Gå til innhold

Hva gjør dere foreldre med lekser!?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var jeg som anbefalte chatgpt( jeg bruker bare den som er gratis forresten)-kom på en ting til, min sønn bruker campus inkrement til matten. Han må logge inn med feide, vet ikke om barna i småskolen har det? Ser man kan velge matte fra 1 klasse til videregående der…Den er også genial, der er det undervisningsvideo for ulike tema som forklarer hvert steg nøye. Du kan velge vanskelighetsgrad, og teste deg selv om hva du har lært til slutt. Og pugg gangetabellen, det gjør ting hundre ganger lettere senere. På youtube er det laget sanger om hvert tall, det gjør det mye lettere å huske😄

Anonymkode: 67860...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du mener det er lettere for en voksen alene i et rom med 20-25 andre barn, enn det er for deg hjemme med din egen sønn? Skolen skal selvsagt hjelpe det de kan, men du må jo ønske å hjelpe det selv?? Hva slags mor er du? 

Kjenner jeg blir oppriktig forbanna på sønnen din sine vegne. Stakkars barn. Er så drittlei av foreldre som ikke gidder jobben med barn og skal lempe ansvaret over på alle andre. Dere burde skjemmes!

Anonymkode: 0fbb2...25d

Ja det er jo jobben deres å lære de. Hvorfor skal de ikke gjøre jobben de har utdannet seg for og søkt på?

Anonymkode: ddc14...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tvinger ikke mine til å gjøre lekser om de ikke har lyst, men om jeg selv hadde slitt med matte og ungene ikke fikk det til selv hadde jeg faktisk gjort en innsats for å enten lære meg selv eller søke opp gode videoer på YouTube el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det er jo jobben deres å lære de. Hvorfor skal de ikke gjøre jobben de har utdannet seg for og søkt på?

Hør her. Dette er veldig, veldig enkelt. 

1. Sønnen din har faglige utfordringer, og om han arver din holdning til ansvar og jobb - så vil han få store utfordringer

2. Din sønn ligger bak de andre barna. 

3. Skolen har knapt med ressurser og sønnen din vil trolig ikke få en en-til-en opplæring, tett på og hyppig som han vil trenge for å ta igjen de andre. For de menneskene han trenger finnes ikke, de er opptatt med å stoppe de voldelige og utagerende barna. 

4. Uten støtte hjemmefra vil han aldri klare å ta igjen de andre. Det er dessverre realiteten, selv om det finnes unntak.

Så da er det opp til deg. Vil du GIDDE å hjelpe sønnen din, eller er det for mye jobb og for kjedelig for deg? I såfall synes jeg sønnen din fortjener bedre. 

Du er søren meg på AAP og har all verdens tid til å hjelpe barnet ditt - men du gidder ikke! Det er så grusomt gjort at jeg faktisk ikke har ord. Det vil nok bli mye vanskeligere å bli uføre når han blir voksen, og da vil du ha et barn som er fattig og som virkelig sliter. 

Endret av Nadine
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Altså, dette er det minste problemet i dag. Du kjøper deg tilgang til chatgpt også skriver du inn mattestykket der. Da får du et detaljert svar med fremgangsmetode. Så lærer dere begge to.

Anonymkode: a44d7...473

Nei dette er mitt største problem de siste årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei dette er mitt største problem de siste årene

Tenk om sønnen din blir like fjern som deg, han er vel på god vei med holdningene du har

Anonymkode: 7b2bb...aba

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenk om sønnen din blir like fjern som deg, han er vel på god vei med holdningene du har

Anonymkode: 7b2bb...aba

Han skal flytte ut en gang og da blir han noen andres problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nå er det ikke nødvendigvis lærere som har leksehjelpen. Og det trengs heller ikke, hvis leksene er lagt opp slik de skal. Altså repetisjon av kjent stoff som i prinsippet skal kunne gjøres alene med litt oppmuntring nå og da og hjelp til å holde fokus.

Anonymkode: a2cb9...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonyme-meg
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er jo lurt å kunne matte. Men det er vanskelig å motivere meg selv når jeg aldri har trengt å kunne mer unntatt at jeg nå må hjelpe med lekser. Er det liksom et argument jeg skal gi til sønnen min? du må kunne dette i tilfelle du får barn en gang i fremtiden!

Jeg skulle gjerne leid inn noen men jeg går fortiden på app. Og vi har ikke økonomi for å leie inn noen dessverre. 

Men er det ikke motivasjon nok at barnet ditt trenger din hjelp? 

Når du fikk ditt barn, så var du jo fult klar over at det skal begynne på skolen og da skal barnet lære matte. 

Det vi som foreldre og lærere som skal sørge for at barn lærer alt dem skal lære. Er ikke det motivasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyme-meg skrev (Akkurat nå):

Men er det ikke motivasjon nok at barnet ditt trenger din hjelp? 

Når du fikk ditt barn, så var du jo fult klar over at det skal begynne på skolen og da skal barnet lære matte. 

Det vi som foreldre og lærere som skal sørge for at barn lærer alt dem skal lære. Er ikke det motivasjon? 

nei ikke egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (14 minutter siden):

Jeg tvinger ikke mine til å gjøre lekser om de ikke har lyst, men om jeg selv hadde slitt med matte og ungene ikke fikk det til selv hadde jeg faktisk gjort en innsats for å enten lære meg selv eller søke opp gode videoer på YouTube el.

Veldig spesiel holdning..

Anonymkode: 9e3fd...490

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonyme-meg
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han skal flytte ut en gang og da blir han noen andres problem

Når jeg leser disse svarene dine. Får jeg mere tro på at du troller 🧌

For det er jo tydeligvis ikke bare matte kunnskaper det skorter på... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 4 klassing, vi sitter ned sammen og gjør de sammen. Lærer oss ting sammen.

printer ut gangetabellen og lærer oss den.

osv.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Queen94 said:

Jeg har en 4 klassing, vi sitter ned sammen og gjør de sammen. Lærer oss ting sammen.

printer ut gangetabellen og lærer oss den.

osv.

Ingen er perfekte, men man gjør det beste for barna sine ❤️ Du er flink!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei veldig tydelig at TS bare troller når man ser svarene..  Skammelig ting å tulle med, med tanke på hvor mange barn som faktisk sliter på skolen og med lekser. 

Anonymkode: 266f2...faa

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Okei veldig tydelig at TS bare troller når man ser svarene..  Skammelig ting å tulle med, med tanke på hvor mange barn som faktisk sliter på skolen og med lekser. 

Anonymkode: 266f2...faa

troll? har sett noen andre som har skrevet dette men hva betyr det egentlig? Jeg bor da ikke i noen skog, jeg bor i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du ligger på et lavt nivå, og da er det litt dumt, da du har et barn som er så ung at han trenger en del hjelp. Det er lettere når foreldrene faller av på vgs, da er barna så store at de har mer ansvar for egen læring.

Jeg ville satt inn støtet og lært meg, fulgt planen hans, brukt youtube og tiktok. Dersom du ikke får til det så må du få noen andre til å følge opp leksene.

Anonymkode: cda70...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

troll? har sett noen andre som har skrevet dette men hva betyr det egentlig? Jeg bor da ikke i noen skog, jeg bor i byen.

Okei, det brøt du «karakteren» med en helt annen skrivestil. 

:thankyou:  Next! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perle skrev (10 minutter siden):

Okei, det brøt du «karakteren» med en helt annen skrivestil. 

:thankyou:  Next! 

Var det det som fikk deg til å skurre på tråden?🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør skolen om å få låne mattebøkene fra 1. trinn og opp til og med 4. trinn eller se om der er tilgjenglige på bilbiotektet. Også går du gjennom stoffet og lærer deg dette. Ta det helt fra scratch. 

Du har en gylden mulighet til å lære deg matte parallelt med ungen din. At du ikke har hatt behov for matte i livet ditt, tror jeg ikke noe på. Du stoler kanskje blindt på alle tallene rundt deg (skatt, lønnsøkning, lønn, handler osv), men det kan ha kostet deg mye.

Anonymkode: 3476b...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...