Gå til innhold

Ringes fra barnehagen hvis mini er litt snørrete…


kineknute

Anbefalte innlegg

Heihei! 
Vi opplever at barnehagen har lav terskel for å ringe oss, slik at vi henter mini. 
 

Mini er 13 mnd, og tennene popper opp en etter en… Og med tenner så kommer det snørr og rennende øye, samt endel sutring. Mini er veldig needy kid, hun trives desidert best på armen - og har brukt ca fire mnd på å bli trygg i barnehagen. Fortsatt bærer levering preg av gråt og hjertesmerte for mor. 
 

Mini var noe redusert på morgenkvisten, driver nå med hjørnetenner.. Redusert i den forstand at hun over natten har blitt snørrete, med rennende øyne, samt noe sutring på morran. Ikke ulikt mini og de siste månedene, haha! Blank, tyntflytende snørr.
 

Leverte allikevel i barnehagen ca 0800, ga beskjed om at mormor henter i barnehagen etter dupp (ca 12:00-13:00). Altså en planlagt kortere dag. Presiserte også at mini driver med hjørnetenner og bærer preg av dette. 
 

09:10 ringer de meg fra barnehagen… «Hun er nok litt redusert i dag, hun bare sitte på armen/fanget til en av oss voksne. Hun har det nok best hjemme».  Jaja, det kom jo ikke som en overraskelse - slik er det jo hver gang hun får tenner.. 

Henter da mini i barnehagen og drar hjem. Hun er jo i kjempefin form?! Smiler, ler, løper rundt og gjør hyss. Ja, hun er snørrete og øyet renner fortsatt, men altså? Sender man hjem et barn fra barnehagen fordi barnet er litt needy? Ingen antydninger til feber eller utilpasshet. 
 

Så forstår naturligvis jeg at det er forskjell på å være i barnehagen, kontra å være hjemme i rolige omgivelser. Men vi har da ikke mulighet til å dra fra jobb hver gang mini får en tann, fordi hun trenger litt ekstra nærhet i disse periodene? Fra begynnelsen av april til dags dato har vi brukt 11 dager med sykt barn, og syv av de er lignende tilfeller som dette.. 
 

Vi føler at barnehagen har svæææært lav terskel for å ringe oss, fordi vi har et «krevende» barn som helst vil ha en voksen for seg selv. Dette gjør at jeg føler at barnet mitt er til bry i barnehagen, at hun er for krevende og slitsom for de å håndtere. Hun ér virkelig en håndfull, og hun krever mer av de enn de andre barna - men så er hun jammen ett år yngre enn de andre barna også. 
 

Det var dagens utblåsning. Kom gjerne med deres erfaringer og synspunkter, vi er førstegangsforeldre som kjenner på en frustrasjon ovenfor barnehagen. Det er mulig at dette er helt vanlig praksis, og at det er vi som er teite, hva vet vel vi? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva gjorde at hun begynte i bhg når hun var 9 mnd?

Anonymkode: 4741d...0e0

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei...det er som du sier.. det er stor forskjell på hjemme og barnehagen. Og det er ikkje vist at en baby er i barnehagen om det faktisk ikke er helt i slaget. Så de i barnehagen vet når et barn bør bli hjemme 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke forvente at en voksen skal ta seg av ett barn hele dagen, sorry. 

Anonymkode: 7e60d...a2c

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kineknute skrev (5 minutter siden):

Heihei! 
Vi opplever at barnehagen har lav terskel for å ringe oss, slik at vi henter mini. 
 

Mini er 13 mnd, og tennene popper opp en etter en… Og med tenner så kommer det snørr og rennende øye, samt endel sutring. Mini er veldig needy kid, hun trives desidert best på armen - og har brukt ca fire mnd på å bli trygg i barnehagen. Fortsatt bærer levering preg av gråt og hjertesmerte for mor. 
 

Mini var noe redusert på morgenkvisten, driver nå med hjørnetenner.. Redusert i den forstand at hun over natten har blitt snørrete, med rennende øyne, samt noe sutring på morran. Ikke ulikt mini og de siste månedene, haha! Blank, tyntflytende snørr.
 

Leverte allikevel i barnehagen ca 0800, ga beskjed om at mormor henter i barnehagen etter dupp (ca 12:00-13:00). Altså en planlagt kortere dag. Presiserte også at mini driver med hjørnetenner og bærer preg av dette. 
 

09:10 ringer de meg fra barnehagen… «Hun er nok litt redusert i dag, hun bare sitte på armen/fanget til en av oss voksne. Hun har det nok best hjemme».  Jaja, det kom jo ikke som en overraskelse - slik er det jo hver gang hun får tenner.. 

Henter da mini i barnehagen og drar hjem. Hun er jo i kjempefin form?! Smiler, ler, løper rundt og gjør hyss. Ja, hun er snørrete og øyet renner fortsatt, men altså? Sender man hjem et barn fra barnehagen fordi barnet er litt needy? Ingen antydninger til feber eller utilpasshet. 
 

Så forstår naturligvis jeg at det er forskjell på å være i barnehagen, kontra å være hjemme i rolige omgivelser. Men vi har da ikke mulighet til å dra fra jobb hver gang mini får en tann, fordi hun trenger litt ekstra nærhet i disse periodene? Fra begynnelsen av april til dags dato har vi brukt 11 dager med sykt barn, og syv av de er lignende tilfeller som dette.. 
 

Vi føler at barnehagen har svæææært lav terskel for å ringe oss, fordi vi har et «krevende» barn som helst vil ha en voksen for seg selv. Dette gjør at jeg føler at barnet mitt er til bry i barnehagen, at hun er for krevende og slitsom for de å håndtere. Hun ér virkelig en håndfull, og hun krever mer av de enn de andre barna - men så er hun jammen ett år yngre enn de andre barna også. 
 

Det var dagens utblåsning. Kom gjerne med deres erfaringer og synspunkter, vi er førstegangsforeldre som kjenner på en frustrasjon ovenfor barnehagen. Det er mulig at dette er helt vanlig praksis, og at det er vi som er teite, hva vet vel vi? 

Ta det opp med barnehagen så får du konkret svar fra din barnehage om deres praksis. 

Mange barnehager har lav terskel da de ikke har kapasitet og bemanning til at et barn skal oppta en person. 

Det er helt normalt at det er forskjell på barn i bhg og hjemme - uavhengig av hvor syk eller slapp de er. Det er mer impulser, inntrykk og støy i bhg som gjør ar barna kan bli raskere slapp og sliten enn hjemme. 

Anonymkode: b9d20...5aa

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnet er sutrete og krever en voksen, så må barnet så klart være hjemme. Barn som av en eller annen grunn ikke klarer å følge den vanlige barnehagehverdagen har ikke noe i barnehagen å gjøre.

Det er ditt barn , og ditt ansvar 

Det høres ut som om barnet har behov for mer tid med deg. Barnet trenger bare mammaen sin. Stakkars liten..

  • Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir bedre når de blir 3-4 år. Da er de ikke SÅ ofte syke. 

Anonymkode: 28496...7e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kommer ikke snørr og rennende øyne med tenner.

At det kan opptre samtidig; ja! At man blir snørrete som følge av at man får tenner; nei! 

Snørr og rennende øyne komme av en infeksjon forårsaket av virus eller bakterier, evt. allergi. Og med det følger som regel redusert allmenntilstand og behov for å være hjemme fra barnehagen. 

  • Liker 17
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt innafor at du blir ringt, de har ansvar for flere enn minien din.

Anonymkode: 7cbad...143

  • Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de er sutrete, får tenner og ikke helt j slag - da sender du selvsagt ikke i barnehagen. De har jo flere enn ditt barn å ta seg av der.

Anonymkode: 3a2c9...5a5

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke forvente at ungen din skal oppta en voksen hele dagen!

Anonymkode: 936b6...bf2

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om at snørr og rennende øyne hører sammen med tenner. Hvor har du hørt det? 

Anonymkode: 4664a...fe3

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sutrete barn med rennende nøye som bare vil være hos en voksen skal selvsagt være hjemne

Anonymkode: c182b...64e

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at det er mer slitsomt å være med 10-12 andre barn i aktivitet enn med deg hjemme

Anonymkode: 36fe0...487

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke annet enn å si meg enig med de over.

Hvis barnet krever en voksen hele dagen og ikke klarer å delta på helt vanlige aktiviteter så bør det faktisk ikke være der.

Si det er 15 barn og 5 voksne. Det er 5 voksne fra kl 9.30-13.30 det, og innimellom der skal de alle ha en halvtimes pause, pluss passe på de andre 14 barna som er der.

Altså.... meg, meg, meg.

Anonymkode: f8372...23d

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hva gjorde at hun begynte i bhg når hun var 9 mnd?

Anonymkode: 4741d...0e0

Hun begynte med tilvenning (besøk med oss) i slutten av januar, og hadde «offisiell oppstart» i april. Vi hadde en laaaang tilvenningsperiode for å gjøre det best mulig for mini. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hva gjorde at hun begynte i bhg når hun var 9 mnd?

Anonymkode: 4741d...0e0

Tipper permisjonen tok slutt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snørr og rennende øtne pga tenner? Aldri vært borti med mine to barn. 

Det jeg har vært borti er at de er mer lydsensitive og generelt ikke orker mas og kjas rundt seg. De er redusert (ikke pga tenner) og sitter bare på fanget til de i bhg. Da ringer de og jeg sier at selvfølgelig skal ikke barnet være der da! Når vi kommer hjem kvikner barnet til, mest sannsynlig fordi det ikke skjer så himla mye rundt oss. Det er stille, rolig, barnet har kun meg eller far å forholde seg til. Alt er kjent, alt er trygt!

Anonymkode: 7f5ae...eeb

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det faktisk dere som er teit. Stakkars liten.

Anonymkode: 9565e...f94

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en misforstått myte dette at barn alltid får feber og får influensasymptomer NÅR de får tenner - for de aller fleste er det nemlig omvendt- de får tenner NÅR immunforsvaret er lavere enn vanlig - gjerne pga lett sykdom fordi gommene blir mykere under sykdom. 

Tannfrembrudd gir ikke feber - har barnet feber skyldes det noe annet. 

Men rekkefølgen spiller ingen rolle for tråden her. Trenger barnet ditt 1 voksen - er det helt rett at barnet skal være hjemme. Barnehagen er ikke en oppbevaringsplass som skal ta seg av barnet ditt. De har ikke 1:1 bemanning og kan ikke avse et personale til ditt barn hele dagen. 

https://nhi.no/sykdommer/barn/ore-nese-hals/tannhelse-hos-barn?page=all

 

 

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...