Gå til innhold

Hvor trygt er det å kjøpe parfymer på Finn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg den alkoholfrie varianten av J'adore, men syns den er så dyr. Er det trygt å kjøpe hos noen som selger på Finn tror dere?

Hvilke parfymer har dere kjøpt på Finn, og har dere blitt fornøyd med kjøpet?

Anonymkode: 47df3...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rart om den ikke er fake tenker jeg. 

Anonymkode: 535d6...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan være gammel, ha vært oppbevart feil (varmt og lyst) og derfor ikke lukte som den skal. 

Anonymkode: 8b209...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som å bade med krokodiller. De spiser hovedsaklig ikke mennesker. Men av og til går det dritt. Jeg kjøper ikke klær på Kiwi og fyller ikke bensin hos Dressmann...eller dyre ting på "tilbud" på Finn.no. 

Men er du en gambler, så er det bare å gi gass 🙂

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt noen av mine parfymer der. De har alle vært ekte og oppbevart kaldt og mørkt. 

Anonymkode: 17754...aa1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for at det er fake eller tyvgods er rimelig stor. Ville aldri gjort det.

Anonymkode: 85f0b...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har solgt et par parfymer der. Kjøper av og til på impuls og så viser det seg at jeg ikke alltid er like fornøyd med dem. De jeg har solgt har vært kjøpt i ordinært parfymeri her i Norge, og jeg har solgt dem til ca halv pris selv om de har vært nesten ubrukte.

De som selges er vanligvis ikke så dyre, så du tar ikke noen kjempestor risk...

Ellers så har parfymeriene jevnlig tilbud, så sjekke det først, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har solgt noen av mine parfymer der. De har alle vært ekte og oppbevart kaldt og mørkt. 

Anonymkode: 17754...aa1

Ærlige sjeler som deg finnes. Men jeg regner med at du har en god vurderings-score der inne også 🙂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Rart om den ikke er fake tenker jeg. 

Anonymkode: 535d6...e03

 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Sannsynligheten for at det er fake eller tyvgods er rimelig stor. Ville aldri gjort det.

Anonymkode: 85f0b...c0f

Virkelig?

KnekkeBørre skrev (30 minutter siden):

Det er som å bade med krokodiller. De spiser hovedsaklig ikke mennesker. Men av og til går det dritt. Jeg kjøper ikke klær på Kiwi og fyller ikke bensin hos Dressmann...eller dyre ting på "tilbud" på Finn.no. 

Men er du en gambler, så er det bare å gi gass 🙂

 

Du er da søt og morsom du 😂

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Den kan være gammel, ha vært oppbevart feil (varmt og lyst) og derfor ikke lukte som den skal. 

Anonymkode: 8b209...b01

Men har du erfaring med det?

Anonymkode: 47df3...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har solgt noen av mine parfymer der. De har alle vært ekte og oppbevart kaldt og mørkt. 

Anonymkode: 17754...aa1

Hvordan gjør du det med pris og slikt? Kan man prute?

Ritter skrev (23 minutter siden):

Jeg har solgt et par parfymer der. Kjøper av og til på impuls og så viser det seg at jeg ikke alltid er like fornøyd med dem. De jeg har solgt har vært kjøpt i ordinært parfymeri her i Norge, og jeg har solgt dem til ca halv pris selv om de har vært nesten ubrukte.

De som selges er vanligvis ikke så dyre, så du tar ikke noen kjempestor risk...

Ellers så har parfymeriene jevnlig tilbud, så sjekke det først, kanskje.

Den jeg ønsker er aldri på tilbud, jeg har ventet i over ett år. Hvorfor halv pris om de er nesten ubrukte? 

Jeg ser det er en som selger en 100 ml flaske, at den er ny. Og en Noa edt og en Aerin Tiare, ville du vurdert den selgeren som trygg og seriøs? Kan jeg prute?

Anonymkode: 47df3...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvordan gjør du det med pris og slikt? Kan man prute?

Anonymkode: 47df3...eab

Ubrukte i emballasje legger jeg ut til ca halv pris feks 350-500kr. Det har gjerne vært populære og litt dyrere merker. De som er prøvd et par ganger har jeg lagt meg under halv pris på og bare tatt 50-100-200kr for da de har vært av billigere merker. Godtar feks av og til når det sendes fiks ferdig forespørsel på 50kr under prisantydning (som da nesten blir gratis frakt).
 

KnekkeBørre skrev (1 time siden):

Ærlige sjeler som deg finnes. Men jeg regner med at du har en god vurderings-score der inne også 🙂

Takk takk, ja jeg har solgt en del nå og alle har vært fornøyde ☺️ 

Anonymkode: 17754...aa1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips: Du trenger ikke følge med på akkurat den parfymen, men på butikkene som selger den. De kjører ofte kampanjer. Feks i dag var jeg på Fredrik og Louisa og det var 25% på hele butikken ved kjøp av to varer. Da får du parfymen til 25% (bare kjøp en ansiktsmaske eller noe annet smått om du ikke trenger noe mer).

Anonymkode: 17754...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig ville ikke kjøpt parfyme på finn. Men kjenner flere som har solgt når de tar og renser opp baderomms skapet. Hvor lenge parfymen har stått der kan mann jo ikke vite.

Flere nettbutikker har ofte 20% på hele butikken eller lignende tilbud. Evt be noen som skal reise med fly i sommer om å kjøpe den for deg på taxfree

Anonymkode: a7ffc...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har både kjøpt og solgt parfymer på Finn utallige ganger. Har aldri opplevd og fått dårlige eller falske varer, men passer på at selger har høy score på vurderinger fra andre kjøpere. Bruker fiks ferdig dersom parfymen er veldig dyr.

Anonymkode: 9cb15...310

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil sei det er trygt på Finn.no. Både kjøper og sel der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 0.00):

Hvordan gjør du det med pris og slikt? Kan man prute?

Den jeg ønsker er aldri på tilbud, jeg har ventet i over ett år. Hvorfor halv pris om de er nesten ubrukte? 

Jeg ser det er en som selger en 100 ml flaske, at den er ny. Og en Noa edt og en Aerin Tiare, ville du vurdert den selgeren som trygg og seriøs? Kan jeg prute?

Anonymkode: 47df3...eab

Jeg har solgt til halv pris for å bli kvitt dem. Har aldri solgt gamle produkter, det har kun handlet om at jeg, etter at jeg har prøvd den på noen få ganger, ikke har vært helt fornøyd. Gir av og til bort til venninner, men har solgt noen få.

Jeg er ikke mye på finn, så jeg har lite erfaring der. Har aldri handlet noe selv, og kan ikke gå god for andre. Hvis noen selger en ny, nesten ubrukt parfyme til halv pris, så synes jeg det er en uting å prute. Men hvis du mener noen legger seg litt høyt i pris, går det selvsagt an å spørre. 

Som jeg nevnte i det første svaret mitt, så er det ofte kampanjer i butikkene, men Dior, Chanel osv. er som oftest ikke med når det er tilbud.

Hva med å ønske deg den i bursdagsgave eller julegave?

Anonymkode: 686bd...12b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...