Gå til innhold

Er det noe forskjell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt bolig. Her er det jeg som har lagt inn mest egenkapital. På dokumentene vi skal signere så står det at min samboer er lånetaker og jeg er medlåntaker?

har dette noe å si? 

Anonymkode: 08b3f...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men hvis dere har 50/50 bør dere ha samboerkontrakt på at du har gått inn med mer egenkapital.

Anonymkode: 3f93e...d3a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det visst at det er en forskjell. Hvor stor betydning det har vet jeg ikke. 
ts.

får høre med megler

D8759F63-6A76-4122-A545-1C40239B75F4.png

Anonymkode: 08b3f...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har nylig kjøpt bolig. Her er det jeg som har lagt inn mest egenkapital. På dokumentene vi skal signere så står det at min samboer er lånetaker og jeg er medlåntaker?

har dette noe å si? 

Anonymkode: 08b3f...177

Om du har lagt i mest i egenkapital, bør du få dette ned i en kontrakt slik at du får tilbake dette ved et salg.

Finn ut hvor mye av din egenkapital er av kjøpesummen, og krev dette tilsvarende tilbake ved et salg slik at du får med deg verdiøkningen. Eller dere tinglyser eierbrøken tilsvarende eierandel ditt innskudd, eller at du da skal betale et laveree beløp på lånet om dere skal eie 50/50.

Hvem som står på lånet, har ikke så stor relevans så lenge dere lett kan spore hvem som betaler hva. Sporbarheten er veldig viktig, spesielt når dere ikke er gift.

Anonymkode: 59aba...8d5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha samboerkontrakt, det er uansett det viktigste. 

Anonymkode: 04988...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...