AnonymBruker Skrevet 20. juni #1 Del Skrevet 20. juni Jeg sliter en del sosialt og da aller mest i relasjonene mine til andre. Dette gjelder da egentlig alle i livet mitt, både foreldrene mine, broren min, venninner, kollegaer, bekjente jeg snakker så vidt med nå og da. I relasjon med nærmeste familie sliter jeg litt med at jeg blir lett irritert f.eks, føler meg litt for ofte misforstått eller at jeg ikke klarer å snakke om ting som betyr noe. Dette med å snakke om ting som betyr noe er også noe jeg sliter med i relajson til mine venninner, jeg har jo egentlig mistet kontakt med barndomsvenninen min siden vi nå bare møtes 2-3 ganger i året maks etter at hun flyttet. Så jeg føler på en måte på ett ønske om å ha dypere samtaler med henne og snakke med henne om de tingene som virkelig betyr noe, men så har vi nok vokst ganske fra hverandre de siste årene så det er ikke naturlig lengre for oss å ha denne typen samtaler lengre egentlig? Snakk om venner så sliter jeg også med å få meg nye venner eller bekjente som jeg kan møte og finne på ting sammen med på fritiden. Jeg føler meg bare som en person som folk ikke helt liker egentlig. Ikke nødvendigvis at folk direkte misliker meg, men at folk bare ikke har interesse av å bli bedre kjent med meg dessverre. Hva som gjør dette er jeg egentlig usikker på? Jeg merker det veldig godt på mine kollegaer på jobb f.eks, bare en person av 15 stykker som jeg jobber sammen med har tatt noe initativ til samtale om noe som helst som ikke har noe med jobb og gjøre. Den jobben jeg gjør gjør jeg helt alene da, så jeg kommer dessverre ikke inn i naturlige samtaler med kollegaene mine mens vi jobber sammen. Og i pausen så er det ofte ikke så mye snakk (folk sitter med mobilen) men de som snakker sammen inkluderer ikke alle, noe som jo ikke er så lett når man er en større gruppe samlet da og det skjønner jeg jo. Eneste personen som av og til snakker med meg i pausen er hun ene kollegaen som også av og til stiller spørsmål om hverdagslivet mitt når vi møtes i gangen og sjefen min (en sjelden gang). Jeg skulle ønske jeg var bedre sosialt sett og jeg var en sånn person som “alle” likte. Altså en sånn person som bare har god energi, som er lett å snakke med og som man ønsker å bli bedre kjent med fordi de virker genuint interessert i deg som person og fordi de er interessante mennesker og man ønsker en sånn bra person i livet sitt liksom. Hvordan kan jeg endre meg og bli en sånn person? Anonymkode: 6a764...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #2 Del Skrevet 20. juni Spørsmålet er ikke hvordan. Spørsmålet er hvorfor. Anonymkode: a4320...25a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 20. juni #3 Del Skrevet 20. juni Du kan ikke bli likt av alle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #4 Del Skrevet 20. juni Jeg trodde først jeg hadde skrevet dette innlegget. Kjenner meg veldig igjen på alt. Selv er jeg ganske direkte, sier feil ting i firsøk på å være morsom, tror jeg kan oppfattes som noe pussig. Mitt forsøk på å bli bedre likt er å bare jatte med, ikke ha så mye meninger. Være den som tar initiativ. Men er ikke lett Anonymkode: de57d...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solanum Skrevet 20. juni #5 Del Skrevet 20. juni Jeg er en person som blir likt av "alle". Det er enkelt. Først og fremst må du smile. Og så må du lytte. Og ta deg god tid. En venn du kan ha dype samtaler med krever at tillit bygges over tid. Det kan ta måneder og år. Folk er opptatt av seg sjøl. Sånn som du er. Så da må du sette deg sjøl tid side. Og høre på de. Stille oppfølgingsspørsmål. Slike spørsmål: Hva tenker du om det da? Hvordan har du med det? Hvordan reagerte du da? Hva mener du er best? Så skal du se at folk prater. Vær blid, rolig og tålmodig. Slike vil folk ha som venn. Etterhvert vil de bli nysgjerrige på deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 20. juni #6 Del Skrevet 20. juni (endret) Jeg tror ikke du skal tenke at du skal strekke deg etter en "idealperson". Prøv heller å vær en bedre versjon av deg selv. Tror du kunne ha hatt godt av temaet personlig utvikling. Dette handler i stor grad om prøving, eksperimentering, feiling og å lykkes. Det handler om å prøve noe nytt i møte med andre mennesker, og så se hvilke signaler du får av andre. Så tar du lærdom av det, og bærer det med deg videre i flere eksperiment. Med dette så behøver du ikke endre deg totalt, men kanskje prøve å si noe annerledes enn du bruker, med et annet toneleie, med et annet humør, med en annen entusiasme, med mer innlevelse, med mer følelser osv, og så tolker du reaksjoner. Husk å vær deg selv, bare i en bedre og mer påskrudd versjon. Skal du få dette til så må du gi litt mer faen og tørre å ta steg. Men skal folk bli interessert i deg så må du gjøre deg interessant. Du må terpe smalltalk. Du må spørre om alt, du må svare på alt i fulle setninger og du må gjerne by på informasjon eller fortellinger som andre kan relatere seg til. Det handler i høy grad om å skape felles forståelse. En nøkkel er å fylle tomrom med spørsmål og krydre det med ditt eget perspektiv osv. Og gjerne fylle på med kommentarer som er humoristisk vridd eller har glimt i øyet, hvis du finner anledninger til det. Selvironi kan være smart. En tidligere kollega av meg er kanskje den største migleren jeg har møtt. "Alle" elsket han. For han bydde på. Det var seriøsitet og humor på kryss av hverandre, det var selvironi og høytidelighet i samme pakke. Han bare hadde det i seg. Han tok ordet når ingen andre sa noe. Og sånn skapte han engasjement rundt seg. Klart, det var alltids noen som ikke likte han, men det brydde han seg ikke om. For det vil alltids være noen som ikke liker deg. Uansett hvordan du er, hva du sier og hva du gjør. Husk det. Prøv deg fram! Start smått. Ta enkle initiativ med små endringer. Se og lær, og prøv på nytt. Kanskje er det ikke så mye som skal til for at du føler det løsner. Men skal du skape varig endring så må du være deg selv, og ingen andre, i bunn. Lykke til Endret 20. juni av Bombasi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #7 Del Skrevet 20. juni Endre mindset! Du må tenke at du ER en interessant person, og du må bare tørre å ta litt plass. Smil pent og naturlig til alle, øv deg på litt naturlig smalltalk. Vær interessert i andre og del av deg selv samtidig. Bruk tid på å jobbe med deg selv, hvis du har litt mer tro på deg selv, og selvtillit går det her nesten automatisk! Et annet tips i forhold til å få venner er å laste ned appen «venn». Her kan du «matche» med venner omtrent som på tinder, og chatte med de før dere eventuelt møtes, dermed kjenner dere hverandre litt og har gjerne like interesser. Hørt flere som har gode erfaringer med det Anonymkode: 184c3...c2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #8 Del Skrevet 20. juni Du trenger ikke å være god sosialt, for og bli godt likt av «alle». Handler mer om hvordan du er som menneske, og hvordan folk oppfatter deg. Det er selvsikkerheten og tryggheten som trekker folk til deg. Jeg var slik før, men har mer eller mindre trukket meg inn et skall. Da opplever jeg også at folk er mer laidback. Har blitt mer pessimistisk og negativ, og det gjennomskuer jo mennesker. Anonymkode: d0270...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #9 Del Skrevet 20. juni Øvelse gjør mester! Smil, si noe hyggelig til folk (komplimenter for klær osv er populært), vær interessert og prøv å være litt morsom. Du må mene alt selvsagt, og ikke overdrive (en «needy» person er veldig merkbart). Heller litt for «lite» enn litt for «mye». Prøv å slappe av, gjør mest av ting du liker (er du ikke opptatt av klær gir du ikke komplimenter for klær feks), og hvis du føler du gjør noe feil eller tabber deg litt ut, så prøv å tenk på at ingen legger merke til det, for alle er mest opptatt av seg selv. Anonymkode: 49265...6cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå