Gå til innhold

Flere års ventetid på Modum Bad?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet nå at ventetiden som oppgis på nettsidene deres er til hovedoppholdet. Så før det skal du ha gjennnmgått evt utredningsopphold. 

Anonymkode: 219b6...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 7.53):

Min erfaring er at det er vanskelig å finne behandlere med spesialisering på traumer i det offentlige. Jeg tror de finnes, men jeg har ikke møtt noen. De har erfaringer med å jobbe med traumer, men ikke spesialisering innen det. Jeg har komplekse traumer og det har de, i følge seg selv, ikke tilstrekkelig kompetanse til. Om du ikke får tilstrekkelig hjelp der du er ville jeg forsøkt Modum, selv med lang ventetid.

Anonymkode: c17c4...9b0

Men kan man finne d i det private da!m?

Anonymkode: 9e797...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 7.10):

Det finnes jo traumebehandling mange steder, og mange gode private tilbud, ihvertfall i Oslo. Men Modum er vel det eneste stedet med opphold og man får viet seg helt til behandlingen. Metodene er ikke enestående eller magiske, men samme tilnærming som mange psykologer har. Kan være verdt å sjekke litt rundt. Men hvis du allerede har forsøkt en del tilnærminger og ikke fått det bedre kan det være verdt å vente.

Anonymkode: 6a660...ce2

HAr Du konkrete tips til tilbud i Oslo?

Anonymkode: 9e797...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett et krav om at du må ha oppfølging før oppholdet så du vil motta en type behandling mens tiden går. Jeg vil påstå at en plass der er ditt livs sjangse til å nå veldig langt, behandlingen skjer på døgnbasis. De får gjort mer der på en uke enn en poliklinikk får gjort på et år sier de selv. 
For de fleste av oss er det ikke aktuelt med behandling i det hele tatt, vi må takle alt selv å får avslag på hjelp, sånn sett bør du ta det du får ts! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...