Gå til innhold

Kan jeg be naboene om det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en slik nabo som bor øverst i en blokk med en gutt på 2,5 år. Vi skjønner godt at naboen under kan oppleve oss som veldig plagsom nabo. Kan ikke be barnet slutte å leke heller. Vår nabo er heldigvis forståelsesfull (enn så lenge). Om hun hadde spurt om vi kunne gå ut å leke eller puzzle eller noe mens hun hadde visning, hadde vi ikke blitt sure. Det hadde vi klart hjulpet til med 😊

Anonymkode: 64649...0f2

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja det synes jeg at du kan.

Når jeg solgte min leilighet, hadde jeg hatt en del bråk fra naboene nedenunder som var ekstremt religiøse og drev med helbredelse via Skype. De skrek og ropte, slo på trommer og sang ofte og forstod ikke selv at de bråkte.

Da jeg hadde visning ga jeg beskjed både skriftlig/ muntlig til de at jeg ønsket ro i huset i tidsrommet det var visning.

Jeg har vært på mange visningar, og har aldri hørt et pip fra naboer, så jeg tror det er vanlig å opplyse til naboer at man skal ha visning. 

Anonymkode: adf3d...81c

Nei, det er jo ikke vanlig. Men det er veldig kjipt å lure potensielle kjøpere på den måten.

Anonymkode: 74566...bf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er en slik nabo som bor øverst i en blokk med en gutt på 2,5 år. Vi skjønner godt at naboen under kan oppleve oss som veldig plagsom nabo. Kan ikke be barnet slutte å leke heller. Vår nabo er heldigvis forståelsesfull (enn så lenge). Om hun hadde spurt om vi kunne gå ut å leke eller puzzle eller noe mens hun hadde visning, hadde vi ikke blitt sure. Det hadde vi klart hjulpet til med 😊

Anonymkode: 64649...0f2

Jo, du kan lære ungen til å ikke løpe inne og smelle med harde klosser i gulvet, selfølgelig kan du det.

Anonymkode: 49e4c...4f2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, du kan lære ungen til å ikke løpe inne og smelle med harde klosser i gulvet, selfølgelig kan du det.

Anonymkode: 49e4c...4f2

Det er lov å løpe inne når du er 2 år. Forsåvidt har jeg også lov til å løpe inne hvis jeg vil, særlig før kl 19 😂

Anonymkode: 64649...0f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg kjøperene klager på at du ikke opplyste, men i stedet gikk inn for å aktivt skjule en ulempe ved boligen.

Anonymkode: 6cdd8...8fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes ikke jeg du skal da det sannsynligvis vil slå tilbake på deg. Er de smarte på visning så spør de nok om støy. Jeg bor i  blokk og her har noen lagt ut visningstidspunktet når det som regel ikke er særlig folk hjemme. De flytter inn og klager på støy. Flere har sagt at det var jo så rolig da vi var på visning. Har sagt til flere at man må spør om støy i tillegg er det gamle blokker fra 70 tallet. Det er faktisk heller ikke klagegrunn på tidligere eier at de har holdt tilbake info. 

Anonymkode: b4bc0...d85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/21/2024 at 11:55 AM, AnonymBruker said:

Dette er skikkelig dårlig gjort! Ikke å spørre naboene, men at du skal lure folk til å kjøpe katta i sekken! Husk også på at hvis de på visning spør om det er barn, dyr eller mye bråk i blokka og du svarer nei, så kan du bli erstatningspliktig når de finner ut at du løy. Sånne sleipe egoister som deg viser bare hvor viktig det er å spørre og grave om alle mulig ting på visning. Det du skulle ha gjort for lenge siden var å klage, klage, og atter klage. Sende skriftelige meldinger til dem selv og styret. Og i helt verste fall tatt igjen med samme mynt, gjerne høy musikk med bass-høytaler rett opp i taket når ungen har lagt seg for kvelden. Man er to om å danse tango! Istedet så stikker du avgårde og overlater problemet til noen andre.

Anonymkode: 970aa...64e

så det er skikkelig dårlig gjort å selge leilighet som er lytt, men å hevne seg på en 2 åring er helt innafor?

Ja det ville jo hjulpe voldosmt, da får jo TS den behagelig lyden av en grinete overtrøtt unge når hn selv skal legge seg, bra plan.

 

Det er så mange av disse trådene atr jeg begynne å lure på om de lages bare for å rakke ned på barn, virker som det er den nye trenden.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/21/2024 at 3:26 PM, AnonymBruker said:

Det er lov å løpe inne når du er 2 år. Forsåvidt har jeg også lov til å løpe inne hvis jeg vil, særlig før kl 19 😂

Anonymkode: 64649...0f2

løp så mye du vil mellom 06-23 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis du orker alt styret med å få kjøpet hevet en måned etter salg :)

Anonymkode: fcd1e...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, hvis du orker alt styret med å få kjøpet hevet en måned etter salg :)

Anonymkode: fcd1e...152

Det skal nok atskillig mer til for å heve kjøpet enn lyden av en toåring som løper inne. 

Anonymkode: 55ef1...18e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som kjøper en leilighet vet jo at det kan komme bråkete barn eller andre bråkebøtter i naboleilighetene. Om det bråker et barn der nå, er det mer sannsynlig stille når den ungen har løpt fra seg. 

Anonymkode: b865b...c84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 15.19):

Nei, det er jo ikke vanlig. Men det er veldig kjipt å lure potensielle kjøpere på den måten.

Anonymkode: 74566...bf9

Bråkete naboes er mye lettere å gjøre noe med enn at det er dårlig isolert, trekkfulle vinduer eller lekk tak.

Naboer som bråker kan man gi beskjed om at de skal roe seg eller flytte så det er ikke å lure folk.

Hadde ikke jeg gitt beskjed til naboene mine, så hadde folk snudd i døren og ikke kommet på visning.

Anonymkode: adf3d...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tidspunkt der du vet de er opptatt, er på ferie, etc? 

Anonymkode: c0020...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 11.55):

Dette er skikkelig dårlig gjort! Ikke å spørre naboene, men at du skal lure folk til å kjøpe katta i sekken! Husk også på at hvis de på visning spør om det er barn, dyr eller mye bråk i blokka og du svarer nei, så kan du bli erstatningspliktig når de finner ut at du løy. Sånne sleipe egoister som deg viser bare hvor viktig det er å spørre og grave om alle mulig ting på visning. Det du skulle ha gjort for lenge siden var å klage, klage, og atter klage. Sende skriftelige meldinger til dem selv og styret. Og i helt verste fall tatt igjen med samme mynt, gjerne høy musikk med bass-høytaler rett opp i taket når ungen har lagt seg for kvelden. Man er to om å danse tango! Istedet så stikker du avgårde og overlater problemet til noen andre.

Anonymkode: 970aa...64e

Vi bor øverst. Det er veldig lytt nedover. 

Mannen går utrolig tungt. Vi har også ofte barn på besøk. 

Dette er vårt hjem, og her lever vi normalt uten å liste oss rundt. De under har klaget. Og får da beskjed om at de står fritt til å flytte til enebolig. 

Hadde de begynt slik du her foreslår ville jeg anmeldt for trakassering. 

Anonymkode: c0020...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 11.55):

Dette er skikkelig dårlig gjort! Ikke å spørre naboene, men at du skal lure folk til å kjøpe katta i sekken! Husk også på at hvis de på visning spør om det er barn, dyr eller mye bråk i blokka og du svarer nei, så kan du bli erstatningspliktig når de finner ut at du løy. Sånne sleipe egoister som deg viser bare hvor viktig det er å spørre og grave om alle mulig ting på visning. Det du skulle ha gjort for lenge siden var å klage, klage, og atter klage. Sende skriftelige meldinger til dem selv og styret. Og i helt verste fall tatt igjen med samme mynt, gjerne høy musikk med bass-høytaler rett opp i taket når ungen har lagt seg for kvelden. Man er to om å danse tango! Istedet så stikker du avgårde og overlater problemet til noen andre.

Anonymkode: 970aa...64e

I alle dager, dette er jo helt psyko. Blir jo fantastisk naboskap av å holde på sånn du foreslår her! Selger kan heller ikke bli erstatningspliktig fordi barn løper i etasjen over, makan til tull. Hvis man bosetter seg såpass nær andre mennesker så må man nok finne seg i å høre at folk lever, hvis ikke får man flytte til et sted man er alene. Barn må også få bevege seg så lenge det er innenfor normale tider. 
Bor selv i bolig med barn over meg, de har vel løpt mer eller mindre siden de begynte å gå. Såpass må man tåle, de legger seg tidlig. Utrolig mye som er verre enn det.
TS, ikke legg skjul på at det bor barn over hvis noen spør. 

Anonymkode: 97cf3...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk det spørsmålet fra naboer som skulle ha visning, bare at det dreide seg om utendørs lek. Vi syntes kanskje det var litt rart, men forholdt oss til ønsket deres.

Anonymkode: a02ce...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 10.35):

Vi bor øverst. Det er veldig lytt nedover. 

Mannen går utrolig tungt. Vi har også ofte barn på besøk. 

Dette er vårt hjem, og her lever vi normalt uten å liste oss rundt. De under har klaget. Og får da beskjed om at de står fritt til å flytte til enebolig. 

Hadde de begynt slik du her foreslår ville jeg anmeldt for trakassering. 

Anonymkode: c0020...268

Så det er greit at dere bråker, men ikke andre?

Anonymkode: bd48d...309

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 10.35):

Vi bor øverst. Det er veldig lytt nedover. 

Mannen går utrolig tungt. Vi har også ofte barn på besøk. 

Dette er vårt hjem, og her lever vi normalt uten å liste oss rundt. De under har klaget. Og får da beskjed om at de står fritt til å flytte til enebolig. 

Hadde de begynt slik du her foreslår ville jeg anmeldt for trakassering. 

Anonymkode: c0020...268

Usympatisk svart av dere. Går an å tenke litt når man bor over andre mennesker… Folk klager ikke uten grunn…

Anonymkode: 7d8cd...c44

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I alle dager, dette er jo helt psyko. Blir jo fantastisk naboskap av å holde på sånn du foreslår her! Selger kan heller ikke bli erstatningspliktig fordi barn løper i etasjen over, makan til tull. Hvis man bosetter seg såpass nær andre mennesker så må man nok finne seg i å høre at folk lever, hvis ikke får man flytte til et sted man er alene. Barn må også få bevege seg så lenge det er innenfor normale tider. 
Bor selv i bolig med barn over meg, de har vel løpt mer eller mindre siden de begynte å gå. Såpass må man tåle, de legger seg tidlig. Utrolig mye som er verre enn det.
TS, ikke legg skjul på at det bor barn over hvis noen spør. 

Anonymkode: 97cf3...492

Ikke meg du svarte der, men Det finnes grenser for hva man skal finne seg i. Konstant bråk og herjing er det ingen som oppfører seg som når man bor over andre mennesker. Man går normalt over gulvet og ikke tungt. Usiviliserte folk som ikke evner å ta hensyn til andre,

får bygge hytte langt oppå fjellet der de hører til. 

Anonymkode: 7d8cd...c44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Usympatisk svart av dere. Går an å tenke litt når man bor over andre mennesker… Folk klager ikke uten grunn…

Anonymkode: 7d8cd...c44

Ikke meg du sitere men jo, folk klager faktisk helt uten grunn, på "normalt" bråk.

Du flytter ikke inn i blokk/flermannsbolig om du ikke tåle at de over deg går, eller at unger bråke litt. og en stor sjanse at du flytter til en plass det er "like gale" eller kanskje til og med mer bråk.

Det er lov å ta hensyn, men det er vel ingen som gidder å liste seg på tå for at de under blir plaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...