Gå til innhold

Kjøpte to gensere til samboer og han gidder ikke en gang prøve de ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje han ikke vil ha nye gensere? 
 

Du gjorde det sikkert for å være snill, men det er ikke sikkert det var noe snilt… 

 

Minner meg litt om når mamma lager mat til meg uten at jeg har spurt/bedt/sagt jeg er sulten, og så blir hun FURT når jeg ikke spiser. Og så er det min feil, siden hun var så snill…

Anonymkode: 21821...ba5

Kan egentlig ikke sammenlignes. Spiser man uten å være sulten kan man få vondt i magen og bli kvalm. Å prøve på 2 gensere man ikke har spurt om, kaster man bare bort 20 sekunder og kanskje 5 kalorier.

Anonymkode: e6c12...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er oppdratt til å ha folkeskikk og vise takknemlighet når noen gir meg en gave. Overrasket over at så mange her inne mener at utakknemlighet er helt innafor. Selv om man ikke har bedt om gave så vil alle med en ok dose folkeskikk likevel oppføre seg og vise at man takker for gaven, og vise interesse for det man har fått. 

Anonymkode: d9b2c...772

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner han egentlig litt.

Har en mann som gjerne kan kjøpe klær til meg for å være snill. I motsetning til mannen din så smiler, prøver og takker jeg for å være snill tilbake. Men jeg har aller mest lyst til å komme med ett stort tungt sukk.

Jeg synes ikke prøving av klær er gøy, det er ett ork, og det er attpåtil klær jeg selv ikke har fått påvirke valget av en gang.

Han kjøper klær jeg ikke trenger, noen ganger synes jeg ikke de er fine på meg. Og han har i tillegg dårligere råd enn meg, og klager ofte over at han ikke får spart noen ting.

Jeg betaler alle ferier, og en større andel av alle utgifter. Noe jeg synes er ok altså. Men når han da først har litt ekstra skulle jeg ønske han brukte det på seg selv eller noe en av oss ønsket oss istedet for klesplagg jeg bruker ett par ganger i året for høflighetens skyld..

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonstop1 skrev (9 timer siden):

Jeg skjønner han egentlig litt.

Har en mann som gjerne kan kjøpe klær til meg for å være snill. I motsetning til mannen din så smiler, prøver og takker jeg for å være snill tilbake. Men jeg har aller mest lyst til å komme med ett stort tungt sukk.

Jeg synes ikke prøving av klær er gøy, det er ett ork, og det er attpåtil klær jeg selv ikke har fått påvirke valget av en gang.

Han kjøper klær jeg ikke trenger, noen ganger synes jeg ikke de er fine på meg. Og han har i tillegg dårligere råd enn meg, og klager ofte over at han ikke får spart noen ting.

Jeg betaler alle ferier, og en større andel av alle utgifter. Noe jeg synes er ok altså. Men når han da først har litt ekstra skulle jeg ønske han brukte det på seg selv eller noe en av oss ønsket oss istedet for klesplagg jeg bruker ett par ganger i året for høflighetens skyld..

Dette er ikke tilfelle her.

Jeg vet han trenger disse og ville ha de. Men takk for svar. Jeg tjener heller ikke dårlig.

Anonymkode: 3ac99...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få pengene igjen eller bytt til noe til deg selv. 

Anonymkode: 0fb2c...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte klær til mannen som han hadde mast lenge om at han trengte. Det er visst veldig vanskelig å komme seg til butikken for han... Han så ikke på dem engang, bare sa å ja. Takk. 

Min mann er ikke interessert i klær, det er kun en bruksting for han. Så da er det ikke spennende å hverken se på dem eller prøve dem. Men når han tar de på så vil han nok være veldig glad for at jeg kjøpte dem, så slipper han å gå med hullete klær. Men den takknemligheten kommer nok ikke nå, før han har tatt dem i bruk. 

Det er ingenting jeg gidder å bli sur for. Jeg kjenner han og visste egentlig hvordan han ville reagere.

Anonymkode: 34261...0f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er litt nedlatende å kjøpe klær til voksne mennesker, som om du skulle vært mora hans liksom...

Anonymkode: 05e94...87d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kan egentlig ikke sammenlignes. Spiser man uten å være sulten kan man få vondt i magen og bli kvalm. Å prøve på 2 gensere man ikke har spurt om, kaster man bare bort 20 sekunder og kanskje 5 kalorier.

Anonymkode: e6c12...0b1

Poenget er at du er furt fordi kjæresten ikke reagerte slik du ønsket. 
 

Mamma ble ogsåxfurt, fordi hun gjorde noe jeg ikke hadde hverken bedt om, ønsket eller gitt uttrykk for. 
 

Det er akkurat samme situasjon. Jeg lot være å spise - mamma ble sur fordi hun hadde vært "snill". 
 

Samboeren din lot være å prøve genserne - du ble sur fordi "du hadde jo vært snill". 
 

Den andre parten (meg, samboeren din) opplevde ikke gesten som snill, men som pågående? Invaderende? Unødvendig? 
 

 

Anonymkode: 21821...ba5

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 50-60% av klær jeg har fått opp i gjennom er feil størrelse, passform.keg ikke liker el.l. og må byttes. Så eneste gangene det er egentlig aktuelt er om det er en ny ting av noe jeg alt har samme av eller alt har prøvd det.

Så da blir det stort sett takk og så se på størrelsen først om det er noe som uansett må byttes før det er noen mening i å prøve det.

Anonymkode: 4979d...bba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mann

Anonymkode: ef216...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

 

Jada, men jeg fant to jeg tenkte han kom til å like for å glede han

 

Anonymkode: 3ac99...025

Det er jo hyggelig og han burde selvsagt si takk uansett. Samtidig har jeg aldri skjønt hvorfor noen kjøper klær til partneren sik, jeg ville opplevd det som litt rart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så rart av deg. Du legger for mye i to gensere og hva det gir 😂

Anonymkode: 9dd6b...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at vi er der at folk blir krenket av at noen kjøper med seg en bruksvare hjem til sin samboer. Ts viste at han trengte gensere, og folk her svarer "stakkars mann"...  Eller du prøvde å være snill, men det var ikke snilt?? Altså for en tid, og for noen folk.

Anonymkode: b42dd...dc8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er oppdratt til å ha folkeskikk og vise takknemlighet når noen gir meg en gave. Overrasket over at så mange her inne mener at utakknemlighet er helt innafor. Selv om man ikke har bedt om gave så vil alle med en ok dose folkeskikk likevel oppføre seg og vise at man takker for gaven, og vise interesse for det man har fått. 

Anonymkode: d9b2c...772

Om den enes tjenester blir den andres frustrasjon, må man i et samliv kunne være ærlig om det. 

Her sa jo samboeren takk, men så har de forskjellig oppfatning av hva som er tilstrekkelig uttrykk for takknemlighet. Ingen av måtene er sånn sett feil, og i dette tilfellet mener jeg det er bedre å justere egen oppførsel enn å kreve endring av den andre.   

Om TS ikke føler det verdt det å handle for ham når han ikke prøver med en gang, kan hun helt uproblematisk la være uten sure miner. Kanskje synes han det er minst like greit å handle selv.

På den andre siden, om samboeren ønsker at hun fortsetter å gjøre ham slike tjenester, bør han gjøre den ekstra innsatsen med å prøve, så hun føler det er verdt det. 

Endret av Hactar
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tenk at vi er der at folk blir krenket av at noen kjøper med seg en bruksvare hjem til sin samboer. Ts viste at han trengte gensere, og folk her svarer "stakkars mann"...  Eller du prøvde å være snill, men det var ikke snilt?? Altså for en tid, og for noen folk.

Anonymkode: b42dd...dc8

Han er voksen, men tror ts behandler han som et barn. Derav reaksjonen hans. Han følte seg vel som en guttunge på julaften som fikk julegaver...

Anonymkode: 9dd6b...137

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Han er voksen, men tror ts behandler han som et barn. Derav reaksjonen hans. Han følte seg vel som en guttunge på julaften som fikk julegaver...

Anonymkode: 9dd6b...137

Du tror det ut i fra hvor mange opplysninger?? Ut i fra det du skriver tror jeg du er en skikkelig fordømmende Karen type. Synes du det er rettferdig at noen tror sånn om deg ut i fra noen få setninger? 

Anonymkode: a8cbc...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du tror det ut i fra hvor mange opplysninger?? Ut i fra det du skriver tror jeg du er en skikkelig fordømmende Karen type. Synes du det er rettferdig at noen tror sånn om deg ut i fra noen få setninger? 

Anonymkode: a8cbc...395

Eventuelt så er hun voksen og evner å sette seg inn i hvordan det føles når partner behandler deg som et barn.

Anonymkode: 05e94...87d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eventuelt så er hun voksen og evner å sette seg inn i hvordan det føles når partner behandler deg som et barn.

Anonymkode: 05e94...87d

Hun har kjøpt 2 gensere. 2 genserne! Hun har ikke skrevet at hun byttet ut hele garderoben og bestemt alt han skal ha på seg, folk her dikter helt vilt. 

Anonymkode: a8cbc...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa bare rett og slett at hvis han ikke en gang gadd å teste for å se om det kom til å bli brukt returnerer jeg heller, så kan han kjøpe klærne selv fremover.

Men det var til en 18-åring og klærne var etter hans ønsker. 

De ble iallfall prøvd da.

Anonymkode: fccdb...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 17.52):

Kjenner jeg blir irritert.

Kjøpte to gensere til samboer i dag for å være snill. Takk sier han, og de blir liggende i posen.

Jeg spør om han kan trekke de på seg for å se om de passer, nei gidder ikke nå. O.l.

Får ikke lyst til å kjøpe noe mer, for meg er det såfrekt. 

Anonymkode: 3ac99...025

Han er mann 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...