Gå til innhold

Hva kan man gjøre når man er sulten og ikke skal spise for å dempe sultfølelsen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

F.eks. drikke vann? Andre ting?

Anonymkode: 08279...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenne på at det ikke er farlig å være litt sulten. Du kan eventuelt spise grønnsaker. Eller ta fisk- testen. Har du lyst på fisk? Nei..da er du ikke sulten. Vann er bra. Eller en kopp te.

Anonymkode: 24a9e...f4b

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kjenne på at det ikke er farlig å være litt sulten. Du kan eventuelt spise grønnsaker. Eller ta fisk- testen. Har du lyst på fisk? Nei..da er du ikke sulten. Vann er bra. Eller en kopp te.

Jeg bruker kokt egg-testen. Frister det å koke et par egg og spise? Neivel, da er du bare fysen.

Anonymkode: 8ac27...a6a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kopp kaffe, ev. te.

Pusse tennene.

Kjenne etter og akseptere sulten. Det er ikke farlig å være litt sulten...

Anonymkode: 35c1b...7f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk et par glass vann. Nippe til det. Og love seg selv å lage seg et måltid om sulten ikke er borte om en time.

Altså, vente-prinsippet. Men ikke press deg til å vente om sulten virkelig gnager, da bør du spise noe feks ett lite beger yoghurt og et eple evt banan eller noen bær.

Anonymkode: dfe0a...cb9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varm te.

Anonymkode: 64d68...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

F.eks. drikke vann? Andre ting?

Anonymkode: 08279...5c7

Drikke lett brus

Spise vannmelon og et eple

Anonymkode: efd6c...196

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få med deg hjernen din til å tro at du er mett.

Si til deg selv igjen og igjen: "Jeg er mett. Jeg er mett. Jeg er mett." 

Anonymkode: f68c9...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du nok og riktig da? Alle disse rådene du har fått til nå er jo helt hinsides hvis du spiser for lite og går rundt svimmel og slapp fordi du BØR spise.....

Anonymkode: 714f9...a5c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Drikke lett brus

Lettbrus signaliserer til kroppen at her kommer det sukker og mat, så det bør du kutte ut.

Anonymkode: dfe0a...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Spiser du nok og riktig da? Alle disse rådene du har fått til nå er jo helt hinsides hvis du spiser for lite og går rundt svimmel og slapp fordi du BØR spise.....

Enig.. å gaslighte deg selv til å tro at du er mett og si til deg selv at du ikke er sulten hvis du ikke har lyst på fisk... 

Altså🤦‍♀️🤦‍♀️

Men herregud folk, spis mat! Spis deg mett på proteinrik mat, så slipper du å bli sulten etter 1 time. Ikke sult deg selv for sånn der quick fix greier 

Anonymkode: 1777c...264

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fisk er jo godt! 

Men jeg antar at poenget ditt er at man skal teste på noe mat man ikke liker …

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De som har svart har tatt utgangspunkt i spørsmålet til TS. Hun lurer ikke på om hun spiser nok. Hun lurer på hva hun skal gjøre for å dempe sulten når hun ikke skal spise. Da blir det veldig feil å gi henne råd om å spise.

Jeg er enig i at man ikke skal lure kroppen til å tro at den er mett.  Jeg er også enig i at det ikke er farlig å være sulten. Men sult kan være plagsomt. Så råd om å drikke noe, pusse tenner eller spise grønnsaker er jo gode! 

Når jeg har fastedager, så sørger jeg for å drikke nok. Jeg drikker minst to liter med væske. Så jeg noterer opp hvor mye jeg drikker i løpet av dagen. Ellers blir det lett for lite. For når jeg ikke faster, så er det jo til måltidene jeg drikker mest.

Endret av Hulderen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Drikke lett brus

Kjempelurt, kjør på med raske karbohydrater så sultfølelsen blir enda verre.

Anonymkode: 35827...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke jeg bør gi råd, ettersom jeg aldri har slanket meg eller har problem med høy vekt. Men her går dagene så i ett at jeg har problemer med å få spist nok og merker ikke sulten. Så mitt tips er å sysselsette seg med for mye 😅😅

Anonymkode: 35aae...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kjempelurt, kjør på med raske karbohydrater så sultfølelsen blir enda verre.

Anonymkode: 35827...a22

Enig. Værste tipset. 

Anonymkode: 7a130...d00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan faktisk gå deg en tur. Om du ikke blir mett etter et måltid kan det hjelpe å gå en tur, på denne måter går glukosenivået i blodet ned, insulinnivået går ned og man kjenner seg mer tilfreds. Verdt et forsøk😊

Anonymkode: 7a130...d00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at du får i deg nok proteiner, fiber og trege karbohydrater (og masse grønt) slik at du faktisk blir mett når du først spiser.

Anonymkode: 7811f...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det ikke er farlig å være sulten og kjenne på det, men det kan være ubehagelig. Dersom man blir sulten mellom måltider trenger det heller ikke alltid være at man har spist for dårlig, men det kan være ulike grunner til at det kanskje er litt langt opphold mellom to ulike måltider slik at man blir sulten. 
Jeg er ikke så glad i å småspise mellom måltider og liker å «spare meg» til neste måltid for å ikke ødelegge appetitten når det faktisk er mat, men blir jeg sulten lenge før neste måltid kan det være ubehagelig. 
Enig i at det hjelper å sysselsette seg litt, ellers synes jeg det hjelper å «ha noe» kaffe, te, Farris el. Er jeg veldig sulten evt en kaffe latte så det også blir litt «mat, men i utgp liker keg helst å forholde meg til måltider da småspising ødelegger min apetitt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...