Gå til innhold

Har på en måte lyst på nr 2, men orker ikke kvalmen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Første nærmer seg to år og føler det er på tide å begynne prøving på nr 2.

Samtidig så byr tanken på å være kvalm (moderat hypermesis) noe så til de grader meg imot! Jeg elsker å være kvalmefri! Å kunne trene, bevege meg, leke med førstemann uten problemer...

I tillegg har jeg muligheten til å gi første min fulle og hele tilstedeværelse og oppmerksomhet og jeg elsker å slippe å måtte dele meg i to, som jeg har hørt mange tobarns-foreldre si at de må gjøre.

Ønsker også to av samme kjønn, så vet ikke om jeg vil ta sjansen...

Ikke minst elsker jeg første så høyt at jeg vet ikke om jeg har kapasitet å dele på kjærligheten... Men hvordan fungerer egentlig det?

Men føler sterkt på at det er på tide med nummer 2. Aldersforskjell over 3 år er å strekke det langt og gjør det lite sannsynlig at de leker sammen/er venner har jeg hørt.

Noen som har hatt samme dilemma, og hva gikk dere for?

Anonymkode: fec9a...3eb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at dine bekymringer må du finne ut hvor tungt veier. For meg virker de som bagateller, for kvalme varer ikke for alltid og man kan ha et godt søskenforhold uavhengig av kjønn. Så tror jeg at man finner kjærlighet til alle sine barn. 

Vi skal prøve på nr 2 nå når første er 8 mnd. 

Anonymkode: 35ab1...09d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tid til å kjenne på kvalmen nå. Har en på 11mnd og er ca 8uker på veg. Ikke har jeg mulighet til å la trøttheten ta overhånd nå heller, føler meg nesten hardbarket eller herdet. :ler: 

Anonymkode: 02516...824

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Første nærmer seg to år og føler det er på tide å begynne prøving på nr 2.

Samtidig så byr tanken på å være kvalm (moderat hypermesis) noe så til de grader meg imot! Jeg elsker å være kvalmefri! Å kunne trene, bevege meg, leke med førstemann uten problemer...

I tillegg har jeg muligheten til å gi første min fulle og hele tilstedeværelse og oppmerksomhet og jeg elsker å slippe å måtte dele meg i to, som jeg har hørt mange tobarns-foreldre si at de må gjøre.

Ønsker også to av samme kjønn, så vet ikke om jeg vil ta sjansen...

Ikke minst elsker jeg første så høyt at jeg vet ikke om jeg har kapasitet å dele på kjærligheten... Men hvordan fungerer egentlig det?

Men føler sterkt på at det er på tide med nummer 2. Aldersforskjell over 3 år er å strekke det langt og gjør det lite sannsynlig at de leker sammen/er venner har jeg hørt.

Noen som har hatt samme dilemma, og hva gikk dere for?

Anonymkode: fec9a...3eb

Hvorfor må du ha et til? 

Anonymkode: 638d4...41b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har ikke tid til å kjenne på kvalmen nå. Har en på 11mnd og er ca 8uker på veg. Ikke har jeg mulighet til å la trøttheten ta overhånd nå heller, føler meg nesten hardbarket eller herdet. :ler: 

Anonymkode: 02516...824

Du er kanskje ikke så kvalm at du spyr, siden du mener du ikke har tid til å kjenne på den? Man har nok ganske mild kvalme for å kunne velge å ikke "kjenne på det" tenker jeg. Jeg skjønner TS godt. Er selv i slutten av første trimester og det begynner å gi seg nå selv om jeg fortsatt har brekninger noen ganger om dagen og må spise konstant for å ikke spy. Da er det ganske slitsomt å ta vare på et lite barn i tillegg.

Anonymkode: 239a4...4c2

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp det. Det er mer enn nok mennesker i verden.

Anonymkode: 37c51...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her så ble det 6 år mellom mine, og de første årene etter svangerskapet, så ønsket jeg ikke flere barn. Men med tiden, så kom ønsket om en til. Vi startet å prøve da første var 4 år, men vi hadde 2 SA. Så da ble det nesten 6 år mellom barna. Men i dag er de 18 og 24 år, og de har et veldig nært forhold. Og de har alltid hatt et godt forhold. Og på ferier, eller hvis eldste ikke hadde andre og leke med, så lekte de alltid veldig bra sammen og. 

Anonymkode: 184fe...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor pinglete er dagens unge voksne?? Og denne lille prinsessen du oppdrar, trenger garantert søsken. 

Anonymkode: 3e7ae...f86

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor pinglete er dagens unge voksne?? Og denne lille prinsessen du oppdrar, trenger garantert søsken. 

Anonymkode: 3e7ae...f86

Du har ikke hatt hyperemesis skjønner jeg. Heldige deg ❤️

Anonymkode: 239a4...4c2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser også dette som bagateller, og tenker at du kanskje ikke egentlig er klar for en til?

Det med at det MÅ være 2 - 3 års aldersforskjell for at de skal leke fint og være venner er bare tull. Etter min mening går det mer på personen enn aldersforskjellen. 

Kjønnet får man jo ikke styrt selv, så det er selvfølgelig et sjansespill. Er du klar for å motta det motsatte kjønn med den samme kjærligheten, dersom det ikke blir samme kjønn som du ønsker? 

Min anbefaling her er å vente og se. Kanskje du bare vil ha én. Eller så er det virkelig ingenting galt i å få søsken senere. 

Anonymkode: 9cc87...89f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dere som mener det er bagateller er jo helt tullete! Hadde selv hyperemesis, og gråt hver gang jeg var på do fordi det ikke var blod (altså spontanabort) fordi jeg var så kvalm, og bare ville ha det bra igjen. Barnet var sterkt ønsket, men å gå kvalm døgnet rundt i nesten et år var helt jævlig. Driver selv og utsetter barn 2 på grunn av frykten for kvalmen. Du har min fulle medfølelse!

(Og ja: Jeg prøvde alt som var av kvalmestillende, inkludert maxdoser med Zofran og Xonvea. Jeg fikk næring på sykehuset et par ganger, og kastet opp hver. Eneste. Dag. fra og med uke 5. Det er grusomt. Kastet opp blod fordi spiserøret ble skadet. Måtte i perioder ligge på et mørkt rom med ørepropper hele dagen, fordi bevegelse, lyder og lys forverret kvalmen. Syntes helt ærlig jeg var tøff som kom meg gjennom det, jeg.)

Anonymkode: 04d39...bb9

  • Liker 1
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor pinglete er dagens unge voksne?? Og denne lille prinsessen du oppdrar, trenger garantert søsken. 

Anonymkode: 3e7ae...f86

Heller pinglete enn nebbete. 

Anonymkode: 9617a...fad

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du er kanskje ikke så kvalm at du spyr, siden du mener du ikke har tid til å kjenne på den? Man har nok ganske mild kvalme for å kunne velge å ikke "kjenne på det" tenker jeg. Jeg skjønner TS godt. Er selv i slutten av første trimester og det begynner å gi seg nå selv om jeg fortsatt har brekninger noen ganger om dagen og må spise konstant for å ikke spy. Da er det ganske slitsomt å ta vare på et lite barn i tillegg.

Anonymkode: 239a4...4c2

Nå skrev jeg for mitt tilfelle da, men du hadde behov for å komme og tråkke på det? Er ikke mitt svar "godkjent "? Følte du deg krenket? Alle er forskjellige, folk takler ting forskjellig også. Ts spurte jo andres valg, og ville være litt positivt i møte med hennes problemstilling.

Anonymkode: 02516...824

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig at man har så problemer med å forstå hvor grusomt kvalme i flere måneder er. Bare tenk når du har vært skikkelig fyllesyk en søndag? Også har du det sånn i måned etter måned.

Anonymkode: d1a3a...b27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Nå skrev jeg for mitt tilfelle da, men du hadde behov for å komme og tråkke på det? Er ikke mitt svar "godkjent "? Følte du deg krenket? Alle er forskjellige, folk takler ting forskjellig også. Ts spurte jo andres valg, og ville være litt positivt i møte med hennes problemstilling.

Anonymkode: 02516...824

Du er på et diskusjonsforum, og da er det også en naturlig del at man diskuterer ulike svar. Jeg tenker at hvis man erfarer at man ikke har tid til å kjenne på kvalmen så har man ikke hatt alvorlig svangerskapskvalme (fordi hvis du spyr som en gris og blir dehydrert osv, så handler det ikke om hva man har tid til og ikke), og jeg tenker at man ikke helt forstår alvorligheten av hyperemesis med et slikt svar. 

Hvilken SUKK-skår hadde du?

Anonymkode: 239a4...4c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Merkelig at man har så problemer med å forstå hvor grusomt kvalme i flere måneder er. Bare tenk når du har vært skikkelig fyllesyk en søndag? Også har du det sånn i måned etter måned.

Anonymkode: d1a3a...b27

Selvfølgelig er det grusomt, men om man veier det opp mot hverandre mener jeg at et barn er verdt de månedene. En graviditet varer ikke evig. 

Anonymkode: 35ab1...09d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er på et diskusjonsforum, og da er det også en naturlig del at man diskuterer ulike svar. Jeg tenker at hvis man erfarer at man ikke har tid til å kjenne på kvalmen så har man ikke hatt alvorlig svangerskapskvalme (fordi hvis du spyr som en gris og blir dehydrert osv, så handler det ikke om hva man har tid til og ikke), og jeg tenker at man ikke helt forstår alvorligheten av hyperemesis med et slikt svar. 

Hvilken SUKK-skår hadde du?

Anonymkode: 239a4...4c2

Du kjære deg, nå er det ikke all kvalme som er hypermesis, og det er ikke gitt at ts får det på andre svangerskap. Man kan ha to ulike svangerskap. Det er ingen vits i å drive slik skremselspropaganda. Jeg var skeptisk selv for om jeg kom til å bli dårlig dette svangerskapet, men foreløpig går det veldig bra, ville dele og kan være med å hjelpe ts til å ta et valg til eller fra. Hun spør om erfaringer, og jeg kom med min. Du er mer på å fremheve din elendighet og det kan du godt gjøre uten å skulle "diskutere" min situasjon som jeg deler. Du virker veldig fastlåst i din egen forståelse.

Anonymkode: 02516...824

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kjære deg, nå er det ikke all kvalme som er hypermesis, og det er ikke gitt at ts får det på andre svangerskap. Man kan ha to ulike svangerskap. Det er ingen vits i å drive slik skremselspropaganda. Jeg var skeptisk selv for om jeg kom til å bli dårlig dette svangerskapet, men foreløpig går det veldig bra, ville dele og kan være med å hjelpe ts til å ta et valg til eller fra. Hun spør om erfaringer, og jeg kom med min. Du er mer på å fremheve din elendighet og det kan du godt gjøre uten å skulle "diskutere" min situasjon som jeg deler. Du virker veldig fastlåst i din egen forståelse.

Anonymkode: 02516...824

Når man har hatt alvorlig svangerskapskvalme i ett svangerskap, er det vanlig at man får det igjen i neste også. Og det kan være en god idé å ta det i betrakning slik TS gjør, og ikke undergrave hvordan det er å stå i det å ha hyperemesis ved å si at man bare kan ignorere det fordi man ikke har tid. Det er synd du tar sånn på vei av at svaret ditt blir diskutert. Kanskje diskusjonsforum ikke er noe for deg? 

Anonymkode: 239a4...4c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har ikke tid til å kjenne på kvalmen nå. Har en på 11mnd og er ca 8uker på veg. Ikke har jeg mulighet til å la trøttheten ta overhånd nå heller, føler meg nesten hardbarket eller herdet. :ler: 

Anonymkode: 02516...824

Tror heller det er det at du ikke er særlig kvalm i så tilfelle. Jeg har også en på 13 mnd, kaster opp flere ganger daglig, ligger flat ut morgen til kveld og er helt slått ut av kvalmen. Klarer ikke kjøre bil eller henge opp klær da kvalmen er helt forferdelig. 

Anonymkode: 107c3...7fd

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tror heller det er det at du ikke er særlig kvalm i så tilfelle. Jeg har også en på 13 mnd, kaster opp flere ganger daglig, ligger flat ut morgen til kveld og er helt slått ut av kvalmen. Klarer ikke kjøre bil eller henge opp klær da kvalmen er helt forferdelig. 

Anonymkode: 107c3...7fd

Da har du nok bare for mye tid i hverdagen til å kjenne etter på kvalmen. Man spyr ikke om man har det travelt nok, er der ikke sånn? 🙈

Anonymkode: 1fd78...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...