Gå til innhold

Hvorfor heve dusjsone?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 hours ago, AnonymBruker said:

Du vet at det kan ordnes? 🤣 Vi har varmekabler som kun fungerer i midten på badet, men vi skal legge nye varmekabler oppå og så nytt flisgulv oppå der igjen (det er høyde nok hos oss til å gjøre det sånn). Det man ellers kan gjøre er jo å slå opp flisgulvet og legge nye varmekabler.

Anonymkode: da023...1dc

Jeg ville da vært litt bekymret for membranen som ligger under der. Den bør behandles ganske pent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 hours ago, AnonymBruker said:

Har kjøpt en leilighet som jeg snart tar over hvor dusjdelen er bygget opp Anonymkode: 2c2a6...6b8

Ikke sjelden gjøres det for å slippe å pigge opp gammelt gulv/støp. Hørt om å pisse i buksa for å holde varmen..? :) Og heller ikke sjelden prøver de som bygger seg på den løsningen, selv om det er spesifisert at gammelt gulv skal opp.

Rett løsning er jo at gulv i dusj er litt under resten av gulvet. Snodig nok renner vann fortsatt nedover, enda så fantastisk verden har blitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (13 timer siden):

Altså ikke ha kant? Vi har ikke kant i dusjsonen, det var vel sånt man gjorde for mange år siden. Men ikke ha varmekabler høres veldig spesielt ut. Hvordan vil det tørke helt opp? Hvordan er det på vinteren? Kan det ikke bli fare for mugg og sopp og ødelagte fliser når vann blir liggende?

Jeg har ikke varmekabler på badet,men en vegghengt ovn som tørker opp og varmer badet. Så her er det null problem selv om vinteren.

Anonymkode: 151c8...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært brukt sånn av forrige eier i ca. 7 år uten problem. Takstmann fant ikke noe fukt etc. Men kan jo også montere en sånn ovn. Er ikke ideelt. Det er forøvrig ikke ideelt å kjøpe bolig i Oslo med budsjett, må tåle noen mangler. 

Anonymkode: 2c2a6...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er vant til å ikke ha det så er ingen krise. Er mulig det de som er der lår seg fikse.

Anonymkode: 2c2a6...6b8

Du bestiller noen som kommer med søkeutstyr, finner bruddet i kabelen, hogger på et hull og reparerer. Prøv å finn liknende flis(er) på forhånd så det ikke synes så godt.

Anonymkode: 1c756...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Du bestiller noen som kommer med søkeutstyr, finner bruddet i kabelen, hogger på et hull og reparerer. Prøv å finn liknende flis(er) på forhånd så det ikke synes så godt.

Anonymkode: 1c756...3be

Jepp. Er det jeg tenkte M-tek kunne gjøre. 
Litt rart at dette ikke ble gjort av den eier som det ble forsikringssak av, mulig han bare ville ha prisavslag og ikke utbedret feilen, rart er det uansett.  

Anonymkode: 2c2a6...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du vet at det kan ordnes? 🤣 Vi har varmekabler som kun fungerer i midten på badet, men vi skal legge nye varmekabler oppå og så nytt flisgulv oppå der igjen (det er høyde nok hos oss til å gjøre det sånn). Det man ellers kan gjøre er jo å slå opp flisgulvet og legge nye varmekabler.

Anonymkode: da023...1dc

Du vet det koster minimum 300 000,-? 🤣

Anonymkode: 8296e...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Tipper det er for å forhindre at vannet renner ut på gulvet. At det ikke var riktig fall der så dette ble en billigere løsning enn å pigge opp og legge nytt gulv.

Er det flisegulv inni dusjen eller er det en porselenskum som sikrer at vannet ikke havner noe annet sted enn ned i sluket?

Anonymkode: d627f...b7d

Er du blind???

 

TS, kan ikke skjønne annet enn at det må være pga rør.

Anonymkode: 08729...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du blind???

 

TS, kan ikke skjønne annet enn at det må være pga rør.

Anonymkode: 08729...334

Mulig det også. Etter jeg overtar får jeg ringe han som eide leiligheten når det ble gjort. Badet er i hvert fall brukbart, det er det viktigste. 

Anonymkode: 2c2a6...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...