Gå til innhold

Jeg spiser omtrent kun ultraprossesert og er sunn og frisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spiser halvstekte ‘grove’ rundstykker eller polar brød med Stabburet leverpostei eller skinkeost på tube til frokost. Til lunsj ca det samme. Til middag går det mye i Toro varianter, kjøttboller, kjøttdeig pølser eller fiskekaker. Og til kvelds litt frukt eller snacks. Frukten er vel det eneste jeg spiser som ikke er ultraprossert😅 Snackset er oftest smågodt eller en form for potetgull. Dette spiser jeg 2-3 ganger i uka.

Jeg er sunn og frisk og sjeldent syk med normal bmi. Jeg er 40+ har spist slik jeg gjør nå i Ove 20 år. Burde jeg ikke hadde relativt dårlig helse nå ifølge diverse kosthold eksperter?🤔 Eller overdriver de? Hva tenker dere?

 

Anonymkode: ed5dd...2c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her... Aldri noen vitamin mangler, sjeldent syk, sunt hjerte, aldri slitt med helsa og er tynn 🙈

Anonymkode: 7799d...b10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn så lenge.

Anonymkode: 08ac2...4c0

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med røyking.Jeg får ikke kreft.Røyka i over 35 år.Eksperter tar feil.

Anonymkode: af65d...975

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (43 minutter siden):

"sunn og frisk" akk..

Ok, ikke så veldig sunn da, men kroppen min virker til å ha det helt ok? Normal fordøyelse og forbrenning. Mangler ingen vitaminer eller mineraler. Burde jeg ikke slitt mer mtp min etter boka og forsking usunne livsstil?

Anonymkode: ed5dd...2c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Samme med røyking.Jeg får ikke kreft.Røyka i over 35 år.Eksperter tar feil.

Anonymkode: af65d...975

Haha, jeg røyker også🙈 Men skjønner hvor du vil. Vi er sikkert bare unntak av regelen da🙃

Anonymkode: ed5dd...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spiser halvstekte ‘grove’ rundstykker eller polar brød med Stabburet leverpostei eller skinkeost på tube til frokost. Til lunsj ca det samme. Til middag går det mye i Toro varianter, kjøttboller, kjøttdeig pølser eller fiskekaker. Og til kvelds litt frukt eller snacks. Frukten er vel det eneste jeg spiser som ikke er ultraprossert😅 Snackset er oftest smågodt eller en form for potetgull. Dette spiser jeg 2-3 ganger i uka.

Jeg er sunn og frisk og sjeldent syk med normal bmi. Jeg er 40+ har spist slik jeg gjør nå i Ove 20 år. Burde jeg ikke hadde relativt dårlig helse nå ifølge diverse kosthold eksperter?🤔 Eller overdriver de? Hva tenker dere?

 

Anonymkode: ed5dd...2c6

Om du er over 40 og har oppnådd dette refleksjonsnivået, så trenger nok hjernen din et bedre kosthold. 

Anonymkode: a7e48...062

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Haha, jeg røyker også🙈 Men skjønner hvor du vil. Vi er sikkert bare unntak av regelen da🙃

Anonymkode: ed5dd...2c6

Jeg har også røyket, sluttet for 15 dager siden. Trodde ikke det innvirket særlig på helsa mi heller, men merker stor forskjell allerede nå! Pusten er mye lettere, og jeg har større glede av trening. Og det beste er å slippe og forholde seg til når og hvor jeg skal få tatt neste røyk! 

Anonymkode: 704e0...19a

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo ansett som et sunt kosthold fram til for et år siden. Jeg kommer nok til å fortsette å spise både kjøttkaker, fiskekaker, og grove rundstykker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som er vanskelig med sånt som dette, man kan ikke spå hvem som tåler lite eller mye. Samme med arbeidsmedisin, vi vet ikke hvem som blir syke av "ingenting" og hvem som tåler å sveise uten åndedrettsvern i 40 år uten å få kreft.

Anonymkode: 6d847...c79

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og røyk er ikke farlig, bestemoren min røykte 60 om dagen i 60 år, døde som 83-åring av ikke røykrelaterte årsaker.

Anonymkode: e3bfa...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi oss en oppdatering om 10-15 år 😃

Tarmkreft har steget blant de under 50, de siste årene. 

Anonymkode: 0a665...a9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er i 50-60-åra du får kreft av det gode ultraprosseserte kostholdet ditt. Du må selvfølgelig tenke langsiktig og ikke bare «hvordan føler jeg meg i dag?». Naive nordmenn. 

Anonymkode: 72a84...38e

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Spiser halvstekte ‘grove’ rundstykker eller polar brød med Stabburet leverpostei eller skinkeost på tube til frokost. Til lunsj ca det samme. Til middag går det mye i Toro varianter, kjøttboller, kjøttdeig pølser eller fiskekaker. Og til kvelds litt frukt eller snacks. Frukten er vel det eneste jeg spiser som ikke er ultraprossert😅 Snackset er oftest smågodt eller en form for potetgull. Dette spiser jeg 2-3 ganger i uka.

Jeg er sunn og frisk og sjeldent syk med normal bmi. Jeg er 40+ har spist slik jeg gjør nå i Ove 20 år. Burde jeg ikke hadde relativt dårlig helse nå ifølge diverse kosthold eksperter?🤔 Eller overdriver de? Hva tenker dere?

 

Anonymkode: ed5dd...2c6

Nei, det gir økt risiko for sykdom og uhelse, ikke garanti for det. Det er heller ikke garantert at du får lungekreft om du røyker eller diabetes 2 om du er sterkt overvektig.

Anonymkode: d02d3...6c1

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samme med røyking.Jeg får ikke kreft.Røyka i over 35 år.Eksperter tar feil.

Anonymkode: af65d...975

Nei, kke hør på ekspertene! Bestefaren min røyka som en svamp i 70 år, og han var aldri syk. Så ingen grunn til å stumpe røyken.

Heia røyk og ultraprosessert mat!

Anonymkode: c72a9...ec4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes ikke det hørtes så ille ut. Hva om du spiste mcdonalds, chips og drakk brus hver dag?

Anonymkode: 0d712...d11

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 3.04):

Spiser halvstekte ‘grove’ rundstykker eller polar brød med Stabburet leverpostei eller skinkeost på tube til frokost. Til lunsj ca det samme. Til middag går det mye i Toro varianter, kjøttboller, kjøttdeig pølser eller fiskekaker. Og til kvelds litt frukt eller snacks. Frukten er vel det eneste jeg spiser som ikke er ultraprossert😅 Snackset er oftest smågodt eller en form for potetgull. Dette spiser jeg 2-3 ganger i uka.

Jeg er sunn og frisk og sjeldent syk med normal bmi. Jeg er 40+ har spist slik jeg gjør nå i Ove 20 år. Burde jeg ikke hadde relativt dårlig helse nå ifølge diverse kosthold eksperter?🤔 Eller overdriver de? Hva tenker dere?

 

Anonymkode: ed5dd...2c6

Det at du har spist sånn i 20 år og er frisk nå, betyr ikke at du er frisk om 10 år. Det er nok også både genetisk og mye flaks, men de fleste får faktisk helseproblemer med dårlig kosthold. En i familien skrøyt som deg. Hadde aldri vært syk en dag, så skulle ikke endre noe livsstil nei. 2 år senere holdt han på å dø av hjerteinfarkt. 

Anonymkode: 58b71...ed3

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan være tilsynelatende frisk og likevel ha flere symptomer som gir uttrykk for større problemer på lengre sikt.

- Hvordan er håret ditt? Har du et tykt og deilig hår (uten å tilføre shampoo og andre kjemiske produkter), eller tynt og porøst hår? Hår er en god proxy for om man får i seg tilstrekkelig mineraler over tid.

- Hvordan er huden din? Eksem? Tørr? Myk? Kviser? 

- Negler og øyner?

Anonymkode: efb36...dbd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/20/2024 at 7:24 AM, AnonymBruker said:

Det er i 50-60-åra du får kreft av det gode ultraprosseserte kostholdet ditt. Du må selvfølgelig tenke langsiktig og ikke bare «hvordan føler jeg meg i dag?». Naive nordmenn. 

Anonymkode: 72a84...38e

Grove rundstykker, fiskekaker, leverpostei og vanlige Toro-produkter gir ikke folk kreft....

.. smått utrolig hvor hjernevaska enkelte har blitt av et nyord.

Anonymkode: 8f8cb...ff1

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...