Gå til innhold

Kan jeg få bot i posten av å bruke tlf ved kjøring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det går fint. Begeret har rent over i min psykiske helse (ikke angående bot), så den boten blir heller sendt til arvingene. Ciao 

Anonymkode: cf026...21b

Bare kødder altså, er så mye useriøst pg fucka her på kvinneguiden 🤣🤣🤣 ciao

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sommermor skrev (11 timer siden):

Jeg håper du får en bot på 10 200 kroner i posten som er bøtesatsen nå for å snakke i håndholdt mobil når du kjører bil.

Skal oppdatere deg baby 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mest sannsynlig ikke. Den må jo ta bilder om de skulle hatt bilder av deg? Og da må du jo kjøre for fort. Jeg gjorde det.. Fikk bot for å kjørt i 56 i 50 sonen, ved fotoboks. Men jeg snakket også i tlf, og det så de heldigvis ikke. 😅

Anonymkode: 08179...8fd

Haha flaks 🤣 nei får bare håpe se ikke så jeg trykket på tlf, skiftet bare sang men uanswtt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATK = Automatisk Trafikk Kontroll.. 

Jepp. De kan visstnok fange opp nesepilling også..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnekkeBørre skrev (6 timer siden):

ATK = Automatisk Trafikk Kontroll.. 

Jepp. De kan visstnok fange opp nesepilling også..  

men det er annerledes, for det er alltid varslet før du kommer til fotoboksen

Anonymkode: b8ea0...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Haha flaks 🤣 nei får bare håpe se ikke så jeg trykket på tlf, skiftet bare sang men uanswtt.. 

Det går for det samme, er like ulovlig.

Selv ei som sto stille i kø og bare trykket på skjermen for å opplive den fikk bot. Tok den videre, men ingen bønn.

Anonymkode: 1ed96...c3c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det går for det samme, er like ulovlig.

Selv ei som sto stille i kø og bare trykket på skjermen for å opplive den fikk bot. Tok den videre, men ingen bønn.

Okii men 10 000 kr er bare piss i havet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Som en dråpe i havet, altså for lav bot? Å tisse i havet gjør ikke så altfor mye med vannstanden. Tisse i et lite glass derimot kan fort få det til å renne over... 

Men bota er på 10'200. Og det er tydeligvis for lavt, for folk bruker fortsatt mobilen mens man kjører. 

Hvor vanskelig kan det være å kjøpe en mobilholder som telefonen settes i og koble mobilen til handsfreesystemet i bilen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Da foreslår jeg at du gjør som Morten Ramm, Meld deg selv inn og ta bota med hodet hevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kjører bil skal du hele tiden ha øynene på veien og aldri på mobilen. For en ulykke kan skje raskt og plutselig sitter du der som drapsmann.

Anonymkode: 802ee...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

det er neppe lov å stå i veikanten å ta bilde av lovbrudd uten å varsle om fotoovervåking. Det er heller ikke rett frem å bruke s.k. overskuddsinformasjon man får om et lovbrudd (bruk av mobil i bil) mens man etterforsker et annet lovbrudd (fartsovertredelser). 

Anonymkode: b8ea0...7e9

Dette er jo bare tøys...

1. Det er selvsagt lov for politiet (og andre) å stå i veikanten og ta bilder av lovbrudd uten å varsle om kameraovervåkning.

2. Ang bruk av overskuddsinformasjon: Lik det eller ei, men i Norge er prinsippet om fri bevisførsel som hugget i sten. Du får google litt, så lærer du noe nytt.

Hvor tar du slike påstander fra? Trekker dem opp av hatten og legger det frem som om det skulle være sannheter … Makan til tøv.

Til ts: Nei, Politiet har bedre ting å ta seg til enn å forfølge dette hvis de ikke tar deg inn med en gang. Men kan det være så inni h... vanskelig å skaffe seg en mobilholder til en femtilapp og montere i bilen da?

Anonymkode: 41167...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...