Gå til innhold

Hvor mye har datens yrke å si for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er de kontrollerende? Hva er en "skikkelig" mann? 

Hvor møttes de? Lurer for jeg ønsker å møte noen, å det er en åpenbar stor hindring å ikke være så appellerende med livssitusjonen(uføre stempelet), så tørr ikke være tilgjengelig for å treffe noen. Hadde vært lettere å vite hvor jeg kanskje har større sjangse til å være akseptert nok til å kunne bli kjennt med folk, så det er litt mindre vanskelig å ta dette steget og gå ut, og på den måten kanskje slutte å være uføre også. Er det på grunn av ocd og mye angst, vil ha bedring. Liker å stelle i hus, men vil egentlig ikke ha en tradisjonell mann, for går dårlig overens med dem og vil møte noen hvor vi er glade i hverandre fordi vi er oss, ikke fordi jeg befinner meg på et sted hvor de har oversikt og elsker interiør og det er alt..høres så tomt og 50 talls depresjon ut. 

Anonymkode: 2ad90...42e

Ja, men de er helt klart tradisjonelle menn..  

Om du vil bli behandlet som en prinsesse å bo i et pent hus med en skikkelig mann, uten at du selv er en bidragsyter på den måten. 

Så ER det tradisjonelle menn... 

For meg er det helt 👌🔥💯🎉

Hvor du kan møte de ? 

Ja, det er vanskeligere. De jobber og er aktive med barna sine. Så prøv fotball lag etc. 

Jeg vet ikke hvor gammel du er og hvilken by du tilhører. 

 

Anonymkode: fe4ab...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men de er helt klart tradisjonelle menn..  

Om du vil bli behandlet som en prinsesse å bo i et pent hus med en skikkelig mann, uten at du selv er en bidragsyter på den måten. 

Så ER det tradisjonelle menn... 

For meg er det helt 👌🔥💯🎉

Hvor du kan møte de ? 

Ja, det er vanskeligere. De jobber og er aktive med barna sine. Så prøv fotball lag etc. 

Jeg vet ikke hvor gammel du er og hvilken by du tilhører. 

 

Anonymkode: fe4ab...14f

Er kontrollerende farlig ? 

Nei, om du har en skikkelig mann, som vil deg og familien sin godt, er det ikke et problem med noe kontroll. 

Ja de fleste ambisiøse menn jeg kjenner, liker kontroll. Men, om en slik mann er forelsket i deg, så er det ikke noe annet enn himmelsk... 

Det du ønsker å vil, det vil han hjelpe deg å oppnå, eller ordne å skaffe til deg. 

Og menn blir somregel ikke skikkelig menn, uten å være ambisiøse...

Jeg fatter ikke at norske kvinner ikke har forstått det enda... Da får man sånne gutter som er ute til 4 på natta, spiller PlayStation og oppfører seg som en tenåring... 

At dere gidder sier jeg bare! 

Anonymkode: fe4ab...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Haha. Vet ikke helt hva jeg skal føle her ass.
I anno 2024 gidder jeg ikke akkurat å ha en ufør kjæreste som velger 
å være økonomisk avhengi av meg. Den tid er forbi haha. Dessuten stemmer jeg for særboerskap.

TS

Anonymkode: 9a997...7e1

Jeg er ufør, men er absolitt ikke økonomisk avhengig av noen som helst. Særborskap er helt ypperlig det.

Anonymkode: 9aa0e...855

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 9.43):

Ikke på utdannelse, men på utseende er menn mye strengere. 

Anonymkode: b2fc6...437

Faktisk ikke. Menn tar hva som helst når det gjelder utseende. Damer derimot er ekstremt kresne. 

Anonymkode: a1c89...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Et krav jeg har er at en date skal være i full jobb og klare seg økonomisk. Trygdeordninger er store røde flagg i min verden.

Anonymkode: aab36...d76

Hva om man klarer seg fint økonomisk, men verken er i jobb eller får trygd? Mange har jo som mål å spare opp nok penger og investere de smart, så de kan slutte å jobbe i 40- eller 50-årene. Noen endog i 30-årene. Deretter lever man av den årlige avkastningen på de investerte midlene. 

Anonymkode: b7a96...736

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det viktig at han har fullført høyere utdanning. Det handler mest om at jeg trenger noen å diskturere fag med og bli utfordret på egne tanker. Gutta-prat blir fort kjedelig for min del og jeg trenger å ha samtaler med dybde.

Anonymkode: 11985...772

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg hadde hatt vanskeligheter med å godta var yrkesmilitær/offshorejobbing/andre jobber som innebærer å være borte i lengre perioder. Ukependling til dels også - ikke mer enn 3 dager i uka, vil helst ha kjæresten hjemme om natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For meg er det viktig at han har fullført høyere utdanning. Det handler mest om at jeg trenger noen å diskturere fag med og bli utfordret på egne tanker. Gutta-prat blir fort kjedelig for min del og jeg trenger å ha samtaler med dybde.

Anonymkode: 11985...772

Igjen... 

Du skulle ha hatt en jobb som utfordret deg, tilstrekkelig... 

Min eks mann er professor og jeg har ikke fullført vgs, gikk på AAP når vi møttes. 

Jeg kan dog snakke i dybden og er reflektert... Men, tror ikke det er derfor han ble sammen med meg 🤣🙈

Anonymkode: fe4ab...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er kontrollerende farlig ? 

Nei, om du har en skikkelig mann, som vil deg og familien sin godt, er det ikke et problem med noe kontroll. 

Ja de fleste ambisiøse menn jeg kjenner, liker kontroll. Men, om en slik mann er forelsket i deg, så er det ikke noe annet enn himmelsk... 

Det du ønsker å vil, det vil han hjelpe deg å oppnå, eller ordne å skaffe til deg. 

Og menn blir somregel ikke skikkelig menn, uten å være ambisiøse...

Jeg fatter ikke at norske kvinner ikke har forstått det enda... Da får man sånne gutter som er ute til 4 på natta, spiller PlayStation og oppfører seg som en tenåring... 

At dere gidder sier jeg bare! 

Anonymkode: fe4ab...14f

Kontrollerende kan være farlig, men om det ikke er det er det ikke min smak for livet. Jeg har egen vilje, og vil jo kunne yte den også. Ikke i den graden å være utro, ikke kommunisere, men helt vanlig frihet.

Vi har ulik smak i menn og det er greit. Det er mulig å finne noen som støtter, hjelper, og er til å stole på uten at det må være strengt. Har vokst opp under en som var streng, å det var ikke noen god følelse. Jeg spiller Nintendo noen ganger, så har ikke noe imot at en spiller playstation. Verden trenger ikke være SÅ serriøs i min preferanse, det høres kjedelig ut.

Dere skikkelig mann folkene har flere vegger oppe og noen trenger litt mer rom for humor og forståelse. 

Anonymkode: 2ad90...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kontrollerende kan være farlig, men om det ikke er det er det ikke min smak for livet. Jeg har egen vilje, og vil jo kunne yte den også. Ikke i den graden å være utro, ikke kommunisere, men helt vanlig frihet.

Vi har ulik smak i menn og det er greit. Det er mulig å finne noen som støtter, hjelper, og er til å stole på uten at det må være strengt. Har vokst opp under en som var streng, å det var ikke noen god følelse. Jeg spiller Nintendo noen ganger, så har ikke noe imot at en spiller playstation. Verden trenger ikke være SÅ serriøs i min preferanse, det høres kjedelig ut.

Dere skikkelig mann folkene har flere vegger oppe og noen trenger litt mer rom for humor og forståelse. 

Anonymkode: 2ad90...42e

Jeg har aldri hatt det strengt. 

Nei, søsteren min er veldig vakker. Hun klarer heller ikke å være feminin, hun valgte menn hun kan kontrollere...  

Og ja... Nei. Hun er trygdet nå. Skilt og rævva økonomi. Både hun og far til hennes barn.. 

 

Jeg gikk fra min eksmann, men angrer ikke på å ha fått barn med han og det livet vi hadde. 

Jeg ytrer meg helt uten noen problemer, jeg driver firma og lever livet slik jeg vil. 

Trenger hjelp, støtte eller hva det nå skulle være er han der å hjelper til. jeg kan alltid lene meg tilbake å vite at han tar godt vare på barna . 

Ekstremt dumt og ikke være en feminin kvinne, og ekstremt dumt når man faktisk kan ha behov for den hjelpen... 

Min mor, vakker hun også. Lever med en mann med veldig god økonomi. Hun er pensjonist og lever ut alle hobbyer å reiser å lever flott! 

 

Ærlig talt... Vær litt smart, men jo. Du må jo faktisk appellere til en mann som ønsker å ta vare på kona si ;)

Jeg liker seriøse menn, da slipper jeg å bære ansvaret! ✌️🤷 ( Og jeg har ikke et kjedlig liv 😅🤣

Anonymkode: fe4ab...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har aldri hatt det strengt. 

Nei, søsteren min er veldig vakker. Hun klarer heller ikke å være feminin, hun valgte menn hun kan kontrollere...  

Og ja... Nei. Hun er trygdet nå. Skilt og rævva økonomi. Både hun og far til hennes barn.. 

 

Jeg gikk fra min eksmann, men angrer ikke på å ha fått barn med han og det livet vi hadde. 

Jeg ytrer meg helt uten noen problemer, jeg driver firma og lever livet slik jeg vil. 

Trenger hjelp, støtte eller hva det nå skulle være er han der å hjelper til. jeg kan alltid lene meg tilbake å vite at han tar godt vare på barna . 

Ekstremt dumt og ikke være en feminin kvinne, og ekstremt dumt når man faktisk kan ha behov for den hjelpen... 

Min mor, vakker hun også. Lever med en mann med veldig god økonomi. Hun er pensjonist og lever ut alle hobbyer å reiser å lever flott! 

 

Ærlig talt... Vær litt smart, men jo. Du må jo faktisk appellere til en mann som ønsker å ta vare på kona si ;)

Jeg liker seriøse menn, da slipper jeg å bære ansvaret! ✌️🤷 ( Og jeg har ikke et kjedlig liv 😅🤣

Anonymkode: fe4ab...14f

Jeg vil da bli tatt vare på, å det hat jeg også blitt, men når du sier kontrollerende så høres det ikke ut som å bli tatt vare på, men holdt fanget. Om du skjønner? 

Utifra det bildet jeg har av menn som sier å være "menn" og sier de vil være overhodet, så er ikke det min type menn, uten at min type er ute av stand til å bry seg. Det er ikke så store ekstreme ulikheter at det kun finnes kontroll eller tafatt?

Anonymkode: 2ad90...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vil da bli tatt vare på, å det hat jeg også blitt, men når du sier kontrollerende så høres det ikke ut som å bli tatt vare på, men holdt fanget. Om du skjønner? 

Utifra det bildet jeg har av menn som sier å være "menn" og sier de vil være overhodet, så er ikke det min type menn, uten at min type er ute av stand til å bry seg. Det er ikke så store ekstreme ulikheter at det kun finnes kontroll eller tafatt?

Anonymkode: 2ad90...42e

Du er hun som er uføre? Som lurte på hva slags type menn det er som ønsker seg en ufør dame ? 

Hva man legger i "kontrollerende" kan jo egentlig være så mangt. 

En av spørsmålene din var vel, "ønsker de tradisjonelle forhold "? 

Ja... Og det er vel det som kan være kontrollen da. 

For meg er det helt uproblematisk, så lenge ingen trenger å lene seg til min økonomi, så lenge vi ikke er avhengig av mine penger for hus, strøm, reiser etc... 

Da, har jeg hatt hovedansvaret for huset og barna.  han for jobb, men også barna såklart... Veldig veldig aktiv og engasjert far!. 

Jeg har ordnet med middager, lunsjer for kolleger, sier han at vi flytter til utlandet så flytter vi... 

Men, hva jeg gjør eller ikke ? 

Assa, har ma barn så er det vel uansett ikke så mye man kan finne på. 

Men, for å svare deg på spørsmålet om tradisjonelle forhold, om du vil ha en mann som er finansierer hele familien? 

Ja, som regel. Og spesielt i ditt tilfelle, som er uføre å liker å sysle hjemme...det ville vært min salgs ticket. (Det var det, å. . Jeg gikk på AAP. Han tenkte supert! Da kan jeg jobbe... Yes, sir!)

Anonymkode: fe4ab...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er hun som er uføre? Som lurte på hva slags type menn det er som ønsker seg en ufør dame ? 

Hva man legger i "kontrollerende" kan jo egentlig være så mangt. 

En av spørsmålene din var vel, "ønsker de tradisjonelle forhold "? 

Ja... Og det er vel det som kan være kontrollen da. 

For meg er det helt uproblematisk, så lenge ingen trenger å lene seg til min økonomi, så lenge vi ikke er avhengig av mine penger for hus, strøm, reiser etc... 

Da, har jeg hatt hovedansvaret for huset og barna.  han for jobb, men også barna såklart... Veldig veldig aktiv og engasjert far!. 

Jeg har ordnet med middager, lunsjer for kolleger, sier han at vi flytter til utlandet så flytter vi... 

Men, hva jeg gjør eller ikke ? 

Assa, har ma barn så er det vel uansett ikke så mye man kan finne på. 

Men, for å svare deg på spørsmålet om tradisjonelle forhold, om du vil ha en mann som er finansierer hele familien? 

Ja, som regel. Og spesielt i ditt tilfelle, som er uføre å liker å sysle hjemme...det ville vært min salgs ticket. (Det var det, å. . Jeg gikk på AAP. Han tenkte supert! Da kan jeg jobbe... Yes, sir!)

Anonymkode: fe4ab...14f

Jeg klarer meg økonomisk og bor alene, har hus. Å jeg tror absolutt ikke at jeg er en catch, vet at uføre er uatraktkvt og håper jeg er i en posisjon hvor jeg kan jobbe meg ut av det også, mest fordi jeg ikke trives selvsagt, ikke bare for kjæreste, livet er mer enn det. 

Er ikke komfortabel med en som finansierer hele familien, og vil ikke ha en som er tradisjonell da jeg ikke tror at alle mæ være sånn eller sånn forbi rimelighetens grenser som å ikke direkte skade noen og syns det å snakke for mye om maskulinitet forbi hva en trives med i sin kropp bare er til bry for andre. For det er mulig å være maskulin og feminin på flere møter i min bok, mener ikke å undergrave kvinner eller menn, men at det skal være litt rom for å eksistere sammenlignet med de som maser og maser om SÅNN må du være ellers er du ikke feminin å da må du være sammen med en liten gutt. Å det å kalle en voksen mann for en gutt fordi han kanskje ikke er akkurat som en egen preferanse er også dumt. Kan ikle frata folk sin alder eller kjønn, det er frekkt. Jeg kommer bare til å bli uenig med en tradisjonell person, fordi jeg vil folk skal ha det bra og anser for strenge rammer som en trussel for det. 

Ser ikke etter en som ser etter meg fordi jeg sysler hjemme, vil ha ekte kjærlighet fordi vi trives i hverandres selskap. 

Anonymkode: 2ad90...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

 

Er ikke komfortabel med en som finansierer hele familien, og vil ikke ha en som er tradisjonell 

Ser ikke etter en som ser etter meg fordi jeg sysler hjemme, vil ha ekte kjærlighet fordi vi trives i hverandres selskap. 

Anonymkode: 2ad90...42e

Det kanskje siste jeg vil ha, er en dame som ønsker «tradisjonelle» roller.

Helt uaktuelt for meg å skulle være en slags forsørger for et annet voksent menneske som liksom skulle tatt ansvar for «hus og barn». Skjenner jeg blir litt uvel bare av tanken. Kan ikke tenke meg noe mindre stimulerende.
 

En dame som hadde ønsket å «sysle» hjemme mens jeg jobber hadde vært uaktuelt for min del.

Unntaket er en dame som ikke er i jobb fordi hun ikke kan være i jobb. Jeg må ikke ha en dame som jobber, poenget er hvorfor hun ikke jobber. Er hun syk eller skadet så trenger ikke det å være noe problem for meg. Er hun ikke i arbeid fordi hun ønsker «tradisjonelt» forhold, så er hun uaktuell for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del yrker som ville vært deal-breaker:

- Slangetemmer

- Hallik

- Torpedo

- Russisk spion

- Crack-hore

- Zeppelinerpilot

- Nonne

- Bodybuilder

Det var alt tror jeg.

Anonymkode: 71e66...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg klarer meg økonomisk og bor alene, har hus. Å jeg tror absolutt ikke at jeg er en catch, vet at uføre er uatraktkvt og håper jeg er i en posisjon hvor jeg kan jobbe meg ut av det også, mest fordi jeg ikke trives selvsagt, ikke bare for kjæreste, livet er mer enn det. 

Er ikke komfortabel med en som finansierer hele familien, og vil ikke ha en som er tradisjonell da jeg ikke tror at alle mæ være sånn eller sånn forbi rimelighetens grenser som å ikke direkte skade noen og syns det å snakke for mye om maskulinitet forbi hva en trives med i sin kropp bare er til bry for andre. For det er mulig å være maskulin og feminin på flere møter i min bok, mener ikke å undergrave kvinner eller menn, men at det skal være litt rom for å eksistere sammenlignet med de som maser og maser om SÅNN må du være ellers er du ikke feminin å da må du være sammen med en liten gutt. Å det å kalle en voksen mann for en gutt fordi han kanskje ikke er akkurat som en egen preferanse er også dumt. Kan ikle frata folk sin alder eller kjønn, det er frekkt. Jeg kommer bare til å bli uenig med en tradisjonell person, fordi jeg vil folk skal ha det bra og anser for strenge rammer som en trussel for det. 

Ser ikke etter en som ser etter meg fordi jeg sysler hjemme, vil ha ekte kjærlighet fordi vi trives i hverandres selskap. 

Anonymkode: 2ad90...42e

Men, du stilte meg noen spørsmål, som fikk meg til å tenke at du ønsket det. Så jeg bare forklarte. 

Jeg ser bare søsteren min... 

Og ønsket å gi råd, utifra mine erfaringer. jeg  vet det er veldig upopulært å si høyt i Norge, idag. Men. Det gjør det jo bare veldig mye enklere for meg å få de mennene jeg vil ha! 

🤣😅 

Det finnes knapt feminine damer igjen, i Norge, så. 

 

Anonymkode: fe4ab...14f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men, du stilte meg noen spørsmål, som fikk meg til å tenke at du ønsket det. Så jeg bare forklarte. 

Jeg ser bare søsteren min... 

Og ønsket å gi råd, utifra mine erfaringer. jeg  vet det er veldig upopulært å si høyt i Norge, idag. Men. Det gjør det jo bare veldig mye enklere for meg å få de mennene jeg vil ha! 

🤣😅 

Det finnes knapt feminine damer igjen, i Norge, så. 

 

Anonymkode: fe4ab...14f

Åja, beklager.

Utrykket meg dårlig. Jeg var interisert i menn som kanskje tollerer min situsjon, men lurte på om det du nevnte bare gjaldt menn jeg mistenker jeg ikke passer med. Om det gir mening? 

Tenkte på det at det var litt rart du er så på at kvinner må ville ha mennene du liker, for da blir det jo bare mer konkurranse 😅 Det er bra vi ikke liker det samme, men det skjer jo selvsagt. 

Det er sårende å høre at du syns vi ikke er femenine. Å også rart for det er en så uomsorgsfull ting å si, så hva sier det da om din femininitet? Ikke at kun kvinner er omsorgsfulle eller at jeg er, jeg er jo ikke snill med deg heller, men nå er det du som påstår å være the woman blandt oss. 

Men takk for at du tok deg tid og vet jo du kan bare svare som det er naturlig for deg og din erfaring, så beklager for at jeg er så vrang i svarene mine og gir deg min dårlige side her. 

Blir lei av å være så bitchy, men her er jeg igjen.

Anonymkode: 2ad90...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer at daten har en utdanning som gir oss felles ting å diskutere. Chattet med noen som viste seg å jobbe i matbutikk eller vaskehjelp. Viktige yrker, men ikke nok felles gitt. Så droppet på en hyggelig måte. Har selv 6 år på universitet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrke er ikke viktig for meg, men jeg ønsker (har funnet) en mann som er dyktig i jobben sin, har stabil økonomi, i likhet med meg, og som har generelt god allmenn kunnskap. Jeg har mye større tro på menn enn at jeg mener at det eneste de kan tilby en kvinne er å ha en jobb, eller økonomisk forsørge en kvinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/22/2024 at 6:07 PM, AnonymBruker said:

For meg er det viktig at han har fullført høyere utdanning. Det handler mest om at jeg trenger noen å diskturere fag med og bli utfordret på egne tanker. Gutta-prat blir fort kjedelig for min del og jeg trenger å ha samtaler med dybde.

Anonymkode: 11985...772

Enig. Det tar ikke så lang tid før "var hu noe fin 'a?" i ulike mer eller mindre vulgære varianter blir JÆVLIG overfladisk og kjedelig. Spesielt når du merker at det bare handler om å virke mest mulig stereotypisk maskulin innad i flokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...