Gå til innhold

Blir helt paff over frekkheten til enkelte kjøpere på Finn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Million skrev (8 minutter siden):

Dette FIKS FERDIG greiene, innebærer ikke det at man skal legge varen eller gjenstanden ut på dørmatta eller i postkassa? Sånn at hvem som helst kan bare ta det?

 

 

Jeg har handla fiks ferdig, du som kjøper får velge posten eller helt hjem

Anonymkode: 2ae7d...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg elsker fiks ferdig, da slipper jeg å skrive eller snakke med folk🙂

Anonymkode: 2ae7d...2ef

Og jeg misliker det fordi jeg vil ha pengene mine før jeg sender ut varen.

Anonymkode: fd5a4...421

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har handla fiks ferdig, du som kjøper får velge posten eller helt hjem

Anonymkode: 2ae7d...2ef

Ok. Jeg krysser alltid av for at jeg IKKE tilbyr Fiks Ferdig når jeg skal selge noe på Finn, for jeg bor i blokk og her er det ikke bare å slenge ting på dørmatta og tro det får bli liggende urørt.  

Har opplevd at de Helt Hjem folka ikke gidder å gå opp tre etasjer og legge mine pakker på dørmatten min, men i stedet bare slenger den på gulvet nede i oppgangen ved utgangsdøra, så hvem som helst kan ta den. 

Det er ikke et opplegg jeg stoler på i hvert fall.

Hvis man velger posten, kan man låse inn pakken i fellesrekka med postkasser da i oppgangen, for den har jo postbudene (på dagtid) jo nøkkel til?

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det har faktisk ikke slått deg at dette er mennesker som ikke er så gode til å skrive  og lese norsk?

Anonymkode: de0b4...34c

Vedkommende har et erkenorsk navn. Hadde vedkommende hatt et utenlandskklingende navn hadde det vært mer forståelig.

Anonymkode: 54713...64b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (18 minutter siden):

Dette FIKS FERDIG greiene, innebærer ikke det at man skal legge varen eller gjenstanden ut på dørmatta eller i postkassa? Sånn at hvem som helst kan bare ta det?

 

 

De minste pakkene med helthjem må legges i postkasse, de minste pakkene til Posten kan du selv velge om du vil sende fra postkassen eller fra pakkeboks eller fra «postkontor».

Anonymkode: 54713...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vedkommende har et erkenorsk navn. Hadde vedkommende hatt et utenlandskklingende navn hadde det vært mer forståelig.

Anonymkode: 54713...64b

Jeg har opplevd at noen utlendinger velger seg et norsk brukernavn for å få svar fra selgere. Har hendt at jeg har hatt avtaler med noen jeg har trodd var nordmenn, for skriftspråk har vært omtrent like knotete og navnene norske, men viste seg å være kjøpere som kun snakket  bittelitt engelsk og gebrokkent.

Anonymkode: fd5a4...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De minste pakkene med helthjem må legges i postkasse, de minste pakkene til Posten kan du selv velge om du vil sende fra postkassen eller fra pakkeboks eller fra «postkontor».

Anonymkode: 54713...64b

Helt hjem har ikke adgang til mange blokker, derfor velger jeg konsekvent å ikke huke av for fiks ferdig og benytter heller posten. Jeg foretrekker å levere fysisk i post og få bildebevis av at pakke er levert inn. Jeg gjør alt for å trygge de som kjøper fra meg, de sjeldne gangene jeg selger noe på Finn.

Anonymkode: fd5a4...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De minste pakkene med helthjem må legges i postkasse, de minste pakkene til Posten kan du selv velge om du vil sende fra postkassen eller fra pakkeboks eller fra «postkontor».

Anonymkode: 54713...64b

Så HeltHjem budene har universalnøkler som posten har, til sånne fellesrekker med postkasser som det er i boligblokker?

Da skjønner jeg virkelig ikke hvorfor de alltid (uansett pakkestørrelse) slenger mine pakker på gulvet!

Uansett, beklager avsporing, men da er jeg litt klokere!

Og ja, for å svare på overskriften, ts, jeg blir også ofte helt paff over frekkheten til enkelte. Jeg kan ta meg faen på at hvis jeg skriver med store bokstaver i annonsen at "KAN IKKE LEVERE NOE STED og SENDER IKKE", så kommer det garantert opptil flere meldinger fra folk som sier:

"Kan du sende? Hva blir porto?"................😡 (kanskje noen har som hobby å sitte på Finn og tråle annonser som det og med vilje sende sånne fordi "Nå skal jeg irritere noen Finn-selgere"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt hjem har ikke adgang til mange blokker, derfor velger jeg konsekvent å ikke huke av for fiks ferdig og benytter heller posten. Jeg foretrekker å levere fysisk i post og få bildebevis av at pakke er levert inn. Jeg gjør alt for å trygge de som kjøper fra meg, de sjeldne gangene jeg selger noe på Finn.

Anonymkode: fd5a4...421

Du kan huke av for fiks ferdig og kun huke av for at du sender med Posten.

Anonymkode: 54713...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har opplevd at noen utlendinger velger seg et norsk brukernavn for å få svar fra selgere. Har hendt at jeg har hatt avtaler med noen jeg har trodd var nordmenn, for skriftspråk har vært omtrent like knotete og navnene norske, men viste seg å være kjøpere som kun snakket  bittelitt engelsk og gebrokkent.

Anonymkode: fd5a4...421

Javel, men det forklarer likevel ikke det å bare droppe ut og tydeligvis ikke ville lage en avtale for henting. For meg hørtes det ut som vedkommende mente hun skulle ha adressen min og så komme innom når det passet henne. Det gidder jeg ikke.

Anonymkode: 54713...64b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (9 minutter siden):

Så HeltHjem budene har universalnøkler som posten har, til sånne fellesrekker med postkasser som det er i boligblokker?

Da skjønner jeg virkelig ikke hvorfor de alltid (uansett pakkestørrelse) slenger mine pakker på gulvet!

Uansett, beklager avsporing, men da er jeg litt klokere!

Og ja, for å svare på overskriften, ts, jeg blir også ofte helt paff over frekkheten til enkelte. Jeg kan ta meg faen på at hvis jeg skriver med store bokstaver i annonsen at "KAN IKKE LEVERE NOE STED og SENDER IKKE", så kommer det garantert opptil flere meldinger fra folk som sier:

"Kan du sende? Hva blir porto?"................😡 (kanskje noen har som hobby å sitte på Finn og tråle annonser som det og med vilje sende sånne fordi "Nå skal jeg irritere noen Finn-selgere"?

Nei, jeg aner ikke om Helthjem har nøkler til blokker (jeg bor i frittliggende bolig), men det er samme bud som leverer aviser.

Anonymkode: 54713...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke gjøre annet enn å se humoren i det (og ta screenshot og sende til humorkontoer på instagram). Ellers er jeg fan av å blokkere, siden tiden min helst brukes på normale mennesker.

Anonymkode: 0e734...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg elsker fiks ferdig, da slipper jeg å skrive eller snakke med folk🙂

Anonymkode: 2ae7d...2ef

Samme her! Handler ikke av folk som ikke bruker Fiks ferdig. Selger kun via det og. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på Finn i mange år og har enda til gode å "møte" frekke folk 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg misliker det fordi jeg vil ha pengene mine før jeg sender ut varen.

Anonymkode: fd5a4...421

Skjønner det, men bra for kjøper, det mange har opplevd å blitt svindlet.

 

Anonymkode: 2ae7d...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...