Gå til innhold

Jeg føler meg bare dritt av dating


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde egentlig avstått fra dating ettersom jeg alltid føler meg dritt av det. Hver gang jeg møter en mann får jeg forhåpninger, og så blir jeg droppet, ghostet, lekt med. Jeg tar nok bekjentskapene litt for seriøst helt fra start, og mennene er ikke like seriøse.

Uten dating i mange måneder og jeg følte meg bra. Så kom en mann i kontakt med meg, han initierte, og han var frempå. Jeg var mer tilbakeholden, klok av skade. Så lot jeg meg dessverre rive med, han virket som en god mann, og selvsagt fikk jeg følelser for han. Men for han var jo ikke dette seriøst. 

Han faser meg ut, det er helt klart. Så igjen sitter jeg igjen såret. Jeg føler meg elendig, jeg gikk i fella atter en gang. Jeg ville ikke dette, jeg ville holde meg unna menn.

Det er rett og slett verdt det, den følelsen jeg sitter med hver gang. Jeg føler meg tråkket på, mindre verdt, stygg og dum. Det tar lang tid å komme over, uker og måneder før jeg føler meg bra igjen. Jeg er åpenbart ikke tykkhudet nok til datingsituasjon. 

Er det flere som har det sånn? 

Anonymkode: dfa4f...5a4

  • Liker 3
  • Hjerte 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja

Anonymkode: 4df63...e78

  • Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser jo hva du gjør feil hver gang. Du blir "revet med" for fort og du blir "lekt med", som betyr at du kanskje ikke er flink til å sette grenser, tolererer for mye osv. Du bør enten endre strategien og tenke med hodet i stedet for hjertet eller ta en lang pause fra datingen. 

Anonymkode: e354c...e94

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du ser jo hva du gjør feil hver gang. Du blir "revet med" for fort og du blir "lekt med", som betyr at du kanskje ikke er flink til å sette grenser, tolererer for mye osv. Du bør enten endre strategien og tenke med hodet i stedet for hjertet eller ta en lang pause fra datingen. 

Anonymkode: e354c...e94

Ergo er dating kun for de som ikke er følelses mennesker. De av oss som er det har ingen plass i dating verden 2024 der alt er kynisk, null respekt for andre, holde hender er mer intimt enn sex. Sex betyr ikke lenger noe i dagens dating verden. Det er mind games over en lav sko. Menn lirer av seg alt mulig av romantisk fjas. Som for en som er full av følelser og utsultet på oppmerksomhet er musikk i ørene til vil lett la seg rive med. Som bare vil finne en å bli forelsket i ha det fint er dating 2024 ett mareritt. Forstår deg godt ts. Det er ikke verd det. Man blir mentalt ødelagt av dating idag. 

Anonymkode: c196e...f9c

  • Liker 12
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ergo er dating kun for de som ikke er følelses mennesker. De av oss som er det har ingen plass i dating verden 2024 der alt er kynisk, null respekt for andre, holde hender er mer intimt enn sex. Sex betyr ikke lenger noe i dagens dating verden. Det er mind games over en lav sko. Menn lirer av seg alt mulig av romantisk fjas. Som for en som er full av følelser og utsultet på oppmerksomhet er musikk i ørene til vil lett la seg rive med. Som bare vil finne en å bli forelsket i ha det fint er dating 2024 ett mareritt. Forstår deg godt ts. Det er ikke verd det. Man blir mentalt ødelagt av dating idag. 

Anonymkode: c196e...f9c

Det er akkurat sånn jeg føler det. Mind games, det er akkurat det det er. Jeg takler det ikke.

Og jeg klarer ikke å tenke med hodet i stedet for hjertet. Jeg går all in med hele meg. 

Anonymkode: dfa4f...5a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er akkurat sånn jeg føler det. Mind games, det er akkurat det det er. Jeg takler det ikke.

Og jeg klarer ikke å tenke med hodet i stedet for hjertet. Jeg går all in med hele meg. 

Anonymkode: dfa4f...5a4

det var jeg som skrev over. Jeg er likedan. Jeg tiltrekker meg nå bare dårlige menn pga at man er så ødelagt mentalt av dating at jeg ser ingen håp lengre. Kjenner jeg blir kvalm med en gang jeg snakker med noen og jeg aner hvilken vel samtalen vil ta. Mot noe seksuelt. Da gidder jeg ikke si noe mer  Ferdig slett ignore, skuffa er det jeg har gjort. Hvor er alle de normale som alle snakker om som fins der ute. Utroskap er blitt helt vanlig. Opptatte menn som er etter deg hele tiden fordi de har ingenting å tape på å si all slags romantisk fjas uansett. Fordi de har jo sagt i fra at de er opptatt så da må jo vi single skjønne at de vil bare en ting. Jada vi skjønner det. Men hvorfor holde på som de gjør med dette romantiske fjaset sitt. Det er jo bare det vi som er følelses mennesker vil høre. Det blir så feil for oss.  Det som er for oss noe man sier til noen man liker ekstra godt og er betatt av og ønsker å bli kjent med. Blir fullstendig knust og ødelagt av sånne menn. 

Anonymkode: c196e...f9c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Ergo er dating kun for de som ikke er følelses mennesker. De av oss som er det har ingen plass i dating verden 2024 der alt er kynisk, null respekt for andre, holde hender er mer intimt enn sex. Sex betyr ikke lenger noe i dagens dating verden. Det er mind games over en lav sko. Menn lirer av seg alt mulig av romantisk fjas. Som for en som er full av følelser og utsultet på oppmerksomhet er musikk i ørene til vil lett la seg rive med. Som bare vil finne en å bli forelsket i ha det fint er dating 2024 ett mareritt. Forstår deg godt ts. Det er ikke verd det. Man blir mentalt ødelagt av dating idag. 

Anonymkode: c196e...f9c

Det er derfor jeg har trukket meg unna også. Skal jeg innrømme. Jeg bruker tid på en person, blir kjent med en person, og har opplevd flere ganger at folk dobbeldater, har sex med flere samtidig, at det er spill og leker, aggressive meldinger, dårlig kommunikasjon. Har ikke ork til å holde på med dette lengre. Jeg prøvde meg på Tinder en stund, men det ble bare blokk, blokk, blokk, blokk. Nå får jeg vondt i magen med en gang jeg får et kompliment om at jeg er pen, vakker og fin fordi jeg har så dårlig erfaring med at menn begynner sånn når de er kåte, også blir daten et evig mas om å pule.... og uansett hvor mange jeg sier nei så hjelpe det ikke. Selv den høfligste og snilleste mann kan bli et monster når han er kåt. 🥲

Anonymkode: 7d223...1f1

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er derfor jeg har trukket meg unna også. Skal jeg innrømme. Jeg bruker tid på en person, blir kjent med en person, og har opplevd flere ganger at folk dobbeldater, har sex med flere samtidig, at det er spill og leker, aggressive meldinger, dårlig kommunikasjon. Har ikke ork til å holde på med dette lengre. Jeg prøvde meg på Tinder en stund, men det ble bare blokk, blokk, blokk, blokk. Nå får jeg vondt i magen med en gang jeg får et kompliment om at jeg er pen, vakker og fin fordi jeg har så dårlig erfaring med at menn begynner sånn når de er kåte, også blir daten et evig mas om å pule.... og uansett hvor mange jeg sier nei så hjelpe det ikke. Selv den høfligste og snilleste mann kan bli et monster når han er kåt. 🥲

Anonymkode: 7d223...1f1

Enig der. Når de begynner med og du var pen. Du var deilig.. så er det 98% sjanse for at det er kun ett ligg de sier det for. Hadde de virkelig ment det så hadde de ikke sagt det først.  Så å få kompliment er ikke noe stas lengre når man vet at det garantert er bare for få seg ett ligg. Blir skeptisk og mistenksom med en gang. 

De burde heller si det til meg face to face over en  hyggelig middag, eller en annen aktivitet og der man kan prate om alt mulig og bli kjent som med vanlig folk. Ikke hele tiden føle der er en agenda der de har. 

Og dette men jeg vil date deg. Ja hvor da sier jeg? Ja jeg kan jo komme hjem til deg eller du kan komme hjem til meg. 🤑 Alle vet vi hva det betyr. Slett, blokk og ignore igjen.  Det er å sette seg sjøl i en presset  situasjon som poensielt kan bli veldig ubehagelig hvis de ikke har ærlige hensikter. Noe de fleste ikke har. 

Anonymkode: c196e...f9c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ergo er dating kun for de som ikke er følelses mennesker. De av oss som er det har ingen plass i dating verden 2024 der alt er kynisk, null respekt for andre, holde hender er mer intimt enn sex. Sex betyr ikke lenger noe i dagens dating verden. Det er mind games over en lav sko. Menn lirer av seg alt mulig av romantisk fjas. Som for en som er full av følelser og utsultet på oppmerksomhet er musikk i ørene til vil lett la seg rive med. Som bare vil finne en å bli forelsket i ha det fint er dating 2024 ett mareritt. Forstår deg godt ts. Det er ikke verd det. Man blir mentalt ødelagt av dating idag. 

Anonymkode: c196e...f9c

Jeg tror heller tiden er inne for å slutte med menn gjør slik og slik, og damer slik og slik. Kvinner og menn gjør det samme, går for det de vil ha. Vil de bare ha sex, så har de lært seg hvordan de skal få det, og ulike mennesker krever ulik strategi. Vil de ha noe seriøst, så ter de seg deretter. Vi som leter etter noe seriøst må heller slutte å være så naive, og få med oss hva som egentlig skjer når vi dater, og ha klare og tydelige grenser for hva vi kan akseptere. Jeg har blitt overøst med oppmerksomhet selv, fått så masse komplementer og blomster ikke minst, har blitt skjemt bort av kvinner som bare har et akutt behov for å få føle seg attraktiv, gjøre noen sjalu, komme over eksen. Mennesker bruker mennesker, men langt ifra alle holder på slik.

Anonymkode: 0d505...9d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er akkurat sånn jeg føler det. Mind games, det er akkurat det det er. Jeg takler det ikke.

Og jeg klarer ikke å tenke med hodet i stedet for hjertet. Jeg går all in med hele meg. 

Anonymkode: dfa4f...5a4

Og hvor lenge går det før du går all in?

Anonymkode: 0b957...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ergo er dating kun for de som ikke er følelses mennesker. De av oss som er det har ingen plass i dating verden 2024 der alt er kynisk, null respekt for andre, holde hender er mer intimt enn sex. Sex betyr ikke lenger noe i dagens dating verden. Det er mind games over en lav sko. Menn lirer av seg alt mulig av romantisk fjas. Som for en som er full av følelser og utsultet på oppmerksomhet er musikk i ørene til vil lett la seg rive med. Som bare vil finne en å bli forelsket i ha det fint er dating 2024 ett mareritt. Forstår deg godt ts. Det er ikke verd det. Man blir mentalt ødelagt av dating idag. 

Anonymkode: c196e...f9c

Jeg er et følelsesstyrt menneske. Men dating skal være gøy og uforpliktende. Før man VET at man vil ha HVERANDRE, så må man ikke ta det så seriøst og personlig. 

Anonymkode: 99619...26c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så igjen i det du skriver, ts. Jeg har møtt en mann nå, som så absolutt kunne vært potensiell for min del, men jeg holder igjen på alle plan og tørr enda ikke å gå på noe date, fordi jeg er redd for å utvikle følelser for så å bli dumpet igjen. Akkurat nå driver jeg mer å fokuserer på det som kan være negativt med han, for at jeg skal miste lysten på å date han også.

Anonymkode: 2c1bb...94b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og hvor lenge går det før du går all in?

Anonymkode: 0b957...7e7

Med en gang! Dessverre.

Jeg er lojal til og med på tekstestadiet før vi møtes, hvis jeg har et godt inntrykk av mannen. 

Anonymkode: dfa4f...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Enig der. Når de begynner med og du var pen. Du var deilig.. så er det 98% sjanse for at det er kun ett ligg de sier det for. Hadde de virkelig ment det så hadde de ikke sagt det først.  Så å få kompliment er ikke noe stas lengre når man vet at det garantert er bare for få seg ett ligg. Blir skeptisk og mistenksom med en gang. 

De burde heller si det til meg face to face over en  hyggelig middag, eller en annen aktivitet og der man kan prate om alt mulig og bli kjent som med vanlig folk. Ikke hele tiden føle der er en agenda der de har. 

Og dette men jeg vil date deg. Ja hvor da sier jeg? Ja jeg kan jo komme hjem til deg eller du kan komme hjem til meg. 🤑 Alle vet vi hva det betyr. Slett, blokk og ignore igjen.  Det er å sette seg sjøl i en presset  situasjon som poensielt kan bli veldig ubehagelig hvis de ikke har ærlige hensikter. Noe de fleste ikke har. 

Anonymkode: c196e...f9c

Dette, når de starter med en utseendefokusert kommentar, så svarer jeg rett og slett ikke. Uansett hva grunnen er til at de velger å bruke det som en innledning, så virker det bare veldig overfladisk for meg.

Jeg lurer egentlig på hvordan de hadde reagert hvis en kvinne skrev sånt til dem i første melding: "Å, for en kjekk kar!", "Hvilken farge er det egentlig på øynene dine?" osv. 

Anonymkode: 060b8...6a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Med en gang! Dessverre.

Jeg er lojal til og med på tekstestadiet før vi møtes, hvis jeg har et godt inntrykk av mannen. 

Anonymkode: dfa4f...5a4

Hvorfor det? Er man forpliktet til å holde seg kun til én før man i det hele tatt har møttes? Det er jo ganske dumt av deg

Anonymkode: 99619...26c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

 

Jeg lurer egentlig på hvordan de hadde reagert hvis en kvinne skrev sånt til dem i første melding: "Å, for en kjekk kar!", "Hvilken farge er det egentlig på øynene dine?" osv. 

Anonymkode: 060b8...6a0

De mennene som selv er utseendefokusert ville elsket det, og tatt det som du er klar for å hoppe til sengs med dem😉

 

Man må lære seg å sortere og sette grenser. Det har etter hvert blitt veldig få jeg møter til en date, 90% ryker ut lenge før det er aktuelt. Og om man møtes så er det veldig få jeg ender med å møte flere ganger, og her er det vel omtrent like ofte jeg som avviser dem som motsatt. Det er mye som skal klaffe fra begge, og de er ikke automatisk dårlige menn selv om de på sikt ikke får de følelsene som skal til for å fortsette. Men om de ikke oppfører seg skikkelig, feks ikke sier ifra at de ikke ønsker å gå videre, men bare ghoster, så er de jo dårlige menn. Og da er det jo godt man blir kvitt dem. Ja, det er sårende. Men det hjelper å ikke legge din verdi i hva andre syns om deg. Det er ikke noe galt med deg om en mann avviser deg. Dere var bare ikke riktig for hverandre. Men ja, dagens dating har blitt helt forskrudd. Vanlig folkeskikk har blitt mangelvare dessverre.

Anonymkode: 17ab1...aec

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenk på det slik. Dere er i alle fall heldig som får dater. Jeg får ingen date, og det er verre enn å bli gohstet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn må skjerpe seg. 

Anonymkode: 831f6...14a

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn må skjerpe seg. 

Anonymkode: 831f6...14a

Ikke menn generelt. Men de hun møter. Kanskje en del kvinner er dårlige til å velge menn? Det er velkjent at mange kvinner tiltrekkes mot de som har høy selvfølelse og gjerne mener de er viktigere og mer verdt enn andre. Det kan gjøre seg utslag i egoistisk og stygg oppførsel som dette. Om kvinnene heller hadde fokus på å møte forskjellige menn og finne de med godt karakter, hadde det nok gått bedre.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermann skrev (12 minutter siden):

Tenk på det slik. Dere er i alle fall heldig som får dater. Jeg får ingen date, og det er verre enn å bli gohstet.

Det vet vel du strengt talt ingen ting om. Om du aldri har opplevd å bli ghostet. Det er selvfølgelig verre, enn å ikke få en date. Da har man investert følelser og tror kanskje at ting går bra

Anonymkode: 99619...26c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...