Gå til innhold

Hvor mye har datens yrke å si for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 hours ago, AnonymBruker said:

En god venn av meg er tømrer. Han var gift med en akademiker i noen år, men til slutt orket han ikke mer. Ble for tørt og kjedelig. 

Anonymkode: 6efed...149

Det er nok gjensidig. Det er ikke sånn at "akademikerprat" er noe tørrere og kjedeligere enn "yrkesfagprat".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Av STOR betydning. 

Du får ikke tilgang før du er enten høyt utdannet, eller eier/selvstendig næringsdrivende. 

Også kan jeg date deg. Det er inngangsbilletten. Så det i seg selv er jo ikke avgjørende. 

Anonymkode: fe4ab...14f

Du virker ikke så veldig opplyst. Det kan virke som om du sidestiller høy utdanning med det å være selvstendig næringsdrivende, men det kan være stor forskjell på gruppen du omtaler som eier / selvstendig næringsdrivende. Her snakker vi Røkke/Stordalen/Reitan i den ene enden og avisbudet som kjører aviser på natten i den andre enden. 

Eller har avisbudet har like store sjanser hos deg som Røkke og hans like?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Utifra kommentarene her, stemmer det å anta at menn ikke er like strenge som damene? Haha

Anonymkode: 9a997...7e1

Men det er så mange ustrenge damer også. Jeg tror dere aktivt ikke legger merke til menn som har høy utdanning og så også ønsker ei med det samme, fordi det ikke gangner dere. Denne tråden syns jeg ikke er så ille, så ikke gå ut av den med en sur munn. Dere ser ikke damene som svarer en gang. 

Eneste grunnen til å henge seg opp i at noen vil ha partner med høy lønn er om dere tenker at det automatisk er den deiligste dama med den koseligste/mest spennende personligheten å dele hverdagen med. Men det trenger ikke være sannt engang. 

For å være ærlig i min mening syns jeg det høres stressende ut å bo med noen som vil du skal prestere så høyt hele tiden, livet skal være fint også, alt er ikke en jobb og en konkurranse. 

Anonymkode: 2ad90...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner vil  gjerne ha en mann med med status og dater gjerne n mann med et statusyrke. Dette er ikke tull, men bevist gjennom eksperimenter. Menn blåser som regel i hva slags jobb kjæresten har.

Anonymkode: 9b1de...238

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinner sier ofte det ikke betyr noe.

Men om valget står mellom en lege og en butikkarbeider, vil de fleste kvinner velge legen.

Anonymkode: 319a9...0f2

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datens yrke har litt å si ja. Men ikke på den måten som det legges opp til i HI, han må gjerne jobbe i butikk f.eks. 

En bonde hadde jeg nok ikke datet. Fordi jeg har jobbet som det selv, og vet hvor bundet man blir. Ei heller en prest, eller en annen form for religiøst tilknyttet stilling. Ikke en som jobbet med våpenproduksjon, eller en som drev privat foretak som tok ut fortjeneste på drift av helseforetak, institusjon, barnehage e.l.

Ellers har jeg ingen spesifikke krav til datens yrkesliv, annet enn at han skal være fornøyd med egen situasjon og ha god orden på økonomien. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seff skrev (2 timer siden):

Du virker ikke så veldig opplyst. Det kan virke som om du sidestiller høy utdanning med det å være selvstendig næringsdrivende, men det kan være stor forskjell på gruppen du omtaler som eier / selvstendig næringsdrivende. Her snakker vi Røkke/Stordalen/Reitan i den ene enden og avisbudet som kjører aviser på natten i den andre enden. 

Eller har avisbudet har like store sjanser hos deg som Røkke og hans like?

Jeg vet. 

Eksmann og far til mine barn er professor. 

Og ja, Røkke og avisbud har lik sjans. Det handler om mindset mere enn penger. Så, lenge man ønsker å ha et liv tilnærmet likt mitt. 

Men, nå er jeg i midten av 30åra så de mennene som jeg er interessert i å som er interessert i meg, de har alt fått penger. Men, hadde aldri valgt en bare pågrunn av penger. Som f.eks barn av noen som er rike, og som ikke har lært av sine foreldre og ikke har samme drift. 

Anonymkode: fe4ab...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Måtte lese noen ganger for å forstå hva jeg leste. Ganske morsomt med bilett kø utifra reglement, kanskje jeg burde ha det jeg også? 

Hva om jeg er selvstendig næringsdrivende bilett selger, og selger megselv?

Kommer du til å kjøpe bilett til meg? 

(Jeg kommer til å svindle noen, å bli med på date vel vitende om at det er feil for meg 😉

(Tull)

Anonymkode: 2ad90...42e

Noen, har kø. Slik er det bare. 

Så da kan man vel fint sette standarden, der etter ✌️

Anonymkode: fe4ab...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun er oppegående og smart, så spiller det liten rolle. Men jobber hun i helsevesenet, så blir jeg litt skeptisk, da jeg har dårlig erfaring med hvordan man blir påvirket av det yrke 

Anonymkode: 81072...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full jobb er et must. Men om personen f.eks deler mine interesser eller hobbyer har hva slags yrke det er, lite å si. Viktigere at de er oppegående fornuftige med penger og ikke tonnevis med gjeld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Om hun jobber som influenserne så er det helt klart en dealbreaker. 

Anonymkode: 211c8...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Noen, har kø. Slik er det bare. 

Så da kan man vel fint sette standarden, der etter ✌️

Anonymkode: fe4ab...14f

Noen sniker i kø og slipper unna med det 😄

Anonymkode: 2ad90...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve yrket er ikke så viktig. Jeg kunne ikke tenkt meg å datet noen som var så kjent at det hadde blitt fanget opp av media eller KG at vi ble sammen kjenner jeg. Vil ikke ha Se og hør på døra..

Ellers er det mer interessant om han trives i jobben, om han har ambisjoner eller er fornøyd med hvor han er. Hva han brenner for og den slags. 

Alle typer reisejobber hadde jeg nok vert litt skeptisk til om jeg var i etableringsfasen, men jeg skal ikke ha flere barn og derfor har det ikke noe å si lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Bare tull…. Jeg har utdannet meg og gått nesten 7 år på høgskole regnet i studiepoeng! Er adjunkt med tilleggsutdanning. Er sammen med en postmann som har jobba samme plass siden han var 18👍🏻 Noen ville regnet det for å være en forskjell her, bare på grunn av utdanninga. Jeg personlig har aldri tenkt på det som et problem, viktigste er å ha en jobb og gjerne bidra på noe vis. Faren min var arbeidskar, og jobbet seg opp fra null utdanning. Mamma har heller ingen utdannelse, men en god jobb. Av alle i familien og vennekretsen er det de som tjente seg til millionærer først… 

Anonymkode: 0c58e...798

Jeg er i omtrent samme situasjon som deg. Er sammen med en mann i såkalt "lavstatusjobb", mens jeg selv har en jobb som er bedre betalt og med en viss status. Har også lengre utdannelse enn han. Det viktigste for meg er at han har kontroll på egen økonomi, noe han har. Han har noen mill. i banken fordi han ikke sløser bort penger på tøys og tull. Det finnes nok av folk i høystatusyrker med null kontroll på økonomi og stor gjeld. Nei takk. 

Anonymkode: 99487...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg hadde dated, hadde ikke yrket betyr så mye med mindre der er en av drittsekkyrkene som eiendomsmegler, finansmegler ol.

Det betyr mer at daten har ordna økonomiske forhold og setter tæring etter næring og ikke er avhengig av feks foreldrene sine.

Anonymkode: 9aa0e...855

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For å være ærlig i min mening syns jeg det høres stressende ut å bo med noen som vil du skal prestere så høyt hele tiden, livet skal være fint også, alt er ikke en jobb og en konkurranse. 

Anonymkode: 2ad90...42e

High performers på jobb, er gjerne slik i livet ellers også. Og har generelt høy arbeidsmoral. 

Mannen min planlegger og lager gode middager, prioriterer en grytidlig treningstur, finner frem støvsugeren når gulvet trenger det, kan være på lekeplassen og herje i 2-3 timer, og setter seg aldri ned på sofaen om det er noe som bør gjøres for familie/hus. 

Anonymkode: 66f3a...622

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

High performers på jobb, er gjerne slik i livet ellers også. Og har generelt høy arbeidsmoral. 

Mannen min planlegger og lager gode middager, prioriterer en grytidlig treningstur, finner frem støvsugeren når gulvet trenger det, kan være på lekeplassen og herje i 2-3 timer, og setter seg aldri ned på sofaen om det er noe som bør gjøres for familie/hus. 

Anonymkode: 66f3a...622

Hadde ikke orket det, eller jo, men ikke i en konstant sirkel uten avbrekk, trenger å være alene for å bare tenke, puttre og danse muligens. Har ikke barn da, så dere er jo allerede vant til et annet press i livet enn det jeg er bare der, hvor jeg har fred fra her til evigheten. Eller tomhet om noen syns familie livet er den berikelse de trives med, noen liker at det skjer mer og er såklart glade i sine barn håper jeg.

Så er glad dere som vil ha mer go go go, finner hverandre, så slipper vi å mistrives med noen med ulike ønsker for livet. For jeg vil ha orden såklart, men vil ha litt friere tøyler og tilfeldige eventyr som både kan være på morgen, dag, kveld og natt. Og mye surr imellom slagene. 

Anonymkode: 2ad90...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Så lenge hun er oppegående og smart, så spiller det liten rolle. Men jobber hun i helsevesenet, så blir jeg litt skeptisk, da jeg har dårlig erfaring med hvordan man blir påvirket av det yrke 

Anonymkode: 81072...679

Hvordan tenker du at man blir påvirket av å jobbe i helsevesenet? Tenker du type omsorgstretthet, at man ikke har mer omsorg å gi privat? 

Anonymkode: 221d9...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan tenker du at man blir påvirket av å jobbe i helsevesenet? Tenker du type omsorgstretthet, at man ikke har mer omsorg å gi privat? 

Anonymkode: 221d9...23e

Omsorgstretthet ja, virker som dette er veldig vanlig, at empatien blir tynnslitt på jobb. Veldig lite sjarmerende trekk 

Anonymkode: 81072...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dutullernå?

I utgangspunktet betyr det ikke noe, men i praksis faller jeg alltid for håndverkere. 

Jeg er selv revisor og har taushetsplikt om det som foregår på jobb, så helt greit med en partner som ikke er interessert i mitt fag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...