AnonymBruker Skrevet 20. juni #41 Del Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg blir også skeptisk til slikt. Derfor jeg skriver her. Men som flere sier, så spurte jeg spesifikt om årsaken. Jeg forventet ikke "vi passet bare ikke sammen" når vi har hatt veldig dype og interessante samtaler. Vi snakker om skriftlige samtaler som er 300-600 ord to ganger om dagen. Men hva gjør jeg videre? Lar dialogen rulle og ser om flere ting dukker opp? Jeg er ikke den som møter en person fra en dating app etter en uke. Jeg liker det går noen uker før et eventuelt treff, men jeg liker heller ikke å kaste bort tiden min. Før dette, så hadde jeg gode følelser i kroppen. TS Anonymkode: 410c0...713 Jeg er en mann som også har gått på en smell med å være «for» åpen og sårbar i tidlig fase. Ikke så dramatisk som hans tilfelle her da, men likefullt sårbart for min egen del Safe to say, hun mistet interessen dagen etter den daten. Slik som du gjør nå. Jeg gjorde feilen flere ganger med flere jenter, trodde det gjaldt å være ærlig for å finne sin sjelevenn. Jeg mener fortsatt det er rett å være ærlig. Men man trenger ikke alltid blottlegge seg. Man kan pakke litt inn. I det minste, ikke lyv. Men Ikke spør om ting du ikke vil ha svar på da, da gjør du deg selv en bjørnetjeneste. Personlig holder jeg sårbare ting om meg selv veldig tett og deler det helt kun med nære venner, ved behov. Men man lærer også at man skal være sterk som mann-og det er helt sant. Det er det som det virker som kvinner vil ha. HVIS jeg snakker om noe sårbart i fortiden til jenter jeg dater, så pakker jeg det inn på en slik måte at jeg aktivt har kontroll på det nå, at det lenger ikke er et problem, og at det er håndtert følelsesmessig uten behov for videre tanke på det. I dette tilfellet ditt, ville jeg ikke nevnt det slik han gjorde. Det er dessverre uattraktivt å vise frem åpne sår, hvert fall hvis han ikke har vist frem tilstrekkelig hvor attraktiv han kan være for deg. Det bli å begynne i feil ende. Først må han vise alle de gode kvalitetene sine. SÅ kan han kanskje vise et sår eller to, og håpe at alt det gode veier opp. Anonymkode: 2d115...86a 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #42 Del Skrevet 21. juni Det er et grønt flagg. Du spurte og han viste tillit og sårbarhet med å dele. Og ja, det er faktisk naturlig for mange å dele personlige ting i en chat som flyter. Da jeg nettdatet visste jeg om barndommen, familierelasjoner, økonomi, utroskap osv. Jeg er en folk lett åpner seg for. Jeg møtte flere av dem til kaffe og hadde kjempefine samtaler. Et par ble jeg litt mer seriøs med. Møtte så kjæresten min og der visste jeg også mye personlig i forkant av første date. Anonymkode: cc480...8bc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #43 Del Skrevet 21. juni Hei. Jeg synes dette er tegn på at du har møtt en moden mann som er ærlig. Han er klok, livet er ikke rett fram og problemfritt for noen av oss. Han må være sterk som har kommer seg gjennom noe vanskelig. Jeg synes du skal være takknemlig for at han svarte deg ærlig på ditt spørsmål ❤️ Anonymkode: 597e5...e24 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #44 Del Skrevet 21. juni Dessverre er vi ødelagt i dagens kunstige datingverden, vi snakker om røde flagg og pakker inn sannheten. Og det må vi, altså pakke inn sannheten helt til vi vet om mennesket på den andre siden er mottakelig. Her har du møtt en som tør å være ærlig og på den måten får han sjekket om du tåler det, hvis du spør om hvorfor han ble skilt så svarer han ærlig for å se om du kan takle det. Sånn oppfatter i alle fall jeg det Anonymkode: 597e5...e24 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #45 Del Skrevet 21. juni Du skriver jo at dere har fått en veldig god dialog og han velger å svare ærlig på et direkte spørsmål. Jeg klarer ikke å se hva som er rødt flagg her, heller motsatt! Mens du derimot... det er vel mer rødt flagg at du deler noe personlig han forteller til deg på et av norges største internett forum? Tror jeg hadde slitt med å vært åpen og ærlig med deg i fremtiden... Anonymkode: 603e2...08e 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #46 Del Skrevet 21. juni Flott at han er så ærlig. En mann som er emosjonelt moden og vet hvem han er. En mann som vet sine begrensninger. Grønt flagg for meg. Anonymkode: ce46f...2b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 21. juni #47 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg spurte om han ville dele årsaken til skilsmissen om han kjente seg komfortabel med det. Uten å utlevere han for mye, så skrev han at inn i ekteskapet så hadde kvinnen startet å bli dominerende der det ikke var plass til han, hans ideer, ønsker eller behov. Mye av det han gjorde i ekteskapet var aldri bra nok. Det endte med at han trodde det var noe galt med han, som førte til at han ble syk og mistet 12 kg der han måtte få hjelp av psykolog og lege. Mens han ble utredet på sykehus, så fikk han en melding av konen om at hun ikke gadd forholdet mer og flyttet ut. Jeg har mye i bagasjen selv, så dømmer ikke, men er det normalt å gå så mye i detaljer uten å ha møtt personen? Det er lenge siden jeg har datet, så er ikke helt inne i det her. Videre er jeg naturlig skeptisk til folk da jeg arbeider som journalist. Du spør om noe, og når han svarer omfattende og reflektert, så lurer du på om det er et rødt flagg? Ja, det er det. Han er på jakt etter en partner og ønsker at du skal vite hva du går til ; du fremstår å være en av de som ikke ønsker å ha noen dypere relasjon enn det du kan se, så han bør slippe å måtte forholde seg til deg for fremtiden... Ja, jeg er krass, men dette handler ikke om å være ny på dating eller sunn skeptisme til mennesker, dette handler om din manglende evne til å verdsette og ut fra eget ståsted vurdere en fremtidig partner. Ja, han er et flykrasj, men han later ikke som han er flyvedyktig. Røde flagg er de tegnene som avdekker at noe som SER bra ut, er shait. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #48 Del Skrevet 21. juni Noen er veldig åpne, så det hadde jeg ikke reagert på. Særlig siden du spurte om årsaken til bruddet, da må du nesten regne med at sannsynligheten er stor for at du får svar også. Jeg er også på datingapper, men spør ikke om spørsmål jeg ikke vil ha svar på. Det hadde vært noe helt annet om han plutselig begynte å prate om forholdet og bruddet med eksen helt utav det blå, da ville jeg nok tolket det som at han ikke var helt ferdig med å bearbeide følelsene rundt eksen og forholdet deres. Men genrelt er jeg skeptisk til slike historier, for man vet jo at her ligger det nok to vidt forskjellige sider av saken. Jeg jobber med mennesker, i en jobb der jeg ofte får høre begge sine sider av en sak, og får innimellom store aha-opplevelser. Plutselig får jeg en forståelse for hvorfor ting ble som de ble. Og dette er en historie som det høres ut til å ville gi det, om vi hadde hørt eksen sin opplevelse av forholdet. Det var liksom noe som skurret med den fortellingen hans. Anonymkode: 640d3...41b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #49 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg og mann har skrevet ca. en uke på en dating app. Det spiller ingen rolle hvilken. Vi har mange like verdier, drømmer og mål og samtalene har blitt ganske dype. I dag fortalte han meg at han ble skilt for 4 år siden etter et kort ekteskap på 3 år. Jeg spurte om han ville dele årsaken til skilsmissen om han kjente seg komfortabel med det. Uten å utlevere han for mye, så skrev han at inn i ekteskapet så hadde kvinnen startet å bli dominerende der det ikke var plass til han, hans ideer, ønsker eller behov. Mye av det han gjorde i ekteskapet var aldri bra nok. Det endte med at han trodde det var noe galt med han, som førte til at han ble syk og mistet 12 kg der han måtte få hjelp av psykolog og lege. Mens han ble utredet på sykehus, så fikk han en melding av konen om at hun ikke gadd forholdet mer og flyttet ut. Jeg har mye i bagasjen selv, så dømmer ikke, men er det normalt å gå så mye i detaljer uten å ha møtt personen? Det er lenge siden jeg har datet, så er ikke helt inne i det her. Videre er jeg naturlig skeptisk til folk da jeg arbeider som journalist. Jeg har ikke svart på meldingen enda da jeg er litt usikker på hva jeg skal svare videre. Anonymkode: 410c0...713 Du spurte, han svarte. Folk er forskjellige på hvor private de er. Din respons derimot, med å ikke svare - det er rødt flagg! Så ufint og slemt! Anonymkode: e7025...bb8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #50 Del Skrevet 21. juni Du spurte jo og da må du tåle svaret også. Det hadde nok passet at han ventet med denne forklaringen til dere var bedre kjent og hadde møtt hverandre, men hva mener du han skulle ha svart når du spurte? Anonymkode: f7263...a83 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #51 Del Skrevet 21. juni Herregud. Nei, man har ikke «dype» (ha ha) samtaler på en dating app med en person man har tekstet med i en uke. Man spør heller om så private ting som hvorfor et ekteskap tok slutt. DET er et rødt flagg, det. Svaret er jo som alltid at vi passet ikke sammen. Mer enn det trenger ingen å vite. Når du spør om sånt så inviterer du jo til drittslenging om eksen. Ja, det var TMI fra ham. Ja, det var et ufattelig invaderende og uhøflig spørsmål fra deg. Anonymkode: 30547...7b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 21. juni #52 Del Skrevet 21. juni Du skal være takknemlig for ærligheten. Han fortjener den samme ærligheten tilbake. Hvis jeg var deg TS hadde jeg ikke giddet å innlede et forhold til en som ikke takler en dominant kvinne uten å få psykiske problemer... Så ja, "rødt flagg", men ikke pga ærligheten, men fordi jeg trenger en mann det er litt tak i. Er forøvrig "dominant" kvinne selv, som i at jeg ikke finner meg i hva som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #53 Del Skrevet 21. juni Du spurte og han svarte. At du ikke likte svaret og synes han delte for mye er ikke hans feil. Samtidig kan skylder du han ikke å fortsette fordi han var ærlig. Det kan jo ikke være sånn at du hadde vært forpliktet å gå videre samme hva han hadde kommet med fordi han var ærlig. Det som hadde vært et rødt flagg her for meg var "hun ble aldri fornøyd." Min erfaring er at de som sier sånt er de som ikke fikser at man tar opp ting man ikke trives med. Det blir en slags hersketeknikk. Omtrent som menn som sier at de ikke liker drama. Det trenger ikke være sånn, men det kan være noe i det. Jeg tror at du fort kan ende opp i en situasjon hvor du ikke tør ta opp noe som helst med han fordi du ikke vil være som eksen og fordi han virker sart. Anonymkode: af3cc...1f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 21. juni #54 Del Skrevet 21. juni lærdommen er vel at man ikke skal spørre om man ikke ønsker svar han var ærlig, slikhan ser det - nå må du velge hva du vil gjøre med den oppriktigheten.. Kanskje han "Luker ut" kvinner på denne måten basert på hvordan de håndterer svaret hans. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #55 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ikke bare det at han deler, kanskje, selv om det nok hører hjemme i en mye mer dyp ansikt til ansikt-samtale senere. Men også at han er såpass «skjør», jeg passer nok best sammen med noen som tåler en støyt. Anonymkode: b896e...d4d Skjør? Det høres jo ut som om exen bedrev psykisk vold. Dessuten så oppsøkte han hjelp og fikk det, høres ressurssterk ut og ikke skjør. Selv om menn liksom skal være tøffe og upåvirket så betyr ikke det at de ikke har følelser de også Anonymkode: 41b49...6ca 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #56 Del Skrevet 21. juni 1 hour ago, AnonymBruker said: Du spurte, han svarte. Folk er forskjellige på hvor private de er. Din respons derimot, med å ikke svare - det er rødt flagg! Så ufint og slemt! Anonymkode: e7025...bb8 Jeg har svart han nå da, med tips fra dere. Vi har gått videre i samtalen nå og prater om helt andre ting nå. Han sa dette var det tyngste og verste han har opplevd i livet, men at han er over det nå og har fått hjelp til å bearbeide det fra fagpersoner. Jeg valgte å ikke spørre mer om tematikken. TS Anonymkode: 410c0...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #57 Del Skrevet 21. juni Det er i de aller fleste tilfeller ikke en enkel og overfladisk grunn til en skilsmisse, så hvis man stiller et slikt spørsmål så får man gjerne et vondt svar. Anonymkode: 0c16e...4f3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 21. juni #58 Del Skrevet 21. juni Eneste jeg reagerte på, var at han ble behandlet av lege og psykolog på sykehuset.. Har selv vært i behandling hos lege og psykolog, men ikke på sykehuset. Ellers kan det kanskje være han er naiv og over-deler... Klarte ikke helt tenke at det er rødt flagg akkurat, fint å dele og du spurte jo.. Men klarer ikke helt la være heller.... 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #59 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det har tidligere blitt skrevet her på KG at over-sharing og offer-mentalitet kan være et tegn på visse negative trekk, der motparten prøver å få en potensiell partner til å synes synd på vedkommende, for å skape en relasjon. For hvilke mennesker tar halen mellom bena og løper når de hører noen har vært utsatt for et giftig forhold? Man må være litt smart på disse dating appene og ikke bare kaste seg ut i første og beste. Anonymkode: 410c0...713 Vel, det er nå en gang slik at man gjennom et liv vil oppleve oppturer og nedturer, sorg og glede, slik er livet for alle. Og en person som ikke tåler den andres smerte vil aldri kunne bli en god partner. Det er stor forskjell mellom å dele av sine nedturer og en offer mentalitet. For meg virker det som denne mannen lærte veldig mye om seg selv, hvor nettopp dette ulykkelige forholdet var viktig. Han har blitt en tryggere mann ut av dette, og det svaier et eneste stort grønt flagg! Han har vist at han takler når livet går til helvete, at han vet å søke hjelp når han trenger dette. Han kunne funnet på verre ting. Et rødt flagg for meg hadde vært om han var tilbakeholden, motvillig til å dele. Anonymkode: e93aa...feb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #60 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg har svart han nå da, med tips fra dere. Vi har gått videre i samtalen nå og prater om helt andre ting nå. Han sa dette var det tyngste og verste han har opplevd i livet, men at han er over det nå og har fått hjelp til å bearbeide det fra fagpersoner. Jeg valgte å ikke spørre mer om tematikken. TS Anonymkode: 410c0...713 Det er bra og sterkt av ham, kanskje det er en vinner det du sitter med her. En med erfaring og innsikt. Anonymkode: 752d0...958 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå