AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #41 Del Skrevet 21. juni 2024 De fleste har faktisk jobbet og gjort en innsats for det de har, om det så er den super veltrente kroppen, perfekte hagen som kunne vært tatt ut fra et interiørblad, oppnådd drømmestillingen som toppsjef med høy lønn eller blitt skikkelig gode i idrett. Anonymkode: b5b01...d29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #42 Del Skrevet 21. juni 2024 Jeg har flere ganger fått høre at min leilighet kunne vært i ett interiørmagasin, og at jeg burde starte matblogg. Ingen ville vurdert å sette min leilighet i ett interiørmagasin om de kom på uanmeldt besøk her... Vanlige hverdager så står skapdører åpne og det ligger hauger med klær på gulvet, det kan ligge en skitten truse og håndduk på badegulvet, det er kattemat over halve stuegulvet, det er tannkrem på speilet, og noen ganger glemmer jeg tilogmed skylle ned på do... Men jeg rydder selvsagt før jeg inviterer på fest, det er helt normalt. Plantene mine ute er alltid velstelt på sommeren da, det er tross alt en av mine større hobbyer og ren terapi for meg. At andre ikke er like interessert i hagestell og matlaging er virkelig ikke noe jeg tenker mye over, de har andre hobbyer de bruker tid på. Hvis du gjør interiør og hagearbeid til din lidenskap og hobby, så er sjansen stor for at noen kommer til å misunne deg ditt hjem også. Hvis tingene dine er gamle, så kan du velge klage over det, eller du kan velge omfavne det. Sofa og seng er eneste nye møblene jeg har, resten er gjenbruk. Men jeg har valgt gjøre gjenbruk, eldre møbler og det "uperfekte" til min stil... Anonymkode: a474f...0f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #43 Del Skrevet 21. juni 2024 Du kan trøste deg med at hun garantert ikke har tid eller lyst til å ha grisete sex med mannen sin. Anonymkode: 7abc1...5d1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #44 Del Skrevet 21. juni 2024 Etter 3 harde år med mye alvorlig sykdom for nære både i mitt liv og mange bekjente har vi blitt bedre kjent alle- på godt og vondt. Det jeg har lært er at ALLE familier har sitt. Angst, avhengighet, tvangstanker, kreft, utmattelse, utroskap... Listen er lang, og ingen perfekte Dessuten krever det mye av fritiden å ha støv på hjernen- du har nok mer tid til å kose deg tenker jeg Anonymkode: f2844...ad1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #45 Del Skrevet 21. juni 2024 Venninnen din er åpenbart perfeksjonist, og det er skikkelig vondt å ha en (ofte ubevisst) grunnleggende tanke om at alt en gjør må være perfekt for at du skal være god nok. Du kan ta det helt med ro, vi har alle vårt og den eneste hun nok ser ned på er seg selv. Anonymkode: 76ee9...307 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #46 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Var nettopp på besøk hos ei kollega, fordi hun arrangerte sommerfest for oss. Hun og mannen bor i en villa som kunne vært tatt direkte ut av et interiørblad. Både inne huset, verandaen og beplantningen ute. I tillegg kan hun sy flotte ting, har drivhus og kan «alt», lager mat fra bunn og har brettekanter i alle klesskap. Alt er på stell. Mann og tre vellykkede barn med hver sine fritidsaktiviteter de mestrer særdeles godt. Kjenner jeg får behov for å trekke meg litt tilbake fra henne. Også tenker jeg at hun ville fått sjokk hjemme hos meg. Mye er gammelt og slitt. (Ikke møkkete, men det skinner ikke slik) Jeg føler meg bare ikke bra nok! Et barn som sliter har jeg også. Vi har egentlig en god kontakt, men nå ble jeg nesten redd henne. Hvordan ser dere vellykkede på oss som ikke er fult så vellykket? Anonymkode: cd02e...1cb Jeg føler jeg har det meste på stell ut fra situasjonen min. Er 35, alene med barn og bor i bolig jeg eier, har hund og bil. Er litt halvveis her ofte, pga. hektisk liv. Det er vel naturlig? Jeg har også økonomi som en 35 årig alenemamma, men grei nok. Så det er ikke alt som er topp stand, og ting kommer etterhvert. Jeg tenker lite på det, og gjør det beste av det jeg har. Tror de fleste tenker at økonomien er trang for mange, og at det er forståelig? Tror også at det å være to, fører til mer polert fasade enn hvis man er en. Der det betyr noe, riktignok. Mer penger, mer pene ting. Men, noen liker også å surre rundt med interiør, hage, oppussing etc. Det gjør jo at ting blir mer gjennomført! Personlig vil jeg leve i et hjem, ikke interiørmagasin. At det syns at det er barn og dyr her, lever jeg fint med. Men prøver å få gode oppbevaringsløsninger, og å vaske så det er relativt ryddig og rent. Anonymkode: 04969...336 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #47 Del Skrevet 21. juni 2024 Det er en helt vanlig følelse, uansett hvordan du gjør det vil det være noen som gjør det bedre. Alf Prøysen skrev en sang om det, Æille har et syskenbån på Gjøvik. Det er ikke noen vits i å spekulere om hvordan de andre har det bak fasaden, det finner du ikke ut og det er all mulig grunn til å tro at det står like bra til bak fasaden som foran. Du må bare leve med uperfektheten. Alt er vel heller ikke like ille, kanskje du er noen andres syskenbån på Gjøvik? Anonymkode: ed8a3...921 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martelè Skrevet 21. juni 2024 #48 Del Skrevet 21. juni 2024 Jeg er langt ifra en posh fyr, men hender det at jeg ser på andre og tenker at jeg er bedre enn dem? Ja det gjør det. Da tenker jeg mer på deres moral, livssyn og livsstil vs min egen. Jeg vet at det er "galt", men så lenge jeg klarer å påminne meg selv om mine egne uperfeksjoner og faktumet at tragedie kan ramme meg når som helst, så påvirker det ikke måten jeg behandler dem på negativt. Og da er egentlig alt sweet, om jeg tør si det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #49 Del Skrevet 21. juni 2024 Så mye misunnelse og bitterhet i denne tråden. Et enormt behov for å snakke de som er vellykket mest mulig ned. Jobb med egen selvfølgelse i stedet. Anonymkode: 80066...a9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #50 Del Skrevet 22. juni 2024 Det som slår meg når jeg leser her er at alle tenker at hun må da slite med "noe"? Det er da mange som får til mye i eget liv! Og som lever gode liv.De har ikke nødvendigvis barnetraumer fordi de har det ryddig eller har suksess .Her er det mange kvinner med dårlig selvtillit! Anonymkode: b5d70...460 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #51 Del Skrevet 22. juni 2024 Jeg kunne vært din kollega. Alt så perfekt ut. Inkludert parforholdet og barna. Vi er nå skilt og ting har ikke vært lett siden. Vi var ikke en lykkelig familie. Anonymkode: b31af...409 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #52 Del Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det som slår meg når jeg leser her er at alle tenker at hun må da slite med "noe"? Det er da mange som får til mye i eget liv! Og som lever gode liv.De har ikke nødvendigvis barnetraumer fordi de har det ryddig eller har suksess .Her er det mange kvinner med dårlig selvtillit! Anonymkode: b5d70...460 Enig, å jeg har verken suksess eller et perfekt hjem. Vi er ulike, noen har bare orden på sakene sine. Anonymkode: 35629...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 22. juni 2024 #53 Del Skrevet 22. juni 2024 KJære deg, det er bare overflaten du ser. Du aner ikke hvordan hun egentlig har det, eller hvordan hun har det til vanlig. For å sette det litt på spissen: Du fikk ikke med deg at hun sprang rundt superstresset og kjeftet på mann og barn 10 minutter før du kom, du vet ikke at hun gråter seg i søvn annen hver kveld fordi mannen hennes er konstant utro, den ene ungen er mobber, den andre sengevæter, og at svigermoren hennes er et helvete. Det jeg ramser opp er forhåpentligvis ikke tilfelle, men man vet aldri hva som skjuler seg bak fasaden. Og uansett hvordan ståa egentlig er hos kollegaen din, hun er ikke noe bedre menneske enn oss andre, hun prioriterer bare annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #54 Del Skrevet 22. juni 2024 Jeg har alt på stell i livet. Fin villa, godt ekteskap, 3 flinke og friske barn, god karriere, frisk og sunn og romslig økonomi. Jeg legger meg ikke borti hvordan andre har det, reflekterer helt ærlig ikke noe særlig rundt det (hvertfall ikke hus, litt rot og lignende overfladiske ting). Jeg har selv hatt en relativt kjip oppvekst, så jeg vet at livet nødvendigvis ikke alltid er enkelt, og er forsiktig med å dømme andre mennesker. Jeg har vært heldig å fått til drømmelivet i voksen alder, men jeg kunne like gjerne slitt med psykiske problemer som følger av barndommen. Anonymkode: 8cc37...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå