Gå til innhold

Er det så ille altså, ankelsokker??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kjenner det er litt gøy å være 30 og huske når ankelsokkene kom, og alle voksne den gang sukket over at nå er det det som er in. Og nå er det samme generasjon som tviholder på nevnte sokker, i hvertfall i denne tråden😂 

Anonymkode: ffb57...fd7

Dette er kjernen i all synsing om mote. Når trender endrer seg så hisser folk seg opp og forsvarer at de må da få lov til å gå med det de liker. Fair enough. Men de mangler gangsyn. Det de går med var en ny trend for 5 år siden. Men først når billigkjedene selger det, og alle rundt dem går med det, så er de villig til å akseptere det. 

Jeg husker også godt forargelsen over ankelsokkene, og kommentarene om hvor teit denne ungdomsmoten er. Spol frem noen år så går de med dem selv, og nekter å forholde seg til at det nå er ut. Typisk. 

Selvfølgelig skal man gå med det man liker, men ha et reflektert forhold til den stilen du liker! Har du ikke det så er du en slave av moten for 5 år siden, akkurat som de du selv kritiserer som slaver av dagens mote. 

Anonymkode: 91020...6ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skjønner dere ingenting… det er ikke ille, det er umoderne/utrendy. Alle går med det de vil, men alle bestemmer hva som er siste nytt/trendy.

Anonymkode: a9e32...ab9

Helt greit for meg :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er kjernen i all synsing om mote. Når trender endrer seg så hisser folk seg opp og forsvarer at de må da få lov til å gå med det de liker. Fair enough. Men de mangler gangsyn. Det de går med var en ny trend for 5 år siden. Men først når billigkjedene selger det, og alle rundt dem går med det, så er de villig til å akseptere det. 

Jeg husker også godt forargelsen over ankelsokkene, og kommentarene om hvor teit denne ungdomsmoten er. Spol frem noen år så går de med dem selv, og nekter å forholde seg til at det nå er ut. Typisk. 

Selvfølgelig skal man gå med det man liker, men ha et reflektert forhold til den stilen du liker! Har du ikke det så er du en slave av moten for 5 år siden, akkurat som de du selv kritiserer som slaver av dagens mote. 

Jeg har i alle fall aldri tenkt på sokker som mote, men brukt dem etter når de passer best. Ullsokker om vinteren, høye sokker til lange bukser, lave sokker/ankelsokker til korte bukser, skjørt og kjoler.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker begge deler,alt ettersom,og kan ihvertfall ikke gå uten sokker i skoene. Da får jeg gnagsår med en gang. 

Anonymkode: dde70...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 22.06):

Folk er så late to the party. Ankelsokker har vært ut i 2 år. Skinny jeans har vært ut i 6 år. Sideskill har vært ut så lenge at det snart er på vei tilbake. 

Dette er ikke et moteforum. Dette er bare forvirrede gamle kjerringer som liker å rave om at "JEG GÅR MED DET JEG LIKER!", men likevel er de livredde for å være "ut". Slå dere til ro med at dere ikke har peiling, og slutt å klikke på sånne artikler. Vær som mødrene deres på 1980-tallet når dere selv var unge. Flaut om de hadde prøvd seg på det dere gikk med. 

Folk med selvtillit går med det de liker og ikke bestandig hva alle andre gjør, heldigvis. Dere andre sauer kan breke etter de andre sauene 😄

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Margit777 skrev (Akkurat nå):

Folk med selvtillit går med det de liker og ikke bestandig hva alle andre gjør, heldigvis. Dere andre sauer kan breke etter de andre sauene 😄

med mindre du vandrer rundt naken, så breker du like mye som andre. Ingen er upåvirket av trendene.

Anonymkode: a454e...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

med mindre du vandrer rundt naken, så breker du like mye som andre. Ingen er upåvirket av trendene.

Anonymkode: a454e...42e

Klær må man ha ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 22.06):

Folk er så late to the party. Ankelsokker har vært ut i 2 år. Skinny jeans har vært ut i 6 år. Sideskill har vært ut så lenge at det snart er på vei tilbake. 

Dette er ikke et moteforum. Dette er bare forvirrede gamle kjerringer som liker å rave om at "JEG GÅR MED DET JEG LIKER!", men likevel er de livredde for å være "ut". Slå dere til ro med at dere ikke har peiling, og slutt å klikke på sånne artikler. Vær som mødrene deres på 1980-tallet når dere selv var unge. Flaut om de hadde prøvd seg på det dere gikk med. 

Om det er noe som er flaut så er det ditt innlegg.

Anonymkode: ed02d...131

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er enig med Golden og Antonsen som sier at det kun er homoer som bruker ankelsokker. 

Anonymkode: 3562c...b94

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som aldri hev meg på ankelsokk "trenden" (er jo ikke en trend lenger, men ett helt vanlig funksjonelt klesplagg), da er jeg endelig inn 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 18.29):

Ankelsokker, skinny jeans, sideskill er tydeligvis helt krise å bli sett med nå fortiden 😂

Anonymkode: 005b3...951

Selv om man ikke ser ut i måneskinn med midtskill...? 😆🫣

Anonymkode: b622a...54f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man  være kvinne for å klare å holde i gang en krangel om sokker så lenge! Herregud, kvinne er kvinne verst.

Anonymkode: 32540...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dutullernå?
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man  være kvinne for å klare å holde i gang en krangel om sokker så lenge! Herregud, kvinne er kvinne verst.

Anonymkode: 32540...7cd

Kvinner i det virkelig liv gir blaffen i hva slags sokker andre bruker. Det er et KG-fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tenk å ha så store fritidsproblemer at man bryr seg om hva slags sokker folk bruker 😂

Anonymkode: 3d9a5...4a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært vant til å bruke disse ankelsokkene, men prøvde det i en periode jeg slet med hevelser i legger og føtter for å unngå dype spor etter kanten på sokkene. Damestørrelse ble for lite til mine føtter i ca str 40, de falt bare ned under føttene, så jeg kjøpte en bunke i herrestørrelse. Litt bedre. Men nei, jeg foretrekker barbent i sandalene og slike med bra vidde og myk kant litt opp på leggen i andre sko.  Ellers synes jeg at disse korte sokkene helst blir brukt av yngre folk.  Men hva vet vel jeg om det. Jeg har aldri brydd meg om hva andre mener om mine klesvalg i forhold til alder.  

Endret av Perine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dutullernå? skrev (På 19.6.2024 den 17.54):

Jeg er 50+ og har kun brukt ankelsokker til trening.

På vinteren bruker jeg bomullssokker som går litt over ankelen og om sommeren bruker jeg steps.

Jeg er 50 + og bruker Adidassokker som går til rett under knærne ;)

Bruker egentlig Adidas til det meste, er en ivrig shopper på nett. Om det er mote eller ikke, er meg knekkende likegyldig. Adidas passer meg og det er behagelig. Har til og med flere kjoler og skjørt fra Adidas som jeg bruker til "pent". 

Nå er jeg heller ingen moteløve, men har full forståelse for mennesker som lever for og av mote. Det er de som ikke skal bruke ankelsokker og skinny jeans. Vi andre vanlige folk, kan bruke det vi føler for, tenker jeg. Så lenge det er rent og rimelig helt, tenker jeg at alle går i hva de ønsker. 

Og ikke minst, vi som har passert femti, så deilig alder, gi fullstendig blaffen i hva andre tenker og tror, det er så deilig! 

Anonymkode: e3467...eac

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt ankelsokker på sommeren i «alle» år. Ellers i året bruker jeg stort sett vanlige sokker, ull på vinteren. Har også noen par høye ribbede scrunchie-sokker som minner litt om de som før ble kalt USA-sokker. Brukte sånne på barneskolen. Tennissokker kommer jeg aldri til å bruke igjen. Så tennissokker med striper på Normal, helt like de jeg brukte som liten på 80-tallet 😂

Skinnyjeans bruker jeg ikke lenger, men sideskill har jeg, faktisk :fnise: kler det best.

Endret av jukkapalme
Kommafeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker ankelsokker og lange sokker om hverandre. Ser virkelig ikke problemet. 

Anonymkode: 55d77...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å gå med det man føler seg komfortabel i 😊. Selv så velger jeg knestrømper. Hvis en sokk skal definere hvem man er, så gjerne for meg 🤣🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...