AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #61 Del Skrevet 21. juni 2024 Perfume skrev (9 minutter siden): Eneste jeg reagerte på, var at han ble behandlet av lege og psykolog på sykehuset.. Har selv vært i behandling hos lege og psykolog, men ikke på sykehuset. Ellers kan det kanskje være han er naiv og over-deler... Klarte ikke helt tenke at det er rødt flagg akkurat, fint å dele og du spurte jo.. Men klarer ikke helt la være heller.... 🤔 Vet det er vanskelig å forstå at menn kan lide i forhold med en kvinne. Det er som regel kvinnen som lider i et forhold med mannen, eller? Jeg pådro meg et hjerteinfarkt i mitt siste forhold. Dette var et forhold som knakk meg fullstendig psykisk, forholdet med min eks holdt altså på å ta livet mitt. Var innlagt på sykehus en uke, og dro rett fra sykesengen til psykolog, og kom meg langt bort fra denne kvinnen. Dette er noen år siden nå, og livet har aldri vært bedre. Jeg er evig mye sterkere mentalt i dag enn jeg var før hjerteinfarktet. Og jeg har en følelse at han er ganske lik meg på dette området, han du dater. Og han vil takle helt fint om du backer ut fordi han har hatt det vanskelig i livet. Han er nok veldig bevisst på å ikke havne i et slikt forhold igjen Anonymkode: e93aa...feb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #62 Del Skrevet 21. juni 2024 Perfume skrev (9 minutter siden): Eneste jeg reagerte på, var at han ble behandlet av lege og psykolog på sykehuset.. Har selv vært i behandling hos lege og psykolog, men ikke på sykehuset. Ellers kan det kanskje være han er naiv og over-deler... Klarte ikke helt tenke at det er rødt flagg akkurat, fint å dele og du spurte jo.. Men klarer ikke helt la være heller.... 🤔 Vet det er vanskelig å forstå at menn kan lide i forhold med en kvinne. Det er som regel kvinnen som lider i et forhold med mannen, eller? Jeg pådro meg et hjerteinfarkt i mitt siste forhold. Dette var et forhold som knakk meg fullstendig psykisk, forholdet med min eks holdt altså på å ta livet mitt. Var innlagt på sykehus en uke, og dro rett fra sykesengen til psykolog, og kom meg langt bort fra denne kvinnen. Dette er noen år siden nå, og livet har aldri vært bedre. Jeg er evig mye sterkere mentalt i dag enn jeg var før hjerteinfarktet. Og jeg har en følelse at han er ganske lik meg på dette området, han du dater. Og han vil takle helt fint om du backer ut fordi han har hatt det vanskelig i livet. Han er nok veldig bevisst på å ikke havne i et slikt forhold igjen Anonymkode: e93aa...feb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #63 Del Skrevet 21. juni 2024 Du spurte, han svarte. Syntes det er tøft av han som åpner seg såpass opp så tidlig. Anonymkode: 42a48...31e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #64 Del Skrevet 21. juni 2024 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tenker at om man har en sårbarhet som man vet vil innvirke så kan man like godt legge den på bordet først som sist. Og se om den andre tåler det. Tåler den ikke er det jo ikke riktig person for ham. Jeg skal starte å date igjen med litt bagasje. Jeg kommer ikke til å gå rundt grøten med det. Dersom personen tenker too soon, rødt flagg osv så er det ikke personen for meg. Jeg vil være tett og nær så han må være en person som tåler det. Jeg ville heller sett på hvordan personen er ellers. I jobb, oppegående, sosia? I så fall er han jo lest sannsynlig over det og vet hva han ikke tåler og vil håndtere og ikke havne i en slik situasjon igjen. Anonymkode: 5c058...346 Uten å om dette gjelder din baggasje, så vil jeg legge til denne viktige informasjonen til alle som dater; Som kvinne er jo det bevist å være en dårlig idé dersom man har havnet i relasjon med dårlige menn tidligere. Når du da forteller om traumer fra tidligere forhold, fungerer dette som et veldig åpenbart tegn om at man er lett å manipulere. Alle psykologer jeg har sett uttale seg om dette, sier at vi ikke bør avsløre at vi har blitt manipulert eller bedratt tidlig i en relasjon, før du ser litt av personens handlinger og reaksjonsmønstre. Anonymkode: 45418...c1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 21. juni 2024 #65 Del Skrevet 21. juni 2024 Altså, du spurte om han ville utbrodere hvorfor det ble skilsmisse og det gjorde han da vitterlig, på din oppfordring. Hvorfor du synes det å svare oppriktig og dyptgående på et sånt spørsmål er et rødt flagg, det må du ta med deg selv. Jeg kom med _sjukt_ mye bagasje inn i forholdet jeg har nå, og jeg la alle kortene på bordet med en gang, for det ville bli en humpete tur og mye alvorlige greier for en ny partner å stå i. Og det var det beste jeg kunne ha gjort for at forholdet i det hele tatt skulle ha en sjanse. Oppriktighet om tidligere erfaringer og opplevelser som har satt spor, det er noe jeg setter veldig stor pris på at folk forteller meg om, enten det er nye partnere eller nye venner, for da kan jeg manøvrere rundt det, inn i det og ikke lure på hvorfor en person oppfører seg litt spesielt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 21. juni 2024 #66 Del Skrevet 21. juni 2024 Jeg vil ikke si det er et rødt flagg, men siden dette er en mann du kun har hatt kontakt med i en uke, bør du ikke tro uforbeholdent på alt han sier. Det går jeg ut fra at du er klar over som journalist, at en viss dose skepsis er alltid sunt, spesielt når informasjon kommer fra folk du faktisk ikke kjenner. Gå videre, bli bedre kjent med ham, men ha i bakhodet at ting ofte har to sider, og ikke alltid er kun slik den ene parten framstiller det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #67 Del Skrevet 21. juni 2024 Dette ble litt ufrivillig komisk. Du spør som gravejournalist, og blir skeptisk når han faktisk svarer? Måten du spurte på la jo opp til svaret, dere har hatt intime samtaler, og du presiserer også at dette er et safe space for å bli personlig, og trygger han på det. Skjerp deg, tenker jeg, eller innse at du er for skada av jobben til å få deg noe mann. Anonymkode: 47584...ba2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #68 Del Skrevet 21. juni 2024 11 hours ago, AnonymBruker said: Vet det er vanskelig å forstå at menn kan lide i forhold med en kvinne. Det er som regel kvinnen som lider i et forhold med mannen, eller? Jeg pådro meg et hjerteinfarkt i mitt siste forhold. Dette var et forhold som knakk meg fullstendig psykisk, forholdet med min eks holdt altså på å ta livet mitt. Var innlagt på sykehus en uke, og dro rett fra sykesengen til psykolog, og kom meg langt bort fra denne kvinnen. Dette er noen år siden nå, og livet har aldri vært bedre. Jeg er evig mye sterkere mentalt i dag enn jeg var før hjerteinfarktet. Og jeg har en følelse at han er ganske lik meg på dette området, han du dater. Og han vil takle helt fint om du backer ut fordi han har hatt det vanskelig i livet. Han er nok veldig bevisst på å ikke havne i et slikt forhold igjen Anonymkode: e93aa...feb Dette du beskriver, beskrev han også. Hjerteinfarkt, innlagt på sykehus og psykolog. Han har det også bedre nå. TS Anonymkode: 410c0...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #69 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette du beskriver, beskrev han også. Hjerteinfarkt, innlagt på sykehus og psykolog. Han har det også bedre nå. TS Anonymkode: 410c0...713 Da kan jeg si deg at hjerteinfarktet skyldes at man i sin naivitet er så overbevist om at man skal bli behandlet bra av den man elsker, en naivitet det trengtes hjelp med å få omgjort. For man er så satt ut av spill av den man elsker, og det man kan fortelle er det ingen som hverken tror eller forstår. Man er helt alene, og man ender opp med en indre kamp som er ekstrem, så ekstrem at det kan gå liv. Dette er nok noe denne karen din har tatt enorm lærdom utav, og blitt mer trygg i seg selv enn mange noen gang vil klare å bli. Anonymkode: e93aa...feb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #70 Del Skrevet 21. juni 2024 Daria skrev (På 20.6.2024 den 22.06): Ikke spør om ting du ikke vil vite... Jeg synes han deler i overkant mye etter bare en uke, men samtidig var det jo på direkte spørsmål fra deg - ham kom ikke med det ubedt. Enig. Dette kom litt raskt men jeg syns likevel ikke det er et rødt flagg. Det han sier kan jo I høyeste grad være sant, og han er jo veldig ærlig. Syns bare det ble litt vel personlig og dypt veldig raskt.... Anonymkode: 1a881...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #71 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Enig. Dette kom litt raskt men jeg syns likevel ikke det er et rødt flagg. Det han sier kan jo I høyeste grad være sant, og han er jo veldig ærlig. Syns bare det ble litt vel personlig og dypt veldig raskt.... Anonymkode: 1a881...9b2 Hva legger du i litt vel personlig og dypt? Det er ikke noe han skammer seg over, det er en del av historien hans. Men selvsagt, det kan jo tenkes at andre ikke takler det, men det må da heller stå for deres regning? Det røde flagget her er jo TS Anonymkode: e93aa...feb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #72 Del Skrevet 21. juni 2024 Maiava88 skrev (På 20.6.2024 den 22.36): Men hallo i luken! Du spurte jo! At han gav et ærlig svar, skal det bety red-flags også nå?? Jeg mener åpenhet, ærlighet og sårbarhet er et massivt stort green-flag! Ja ikke lett å bli klok på folk om dagen. Mannen min var sønn ærlig med om div helt fra første stund. Og det var uten at jeg hadde spurt. Husker jeg reagerte på akkurat det og synes han nesten var litt vel ærlig så kjapt, men denne kvaliteten er en av de kvalitetene jeg ble så glad i etterhvert. Ærligheten og det å vise seg genuin. Anonymkode: 2e3b9...6a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 21. juni 2024 #73 Del Skrevet 21. juni 2024 Jesus fucking christ… 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #74 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er et grønt flagg. Du spurte og han viste tillit og sårbarhet med å dele. Og ja, det er faktisk naturlig for mange å dele personlige ting i en chat som flyter. Da jeg nettdatet visste jeg om barndommen, familierelasjoner, økonomi, utroskap osv. Jeg er en folk lett åpner seg for. Jeg møtte flere av dem til kaffe og hadde kjempefine samtaler. Et par ble jeg litt mer seriøs med. Møtte så kjæresten min og der visste jeg også mye personlig i forkant av første date. Anonymkode: cc480...8bc Samme her. Det kan gå begge veier. Eksen snakket også negativt om sin eks, så viste det seg at ha var sprø. Men jeg måtte jo være ærlig med mannen min om den gale eksen! Så da kunne manen min jo lett trodd jeg var den som har sprø. Jeg synes det er positivt at han er åpen om det. Anonymkode: 2e3b9...6a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #75 Del Skrevet 23. juni 2024 On 6/20/2024 at 9:56 PM, AnonymBruker said: Ikke bare det at han deler, kanskje, selv om det nok hører hjemme i en mye mer dyp ansikt til ansikt-samtale senere. Men også at han er såpass «skjør», jeg passer nok best sammen med noen som tåler en støyt. Anonymkode: b896e...d4d TS her. Nå har det kommet flere ting frem her. Dere hadde rett om at han er skjør, og det kan by på utfordringer tror jeg. Det er fint å være ærlig å legge alle kortene på bordet med en gang, men jeg vet ikke om jeg har kapasitet til å håndtere noen som har så mye i bagasjen. Min intuisjon sier at det kommer flere og flere ting på løpende bånd fremover. Denne gangen la han opp til det selv. Vi snakket om helse og trening. Jeg har vært svært aktiv hele livet, og han sa at han var aktiv frem til han var tenåring. Da skjedde det noe alvorlig. Jeg spurte selvfølgelig om hva som hadde skjedd. Da fortalte han at han fikk anoreksia, ble alvorlig syk og hadde dette i seks år pga. en stygg sak mellom foreldrene. Så han ble alvorlig syk av en foreldrekonflikt og når ekteskapet endte så han måtte på sykehus. Hva forteller dette? Jeg må være ærlig å si at jeg blir litt satt ut at man deler slikt før man i det hele gang har møttes ansikt til ansikt. Kanskje det er slik han luker ut potensielle partner. Jeg er jo høflig og svarer så empatisk jeg kan, men jeg får jo mange spørsmål i hodet også. Jeg merker jo nå at han har en stor sårbarhet inne i seg. Anonymkode: 410c0...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #76 Del Skrevet 23. juni 2024 On 6/20/2024 at 9:56 PM, AnonymBruker said: Ikke bare det at han deler, kanskje, selv om det nok hører hjemme i en mye mer dyp ansikt til ansikt-samtale senere. Men også at han er såpass «skjør», jeg passer nok best sammen med noen som tåler en støyt. Anonymkode: b896e...d4d TS her. Nå har det kommet flere ting frem her. Dere hadde rett om at han er skjør, og det kan by på utfordringer tror jeg. Det er fint å være ærlig å legge alle kortene på bordet med en gang, men jeg vet ikke om jeg har kapasitet til å håndtere noen som har så mye i bagasjen. Min intuisjon sier at det kommer flere og flere ting på løpende bånd fremover. Denne gangen la han opp til det selv. Vi snakket om helse og trening. Jeg har vært svært aktiv hele livet, og han sa at han var aktiv frem til han var tenåring. Da skjedde det noe alvorlig. Jeg spurte selvfølgelig om hva som hadde skjedd. Da fortalte han at han fikk anoreksia, ble alvorlig syk og hadde dette i seks år pga. en stygg sak mellom foreldrene. Så han ble alvorlig syk av en foreldrekonflikt og når ekteskapet endte så han måtte på sykehus. Hva forteller dette? Jeg må være ærlig å si at jeg blir litt satt ut at man deler slikt før man i det hele gang har møttes ansikt til ansikt. Kanskje det er slik han luker ut potensielle partner. Jeg er jo høflig og svarer så empatisk jeg kan, men jeg får jo mange spørsmål i hodet også. Jeg merker jo nå at han har en stor sårbarhet inne i seg. Anonymkode: 410c0...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #77 Del Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 21.51): Jeg og mann har skrevet ca. en uke på en dating app. Det spiller ingen rolle hvilken. Vi har mange like verdier, drømmer og mål og samtalene har blitt ganske dype. I dag fortalte han meg at han ble skilt for 4 år siden etter et kort ekteskap på 3 år. Jeg spurte om han ville dele årsaken til skilsmissen om han kjente seg komfortabel med det. Uten å utlevere han for mye, så skrev han at inn i ekteskapet så hadde kvinnen startet å bli dominerende der det ikke var plass til han, hans ideer, ønsker eller behov. Mye av det han gjorde i ekteskapet var aldri bra nok. Det endte med at han trodde det var noe galt med han, som førte til at han ble syk og mistet 12 kg der han måtte få hjelp av psykolog og lege. Mens han ble utredet på sykehus, så fikk han en melding av konen om at hun ikke gadd forholdet mer og flyttet ut. Jeg har mye i bagasjen selv, så dømmer ikke, men er det normalt å gå så mye i detaljer uten å ha møtt personen? Det er lenge siden jeg har datet, så er ikke helt inne i det her. Videre er jeg naturlig skeptisk til folk da jeg arbeider som journalist. Jeg har ikke svart på meldingen enda da jeg er litt usikker på hva jeg skal svare videre. Anonymkode: 410c0...713 Senk skuldrene og pust med magen! Ei slik dame møtte jeg for flere år siden. Omtrent alt jeg sa, det meste av mine meninger, var ikke godt nok for henne. Og skulle vi kjøre noe sted, da var det hun som skulle kjøre. Hvorfor? Aner ikke! Men har sett i ettertid at hun har vert innom flere menn etterpå, hvor de ikke har blitt ”gamle” i forhold med henne. Ønsker deg lykke til! Tror heller du kan få en kjempesnill mann, som har sin last inn i et eventuelt forhold👍👏 Anonymkode: 3aebe...c9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå