Gå til innhold

Blir helt paff over frekkheten til enkelte kjøpere på Finn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det beste er jo å ignorere dem. Men noen ganger er det så graverende frekt at man klør i fingrene på å sette dem litt på plass.

Jeg vet det problemet kan være like utbredt blant selgerene.

Anonymkode: 15104...1ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker du fiks ferdig?

Anonymkode: 14048...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bruker du fiks ferdig?

Anonymkode: 14048...d11

Det og. Men siste var en som kunne hente.

Anonymkode: 15104...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke starte med en slik overskrift og ikke komme med en historie. 

Anonymkode: 184b3...202

  • Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte er de frekke?

Har selv bare gode erfaringer med finn.no, og jeg både selger og kjøper mye.

Anonymkode: de0b4...34c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med minst 200 salg på Finn.no bak meg, kan jeg ikke helt si at jeg kjenner meg igjen i dette. Noen litt mer krevende kunder har det vært, men 98% har vært greie å ha med å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker fiks ferdig, da slipper jeg å skrive eller snakke med folk🙂

Anonymkode: 2ae7d...2ef

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig. Selger ikke så mye på Finn, men når jeg gjør det får jeg 8 av 10 ganger spørsmål om jeg kan levere, selvbom det tydelig står i annonsen at det må hentes. I tillegg pruter folk helt uforskammet på prisen.. 

Jeg skulle selge en bil til 12 000 kroner en gang, og fikk MANGE skambud helt ned i vrakpant. Etter to dager var bilen solgt for 13 000 kroner😅

Anonymkode: a1751...e86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt en del i det siste, og de aller fleste er hyggelige og høflige. Men jeg undrer meg over enkelte: 

Fiks ferdig er åpenbart nytt og veldig skummelt, synes noen.

De skriver melding om at de vil kjøpe varen, og spør om hvordan de skal betale. Jeg opplyser om at de kan trykke på fiks ferdig, eller så kan vi avtale at de vippser for varen og porto utenom. Så forsvinner de.

Kjøper spør «har du denne» (varen ble lagt ut med fiks ferdig for fire dager siden og er ikke merket solgt) Når jeg svarer at den er tilgjengelig, kommer «hvor hentes». Jeg svarer at vi må avtale et tidspunkt og oppgir gatenavnet (vil ikke gi husnummer før vi har en avtale). Kjøper forsvinner. Jeg synes «neandertaler-måten» å stille spørsmål på, og å fordufte, er rimelig spesielt. 😂

 

Jeg pleier å følge opp dersom jeg sier jeg skal kjøpe noe, da har jeg bestemt meg. Er jeg i tvil om jeg skal kjøpe og har spørsmål, formulerer jeg meg jo annerledes, da sier jeg ikke «Jeg vil kjøpe denne».

Anonymkode: 54713...64b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Mange raringer på Finn ja. Skulle gi bort et skap gratis. Fikk kjeft fordi det ikke passet inn i bilen deres. Enda jeg hadde skrevet opp målene.
En annen gang skulle jeg selge et dyrt maleri. Kom ei kokett jente å skulle se på det. Sa hun hadde lite penger og ville betale maleriet mot sex. 😳

Anonymkode: 04ecf...a10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg elsker fiks ferdig, da slipper jeg å skrive eller snakke med folk🙂

Anonymkode: 2ae7d...2ef

Det er overraskende mange som ikke tør (?) bruke løsningen, og foretrekker tydeligvis å ha en samtale gående i forkant. 🙄

Anonymkode: 54713...64b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kjøper spør «har du denne» (varen ble lagt ut med fiks ferdig for fire dager siden og er ikke merket solgt)

Jeg starter alltid med dette spørsmålet, for det er utrolig mange som ikke merker solgte ting for solgt eller reserverte ting for reservert. Utrolig mange.

Anonymkode: 184b3...202

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg starter alltid med dette spørsmålet, for det er utrolig mange som ikke merker solgte ting for solgt eller reserverte ting for reservert. Utrolig mange.

Anonymkode: 184b3...202

Det kan godt være, jeg har ikke vært borti det enda. Men når jeg stiller spørsmål, pleier jeg i hvert fall å hive på et spørsmålstegn til slutt. Om jeg ønsker å spørre om jeg kan hente, siden jeg bor i samme by, formulerer jeg det annerledes enn «hvor hentes» (igjen uten spørsmålstegn)

Anonymkode: 54713...64b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jdz skrev (1 time siden):

Med minst 200 salg på Finn.no bak meg, kan jeg ikke helt si at jeg kjenner meg igjen i dette. Noen litt mer krevende kunder har det vært, men 98% har vært greie å ha med å gjøre.

Her også. Aldri hatt noe tull.

Anonymkode: 6c258...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har solgt en del i det siste, og de aller fleste er hyggelige og høflige. Men jeg undrer meg over enkelte: 

Fiks ferdig er åpenbart nytt og veldig skummelt, synes noen.

De skriver melding om at de vil kjøpe varen, og spør om hvordan de skal betale. Jeg opplyser om at de kan trykke på fiks ferdig, eller så kan vi avtale at de vippser for varen og porto utenom. Så forsvinner de.

Kjøper spør «har du denne» (varen ble lagt ut med fiks ferdig for fire dager siden og er ikke merket solgt) Når jeg svarer at den er tilgjengelig, kommer «hvor hentes». Jeg svarer at vi må avtale et tidspunkt og oppgir gatenavnet (vil ikke gi husnummer før vi har en avtale). Kjøper forsvinner. Jeg synes «neandertaler-måten» å stille spørsmål på, og å fordufte, er rimelig spesielt. 😂

 

Jeg pleier å følge opp dersom jeg sier jeg skal kjøpe noe, da har jeg bestemt meg. Er jeg i tvil om jeg skal kjøpe og har spørsmål, formulerer jeg meg jo annerledes, da sier jeg ikke «Jeg vil kjøpe denne».

Anonymkode: 54713...64b

Kan hende de har en dårlig erfaring med fiks ferdig, slett ikke alle elsker den ordningen... Men siden du også tilbyr vipps, så hadde det jo vært høflig å tilby seg å betale på den måten, eller i alle fall sagt "Beklager, jeg er ikke så interessert allikevel". 

Anonymkode: bf80b...ce5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gi bort noe gratis en gang, og den som henta ble sur fordi jeg ikke kunne hjelpe til med å bære ut ...

Anonymkode: 00b25...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan godt være, jeg har ikke vært borti det enda. Men når jeg stiller spørsmål, pleier jeg i hvert fall å hive på et spørsmålstegn til slutt. Om jeg ønsker å spørre om jeg kan hente, siden jeg bor i samme by, formulerer jeg det annerledes enn «hvor hentes» (igjen uten spørsmålstegn)

Anonymkode: 54713...64b

Det har faktisk ikke slått deg at dette er mennesker som ikke er så gode til å skrive  og lese norsk?

Anonymkode: de0b4...34c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste handler går som smurt. Neandertaleropplegg som «jeg tar den» osv, svarer jeg ikke på, folk får lære seg normal kommunikasjon. Men jeg irriterer meg minimalt. De fleste er rimelig ok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette FIKS FERDIG greiene, innebærer ikke det at man skal legge varen eller gjenstanden ut på dørmatta eller i postkassa? Sånn at hvem som helst kan bare ta det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest oppgitt over de som vare skriver: «er denne fortsatt til salgs». Ikke noe mer. Jeg svarer ja, for annonsen ligger jo ute, men får aldri noe mer svar. Tror jeg har fått 15-20 slike de siste ukene. 
 

Anonymkode: 64c68...052

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...