Gå til innhold

Hvorfor heve dusjsone?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en leilighet som jeg snart tar over hvor dusjdelen er bygget opp, var ikke noe selger gjorde, eier før det som gjorde det.
Noen spesiell grunn til å gjør det slik? Varmekablene gikk i stykker da jobben ble gjort så håpet det er noe som kan fikses.
De andre leiligheten har vaskemaskin det dusj er og motsatt samt dusjdører som kan slåes inn der vaskemaskinen er.

 

IMG_6320.jpeg

Anonymkode: 2c2a6...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan bare gjette at enten synes de det er fint, eller fordi det ligger avløpsrør fra vask eller vaskemaskin ned i sluket under der og som en "smart" løsning har de bygget opp i stedet for å gjøre en ordentlig jobb. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kjøpt en leilighet med bad uten varmekabler? Lykke til. 

Anonymkode: 8296e...cd4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har kjøpt en leilighet med bad uten varmekabler? Lykke til. 

Anonymkode: 8296e...cd4

Er vant til å ikke ha det så er ingen krise. Er mulig det de som er der lår seg fikse.

Anonymkode: 2c2a6...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså ikke ha kant? Vi har ikke kant i dusjsonen, det var vel sånt man gjorde for mange år siden. Men ikke ha varmekabler høres veldig spesielt ut. Hvordan vil det tørke helt opp? Hvordan er det på vinteren? Kan det ikke bli fare for mugg og sopp og ødelagte fliser når vann blir liggende?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det en enkel fiks på varmekablene, bytte boksen på veggen og føreren som går ned i gulvet. Tar ti minutter for en elektriker.

Anonymkode: 4e2a7...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Rosa Dartle said:

Altså ikke ha kant? Vi har ikke kant i dusjsonen, det var vel sånt man gjorde for mange år siden. Men ikke ha varmekabler høres veldig spesielt ut. Hvordan vil det tørke helt opp? Hvordan er det på vinteren? Kan det ikke bli fare for mugg og sopp og ødelagte fliser når vann blir liggende?

Leiligheten jeg bodde i før hadde ikke varmekabler, bodde der i 17 år uten problem. Er jo heldigvis sentralfyring i leiligheten ellers så gulv tørker opp. Pleier uansett å bruke nal og tørke over gulvet.
Leste i taksten at det var en garantisak med forrige eier men vedkommende jeg kjøpte av visste ikke hva de kom fram til.
Har en kamerat som sier at det er veldig uvanlig at selve kablene går i stykker, men kan være termostat etc. er masse firmaer som fikser varmekabler uten å måtte rive hele badet. Badet ble renovert i år 2000

Anonymkode: 2c2a6...6b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du har kjøpt en leilighet med bad uten varmekabler? Lykke til. 

Anonymkode: 8296e...cd4

Du vet at det kan ordnes? 🤣 Vi har varmekabler som kun fungerer i midten på badet, men vi skal legge nye varmekabler oppå og så nytt flisgulv oppå der igjen (det er høyde nok hos oss til å gjøre det sånn). Det man ellers kan gjøre er jo å slå opp flisgulvet og legge nye varmekabler.

Anonymkode: da023...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Har kjøpt en leilighet som jeg snart tar over hvor dusjdelen er bygget opp, var ikke noe selger gjorde, eier før det som gjorde det.
Noen spesiell grunn til å gjør det slik? Varmekablene gikk i stykker da jobben ble gjort så håpet det er noe som kan fikses.
De andre leiligheten har vaskemaskin det dusj er og motsatt samt dusjdører som kan slåes inn der vaskemaskinen er.

 

IMG_6320.jpeg

Anonymkode: 2c2a6...6b8

Mulig det var en måte å fikse feil fall.

Anonymkode: 0611c...fbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er for å forhindre at vannet renner ut på gulvet. At det ikke var riktig fall der så dette ble en billigere løsning enn å pigge opp og legge nytt gulv.

Er det flisegulv inni dusjen eller er det en porselenskum som sikrer at vannet ikke havner noe annet sted enn ned i sluket?

Anonymkode: d627f...b7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du vet at det kan ordnes? 🤣 Vi har varmekabler som kun fungerer i midten på badet, men vi skal legge nye varmekabler oppå og så nytt flisgulv oppå der igjen (det er høyde nok hos oss til å gjøre det sånn). Det man ellers kan gjøre er jo å slå opp flisgulvet og legge nye varmekabler.

Anonymkode: da023...1dc

Jeg har ikke råd til 400.000,- eller hva rørleggere tar for å se på ett bad, så håper det er en rimeligere løsning, ellers blir det bare gulv uten varme. 

Anonymkode: 2c2a6...6b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min beste teori er dårlig fall i sluket, slik at hele badet ble vått når man dusjes. 

Høres ut som om det ble gjort en dårlig jobb da gulvet ble lagt i utgangspunktet og en enda dårligere dekkjobb etterpå. Jeg ville begynt å spare til å hugge opp hele gulvet. 

Anonymkode: c1cb6...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har ikke råd til 400.000,- eller hva rørleggere tar for å se på ett bad, så håper det er en rimeligere løsning, ellers blir det bare gulv uten varme. 

Anonymkode: 2c2a6...6b8

Det koster heldigvis ikke 400.000 å bytte baderomsgulv og legge nye varmekabler. Å slå opp gulvet kan man gjøre selv. Men det er jo ikke en akuttsak, så du kan spare til det. 

Anonymkode: da023...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjette på at fallet ikke var riktig eller bra nok. Så de tok en enkel løsning og lagde gulv oppå gulvet. Jeg vet ikke hvor ille det er, men på sikt kan det være at du må legge nytt gulv. 

Da vi flyttet inn i hus fra slutten av 60 tallet så var baderomsgulvet høyere enn andre rom. Da vi fjernet alt så var gulvet bygd opp av lister med gulvplater på slik at det ble et fall, kun trelister av forskjellige høyder. Smart egentlig og veldig enkelt. 

Anonymkode: 3fabc...2eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Min beste teori er dårlig fall i sluket, slik at hele badet ble vått når man dusjes. 

Høres ut som om det ble gjort en dårlig jobb da gulvet ble lagt i utgangspunktet og en enda dårligere dekkjobb etterpå. Jeg ville begynt å spare til å hugge opp hele gulvet. 

Anonymkode: c1cb6...05e

Alle badene i borettslaget ble byttet i år 2000. Rart hvis det skulle være feil med alke de.
Men er kanskje p.g.a fall det ble laget slik. Kunne jo eventuelt satt dusjkabinett der vaskemaskinen og flyttet den der dusjen er. Det burde ikke være så kostbart.

Anonymkode: 2c2a6...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alle badene i borettslaget ble byttet i år 2000. Rart hvis det skulle være feil med alke de.
Men er kanskje p.g.a fall det ble laget slik. Kunne jo eventuelt satt dusjkabinett der vaskemaskinen og flyttet den der dusjen er. Det burde ikke være så kostbart.

Anonymkode: 2c2a6...6b8

Om det er et borettslag så har det kanskje vært andre leiligheter også til salgs? Sjekk annonsene på tidligere solgte og sammenlign om det er gjort på samme måte der?

Anonymkode: 6368f...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Om det er et borettslag så har det kanskje vært andre leiligheter også til salgs? Sjekk annonsene på tidligere solgte og sammenlign om det er gjort på samme måte der?

Anonymkode: 6368f...837

Nei, ser sånn ut fra en av de andre leilighetene som ble solgt. 

IMG_1980.jpeg

Anonymkode: 2c2a6...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og slik i den jeg tapte budrunden på.

IMG_1981.jpeg

Anonymkode: 2c2a6...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har en sluk til på badet, hvis ikke ville jeg fått montert vannstoppeventil i tilfelle lekkasje fra vaskemaskin etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mufasa90 said:

Håper du har en sluk til på badet, hvis ikke ville jeg fått montert vannstoppeventil i tilfelle lekkasje fra vaskemaskin etc.

Ja, er ved siden av toalettet. Flytter ikke inn før om noen uker. Driver bare å forbereder meg.
Tenkte å kontakte M-Tek og Vrep, de er spesialister på å reparer varmekabler. Er nok lagt flis på flis oppå de originale flisene.
Skjønner ikke hvorfor det ikke ble laget ordentlig når den eieren først gjorde noe. Var jo gjort av fagfolk.

73730410277__1FA15F9C-E51F-4717-9CD9-48CECC7AA727.jpeg

Anonymkode: 2c2a6...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...