Gå til innhold

Så kjent barn i 14 års alderen røyke. Si fra til foreldrene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag så er det myye vaping blant ungdommer. Som forelder er jeg ikke så bekymret for det. Når sønnen min gikk i 9 trinn,så begynte mange av kameratene hans å røyke hasj. Han fortalte meg alt og jeg fikk informert skolen som varslet alle foreldrene. Jeg tror at jeg forhindret begynnende rusmisbruk hos flere tenåringer. Det som er verdt å merke seg er at alle foreldrene til de andre ungdommene gikk for å være strenge foreldre. Jeg har derimot kjørt en mye mere liberal linje og det var mitt barn som sto imot og kom og fortalte.

Anonymkode: e1631...5df

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har nesten samme opplevelse som deg. Sa fra til min beste venninne om at hennes sønn røkte hasj. Hun trodde meg ikke, ble lyn forbanna og vennskapet vårt ble til et bekjentskap. 

Det viste seg jo senere at jeg hadde rett, og at det ikke var bare hasj han drev med. Men hun beskytter han ennå, og unnskylder han. 

Anonymkode: d8e8c...d0a

Men var dere virkelig bestevenninner? Hasj er jo ikke like farlig som sprit og tobakk. De fleste vi jo tro godt om egne barn, men hvis noen sliter med avhengighet er det jo ikke like lett. Det er foreldres jobb å beskytte egne barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Min venninne argumenterte med at hasj uansett snart ble lovlig, så å reagere på det var bare for å sette henne og mannen i et dårlig lys. Jeg forsøkte å fortelle at det uansett neppe ble lovlig for 13-åringer, og at hjernen i den alderen er svært sårbar. Nå er gutten 19 og driver med langt tyngre saker. Mor er fremdeles mest opptatt av å beholde statusen sin, så lenge ingen nevner det, så er det greit for henne.

Jeg mistet all respekt for henne etter det. Veldig synd for gutten.

Jeg ville gjerne hatt beskjed om barna mine røyker, for jeg mangler luktesans og kjenner ikke røyklukt.

Anonymkode: ea80c...3c0

Dette er en mor som har en sønn som tydeligvis sliter med avhengighet og ditt fokus er morens opptatthet av fasade? Ville du reagert så mye bedre hvis en av egne unger ble rusavhengi? Rusavhengighet og spisevegring er dødelige diagnoser. Og din venninne har rett i at rusreformen fra straff til hjelp snart får flertall.

Anonymkode: ab098...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...