Gå til innhold

Familie på besøk i vår hjemby uten å sifra


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hele familien vår har et bra forhold, men jeg og min samboer er kanskje litt utenfor på den måten at vi ikke har barn. Likevel er vi flinke til å titte innom familie og slekt om vi er i nærheten i ferier, og ellers i året også. Vi setter også veldig stor pris på besøk.

Så plumper et søsken ut noe som avslører at de har vært på en flerdagers turer til vår (min og sambos) hjemby opptil flere dager. På tidspunkt hvor vi var ledige og gladelig hadde både redd opp senger, fylt opp kjøleskapet og vært veldig glad for å endelig se de igjen. 

De hadde ikke noe svar på hvorfor de ikke sa fra annet enn at de ikke tenkte over det. Noe jeg synes er rart, da vi er de eneste i denne byen de kjenner. 

Er det galt av meg å bli litt lei meg av dette? Føler meg litt uviktig.. Hva hvis jeg plutselig hadde møtt på de på en av mine daglige turer med hunden liksom.

Anonymkode: f45fb...096

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På en måte skjønner jeg hva du mener, men jeg skjønner den andre siden også. Det er jo forskjell på typen ferie eller opphold. Familiebesøk er en ting, mens en tur man tar kun for egen del, avkobling og underholdning blir noe annet. Det er litt mer luksus å ligge på hotell enn å ligge på madrasser og sovesofa hos slektninger, uansett hvor godt slekta tar imot en.

Hvis du for eksempel bor et sted der det er mye å gjøre (Oslo eller en annen litt større by?), og søskenet ditt har kost seg med shopping, show, konserter eller andre ting de ikke kan gjøre på hjemstedet, har det kanskje rett og slett ikke blitt tid til familiebesøk oppi alt det andre. 

Denne gangen var det åpenbart ikke familiebesøk som sto på programmet, men en annen gang blir det sikkert det.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff skrev (1 minutt siden):

På en måte skjønner jeg hva du mener, men jeg skjønner den andre siden også. Det er jo forskjell på typen ferie eller opphold. Familiebesøk er en ting, mens en tur man tar kun for egen del, avkobling og underholdning blir noe annet. Det er litt mer luksus å ligge på hotell enn å ligge på madrasser og sovesofa hos slektninger, uansett hvor godt slekta tar imot en.

Hvis du for eksempel bor et sted der det er mye å gjøre (Oslo eller en annen litt større by?), og søskenet ditt har kost seg med shopping, show, konserter eller andre ting de ikke kan gjøre på hjemstedet, har det kanskje rett og slett ikke blitt tid til familiebesøk oppi alt det andre. 

Denne gangen var det åpenbart ikke familiebesøk som sto på programmet, men en annen gang blir det sikkert det.

Det har skjedd flere ganger. Både dagsturer og overnatting. Så nei jeg skjønner ikke helt det. I det minste kunne de jo sagt fra så vi kunne få sagt hei og hilst på barna som vi så sjelden ser. Ble flau stemning når de forsto de hadde røpet at de hadde vært her flere ganger uten at vi visste

Anonymkode: f45fb...096

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har skjedd flere ganger. Både dagsturer og overnatting. Så nei jeg skjønner ikke helt det. I det minste kunne de jo sagt fra så vi kunne få sagt hei og hilst på barna som vi så sjelden ser. Ble flau stemning når de forsto de hadde røpet at de hadde vært her flere ganger uten at vi visste

Anonymkode: f45fb...096

Hvis det skjer ofte, må du kanskje bare kapitulere og innse at de ikke er interessert i å ha like mye kontakt som du. Eventuelt kan du jo invitere dem spesielt til dere, så får de heller gjøre andre ting uten dere andre ganger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det har skjedd flere ganger. Både dagsturer og overnatting. Så nei jeg skjønner ikke helt det. I det minste kunne de jo sagt fra så vi kunne få sagt hei og hilst på barna som vi så sjelden ser. Ble flau stemning når de forsto de hadde røpet at de hadde vært her flere ganger uten at vi visste

Anonymkode: f45fb...096

Jeg hadde spurt rett ut, hvorfor sa dere ikke noe? 

 

Anonymkode: 5a04a...a55

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt å dra på tur til hjembyen til et søsken uten å si i fra. 
Også kunne jo du selv valgt om du ville delta på show, turistgreier eller en kaffe.

Anonymkode: b58c7...d62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hele familien vår har et bra forhold, men jeg og min samboer er kanskje litt utenfor på den måten at vi ikke har barn. Likevel er vi flinke til å titte innom familie og slekt om vi er i nærheten i ferier, og ellers i året også. Vi setter også veldig stor pris på besøk.

Så plumper et søsken ut noe som avslører at de har vært på en flerdagers turer til vår (min og sambos) hjemby opptil flere dager. På tidspunkt hvor vi var ledige og gladelig hadde både redd opp senger, fylt opp kjøleskapet og vært veldig glad for å endelig se de igjen. 

De hadde ikke noe svar på hvorfor de ikke sa fra annet enn at de ikke tenkte over det. Noe jeg synes er rart, da vi er de eneste i denne byen de kjenner. 

Er det galt av meg å bli litt lei meg av dette? Føler meg litt uviktig.. Hva hvis jeg plutselig hadde møtt på de på en av mine daglige turer med hunden liksom.

Anonymkode: f45fb...096

Har titt og ofte familie som er på besøk i samme by som vi bor uten at vi vet om det før etterpå.. Aldri tenkt noe over det. Jeg besøker også stedet de bor uten å informere - med mindre jeg ønsker å møte de. 

Dine følelser er dine følelser - selvsagt kan du bli lei deg av dette - men det trenger ikke de ta hensyn til dessverre.. Dine følelser, ønsker etc er Dine. 

De lever sine liv og gjør det de gjør. Har de planer og ting de skal så har de planer og ting de skal. 

Anonymkode: 2dfac...8ce

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så bra forhold som du tror?

Anonymkode: 4c304...3a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet folk gjør slik, men det hadde jeg aldri gjort! Er jeg i nærheten av slekt på ferie så dropper jeg selvsagt innom. Trenger ikke være søsken eller nær slekt heller. 

Så jeg hadde blitt irritert hvis folk var her i nærheten eller kjørte forbi og ikke stakk innom. For folk VET hvor glad jeg er i slekt og familie og besøk! :)

Anonymkode: e7920...927

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hele familien vår har et bra forhold, men jeg og min samboer er kanskje litt utenfor på den måten at vi ikke har barn. Likevel er vi flinke til å titte innom familie og slekt om vi er i nærheten i ferier, og ellers i året også. Vi setter også veldig stor pris på besøk.

Så plumper et søsken ut noe som avslører at de har vært på en flerdagers turer til vår (min og sambos) hjemby opptil flere dager. På tidspunkt hvor vi var ledige og gladelig hadde både redd opp senger, fylt opp kjøleskapet og vært veldig glad for å endelig se de igjen. 

De hadde ikke noe svar på hvorfor de ikke sa fra annet enn at de ikke tenkte over det. Noe jeg synes er rart, da vi er de eneste i denne byen de kjenner. 

Er det galt av meg å bli litt lei meg av dette? Føler meg litt uviktig.. Hva hvis jeg plutselig hadde møtt på de på en av mine daglige turer med hunden liksom.

Anonymkode: f45fb...096

Kanskje du hadde ansett det som frekt dersom de kom på besøk til deg i 2-3 dager, men hadde dagene og kveldene fulle av aktiviteter som de hadde planlagt og som var grunnen til bybesøket? At du og mannen din satt alene hjemme på kvelden mens besøket ditt var all over the place i byen. Leste om ei annen her som klagde over besøk fra familie, men de var opptatt hele tiden med aktiviteter de hadde planlagt, og så satt de der da.. 

Anonymkode: 504bd...816

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvordan dere har det hjemme? Er det et hjem som ikke er barnevennlig og/eller fancy og dyrt?

Jeg spør fordi da våre barn var små var det et helvete å besøke mitt barnløse søsken med ektefelle. De hadde mengder dyrt nips, dyre gulv som fikk riper bare man så hardt på det og designermøbler. Det ble bedre da de selv fikk barn og justerte hjemmet mer barnevennlig. Bare en tanke. 

Anonymkode: 5c538...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var jo tydeligvis der av andre grunner, på en tur som hadde annet fokus enn familiebesøk - det er faktisk helt lov. Det er ikke alltid man kan eller vil sette av tid til treff når man har andre planer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hele familien vår har et bra forhold, men jeg og min samboer er kanskje litt utenfor på den måten at vi ikke har barn. Likevel er vi flinke til å titte innom familie og slekt om vi er i nærheten i ferier, og ellers i året også. Vi setter også veldig stor pris på besøk.

Så plumper et søsken ut noe som avslører at de har vært på en flerdagers turer til vår (min og sambos) hjemby opptil flere dager. På tidspunkt hvor vi var ledige og gladelig hadde både redd opp senger, fylt opp kjøleskapet og vært veldig glad for å endelig se de igjen. 

De hadde ikke noe svar på hvorfor de ikke sa fra annet enn at de ikke tenkte over det. Noe jeg synes er rart, da vi er de eneste i denne byen de kjenner. 

Er det galt av meg å bli litt lei meg av dette? Føler meg litt uviktig.. Hva hvis jeg plutselig hadde møtt på de på en av mine daglige turer med hunden liksom.

Anonymkode: f45fb...096

Jeg skjønner at du blir lei deg.... er de litt "fjerne", evt ekstremt avslappa typer så kan det hende de faktisk ikke tenkte over det. Men likevel, jeg ville lurt... 

Anonymkode: 5613a...85d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg vet folk gjør slik, men det hadde jeg aldri gjort! Er jeg i nærheten av slekt på ferie så dropper jeg selvsagt innom. Trenger ikke være søsken eller nær slekt heller. 

Så jeg hadde blitt irritert hvis folk var her i nærheten eller kjørte forbi og ikke stakk innom. For folk VET hvor glad jeg er i slekt og familie og besøk! :)

Anonymkode: e7920...927

Men kanskje de ikke er det akkurat den dagen, også skal du furte over det? 

Anonymkode: 6bfad...fe0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men kanskje de ikke er det akkurat den dagen, også skal du furte over det? 

Anonymkode: 6bfad...fe0

Ja, det tillater jeg meg faktisk. Ikke alt må handle om andre, jeg liker at folk tenker på meg og. Jeg er alltid på tilbudssiden mot andre. 

Anonymkode: e7920...927

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje du hadde ansett det som frekt dersom de kom på besøk til deg i 2-3 dager, men hadde dagene og kveldene fulle av aktiviteter som de hadde planlagt og som var grunnen til bybesøket? At du og mannen din satt alene hjemme på kvelden mens besøket ditt var all over the place i byen. Leste om ei annen her som klagde over besøk fra familie, men de var opptatt hele tiden med aktiviteter de hadde planlagt, og så satt de der da.. 

Anonymkode: 504bd...816

Men jeg er ikke "ei annen". Jeg er meg, og vi har et barnevennlig hjem med avslappa stemning. Og det er litt sårt å høre at de gjør dette, spesielt siden de har gjort dette på tur til å besøke annen familie, blant annet min far. Som i tillegg ser de oftere enn oss.

Anonymkode: f45fb...096

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, AnonymBruker said:

(...) de har gjort dette på tur til å besøke annen familie, blant annet min far. Som i tillegg ser de oftere enn oss.

Anonymkode: f45fb...096

Det har de vel lov til?

Anonymkode: 0fdce...59e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

(...) de har gjort dette på tur til å besøke annen familie, blant annet min far. Som i tillegg ser de oftere enn oss.

Anonymkode: f45fb...096

Det har de vel lov til?

Anonymkode: 0fdce...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal ta dette så personlig, TS. Noen barnefamilier vil ha litt tid for seg selv innimellom, og de hadde kanskje planene fullt den tiden de var på besøk i byen deres. 

For andre kan det være at de ikke liker å droppe innom uanmeldt eller invitere seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...