Gå til innhold

Spørsmål


Gjest Caramella

Anbefalte innlegg

Gjest Caramella

Takk for svar :)

Endret av Caramella
Endret mening
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingeniør studier er beinhardt. Det blir ikke noe mindre å gjøre til høsten for å si det sånn. Har du 0 talent i matte og ikke er villig til å sitte flere timer hver dag bør du bytte studie til noe lett som lærer.

Anonymkode: ce946...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At studiekameratene dine er lite vennlige kan være at de også er stresset.

Det blir sikkert bedre når de som kan matte joiner i august.

Lykke til du kan klare det om du jobber hardt med matten.

Anonymkode: ce946...506

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du skal ta tre av de fire tøffeste fagene på norsk videregående skole i løpet av en sommer… Selvsagt er det tøft. Dette er noe vgs-elever bruker to år på å lære. 

Anonymkode: 4d2e2...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ikke tres, men realfagskurset. Matte og fysikk på ett semester. Det er beintøft, jobbet med skolearbeidet 8-10 timer hver dag, inkl ferie og helg.

Fagene blir harderer etterhvert, men klassemiljø blir ofte litt bedre. Husk at de andre er nok også overveldet over hvor mye det er å gjøre, og da er det ikke alltid like lett være vennlig og imøtekommende.

Anonymkode: 62b00...7c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i klassekameratene. Dere er på kurset for å lære, ikke for å sosialisere.

Jeg gikk matte og fysikk forkurs på privatskole, og tror knapt jeg snakket med et eneste menneske utenom lærerne.

Anonymkode: 5fe17...d6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du har hørt negativt da? Universitetet er prisgitt søkerne og studentene. De får ikke gjort så mye med dine medstudenter, jobben til universitetet er å ha et undervisningsopplegg. Og ja, det er intenst. 

Anonymkode: 352a0...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Drit i klassekameratene. Dere er på kurset for å lære, ikke for å sosialisere.

Jeg gikk matte og fysikk forkurs på privatskole, og tror knapt jeg snakket med et eneste menneske utenom lærerne.

Anonymkode: 5fe17...d6f

Når jeg tok realfagskurset på høyskolen, så skulle alle innleveringer leveres i gruppe. 
Så noen steder må man samhandle noe med medstudentene. 
Vi kunne nok sikkert fått lov til å levere individuelt, men oppgavene var ferdig planlagt på forhånd, og ble ikke tilpasset antall på gruppene. 
Det var ikke uvanlig at vi leverte inn 20-25 sider pr uke tilsammen i matte og fysikk... 

Anonymkode: 62b00...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...