søken etter da lurer jeg på? 

Virker som er hun for pen så er det feil, og har hun født så er det også feil?

Hva er det da som er rett ifølge deg lurer jeg på? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potle skrev (1 time siden):

Tror jeg ikke du har sko til.

Forøvrig liker kvinner bad boys mer enn de vanligvis selv vil innrømme og det skaper forvirring mtp. forventninger, og kluss på kommunikasjonstråden.
Har selv hatt flere damer som ikke innså at de var bare midt på treet og trengte å legge minst like mye innsats inn i å suge som de brukte på å finne dyre truser - som om det endret på innholdet.

Klarer du selv å gi damene den motivasjonen de trenger, for å i det hele tatt ha et ønske om å legge ned innsatsen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fint at du føler for å oppmuntre sårbare menn, men... Er det ikke viktigere å oppmuntre menn til å foreta en del arbeid med å se på seg selv og egne reaksjonsmønstre/tankemønstre? For hva er vits i oppmuntring til en sårbar fyr om han ikke er villig til å se på hva han kan forbedre hos seg selv i samspill med andre kvinner? Du kan jo bare se på siste sesong av Match på netflix så ser du et klassisk eksempel på en som påstår han har jobbet med seg selv, men egentlig bare driver på med spill og manipulering. For så å gråte når han skjønner at alle vet hva han holder på med og at han har dummet seg ut.

Ser mange menn her i Norge oppføre seg helt likt. Så er fyren virkelig sårbar eller er det et nytt triks?

Anonymkode: 1f7ba...dc4

Å gråte er ikke nødvendigvis manipulerende, men snarere et tegn på at det går altfor langt.

Noen mennesker sliter veldig med å innrømme sine egne feil rett og slett...

Man kan trøste andre uten og gi medhold. Er empati det slik jeg ser det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet for de fleste menn i dag er nok at de ikke har noe kontakt med kvinner. De får ikke kontakt med noen på byen, på datingapper eller gjennom bekjente. Om de eventuelt finner noen er kanskje blant bunn 10% minst attraktive. Da er det lett å miste motet.

Problemet er nok at det er så lite kontakt mellom gjennomsnittlige kvinner og menn i dag. Noe jeg tror handler om at kvinnene ikke finner mennene interessante nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hermann skrev (3 timer siden):

Problemet for de fleste menn i dag er nok at de ikke har noe kontakt med kvinner. De får ikke kontakt med noen på byen, på datingapper eller gjennom bekjente. Om de eventuelt finner noen er kanskje blant bunn 10% minst attraktive. Da er det lett å miste motet.

Problemet er nok at det er så lite kontakt mellom gjennomsnittlige kvinner og menn i dag. Noe jeg tror handler om at kvinnene ikke finner mennene interessante nok.

Nå vet jeg ikke om jeg er på bunnen av de minst attraktive, men for min del har jeg bare ikke naturlige arenaer jeg har lyst til å oppsøke hvor det er naturlig å bli kjennt. Savner en mann og skulle gjerne hatt en allerede idag, men dagene går og vaner kan være vonde å vende. 

Å det er også så mye sex press og utsende press også, vet liksom ikke hva menn syns om meg, å uten den tilbakemeldingen først syns jeg det er vanskelig å utsette seg for dem uten at situasjonen er naturlig og rett forran nesa på meg. Det blir en sånn stor usikker greie istede for en koslig samtale med Geir. Føler det blir som å møte menn som en helhet, å det er jo ikke sannt en gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/21/2024 at 2:39 AM, AnonymBruker said:

Jeg tror vi kan alle være enige i at etter COVID så har videoer av dating-guruer
eksplodert på Youtube. Uheldigvis er mange av videoene fra en annen subkultur også: Black Pillere/Incels
som indoktrinerer sårbare menn til å tro at damer og dating har blitt helt håpløst og forferdelig i dag.

Med denne tråden håper jeg at vi kan ha en betryggende og oppløftende stemning
for sårbare menn......som kanskje befinner seg her også.

La oss starte med spørsmålene: hva mener du dating-guruer og Black Pillere tar feil om dating?
Og hva ville du sagt til en sårbar eller usikker person for å hjelpe dem i riktig retning? 

Anonymkode: 100d9...765

Det mest åpenbare de tar feil i er "menn er slik og kvinner er sånn", hvor de prøver å lage generelle datingtips som er ment å fungere på alle personer av ett kjønn. Som regel er disse rådene elendige, og for generelle til at de fungerer - utover "sunn fornuft" (sånn level "gå i rene klær").

Hvis en person som mislykkes i datingmarkedet skal lykkes, og leter etter gode råd, må hen starte med å finne målgruppen - altså personer som en selv passer sammen med. Hva disse, som gruppe, har en tendens til å finne attraktivt, sammenfaller sjeldent med hva nå enn disse "menn er slik og kvinner er sånn"-guruene påstår er generelle regler. Er målgruppen din en feminist med mastergrad må du nødvendigvis arbeide litt annerledes enn om det er en ufaglært husmortype du vil ha. Du åpner døra for husmora, mens du godt kan droppe sånt for feministen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knooters skrev (1 time siden):

Det mest åpenbare de tar feil i er "menn er slik og kvinner er sånn", hvor de prøver å lage generelle datingtips som er ment å fungere på alle personer av ett kjønn. Som regel er disse rådene elendige, og for generelle til at de fungerer - utover "sunn fornuft" (sånn level "gå i rene klær").

Hvis en person som mislykkes i datingmarkedet skal lykkes, og leter etter gode råd, må hen starte med å finne målgruppen - altså personer som en selv passer sammen med. Hva disse, som gruppe, har en tendens til å finne attraktivt, sammenfaller sjeldent med hva nå enn disse "menn er slik og kvinner er sånn"-guruene påstår er generelle regler. Er målgruppen din en feminist med mastergrad må du nødvendigvis arbeide litt annerledes enn om det er en ufaglært husmortype du vil ha. Du åpner døra for husmora, mens du godt kan droppe sånt for feministen.

Tror egentlig folk må slutte å prøve å bli likt av noen som ikke vil passe med dem som de er. Innenfor fornuftige grenser da, vi lærer jo i livet så det er ikke dumt å lære hva noen liker og ikke og forholde seg til det. Men om de må endre seg helt, har det gått for langt syns jeg.

Som feminist tåler jeg at noen åpner døren også, men du har rett i at jeg ikke liker de som MÅ ha det på en måte og det går for langt, å begynner å legge skylden på at noen ikke er feminine om jeg ikke venter på at noen kan dra ut stolen for meg hver gang, da blir det klaustrofobisk. Det er en tid for alt og selv om det er fint å ha tradisjoner og interne ting, så syns jeg det blir dumt å ikke ha noe variasjon i stundene som kommer heller. 

Vet ikke om alle kun har en type folk de liker og ingen andre. Vet ikke om det er så lett og karakteristisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes bare ett godt råd i gi til menn som sliter i dagens dating-marked, og det er følgende 3-trinns oppskrift (i rekkefølge).

1) Bli det beste du kan bli på alle områder i livet.

2) Forvent at du så blir verdsatt for alt du er.

3) Dump henne uten å nøle hvis du ikke er fornøyd.

Kort sagt: Kom deg i en situasjon der du kan stille krav, still krav, og ikke finn deg i å bli tatt for gitt.

Og ja, punkt 1) er jævlig mye arbeid. Men hva var det du trodde? At du skulle få ting gratis? At livet ikke alltid har vært hardt arbeid? Ta deg sammen!

Feilen altfor mange menn gjør er imidlertid å kontinuerlig prøve hardere og hardere å tilpasse seg det de tror kvinner vil ha. Dette er feil strategi, det er å bevege seg i feil retning.

Det er hun som skal prøve å sikre seg deg.

Det er hun som skal være bra nok for deg.

Din jobb er å komme deg dit.

Anonymkode: 76fee...53a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det finnes bare ett godt råd i gi til menn som sliter i dagens dating-marked, og det er følgende 3-trinns oppskrift (i rekkefølge).

1) Bli det beste du kan bli på alle områder i livet.

2) Forvent at du så blir verdsatt for alt du er.

3) Dump henne uten å nøle hvis du ikke er fornøyd.

Kort sagt: Kom deg i en situasjon der du kan stille krav, still krav, og ikke finn deg i å bli tatt for gitt.

Og ja, punkt 1) er jævlig mye arbeid. Men hva var det du trodde? At du skulle få ting gratis? At livet ikke alltid har vært hardt arbeid? Ta deg sammen!

Feilen altfor mange menn gjør er imidlertid å kontinuerlig prøve hardere og hardere å tilpasse seg det de tror kvinner vil ha. Dette er feil strategi, det er å bevege seg i feil retning.

Det er hun som skal prøve å sikre seg deg.

Det er hun som skal være bra nok for deg.

Din jobb er å komme deg dit.

Du lærer folk å bli en ufodragelig klyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du lærer folk å bli en ufodragelig klyse.

Overhodet ikke. Dette er gode ting de skriver.
Man skal faktisk ikke forbedre seg selv for andres skyld, men for seg selv.
Det er absolutt ikke noe galt for menn å ha samma mantraer som dere kvinner.
Mann skal også være varsom og kritisk på hvem de slipper inn i deres liv

Anonymkode: 50fd3...f36

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er helt enig i at man skal jobbe med seg selv for sin egen del. Det er jo også et nøkkelelement å trives med den man er om man skal prøve å få andre til å like en. Men det er ikke slik jeg heller leser #53. For meg fremstilles det som en kynisk tankegang hvor hovedfokuset med resultat, forbedring etc. er for å øke sin verdi i andres øyne i stedet for å bygge egenverdi i ens egne øyne og være fornøyd med den man er og livet man lever. Begge deler gjør man jo for seg selv, men motivet bak er ulikt. 
Også er jeg ganske kritisk til holdningen om å dumpe uten å nøle om man ikke er fornøyd. Dating og samliv kan også være, som ab..53a skriver, mye arbeid. Det kommer ikke gratis det heller, det er ikke isolert fra hverdagen og livet ellers. Man må være to om det, og om man ikke er fornøyd, da bør man kanskje først se på hvem man samarbeider med, hvordan man gjør det og om man kan gjøre noe annerledes sammen til det beste for begge. Det er jo ikke slik at den ene må jobbe mer for at det skal fungere enn den andre. 

Anonymkode: 4e2f3...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er for at noen ikke skal være med noen de ikke liker, også at vi skal bry oss om oss selv, og at vi må forbedre hverdagen og egenskapene våre utifra hva vi ønsker, kanskje også ting vi må selvsagt. Men.. måten det innlegget ble formulert er i et kynisk ekstrem område hvor noen vil slite sosialt og bli ansett som narsisitisk om de får en BARE meg holdning.

Et forhold er et samhold og da må du i tilegg til måter å være bra for deg, også være bra for dem. En normal stabil person.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er helt enig i at man skal jobbe med seg selv for sin egen del. Det er jo også et nøkkelelement å trives med den man er om man skal prøve å få andre til å like en. Men det er ikke slik jeg heller leser #53. For meg fremstilles det som en kynisk tankegang hvor hovedfokuset med resultat, forbedring etc. er for å øke sin verdi i andres øyne i stedet for å bygge egenverdi i ens egne øyne og være fornøyd med den man er og livet man lever. Begge deler gjør man jo for seg selv, men motivet bak er ulikt. 
Også er jeg ganske kritisk til holdningen om å dumpe uten å nøle om man ikke er fornøyd. Dating og samliv kan også være, som ab..53a skriver, mye arbeid. Det kommer ikke gratis det heller, det er ikke isolert fra hverdagen og livet ellers. Man må være to om det, og om man ikke er fornøyd, da bør man kanskje først se på hvem man samarbeider med, hvordan man gjør det og om man kan gjøre noe annerledes sammen til det beste for begge. Det er jo ikke slik at den ene må jobbe mer for at det skal fungere enn den andre. 

Da driver du og leser inn en masse tull som jeg ikke faktisk skriver. Og det må du jo selvsagt gjerne gjøre, hvis du vil, men vennligst avstå fra å servere den slags som argumentasjon.

Og nei, dating skal ikke være "mye arbeid".

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er for at noen ikke skal være med noen de ikke liker, også at vi skal bry oss om oss selv, og at vi må forbedre hverdagen og egenskapene våre utifra hva vi ønsker, kanskje også ting vi må selvsagt. Men.. måten det innlegget ble formulert er i et kynisk ekstrem område hvor noen vil slite sosialt og bli ansett som narsisitisk om de får en BARE meg holdning.

Et forhold er et samhold og da må du i tilegg til måter å være bra for deg, også være bra for dem. En normal stabil person.

Jeg vil egentlig si at dette er, intensjonelt eller ei, en ondsinnet tolkning av det dem skrev.
Jeg tolker det heller som at kommentatoren skrev på en bestemt, selvsikker og direkte måte
som noen ikke takler så bra. Jeg kan vær slik jeg også; ytrer meg ganske ærligt og lidenskapelig

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 15.31):

Lite vits i å gi menn råd om hvordan de skal oppføre seg på en date når disse mennene ikke en gang kommer til det stadiet at de får en date. De blir avvist lenge før det.

Anonymkode: ce8d4...ced

Dette med dating og kvinner er jo litt som med jobbintervjuer og ansettelse. Blir man ikke kalt inn på intervju engang har det noe med kvalifikasjoner og presentasjon å gjøre, og det kan man jobbe med. Man MÅ jobbe med det for å få annet utfall. 

Samme angående kvinner. 

Anonymkode: 9676f...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg vil egentlig si at dette er, intensjonelt eller ei, en ondsinnet tolkning av det dem skrev.
Jeg tolker det heller som at kommentatoren skrev på en bestemt, selvsikker og direkte måte
som noen ikke takler så bra. Jeg kan vær slik jeg også; ytrer meg ganske ærligt og lidenskapelig

Nei det er ikke ment ondsinnet, det er ment omsorgsfullt for dem som må være med mannen og de mennene som begynner å tro at de skal være avslått og lærer deg å bli drittsekker. Ikke kødd med livet til folk på den måten.

Om noen ikke takler det så bra er det poenget mitt, det lærer folk å bli uappetittelige uten grunn. Noen er det fra før, men ingen grunn til å spre det videre til fler som kanskje kunne hatt litt bedre sosial forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...