Gå til innhold

Hvor mye har datens yrke å si for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Thorwegian skrev (3 minutter siden):

Kjenner du yrket når du blir superforelska i noen? Det gjør ikke jeg heller. Det er noe med eimen.

TS: jeg kan bare tale for meg selv, og jeg ville aldri vært komfortabel med
å ha ei OnlyFans dame (for eks) som kjæreste. No thank you.
Ville du?

Anonymkode: 9a997...7e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker ikke å innrømme det, men det betyr ganske mye for meg 🙈 Har selv tatt lang utdannelse og videreutdanning. Er faglig engasjert og har en ansvarsfull jobb jeg trives i. Vil gjerne ha en mann på omtrent samme nivå, og gjerne med noen felles interesser. 

Anonymkode: a7713...fc3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorwegian skrev (Akkurat nå):

Det hadde nok vært mer fornuftig å gå etter lønnsslipp enn andre ting. Jeg har historie for å smelte for alt annet enn det, dum som jeg er.

Lønnsslipp forteller ingenting om hvordan personen er, så jeg ville nok heller vurdert personlighet og verdigrunnlag 💛

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr fint lite. Det er personlighet og hvem du er som teller. Utdannelse og godt betalt jobb sier ingenting om hvor oppegående du er eller noe om interessene dine. 

Jeg er forresten kvinne og jobber med noe som krever kunnskap og utdannelse. 

Anonymkode: 9d896...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg gift, men om jeg skulle datet igjen ville det betydd svært mye. Jeg tiltrekkes av smarte mennesker med spennende jobber og jeg liker å leve økonomisk bekymringsfritt. Jeg tjener godt selv og skal innrømme at en mann med lavere inntekt enn meg selv ikke ville vært førstevalget. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrket har litt å si, men ikke alt. Jeg synes det dog er litt turn-off med butikkmedarbeider og barnehageassistent på en voksen kar. Det må jeg innrømme. Vil heller ha en som kan bidra økonomisk, kjøpe bolig sammen med meg, og som har tatt en utdannelse og viser et driv. 

Anonymkode: 1c7e8...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger overhodet ikke en akademiker, for å si det sånn. Det eneste – og nå snakker jeg av erfaring – jeg vil unngå er brannmenn. De jeg kjenner er notorisk utro, og det ryktes at fler av de jeg ikke kjenner er det og. Så blir de pensjonert når de er 57, altså 10 år før meg. Ikke vanskelig å se for seg hva de vil bruke den fritiden til.

(Ja, jeg vet jeg generaliserer veldig, men det er absolutt inntrykket mitt av den yrkesgruppen)

Anonymkode: 72e53...851

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrket har egentlig ikke såå mye å si for meg, men; jeg har mye mer til felles med de som har tilsvarende utdanning eller tilsvarende nivå på utdanningen, naturligvis. 

Jeg har vært med et par yrkesmenn, og det fungerte dårlig. Mest på grunn av manglende økonomisk sans. Nåværende samboer har samme utdanning. Det er litt tilfeldig, men vi har mye til felles, mye å snakke om, like verdier rundt økonomi, og livet generelt :) 

Anonymkode: 1ca60...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Denne tråden kommer sikkert til å være bensinen på bålet men anyways.....
Når du dater noen, hvor mye har deres yrke å si for deg?
For eksempel: noen er ikke villig til å date noen med "lavklasse" yrker som å arbeide i butikk etc.
Tenker du selv slik, og er det noen jobber som får deg til å slutte å date personen?

Diskuter

Anonymkode: 9a997...7e1

Er jo egentlig ikke så mye diskutere. Folk er forskjellige 😊

Selv vet jeg knapt hva samboeren min jobber med og ikke vet jeg hvor mye han tjener, kun omtrentlig.

Kunne ikke brydd meg mindre om hva han jobber med.

Jobb er noe jeg legger igjen ved døren i det jeg går hjem for dagen. Siste jeg ønsker er å snakke om jobb på fritiden min, laaangt mindre høre på andre snakke om sin.

 

Anonymkode: 60eb2...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var svært bevisst på at yrket var særdeles viktig. Lønn? Nei. Arbeidstid? JA!!!! Anbefaler alle å gifte seg med lærere🥰

Anonymkode: 7b03e...834

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker noen med samme omtrent samme arbeidstid som meg, som er nysgjerrig og engasjert uten å være fullstendig gift med jobben, og som ikke har eget firma hvor de jobber av og på døgnet rundt.

Ut over det er det greit om de ikke er toppledere, aktive politikere eller i andre medieprofilerte yrker hvor man hele tiden er på og i oppmerksomheten. Det er ikke et liv jeg er interessert i. 

Anonymkode: 74cfd...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrke er veldig overflatisk å gå etter, jeg har et ønske om ha en partner som trives i jobben og har tid til å være kjæreste med meg på hennes fritid. Det er ikke yrket jeg skal leve med, det er personligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med en som kun har fagbrev og jeg har en doktorgrad. Vi har vært sammen i 8 fine år og flere år blir det. Ingen problem her.

Anonymkode: 7023f...f4e

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingenting å si 😊 Så lenge vedkommende er fornøyd med det han driver med til hverdags, så er det viktigere enn hvilke yrke det er 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er jo egentlig ikke så mye diskutere. Folk er forskjellige 😊

Selv vet jeg knapt hva samboeren min jobber med og ikke vet jeg hvor mye han tjener, kun omtrentlig.

Kunne ikke brydd meg mindre om hva han jobber med.

Jobb er noe jeg legger igjen ved døren i det jeg går hjem for dagen. Siste jeg ønsker er å snakke om jobb på fritiden min, laaangt mindre høre på andre snakke om sin.

 

Anonymkode: 60eb2...aee

Men hva om han må snakke om den? Jeg kjenner ikke noe mange som ikke har ting de er glade for eller erger seg for på jobb, og som vil lufte det. Er jo en stor del av livet, å et sted hvor folk møter mye motgang og mestring de kanskje er stolt over også.

Så det syns jeg var ganske egoistisk. Om ikke jobben til mannen din er klassifisert hemmelig, da er jo det problemet løst hos dere. 

Anonymkode: 2ad90...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket raskt at det var viktig den gangen jeg datet. Jeg har mye driv i forhold til jobb, det er noe jeg prioriterer mye tid på, og trives med. Jeg fikk raskt en avsmak for alle som kom med selv små antydninger om "jobb er bare jobb", og som hadde lite forståelse for at man var engasjert i det, jobbet overtid og valgte å frivillig dra på seminarer og jobbreiser. 

Endte opp med en lege. Og har aldri hatt en eneste krangel om prioriteringer da vi begge har stor respekt for at jobben er en viktig del av livet. Og vi deler engasjert om egen hverdag, vi snakker ofte om hva som har skjedd på jobb, for det er jo en så stor del av den andres liv. 

Anonymkode: 66f3a...622

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yrket bryr jeg meg lite om. 
 

Men vil ikke ha en som setter jobben foran alt eller som hater det han driver med.

Heldigvis har kjæresten min en jobb han trives med, er god på og gir han mye frihet ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten ti års høyere utdanning, og er gift med en bonde. Han er minst like oppegående som meg.

Anonymkode: d325f...fc7

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

makkapakka skrev (12 timer siden):

Nå er jeg i full jobb selv, og forventer at daten er det også, hue må være akademisk.

Dette, og de med «akademiske hoder» har veldig unntaksvis ikke akademisk jobber. 

Anonymkode: b2fc6...437

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun skikkelig digg og god personlighet så tar jeg hva som helst av yrker. Er hun middels digg eller middels personlighet så må hun være noe akademisk. Eller usikker egentlig, tror ikkje jeg hadde valgt henne da i det hele tatt.

Anonymkode: 21a43...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...