Gå til innhold

Hvem har ansvaret? Forsvunnet pakke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leier i et borettslag som eies av et firma. De bestemte nylig at alle pakker fra Helthjem skulle leveres i en annen oppgang (100m fra meg) i stedet for i den enkeltes postkasse, da flere tydeligvis hadde opplevd at pakkene forsvant. Denne døren skal være åpen for alle på dagtid.
 

Nå bestilte jeg pakke som ble levert nettopp med Helthjem. Fikk melding grytidlig om at pakken var levert i postkassen (standard melding, men budet vet at det skal leveres der utleier har endret og har fått nøkkel).  

Går ut for å hente før jeg skal reise, i 8-tiden. Der finner jeg ingenting. Fant heller ingenting da jeg sjekket på ny om ettermiddagen. Har skrevet i felles gruppe på fb, men det er helt stille. Har også kontaktet Helthjem og avventer flere detaljer om nøyaktig hvor pakken er levert. 
 

Det som er leit, er at dette ikke er en pakke som er betalt av- eller til meg. Jeg syntes det er vanskelig å vite hva jeg skal gjøre. Er veldig konfliktsky, og vil ikke ha dårlig tone med utleier. Det er jo også en viss risiko for at noen tilfeldige som ikke er beboere bare har åpnet denne døren og tatt pakken. Men jeg anser det som veldig lite sannsynlig. 
 

hva tenker dere? 😔

Anonymkode: ac267...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt Hjem suger. Pakker blir stjelt som aldri før. 

Anonymkode: c71cd...025

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Helt Hjem suger. Pakker blir stjelt som aldri før. 

Anonymkode: c71cd...025

Men det er ikke Helthjem sin feil.

Anonymkode: f2d24...504

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Helt Hjem suger. Pakker blir stjelt som aldri før. 

Anonymkode: c71cd...025

Det er jo ikke helt hjem som suger, det er heller de om stjeler pakkene. Men tror du har rett i at folk stjeler pakker som aldri før. Har vært masse styr med det her jeg bor også, og det viser seg at det er noen som følger etter budene, for så å raske med seg pakkene når de er levert. 

Anonymkode: 29b42...ef6

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: hør med de som sendte ut pakken.

Anonymkode: 29b42...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min pakke levert med Helt hjem ble borte var det butikken som tok ansvar. 

Anonymkode: 252a6...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hjelper jo ikke flytte leveringsstedet så lenge det er folk i borettslaget som stjeler.... 

Anonymkode: 1a1fa...6e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ts: hør med de som sendte ut pakken.

Anonymkode: 29b42...ef6

Pakken har jo tydeligvis blitt levert, men stjålet etterpå. De som sendte ut pakken har sannsynligvis dokumentasjon på at den er sendt fra dem og overlevert til HeltHjem.

Den som sendte pakken har dessverre ikke noe ansvar her.

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Da min pakke levert med Helt hjem ble borte var det butikken som tok ansvar. 

Anonymkode: 252a6...6b1

Det er mulig, men sannsynligvis har de bare tatt saken med HeltHjem. De har ikke noe juridisk ansvar dersom de kan dokumentere at pakken er overlatt til fraktleverandør (HeltHjem).

Det er utrolig dumt at noen stjeler pakker, men jeg forstår ikke at de som bor i et område der dette er et kjent problem ikke heller velger Posten eller Instabox 🤷🏼‍♀️

Jeg bruker ofte HeltHjem, men jeg bor i et rolig borettslag i Groruddalen der vi aldri har hatt noen problemer med tyverier. Dessuten er oppgangen låst, så det er ingen adgang for de som ikke bor der. Hadde jeg vært kjent med at det var tyverier, ville jeg ha heller ha valgt en annen fraktløsning.

Anonymkode: c02d2...53a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel løsning slutt å bruk helt hjem. 

Anonymkode: 10228...ef4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt Hjem suger. Pakker blir stjelt som aldri før. 

Anonymkode: c71cd...025

Da kan du like gjerne si at Posten «suger». Det kan like gjerne være en sending fra/til postkassen som Posten skal hente/levere som kan bli stjålet.

Anonymkode: ef02b...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pakken har jo tydeligvis blitt levert, men stjålet etterpå. De som sendte ut pakken har sannsynligvis dokumentasjon på at den er sendt fra dem og overlevert til HeltHjem.

Den som sendte pakken har dessverre ikke noe ansvar her.

Det er mulig, men sannsynligvis har de bare tatt saken med HeltHjem. De har ikke noe juridisk ansvar dersom de kan dokumentere at pakken er overlatt til fraktleverandør (HeltHjem).

Det er utrolig dumt at noen stjeler pakker, men jeg forstår ikke at de som bor i et område der dette er et kjent problem ikke heller velger Posten eller Instabox 🤷🏼‍♀️

Jeg bruker ofte HeltHjem, men jeg bor i et rolig borettslag i Groruddalen der vi aldri har hatt noen problemer med tyverier. Dessuten er oppgangen låst, så det er ingen adgang for de som ikke bor der. Hadde jeg vært kjent med at det var tyverier, ville jeg ha heller ha valgt en annen fraktløsning.

Anonymkode: c02d2...53a

Ts her. Helt enig med deg. Jeg selv har postkasse ut mot eksponert hovedvei, og har aldri blitt frastrålet noen pakker. Paradoksalt nok hendte det (trolig da), når utleier flyttet leveringspunkt fordi andre opplevde tyverier…. Hadde heller ikke noe valg av leverandør, ellers ville jeg alltid valgt posten.

Anonymkode: ac267...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd flere ganger at Helt Hjem hiver pakkene i søpla våres i stedet for å levere de til naboene.. (Vi har kamera).

Anonymkode: 545d4...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da kan du like gjerne si at Posten «suger». Det kan like gjerne være en sending fra/til postkassen som Posten skal hente/levere som kan bli stjålet.

Anonymkode: ef02b...36f

Helt hjem er et problem. Har ingen god erfaring med dem.

Anonymkode: 104cf...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Enkel løsning slutt å bruk helt hjem. 

Anonymkode: 10228...ef4

Det er ikke alltid det er andre alternativ.

Anonymkode: ac267...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg leier i et borettslag som eies av et firma. De bestemte nylig at alle pakker fra Helthjem skulle leveres i en annen oppgang (100m fra meg) i stedet for i den enkeltes postkasse, da flere tydeligvis hadde opplevd at pakkene forsvant. Denne døren skal være åpen for alle på dagtid.
 

Nå bestilte jeg pakke som ble levert nettopp med Helthjem. Fikk melding grytidlig om at pakken var levert i postkassen (standard melding, men budet vet at det skal leveres der utleier har endret og har fått nøkkel).  

Går ut for å hente før jeg skal reise, i 8-tiden. Der finner jeg ingenting. Fant heller ingenting da jeg sjekket på ny om ettermiddagen. Har skrevet i felles gruppe på fb, men det er helt stille. Har også kontaktet Helthjem og avventer flere detaljer om nøyaktig hvor pakken er levert. 
 

Det som er leit, er at dette ikke er en pakke som er betalt av- eller til meg. Jeg syntes det er vanskelig å vite hva jeg skal gjøre. Er veldig konfliktsky, og vil ikke ha dårlig tone med utleier. Det er jo også en viss risiko for at noen tilfeldige som ikke er beboere bare har åpnet denne døren og tatt pakken. Men jeg anser det som veldig lite sannsynlig. 
 

hva tenker dere? 😔

Anonymkode: ac267...139

Har de bevis på at pakken er lagt der den skal? Har de tatt bilde? Leser om flere og flere som opplever forsvunnede pakker av helthjem. Mange har kamera og ingen ser noe til disse folkene som leverer pakker, men helthjem mener likevel at pakken er levert. 

Anonymkode: 41a6c...9c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kontakter helt hjem, og får de til p sende deg bilde av at pakken er levert.

Anonymkode: 7bc9a...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Før så leverte Helthjem på dørmatten. Nå henger de bare pakken til postkassen i 1. etasje. Da blir det slutt på bruk av dem.

Anonymkode: b6acc...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kontakter helt hjem, og får de til p sende deg bilde av at pakken er levert.

Anonymkode: 7bc9a...304

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har de bevis på at pakken er lagt der den skal? Har de tatt bilde? Leser om flere og flere som opplever forsvunnede pakker av helthjem. Mange har kamera og ingen ser noe til disse folkene som leverer pakker, men helthjem mener likevel at pakken er levert. 

Anonymkode: 41a6c...9c1

Er det standard prosedyre å ta bilde, når de leverer? I så fall skal jeg spørre.

Anonymkode: ac267...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...