Gå til innhold

Hvor mye har datens yrke å si for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 hours ago, AnonymBruker said:

Denne tråden kommer sikkert til å være bensinen på bålet men anyways.....
Når du dater noen, hvor mye har deres yrke å si for deg?
For eksempel: noen er ikke villig til å date noen med "lavklasse" yrker som å arbeide i butikk etc.
Tenker du selv slik, og er det noen jobber som får deg til å slutte å date personen?

Diskuter

Anonymkode: 9a997...7e1

Jeg dater personligheten dvs det er kjemi og indre verdier som teller, men det som jeg har bemerket meg er at ufattelig mange menn uten utdannelse, vel, det er en grunn til at de ikke har det. Masse traumer, emosjonell bagasje, ufyselige holdninger og mye respektløs behandling. Jeg vet ikke om jeg orker en ny runde med det… 😅 De som tar høyere utdanning er gjerne modne, liker det som de driver med og jobber hardt. Egenskaper som jeg verdsetter. 😊 

Anonymkode: 713bb...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Betyr absolutt ingenting, men han må ha inntekt nok til å forsørge seg selv.

Anonymkode: 23162...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akademiker. Tenker ofte at jeg «skulle ønske» jeg var gift med en håndverker, helst tømrer, som kan fikse i huset.

Selvsagt er håndverkere forskjellige mennesker de som alle andre. Men i samtaler, diskusjoner og etiske refleksjoner, merker jeg at vi ikke er sidestilte. Jeg omgås akademikere i hverdagen, og de samtalene holder et annet nivå.

 

Det betyr ikke at de ikke er fine, omtenksomme osv osv folk! Men det ville vært utfordrende å være i et forhold med flere av dem. 

Anonymkode: 0f066...a07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lite opptatt av yrke, men han må være i full jobb og trives i jobben sin. Men også sette pris på fritid (dvs ikke jobbe voldsomt mye ekstra) Og så vil jeg helst ikke at han jobber turnus, da det kræsjer veldig med min hverdag (vi vil ikke få noe særlig tid sammen). nå har jeg ganske høy utdannelse selv, og ser jo ofte at jeg matcher best med menn med litt tilsvarende utdannelsenivå, men det er absolutt ikke noe must. Har også hatt kjærester som kun har hatt vgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha fulltidsjobb, førerkort er viktig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke å være sammen med en som jobber som bartender, restauranter med sene åpningstider eller drosjesjåfør. 

Ellers spiller det ingen rolle så lenge de er ryddige på de fleste måter. 

Anonymkode: 6efed...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg er akademiker. Tenker ofte at jeg «skulle ønske» jeg var gift med en håndverker, helst tømrer, som kan fikse i huset.

Selvsagt er håndverkere forskjellige mennesker de som alle andre. Men i samtaler, diskusjoner og etiske refleksjoner, merker jeg at vi ikke er sidestilte. Jeg omgås akademikere i hverdagen, og de samtalene holder et annet nivå.

 

Det betyr ikke at de ikke er fine, omtenksomme osv osv folk! Men det ville vært utfordrende å være i et forhold med flere av dem. 

Anonymkode: 0f066...a07

En god venn av meg er tømrer. Han var gift med en akademiker i noen år, men til slutt orket han ikke mer. Ble for tørt og kjedelig. 

Anonymkode: 6efed...149

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig ikke viktig. Hun jeg er sammen med jobber i butikk. Aldri tenkt over det som noe negativt. Vi verken snakker om eller tenker på jobbene våre på fritiden.

Anonymkode: c0882...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det er virkelig ikke viktig. Hun jeg er sammen med jobber i butikk. Aldri tenkt over det som noe negativt. Vi verken snakker om eller tenker på jobbene våre på fritiden.

Anonymkode: c0882...543

For meg ville det bare vært rart å bruke 10+ timer et sted, oppleve mye, kjent at jeg mestret, hatt gode relasjoner... og så kommet hjem til en som ikke ville høre et ord om det. Eller når jeg velger å ta en jobbtelefon i bilen på vei til besøk, eller på ferie, å ha en mann som ikke blir irritert av at jeg tar med meg jobben. 

Det viktigste er vel å finne en som er lik en selv. 

Anonymkode: 66f3a...622

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra kommentarene her, stemmer det å anta at menn ikke er like strenge som damene? Haha

Anonymkode: 9a997...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting å si. Kan vel muligens tenkes at det er yrker jeg ville tenke på som moralsk tvilsomme, men kommer ikke på noen i farta. Vi har jo ikke bødler her i landet, liksom. Spinndoktor for noen som pøser ut gruveslam, kanskje. Bryr meg ikke om inntekt eller status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å si til min mann som jobber i fiskeindustrien at jeg ikke hadde villet at han skulle begynne å jobbe på båt, fordi da hadde han vært borte alt for mye og det hadde blitt vanskelig for meg. 
  Yrke er ikke så viktig for meg men forventer at den jeg er sammen med er i jobb så fremst de ikke har en god grunn til å ikke være det.

Anonymkode: 7e7dc...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil egentlig si nei, at datens yrke i utgangspunktet ikke har noe å si, men så er det dette med at enkelte personlighetstrekk og holdninger er karakteristisk for enkelte yrker. Men da er det for så vidt ikke jobben i seg selv som er saken, men mennesket som utfører den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

For meg ville det bare vært rart å bruke 10+ timer et sted, oppleve mye, kjent at jeg mestret, hatt gode relasjoner... og så kommet hjem til en som ikke ville høre et ord om det. Eller når jeg velger å ta en jobbtelefon i bilen på vei til besøk, eller på ferie, å ha en mann som ikke blir irritert av at jeg tar med meg jobben. 

Det viktigste er vel å finne en som er lik en selv. 

Anonymkode: 66f3a...622

Enig, for meg høres det rart ut at man ikke vet noe som helst om partnerens jobb. Jeg tror ikke det kan være så vanlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Utifra kommentarene her, stemmer det å anta at menn ikke er like strenge som damene? Haha

Anonymkode: 9a997...7e1

Ikke på utdannelse, men på utseende er menn mye strengere. 

Anonymkode: b2fc6...437

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det har litt å si. Jeg hadde nok ikke falt for en som har et yrke som jeg synes er umoralsk. For eksempel å drive et av de firmaene som lurer småbedrifter til å abonnere på opplysningstjeneste som er dritvanskelig å komme seg ut av igjen. Eller utbyggerfirmaene som trikser med miljørapporter så utbyggingsplaner ikke blir stoppet. Sånne ting.

Anonymkode: c07f6...cdb

Enig! Det er verdivalgene hans som gjør utslaget: 

Jeg vil ikke være sammen med noen som er uredelig, pengegrisk, som snylter på samfunnet i form av f eks svart arbeid osv. Mener det er en selvfølge å være redelig, hederlig og gjøre sin del, være raus. 

 

Anonymkode: 8804b...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Av STOR betydning. 

Du får ikke tilgang før du er enten høyt utdannet, eller eier/selvstendig næringsdrivende. 

Også kan jeg date deg. Det er inngangsbilletten. Så det i seg selv er jo ikke avgjørende. 

Anonymkode: fe4ab...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg lite. Forrige samboer jobbet på lager, og hadde et rikt liv utenfor jobb. Nåværende samboer jobber i finans og legger mer energi der enn utenfor. Begge er flotte menn, som har mye å komme med på alle plan. Selv har jeg en jobb som statusmessig nok er midt mellom dem.

Anonymkode: 8c47a...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilnærmet null betydning. Kan være hjernekirurg eller frese rundt på de motoriserte dingsene som brukes til å vaske gulv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Av STOR betydning. 

Du får ikke tilgang før du er enten høyt utdannet, eller eier/selvstendig næringsdrivende. 

Også kan jeg date deg. Det er inngangsbilletten. Så det i seg selv er jo ikke avgjørende. 

Anonymkode: fe4ab...14f

Måtte lese noen ganger for å forstå hva jeg leste. Ganske morsomt med bilett kø utifra reglement, kanskje jeg burde ha det jeg også? 

Hva om jeg er selvstendig næringsdrivende bilett selger, og selger megselv?

Kommer du til å kjøpe bilett til meg? 

(Jeg kommer til å svindle noen, å bli med på date vel vitende om at det er feil for meg 😉

(Tull)

Anonymkode: 2ad90...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...