Gå til innhold

Delte magemuskler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har født to barn.  Første i 2021 andre for 2 mnd siden.  Har da fått delte magemuskler😩 og lurer på hvordan man kan trene dette bort? Hvis det i det hele tatt er mulig?   Om noen har tips om noen trenings metoder eller hva man kan gjøre. 
har gått opp «bare» 16 kilo nå denne fødselen.  

Anonymkode: 36361...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk ut hypopressiv trening. Det jeg fikk anbefalt av helsepersonell. Vanlig trening kan lett gjøre det værre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei. Har født to barn.  Første i 2021 andre for 2 mnd siden.  Har da fått delte magemuskler😩 og lurer på hvordan man kan trene dette bort? Hvis det i det hele tatt er mulig?   Om noen har tips om noen trenings metoder eller hva man kan gjøre. 
har gått opp «bare» 16 kilo nå denne fødselen.  

Anonymkode: 36361...225

Det kan ikke trenes tilbake dessverre :( Og vanlig magetrening gjør det verre. Men trening i seg selv vil gjøre kroppen strammere så da vil det ikke syntes like mye? Så ville anbefalt å trene selvom. Husker jeg hørte at det eneste man kan gjøre når magemusklene først er delt, for å få de tilbake er opperasjon.. 

Anonymkode: 1b6ad...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan ikke trenes tilbake dessverre :( Og vanlig magetrening gjør det verre. Men trening i seg selv vil gjøre kroppen strammere så da vil det ikke syntes like mye? Så ville anbefalt å trene selvom. Husker jeg hørte at det eneste man kan gjøre når magemusklene først er delt, for å få de tilbake er opperasjon.. 

Anonymkode: 1b6ad...069

Var det jeg tenkte meg. At det ikke blei borte.  Men er vel ikke alle som får operasjon?🤔. Hadde så håpet på at man kunne trene det bort.  Så magen vil lixm alltid henge litt under navelen? 😩

Anonymkode: 36361...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var det jeg tenkte meg. At det ikke blei borte.  Men er vel ikke alle som får operasjon?🤔. Hadde så håpet på at man kunne trene det bort.  Så magen vil lixm alltid henge litt under navelen? 😩

Anonymkode: 36361...225

Kan ikke trenes bort. Jeg tok stor mageplastikk og kirurgen fikset det da👌

Anonymkode: 51195...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det kan ikke trenes tilbake dessverre :( Og vanlig magetrening gjør det verre. Men trening i seg selv vil gjøre kroppen strammere så da vil det ikke syntes like mye? Så ville anbefalt å trene selvom. Husker jeg hørte at det eneste man kan gjøre når magemusklene først er delt, for å få de tilbake er opperasjon.. 

Anonymkode: 1b6ad...069

Nyere forskning indikerer at det ikke automatisk blir verre av vanlig magetrening :) Søk opp Diastaseprosjektet.

Anonymkode: 98c4c...05d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei. Har født to barn.  Første i 2021 andre for 2 mnd siden.  Har da fått delte magemuskler😩 og lurer på hvordan man kan trene dette bort? Hvis det i det hele tatt er mulig?   Om noen har tips om noen trenings metoder eller hva man kan gjøre. 
har gått opp «bare» 16 kilo nå denne fødselen.  

Anonymkode: 36361...225

Men du, 2mnd er tidlig enda. 

Anonymkode: 98c4c...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men du, 2mnd er tidlig enda. 

Anonymkode: 98c4c...05d

Ja det er jo egentlig det🙈 så kan jo hende det blir bedre? Eller litt hvertfall. 

Anonymkode: 36361...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet man / ser man om man har fått delte magemuskler etter graviditet? 

Anonymkode: 0f08c...e7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan ikke trenes bort. Jeg tok stor mageplastikk og kirurgen fikset det da👌

Anonymkode: 51195...59c

Var det pg delte magemuskler? Har lest flere steder at det er vanskelig å få time til sånt. Men jeg aner jo ikke🙈

Anonymkode: 36361...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet man / ser man om man har fått delte magemuskler etter graviditet? 

Anonymkode: 0f08c...e7a

Vansklig å forklare.  Jeg googla litt og så en sånn video om hvordan man kunne finne det ut.   Magen deler seg på en måte under navelen. Om det gir mening.  

Anonymkode: 36361...225

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Var det pg delte magemuskler? Har lest flere steder at det er vanskelig å få time til sånt. Men jeg aner jo ikke🙈

Anonymkode: 36361...225

Er jo bare å bestille time. Betalte selv. Privat klinikk. Overheng/ løs hud etter graviditet. Og delte magemuskler. 

Anonymkode: 51195...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvordan vet man / ser man om man har fått delte magemuskler etter graviditet? 

Anonymkode: 0f08c...e7a

Man kan kjenne det selv eller få fysioterapeut o.l. til å undersøke. 

Hvis du vil prøve selv så finner du videoer på YouTube som forklarer, f.eks 

 

Anonymkode: 98c4c...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iform.nu har treningsprogram for delte magemuskler. Det kan jo være verdt å teste ut en periode, før event operasjon.

Anonymkode: ab515...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Har født to barn.  Første i 2021 andre for 2 mnd siden.  Har da fått delte magemuskler😩 og lurer på hvordan man kan trene dette bort? Hvis det i det hele tatt er mulig?   Om noen har tips om noen trenings metoder eller hva man kan gjøre. 
har gått opp «bare» 16 kilo nå denne fødselen.  

Anonymkode: 36361...225

Jeg følger en dame på instagram som har masse hjelp til trening for delte magemuskler. Hun heter @deliciouslyfitnhealthy 

Anonymkode: dd432...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...