Gå til innhold

Hvor mye har datens yrke å si for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Egentlig ingenting, det er hvem hun er som person som betyr noe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yrket spiller ingen rolle for meg, medmindre hun har en tullejobb som fx influenser, realitydeltaker, onlyfans-prostituert e.l..

Anonymkode: 56c14...a22

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrket har lite å si, utover at det er et hensiktsmessig filter for å finne noen som passer det en ser etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe å si hvilket yrke eller om trygdet. men i og med at jeg er uføre så er det best om han jobber , får vår del så vi ikke skal bli gale av hverandre på sikt🤣 men som sagt så velger jeg ikke utifra  yrke så uføretrygdet er helt aktuelt 😊

Anonymkode: bf121...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne med høy og krevende utdannelse. Jeg trenger en mann som også kan utfordre meg mentalt, minimum følge meg i mine tankevekker. Det trenger ikke å bety at han har høy utdannelse selv, men minimum er nok at han kunne ha tatt det.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk blir så provosert av dette. Alle leter vi vel etter det mennesket som passer for akkurat meg. Det betyr ikke at jeg ser ned på menn uten utdannelse, men at jeg tror oddsen for en god match vil være høyere med en utdannet/analytisk anlagt mann.

Anonymkode: fe1e0...b17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har ikke noe å si hvilket yrke eller om trygdet. men i og med at jeg er uføre så er det best om han jobber

Anonymkode: bf121...5fb

Haha. Vet ikke helt hva jeg skal føle her ass.
I anno 2024 gidder jeg ikke akkurat å ha en ufør kjæreste som velger 
å være økonomisk avhengi av meg. Den tid er forbi haha. Dessuten stemmer jeg for særboerskap.

TS

Anonymkode: 9a997...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 18.47):

Bryr meg ikke. Gjerne noen som ikke har mye overtid. Og ikke politi eller brannmann (hadde vært redd) og ikke slakter :( Mannen jobber i butikk, det er helt fint

Anonymkode: 852ad...afa

I Norge he det vært farligere å være bonde og bygningsarbeider  når man ser på alvorlige skader og død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Haha. Vet ikke helt hva jeg skal føle her ass.
I anno 2024 gidder jeg ikke akkurat å ha en ufør kjæreste som velger 
å være økonomisk avhengi av meg. Den tid er forbi haha. Dessuten stemmer jeg for særboerskap.

TS

Anonymkode: 9a997...7e1

Å være ufør betyr ikke at man har dårlig råd, der er det like mange variabler som blant arbeidsføre.

Særboerskap vil jeg uansett også stemme for med en eventuell ny partner. Kjenner i etterkant litt på at jeg ikke hadde mer skille på hennes og min økonomi mens jeg var gift med min eks.

Men yrke vil i utgangspunktet ikke være noe jeg vil være opptatt av når jeg en gang skal begynne å date igjen. Jeg har en morsom og bra jobb, men er ikke så opptatt av å diskutere denne på hjemmebane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et krav jeg har er at en date skal være i full jobb og klare seg økonomisk. Trygdeordninger er store røde flagg i min verden.

Anonymkode: aab36...d76

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Haha. Vet ikke helt hva jeg skal føle her ass.
I anno 2024 gidder jeg ikke akkurat å ha en ufør kjæreste som velger 
å være økonomisk avhengi av meg. Den tid er forbi haha. Dessuten stemmer jeg for særboerskap.

TS

Anonymkode: 9a997...7e1

Jeg kjenner flere veldig ambisiøse menn, med koner som er uføre! 

Det er ingen hindringer for skikkelige menn... 

Da, vet de alltid hvor hun er 😉 barn å hus, liker de å sysle med. 

Da er de fornøyde.. 

Anonymkode: fe4ab...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kjenner flere veldig ambisiøse menn, med koner som er uføre! 

Det er ingen hindringer for skikkelige menn... 

Da, vet de alltid hvor hun er 😉 barn å hus, liker de å sysle med. 

Da er de fornøyde.. 

Anonymkode: fe4ab...14f

Er de kontrollerende? Hva er en "skikkelig" mann? 

Hvor møttes de? Lurer for jeg ønsker å møte noen, å det er en åpenbar stor hindring å ikke være så appellerende med livssitusjonen(uføre stempelet), så tørr ikke være tilgjengelig for å treffe noen. Hadde vært lettere å vite hvor jeg kanskje har større sjangse til å være akseptert nok til å kunne bli kjennt med folk, så det er litt mindre vanskelig å ta dette steget og gå ut, og på den måten kanskje slutte å være uføre også. Er det på grunn av ocd og mye angst, vil ha bedring. Liker å stelle i hus, men vil egentlig ikke ha en tradisjonell mann, for går dårlig overens med dem og vil møte noen hvor vi er glade i hverandre fordi vi er oss, ikke fordi jeg befinner meg på et sted hvor de har oversikt og elsker interiør og det er alt..høres så tomt og 50 talls depresjon ut. 

Anonymkode: 2ad90...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han klarer å ta vare på seg selv økonomisk, er det det viktigste for meg. Samtidig er jeg glad samboer og jeg er ganske like rent akademisk, det gjør det litt enklere. Det sagt, jeg har vært sammen med en som jobbet på SFO og uten fullført videregående. 

For meg er noen yrker uaktuelle, f.eks stripper osv. I tillegg har jeg vært sammen med en kunstner, og aldri igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 17.51):

Denne tråden kommer sikkert til å være bensinen på bålet men anyways.....
Når du dater noen, hvor mye har deres yrke å si for deg?
For eksempel: noen er ikke villig til å date noen med "lavklasse" yrker som å arbeide i butikk etc.
Tenker du selv slik, og er det noen jobber som får deg til å slutte å date personen?

Diskuter

Anonymkode: 9a997...7e1

Om hun er ufør, er butikkmedarbeider, er sykepleier, er bilmekaniker, er lege eller er rakettforsker, og om hun ikke har fullført videregående, har fagbrev, har bachelor, har master, har doktorgrad, er professor eller har 1000 studiepoeng fordelt på utallige grader bryr jeg meg ikke om.

Det handler om at hun har det bra med det hun gjør og/eller er, hvordan hun ellers fremstår og kjemien mellom oss. 

Jeg blir ikke skremt eller imponert av yrke og utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (41 minutter siden):

Om hun er ufør, er butikkmedarbeider, er sykepleier, er bilmekaniker, er lege eller er rakettforsker, og om hun ikke har fullført videregående, har fagbrev, har bachelor, har master, har doktorgrad, er professor eller har 1000 studiepoeng fordelt på utallige grader bryr jeg meg ikke om.

Det handler om at hun har det bra med det hun gjør og/eller er, hvordan hun ellers fremstår og kjemien mellom oss. 

Jeg blir ikke skremt eller imponert av yrke og utdanning.

Hva om hun er leiemorder? 

Anonymkode: 2ad90...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de fleste menn har det ingenting å si

For de fleste kvinner har det ekstremt mye å si.

Anonymkode: 319a9...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun tjener over millionen så er det ikke så viktig nøyaktig hva hun jobber med. Det viktigste  er at hun har en jobb hun er fornøyd med og kan forsørge seg selv :)

Anonymkode: 974ee...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei. Mannen min jobber 60% i "lavstatus yrke" og har bedre råd og er mer intelligent enn meg med mine to mastere og ettertraktet jobb i det offentlige. 

Kanskje jeg ville droppet date med en som jobber i barnehage pga smitte, offshore eller en jobb hvor han risikerer livet.

Anonymkode: ab7d5...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn bryr seg nok mye mindre om det enn kvinner. Personlig er det bare viktig at hun jobber 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har datet alt fra ambulansepersonell, elektriker, gulvlegger (ufaglært), feier, industriarbeider, lege, lastebilsjåfør og forskalingssnekker. Og alle har jeg datet pga. personligheten. 

Skulle jeg bli skilt, å må ut på datingmarkedet igjen, så spiller yrke fremdeles ingenting. Er fremdeles personlighet som teller mest, men også hvordan økonomiske forhold og evt særkullsbarn og forholdet han har med de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lavstatusyrke selv. Så bryr meg ikke om yrke. Men menn som er flinke til, og viser litt lidenskap for det de gjør får ekstrapoeng. Lederegenskaper er også positivt, men trenger ikke å jobbe som leder. Må evne å reflektere og være interessert i ny lærdom, selvutvikling. Trenger ikke å være jobb- og i hvertfall ikke statusrelatert.

Anonymkode: 1953e...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...