Gå til innhold

Er det så ille altså, ankelsokker??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva skal man bruke i  stedet? Ingenting eller vanlige sokker? Jeg bruker vanlig sokker kun fordi jeg ikke finner ankelsokkene om dagen. Gøy om jeg er inn av latskap. Sandalene mine som jeg syns er kjerring er jo også in, jeg kjøpte de fordi de var på salg hos ortopeden og kroppen trengte gode sko 🤣

Anonymkode: 95639...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så på VG i dag at det er « Nej, nej, nej, nej!» (fikk ikke lagt ved link)

Hvorfor er det så nei?

Anonymkode: c4dd8...659

Har prøvd de men de er ubehagelig å gå med de sklir av og blir liggende under foten i skoen så nei takk ikke noe for meg må ha sokker som sitter på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dutullernå? skrev (15 timer siden):

Jeg er 50+ og har kun brukt ankelsokker til trening.

På vinteren bruker jeg bomullssokker som går litt over ankelen og om sommeren bruker jeg steps.

Takk for informasjonen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst for gamliser. Passer meg utmerket, siden jeg er gammel. Jeg slutter nok aldri med ankelsokker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner det er litt gøy å være 30 og huske når ankelsokkene kom, og alle voksne den gang sukket over at nå er det det som er in. Og nå er det samme generasjon som tviholder på nevnte sokker, i hvertfall i denne tråden😂 

Anonymkode: ffb57...fd7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ser jo bare rart ut med tennissokker til sommerkjole og sneakers? Jeg bruker en del kortbukser og sommerkjoler inntil hvite sneakers, bruker jo ikke lange sokker da 😅

Anonymkode: 7cd1d...eac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Aner ikke hva som er så ille, men så er jeg en millenial så jeg har sikkert ikke peiling. Har nettopp kjøpt meg en haug med ankelsokker. 

Jeg synes det ser ille ut å ha lange sokker når man har på seg skjørt eller shorts. Det ser ut som menn for 20 + år siden. Dra de laaangt opp på leggen.

Anonymkode: 4e817...9b2

ja, og moten går som kjent i 20-årssyklus, så det er jo helt naturlig at dette er tilbake igjen

Anonymkode: a454e...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor er det viktig hva slags sokker andre bruker? Jeg bruker ankelsokker til shorts og korte bukser, da jeg synes det kan bli litt ukledelig med normale sokker til. 

Men synes egentlig det er mest behagelig med "vanlige" sokker som ikke sklir, så bruker dem til lange bukser😊

Anonymkode: d613a...9f2

du misforstår. Det er ikke viktig hva slags sokker andre bruker.

Men det er en del av trendbildet, og noen - eller mange, faktisk, det ligger jo i sakens natur - er jo interessert i trender.

Hvorfor bryr du deg om andres forhold til trender?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Leste du artikkelen? Regner med forklaringen står der...

Om du er slavisk opptatt av å følge moten og så opptatt av å være fasjonabel, så er det vel så ille med ankelsokkel i dag. I dag er det in med høye tennissokker i alle farger. Ankelsokker er visstnok såå tidlig 2000-talls...

Men altså, hvem bryr seg. De færreste kler seg etter hva som er hot på catwalken...

Anonymkode: 85b5d...c9e

håpløst, kunnskapsløst utsagn. Har du aldri hørt om "the cerulean sweater"?

Tror du ingen tjener penger på sokker? 

Det tok meg to minutter med en kjapp sjekk inne på zalando, for å konstatere at f.eks adidas plutselig tilbyr de klassiske sportssokkene sine i et vell av nye farger. 

Det er ikke tilfeldig. Money talks.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har gått ut på dato i en alder av knappe 33 år.

Sideskille, skinny jeans og ankelsokker er hele stilen min. Bruker til og med hettegenser 90% av tiden

Anonymkode: 53e9c...57a

ja, da er du jo millennial, og alt dere liker er helt ut.

Dere er faktisk mer ut enn oss i generasjon X, som har skjønt at ingen av de tingene du nevner er klassikere, fordi vi vokste opp med noe annet.:trøst:

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvem bryr seg om hva andre sier. Gå i det du føler for. Har passert 50 og bruker fortsatt analsokker. 

Anonymkode: bda34...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som er ille med det, synes det ser penest ut med ankelsokker om man bruker skjørt, kjole, shorts eller korte bukser. 

Shorts eller skjørt og høye sokker ser jo sjelden bra ut?

😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvem bryr seg om hva andre sier. Gå i det du føler for. Har passert 50 og bruker fortsatt analsokker. 

Sorry. Skriveleif. Mente ankelsokker da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Folk er så late to the party. Ankelsokker har vært ut i 2 år. Skinny jeans har vært ut i 6 år. Sideskill har vært ut så lenge at det snart er på vei tilbake. 

Dette er ikke et moteforum. Dette er bare forvirrede gamle kjerringer som liker å rave om at "JEG GÅR MED DET JEG LIKER!", men likevel er de livredde for å være "ut". Slå dere til ro med at dere ikke har peiling, og slutt å klikke på sånne artikler. Vær som mødrene deres på 1980-tallet når dere selv var unge. Flaut om de hadde prøvd seg på det dere gikk med. 

Anonymkode: 91020...6ac

Så bra at DU har peiling da! Herregud, ungdommens overmot og det at de tror de har fasiten er ganske irriterende. 

Anonymkode: 6a394...94f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dutullernå?
Uanonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke hva som er ille med det, synes det ser penest ut med ankelsokker om man bruker skjørt, kjole, shorts eller korte bukser. 

😅

Jeg bruker steps til skjørt, kjole og korte bukser. De synes ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dutullernå? skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker steps til skjørt, kjole og korte bukser. De synes ikke i det hele tatt.

Så det er innafor, det da? :P 

Jeg synes sånne steps (altså de som omtrent kun dekker fotsålen?) alltid sklir ned og legger seg i en krøll nederst i skoen, så jeg foretrekker ankelsokker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Dutullernå?
Uanonym bruker skrev (20 minutter siden):

Så det er innafor, det da? :P 

Jeg synes sånne steps (altså de som omtrent kun dekker fotsålen?) alltid sklir ned og legger seg i en krøll nederst i skoen, så jeg foretrekker ankelsokker. 

Om det er innafor eller ikke, bryr ikke jeg meg om.

Det er stor forskjell på dem. De må ha en gummistripe inni bak på hælen.

Endret av Dutullernå?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Uanonym bruker skrev (3 timer siden):

😅

Skjønner dere ingenting… det er ikke ille, det er umoderne/utrendy. Alle går med det de vil, men alle bestemmer hva som er siste nytt/trendy.

Anonymkode: a9e32...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner dere ingenting… det er ikke ille, det er umoderne/utrendy. Alle går med det de vil, men alle bestemmer hva som er siste nytt/trendy.

Alle bestemmer *ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Analsokker! :hoho: Nå lo jeg godt. Man må jo bare elske autokorrekt. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...