Morgan Le Fay Skrevet 20. juni #21 Del Skrevet 20. juni (endret) Wegovy mister effekt etterhvert uansett, så på et tidspunkt så kan man like godt slutte. Endret 20. juni av Morgan Le Fay Den la seg plutselig ut selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #22 Del Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor skulle jeg bli fornærma? Er det følelser du selv kjenner på og derfor tilegner meg? Det er ingenting i det jeg har skrevet som indikerer om jeg selv er over, under eller normalvektig. Jeg blir ikke forærma over at folk har elendig kunnskap om dette temaet, jeg blir oppgitt. Vi lever i informasjonens gullalder. Informasjon er tillnærma gratis og tilgjengelig for massene i ørten ulike format. I 2024 burde faktisk hvermannsen ha litt mer folkevett enn å ytre at tjukke folk ikke skal spise når de er sultne. Det er ikke slik at om du tar to personer som begge spiste kvelds kl 20, la seg kl 23 og sto opp kl 07 der person A er overvektig og person B er normalvektig så er det bare person B som skal spise frokost når de begge blir sultne kl 08. Begge skal agere på sulten, ingen av de er automatisk redde for å være sultne om de spiser, men alikevel får person A beskjed om at det hen gjør er feil. Hen gir etter for sulten. Du forstår idiotien i slike utsagn? Person A opplever kanskje ikke metthetsfølelse, har raskere tømming av magesekken enn person B (dette kan ha sammenheng med spise, tygge og drikkevaner blant annet) har en eller annen hormonell ubalanse, har feil type bakterier i tykktarmen, har psykiske utfordringer som klusser med signalene eller en myriade av andre ting og kombinasjoner som alt sammen medfører overvekt. Da er ikke løsningen at person A skal undertrykke signaler fra kroppen om behov for påfyll. Det løser ingenting, det er ikke engang brannslukking. Person A må finne rotårsaken til hvorfor hen spiser mer enn hen forbruker og det starter ikke med unnvikelse. Anonymkode: 38aa4...3af Måten du tolker det jeg skriver i verste mening, tyder på at du er fornærmet. Du vet at hvis du misliker rådet mitt som er basert på egen erfaring; kan du bare la være å følge rådet. For meg har det løst problemet å ikke spise bare fordi jeg var sulten. Jeg har PCOS og har all verdens erfaring med å ha sterk sultfølelse på grunn av hormonell ubalanse, samt at man må spise veldig lite for å gå ned i vekt når man har denne sykdommen, som er en metabolsk sykdom. Jeg brukte intermitterende faste for å få kontroll på matinntaket. Det var et regelrett mareritt den første måneden eller så, og så litt etter litt vente kroppen seg til at den ikke fikk mat til frokost og halve lunsjen enn det den var vant til, og at det gikk helt fint. Så kan du være både uenig og fornærmet, men dette er min erfaring Anonymkode: 3d86f...9f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #23 Del Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (17 timer siden): Gikk ned 10 kg med Wegovy (fra 93 til 83). Skulle ned -10 til, men oga bivirkninger måtte jeg slutte. Var uansett fornøyd, hadde gode matvaner og trening, klærne passer bra, jeg følte meg sterk og klar for å gjøre vanene varige, uavhengig av slankemedisin. Så går det 3-4 uker, jeg får stadig mer søtsug, mer sult, og har nå gått opp 1.5 kg. Hvordan klare å stoppe dette?Har dere andre klart dere uten slankemedisin men klart å holde vekten? Føler meg så mislykket og er redd for ar de 10 kg går på igjen. Anonymkode: e34a4...3cb Jeg gikk ned 26 kilo på Wegovy og holder fortsatt nesten vekten etter 1 og 1/2 år. Har gått ned ytterligere 5 kilo etter slutt. MEN: Jeg jobbet MYE med hodet i tiden jeg gikk på Wegovy. Tenkte ikke at det var en quick-fix. Lagde meg nye tankemønstre, jobbet med spisemønstre og nye strategier slik at jeg ikke skulle fortsette å bruke mat som belønning og trøst. Kort fortalt. Du må faktisk jobbe med deg selv og ditt forhold til mat. Ellers vil du mest sannsynlig fortsette å øke i vekt. Anonymkode: 2ed1c...b63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #24 Del Skrevet 20. juni Det er tungt å slutte på sprøyta, for søtsuget kommer tilbake etterhvert. Men da må man ha lagt om vaner, og lære seg å være sterk for å stå i mot. Fyll på med nok proteiner for å bli mett. Det er etter vektnedgang jobben begynner. Anonymkode: cd5b5...bdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 21. juni #25 Del Skrevet 21. juni Litt satt på spissen må du nesten bestemme deg for hva som er viktigst; sjokolade eller å være slank. Det valget må man så fortsette å ta ved hvert måltid, og agere utfra det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå