Gå til innhold

Er dette et rødt flagg eller skal jeg være takknemlig for hans ærlighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mann har skrevet ca. en uke på en dating app. Det spiller ingen rolle hvilken. Vi har mange like verdier, drømmer og mål og samtalene har blitt ganske dype. I dag fortalte han meg at han ble skilt for 4 år siden etter et kort ekteskap på 3 år. Jeg spurte om han ville dele årsaken til skilsmissen om han kjente seg komfortabel med det. 

Uten å utlevere han for mye, så skrev han at inn i ekteskapet så hadde kvinnen startet å bli dominerende der det ikke var plass til han, hans ideer, ønsker eller behov. Mye av det han gjorde i ekteskapet var aldri bra nok. Det endte med at han trodde det var noe galt med han, som førte til at han ble syk og mistet 12 kg der han måtte få hjelp av psykolog og lege. Mens han ble utredet på sykehus, så fikk han en melding av konen om at hun ikke gadd forholdet mer og flyttet ut. 

Jeg har mye i bagasjen selv, så dømmer ikke, men er det normalt å gå så mye i detaljer uten å ha møtt personen? Det er lenge siden jeg har datet, så er ikke helt inne i det her. Videre er jeg naturlig skeptisk til folk da jeg arbeider som journalist. 

Jeg har ikke svart på meldingen enda da jeg er litt usikker på hva jeg skal svare videre.

Anonymkode: 410c0...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig red flag. Stort rødt flagg, trenger egentlig ikke si mer. 

Anonymkode: 03c00...52b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Veldig red flag. Stort rødt flagg, trenger egentlig ikke si mer. 

Anonymkode: 03c00...52b

Hvorfor mener du det? TS

Anonymkode: 410c0...713

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare det at han deler, kanskje, selv om det nok hører hjemme i en mye mer dyp ansikt til ansikt-samtale senere. Men også at han er såpass «skjør», jeg passer nok best sammen med noen som tåler en støyt.

Anonymkode: b896e...d4d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter ikke dette som noe rødt flagg. Han innledet jo kun med å gi deg overflaten og når du spurte sa han mer. Han virker jo heller som noen som gikk inn i noe annet enn han trodde, gav alt og vil unngå å oppleve det samme igjen, men tør å være ærlig. Hvorfor er det rødt flagg?

Anonymkode: 1dd38...bf3

  • Liker 35
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tenker motsatt eigentlig. Tar det som eit bra teikn at han tørr å dele. Vise sårbarheit er noko eg setter pris på.

 

Anonymkode: f85b6...fb8

  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødt flagg hvis man er åpen og ærlig, rødt flagg hvis man ikke bretter ut om sin fortid. Alt er rødt flagg! 

Anonymkode: eef96...c2f

  • Liker 20
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at om man har en sårbarhet som man vet vil innvirke så kan man like godt legge den på bordet først som sist. Og se om den andre tåler det. Tåler den ikke er det jo ikke riktig person for ham. 

Jeg skal starte å date igjen med litt bagasje. Jeg kommer ikke til å gå rundt grøten med det. Dersom personen tenker too soon, rødt flagg osv så er det ikke personen for meg.  Jeg vil være tett og nær så han må være en person som tåler det. 

Jeg ville heller sett på hvordan personen er ellers. I jobb, oppegående, sosia? I så fall er han jo lest sannsynlig over det og vet hva han ikke tåler og vil håndtere og ikke havne i en slik situasjon igjen. 

Anonymkode: 5c058...346

  • Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spør om ting du ikke vil vite... Jeg synes han deler i overkant mye etter bare en uke, men samtidig var det jo på direkte spørsmål fra deg - ham kom ikke med det ubedt. 

  • Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Rødt flagg hvis man er åpen og ærlig, rødt flagg hvis man ikke bretter ut om sin fortid. Alt er rødt flagg! 

Anonymkode: eef96...c2f

Timing, kjære deg, sosiale antenner og timing…

Anonymkode: b896e...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Timing, kjære deg, sosiale antenner og timing…

Anonymkode: b896e...d4d

Hun skriver jo at de hadde hatt dype samtaler. Og hun spurte. Og deretter bad han utdype. Han har sosiale antenner.

Anonymkode: 1dd38...bf3

  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker at om man har en sårbarhet som man vet vil innvirke så kan man like godt legge den på bordet først som sist. Og se om den andre tåler det. Tåler den ikke er det jo ikke riktig person for ham. 

Jeg skal starte å date igjen med litt bagasje. Jeg kommer ikke til å gå rundt grøten med det. Dersom personen tenker too soon, rødt flagg osv så er det ikke personen for meg.  Jeg vil være tett og nær så han må være en person som tåler det. 

Jeg ville heller sett på hvordan personen er ellers. I jobb, oppegående, sosia? I så fall er han jo lest sannsynlig over det og vet hva han ikke tåler og vil håndtere og ikke havne i en slik situasjon igjen. 

Anonymkode: 5c058...346

Du bør heller være mer bekymret for at å være åpen så tidlig kan tiltrekke en person med dårlige personlighetstrekk som ser på deg som ett lett bytte pga tidligere erfaringer.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt oversharing, men det aller aller viktigste her er, har han jobbet med seg selv og bearbeidet det som gjorde at han havnet i et dårlig forhold?

Jeg var selv i et voldelig forhold for mange år siden, det tok mye jobb hos psykolog, jeg har ikke behov for å snakke om det i dybden som han, men jeg hadde ikke villet være sammen med meg selv rett etter det bruddet.

Har han fikset det som gjorde at han ikke gikk først? 

Anonymkode: 752d0...958

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun skriver jo at de hadde hatt dype samtaler. Og hun spurte. Og deretter bad han utdype. Han har sosiale antenner.

Anonymkode: 1dd38...bf3

Han har jo ikke helt fintfølelsen når hun reagerer som hun gjør.

Anonymkode: b896e...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dette i seg selv er et Rødt flagg. Du spurte og han delte og svarte ærlig.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vær ærlig med en kvinne.

Anonymkode: 392a5...fa0

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Timing, kjære deg, sosiale antenner og timing…

Anonymkode: b896e...d4d

Hvordan kan det være dårlig timing å svare på spørsmålet man får? 

 

Anonymkode: d116a...66b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Han har jo ikke helt fintfølelsen når hun reagerer som hun gjør.

Anonymkode: b896e...d4d

Hva er det han svarte som ikke var fintfølende mener du? 

Anonymkode: d116a...66b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mer kan en si annet enn at du ikke var sterk nokk til å høre ærlighet, til tross for at du spurte om det(?)

Anonymkode: f935e...90e

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spurte, og fikk svar. Jeg hadde kanskje ikke hatt en sånn samtale etter å ha kjent hverandre så kort tid, men det var du som spurte.

Anonymkode: 63017...4ec

  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...